Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Tafels van vermenigvuldiging
Choose an application
Alice is elf en houdt niet van wiskunde. Tot ze op een dag een bijzonder avontuur beleeft. Een zonderlinge man, Lewis Carroll, voert haar mee naar Wiskunde Wonderland, een plek waar wiskunde écht tot leven komt. Alice ontmoet er de Gekke Hoedenmaker, de mathemagiër, de Kolderkat, de konijnen van Fibonacci en vele andere gekke wezens. Tijdens haar tocht leert ze alles over: * priemgetallen * de tafels van vermenigvuldiging * even en oneven getallen * de zeef van Eratosthenes * procentberekening * delingen * magische vierkanten (sudoku's) * machtverheffing en nog veel meer.
Didactics of mathematics --- Spanish literature --- tafels van vermenigvuldiging --- priemgetallen --- breuken (wiskunde) --- lager onderwijs --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Alice in Wonderland --- wiskunde --- rekenen --- JB FRAB --- jeugdboeken --- Jeugdboeken
Choose an application
Met deze kwartetspellen leer je spelenderwijs hoofdrekensommen te automatiseren. Alle kaartjes hebben een symbooltje. Er zijn er steeds 4 met hetzelfde symbool. Verzamel ze alle 4, dan heb je een kwartet. Vraag aan je tegenstander of hij de kaart heeft die je zoekt en reken de som op het kaartje uit. Controleer je antwoord met de magische envelop. Schuif je kaartje erin en je ziet meteen of je het goed hebt. Wie de meeste kwartetten verzamelt, is de winnaar. Je kunt het ook als potspelletje spelen: wie de meeste kaartjes goed heeft in een bepaalde tijd. Of om zelfstandig mee te oefenen.Met dit kwartetspel oefen je hoofdreken met de tafels van 1 - 10.Bron: https://scalaleukerleren.nl/rekenen/uitdagende-leerspellen/malle-getallen/
Rekenen --- Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- wiskundige spelen --- rekenspelletjes --- tafels van vermenigvuldiging --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- #PBIB:+111.54 --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- wiskunde --- 475.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- Kwartetspelen --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Wiskunde --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Vermenigvuldigen --- Didactisch materiaal --- getallen --- vermenigvuldigen --- 475.57 --- 510.3 --- Spelen --- Rekenen: spelletjes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Games --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Zelfsturend leren --- lager onderwijs (doelgroep) --- hoofdrekenen
Choose an application
Zicht hebben op de manier waarop basisschoolleerlingen leren rekenen vormt een belangrijke voorwaarde voor het geven van goed rekenonderwijs. De uitgave Rekenen met hele getallen op de basisschool biedt pabostudenten een praktisch leerboek met opdrachten om zich de leerlijn voor het rekenen met hele getallen eigen te maken. Deze uitgave biedt houvast bij het opbouwen van vakdidactische kennis en vaardigheden bij het leren rekenen van basisschoolleerlingen. Alle aspecten van het rekenen met hele getallen komen aan bod. Het volledige leerproces van groep 1 tot en met groep 8 wordt gevolgd. Het boek bevat hoofdstukken over groeiend getalbegrip, rekenen tot twintig en tot honderd, tafels, hoofdrekenen, schriftelijk rekenen, schatten, getallen en getalrelaties en rekenen met rekenmachine. Het boek is toegespitst op de aankomende leerkracht doordat er naast de beschrijvingen van leerlijnen, per rekenonderdeel concrete voorbeelden van rekenactiviteiten uit gangbare rekenmethoden opgenomen zijn. Daarnaast worden een practicum op eigen niveau met een reflectie en praktijkopdrachten voor studenten gegeven. De laatste jaren is er een hausse aan uitgaven over rekenen in de basisschool: van het wonder dat rekenen heet tot rekenregels, van het oefenen van rekenvaardigheden tot rekenen als integraal onderdeel van ontwikkelingsgericht leren, maar ook van brede leer- en ontwikkelingslijnen rekenen tot digitale (reken)hersentrainers. Deze uitgave geeft op overzichtelijke wijze een dwarsdoorsnede van dit alles: rekenen met hele getallen wordt op een theoretische, didactische en praktische wijze uitgewerkt. Elk hoofdstuk start met een practicum dat dwingt tot bezinning en nadenken over de behandelde thematiek. Dan is er aandacht voor rekenactiviteiten met kinderen, zelf rekenopdrachten ontwerpen, vervolgactiviteiten bedenken, kennis ontwikkelen ten aanzien van oplossingsstrategien en zelf rekenopgaven oplossen.Vervolgens is er aandacht voor hoofdrekenen groep 5-8; groeiend getalbegrip voorschoolse Periode; rekenen tot tien, twintig, honderd; tafels in groep 4 en 5; schriftelijk rekenen in groep 6-8; schattend rekenen in groep 6-8; rekenen met de rekenmachine in groep 7-8 n getallen en getalsrelaties in groep 5-8. Het hele elementaire rekenproces met hele getallen passeert de revue. Nog nooit werd het vak rekenen zo aanstekelijk leuk gepresenteerd aan (aankomende) leerkrachten Inhoudsopgave : 1 Hoofdrekenen in groep 5-8 1.1 Een practicum als start: Hoofdrekenen 1.2 Wat is hoofdrekenen? 1.3 Drie vormen van hoofdrekenen 1.4 De hoofdrekenles 1.5 Literatuurtips 2 Groeiend getalbegrip in voorschoolse periode en groep 1 en 2 2.1 Een practicum als start: Verschillende getallen 2.2 (Voor)schoolse periode: ontluikende gecijferdheid 2.3 Prentenboeken 2.4 Tellen in groep 1 en 2 2.5 Tellen-en-rekenen in groep 2 (3) 2.6 Ideenboeken en werkbladen voor het rekenen met kleuters 2.7 Literatuurtips 3 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd in groep 3 en 4 3.1 Een practicium als start: Tovervierkanten 3.2 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd 3.3 Rekenen tot tien 3.4 Rekenen tot twintig 3.5 Rekenen tot honderd 3.6 Literatuurtips 4 Tafels in groep 4 en 5 4.1 Een practicum als start: Rekenen in de basisschool van Walt Disney 4.2 De zin van het leren van de tafels van vermenigvuldiging 4.3 Verschillende fasen bij het leren van de tafels 4.4 Drie niveaus van opereren 4.5 Delen 4.6 Oefenen van de tafels 4.7 Tafeldiploma 4.8 Literatuurtips
Rekenen --- Basisonderwijs. --- lager onderwijs --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- basisonderwijs --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- rekenen --- tafels --- 475.4 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Getalbegrip --- Getallenkennis --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Optellen(Bewerkingen) --- Schattend rekenen --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Wiskunde --- Aftrekken --- Didactiek --- Optellen --- Vermenigvuldigen --- aftrekken --- didactiek --- opstellen --- schattend rekenen --- vermenigvuldigen --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Het eerste deel biedt toegankelijke achtergrond om rekenproblemen en rekenstoornissen te herkennen en te situeren. Het is vooral een praktische kijk op de aanpak van rekenen in de klas en op individuele remediëring. Het tweede deel situeert de methode RekenTrapperS, een basismethode voor preventie en remediëring. De voorbeelden en toepassingen richten zich vooral op de verticale en horizontale integratie van het rekenaanbod in de eerste klassen van het basisonderwijs.
Rekenen. --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- remediërend rekenen --- dyscalculie --- kinderen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Dyscalculie ; kinderen --- Getallen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- remediërend onderwijs --- schoolboeken --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Delen(Bewerkingen) --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Optellen(Bewerkingen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Remediëring --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Aftrekken --- Brug --- Delen --- Denkend rekenen --- Didactiek --- Dyscalculie --- Getalsymbolen --- Handboek/cursus --- Handelend denken --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging-2 --- Tafels van vermenigvuldiging-5 --- Vermenigvuldigen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- basisonderwijs --- dubbel/helft --- even/oneven --- handboek --- optellen --- remediëring --- tellen --- tweelingsommen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.55 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o --- Rekenproblemen --- Wiskunde: handboek lagere school --- wiskunde: handboek lagere school --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek --- Getallenkennis --- Preventie --- Buitengewoon onderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Kinderen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Buitengewoon onderwijs type 8 --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Buitengewoon onderwijs type 3 --- Rekenen tot 20 --- Zorgverbreding --- Rekenstoornissen --- remediërend onderwijs --- Remediëring --- remediëring --- Rekenstoornis --- Rekenprobleem --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Met deze kwartetspellen leer je spelenderwijs hoofdrekensommen te automatiseren. Alle kaartjes hebben een symbooltje. Er zijn er steeds 4 met hetzelfde symbool. Verzamel ze alle 4, dan heb je een kwartet. Vraag aan je tegenstander of hij de kaart heeft die je zoekt en reken de som op het kaartje uit. Controleer je antwoord met de magische envelop. Schuif je kaartje erin en je ziet meteen of je het goed hebt. Wie de meeste kwartetten verzamelt, is de winnaar. Je kunt het ook als potspelletje spelen: wie de meeste kaartjes goed heeft in een bepaalde tijd. Of om zelfstandig mee te oefenen.Met dit kwartetspel oefen je delen van getallen tot 100 door de getallen van 1 - 10.Bron: https://scalaleukerleren.nl/rekenen/uitdagende-leerspellen/malle-getallen/
Rekenen --- Basisonderwijs. --- optellen --- Didactics of mathematics --- wiskundige spelen --- rekenspelletjes --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- tafels van vermenigvuldiging --- Didactic strategies --- #PBIB:+111.54 --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- wiskunde --- 475.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- Delen(Bewerkingen) --- Kwartetspelen --- Wiskunde --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Delen --- Lager onderwijs --- Didactisch materiaal --- delen --- getallen --- 475.57 --- 510.3 --- Spelen --- Rekenen: spelletjes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Games --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Zelfsturend leren --- lager onderwijs (doelgroep) --- Delen (wiskunde) --- memoriseren --- hoofdrekenen
Choose an application
Thema's in handleiding 3AB : 1. Een schooltas vol. - 2. Op verkenning rondom ons. - 3. De diepvriezer draait op volle toeren. - 4. De kleine chef-kok. - 5. Als ik vrij ben... - 6. Logeren bij oma en opa. Thema's in handleiding 3C : 7. Bang in het donker. - Thema wit 1. - 8. Scheur maar af. - 9. Lange winteravonden. Thema's in handleiding 3DE : 10. Boeken en tijdschriften. - 11. Robots en computers. - 12. Mijn eigen plekje. - 13. Op vier wielen. - 14. Sportkriebels.
371.67 --- 373.3 --- #KVHB:Test; rekenen --- #KVHB:Testotheek LA --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 3e leerjaar l.o. --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Tafels van vermenigvuldiging --- handboek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- rekenen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- 3e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o
Choose an application
Thema's in handleiding 2AB : 1. Klasgenoten - 2. De school en de buurt van de Schoolstraat - 3. Fruit, zaden en vruchten - 4. Leuke spelletjes Thema's in handleiding 2CD : Facultatief thema : Negatieve getallen - 5. Voertuigen - Herhalingsthema 1 - 6. Verzamelen - 7. Verpakkingen - 8. Boeken - 9. Klusjes - 10. Vrije tijd - Herhalingsthema 2.
Rekenen. --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- 371.67 --- 373.3 --- #KVHB:Test; rekenen --- #KVHB:Testotheek LA --- 475.4 --- schoolboeken --- wiskunde --- Doelstellingen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- 2e leerjaar l.o. --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- Handboek/cursus --- Tafels van vermenigvuldiging --- deeltafels --- handboek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- eerste graad --- lager onderwijs --- rekenen --- tafelboekje --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wiskunde: handboek lagere school --- wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- 2e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o
Choose an application
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen A.J.J.M. Ruijssenaars en P. Ghesquière (red.) Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces.In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele thema's, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- Neuropathology --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyscalculie ; kinderen --- 376 --- 51:37 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- dyscalculie --- logopedie --- 464 --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- wiskunde --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- 376.5 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leesmoeilijkheden --- Leesstoornissen --- Onderwijs --- Leerstoornissen; kinderen --- Rekenproblemen; kinderen --- 030285.jpg --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Volwassenen --- Reflectie --- Rekenproblemen --- Rekenvaardigheden --- Aanvankelijk rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Remediërend onderwijs --- Kleuters --- Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Kind --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Rekenprobleem --- Rekenvaardigheid --- Kleuter --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Leerstoornissen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|