Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
schrijven --- Dutch language --- spelling --- pragmatiek --- Pragmatics --- PHL-Central Office 12 --- Nederlands taalgebruik
Choose an application
De laatste jaren neemt de belangstelling voor storytelling enorm toe. Waar schrijvers, theatermakers, cineasten, journalisten, game developers en communicatieprofessionals zich al langer bedienden van verhalende elementen, wordt storytelling nu succesvol door professionals in uiteenlopende branches en sectoren toegepast. De eerste editie van Storytelling voor professionals biedt je een goede basis voor storytelling.
Communicatie ; organisaties --- Marketingcommunicatie --- Fiction --- Pragmatics --- Literary rhetorics --- Mass communications --- storytelling --- bedrijfscommunicatie --- sociale media --- Storytelling --- Marketing --- marketingcommunicatie --- Verhalen vertellen --- Marketing : communicatiestrategieën --- 658.8 --- PXL-Central Office 2019 --- mondelinge communicatie --- presenteren --- Museology --- communication [function] --- audiences
Choose an application
Met dit boek presenteert de auteur een nieuwe 'taalgebruiksgrammatica', bestemd voor docenten, studenten van lerarenopleidingen en geïnteresseerden in taal en taalgebruik, waarin zij deze effecten demonstree'rt aan de hand van concreet tekstmateriaal. Daarnaast presenteert de auteur de noodzaakelijke grammaticale achtergrondkennis. Richtlijnen voor de analyse en beoordeling van het gebruik van taalkennis bieden de (aanstaande) docent didactische aanwijzingen voor een systematische aanpak die moet leiden tot taalbeschouwing: inzicht in en het bewuste gebruik van taalmiddelen bij het vormgeven van tekst. (Bron: covertekst)
Dutch language --- Pragmatics. --- Grammar. --- Nederlandse taal --- Tekstwetenschap. --- grammatica. --- taalgebruik --- taalgebruiksgrammatica. --- teksten --- opbouw. --- Didactics of Dutch --- Grammar --- Higher education --- grammatica --- Nederlands --- Grammatica. --- Taalgebruik --- Taalgebruiksgrammatica. --- Teksten --- Opbouw. --- Pragmatics --- Nederlandse spraakkunst --- spraakkunst --- taalwetenschap --- Grammatica --- Taalbeschouwing --- Nederlandse taalkunde --- Didactiek --- Taal --- Tekststructuur --- Geschreven taal --- 82.08 --- 837.1 --- Schrijven --- Tekstbegrip --- 060325.jpg --- Nederlands: stellen --- #KVHA:Grammatica; Nederlands --- #KVHA:Lerarenopleiding; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- 801.56 --- 803.93 --- Syntaxis. Semantiek --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Pragmalinguistics --- General semantics --- Language and languages --- Logic, Symbolic and mathematical --- Semantics (Philosophy) --- Philosophy --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Dutch language - Grammar.
Choose an application
Complexe informatie, ingewikkeld en moeilijk taalgebruik - het is vaak een heel geworstel als u dergelijke teksten moet gebruiken voor een eigen tekst of voor een toelichting aan klanten of collega's. Moeilijke onderwerpen begrijpelijk formuleren maakt het voor u gemakkelijker om ingewikkelde onderwerpen te begrijpen en uit te leggen.'Moeilijke onderwerpen begrijpelijk formuleren' gaat in op verschillende leestechnieken om snel de rode draad helder te krijgen en de informatie te onthouden en begrijpen. Of hoe u teksten op een begrijpelijke manier kunt herschrijven en samenvatten. En hoe u moeilijke zaken mondeling of via de e-mail duidelijk toelicht.Bron : http://www.managementboek.nl
Lezen. --- Nederlands --- Schrijven. --- Spreekkunst. --- Taalgebruik. --- taalgebruik --- Pragmatics --- leesvaardigheden --- Dutch language --- begrijpend lezen --- Mass communications --- Communicatie --- Taalgebruik --- Schrijven --- Leermiddelen --- Communicatieve vaardigheden --- Tekstschrijven --- Geschreven taal --- 803.93 -06 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- taal --- schriftelijke communicatie --- communicatie --- Nederlands 843 --- Schriftelijke communicatie --- zakelijke communicatie --- Formuleren --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Stijlleer --- Leermiddel --- 499.5 --- formuleren --- schriftelijke communicatie, notuleren
Choose an application
Communicatie bestaat voor 7% uit woorden en voor 93% uit non-verbale aspecten. In dit boek ontleedt Pieter De Smet niet alleen je lichaamstaal, hij onderwerpt ook je verbale communicatie aan een grondige analyse. Het resultaat? Een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én -ontvangst.
Communicatie --- Lichaamstaal. --- Onderwijs. --- lichaamstaal --- Pragmatics --- onderwijsstijlen --- Semiotics --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- lichaamshouding --- Teaching --- onderwijs --- leraren-leerling relatie --- Non-verbale communicatie --- Communicatie ; onderwijs --- Nonverbal communication --- 800.95 --- communicatie --- 415.2 --- conflicthantering --- 305.8 --- Lichaamstaal --- Verbale communicatie --- 450.49 --- Conflicthantering --- Onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- 415.3 --- communicatie (leesbaarheid) --- 800.95 Non-verbale communicatie --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Communicatie ; algemeen --- Overige onderwerpen --- Semiotiek --- Massacommunicatie --- Pragmatiek --- PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational sciences
Choose an application
De term radicalisering staat hoog op de lijst van ons politiek woordgebruik. Deze 19de-eeuwse term stamt uit een progressieve en liberale gedachtegoed. Nu duidt hij steevast op verontrustende ideologische tendensen en processen - vaak van moslimsignatuur - die zouden kunnen leiden tot geweld. In deze lezing staat Fadil stil bij de semantische verschuiving van de term radicalisering gedurende de laatste vijftien jaar. Ze toont aan hoe de term radicalisering gradueel als ideologisch denkkader ging fungeren om bepaalde vormen van activisme en politiek handelen te pathologiseren en te problematiseren. Ze argumenteert dat de term radicalisering tekenend is voor een onvermogen om niet-seculiere en niet-westerse taal en actievormen te integreren in een politieke woordenschat.
Political philosophy. Social philosophy --- Europe --- #SBIB:321H30 --- #SBIB:17H3 --- #SBIB:17H20 --- politieke filosofie --- Hedendaagse politieke en sociale theorieën (vanaf de 19de eeuw): algemeen (incl. utilitarisme, burgerschap) --- Politieke wijsbegeerte --- Sociale wijsbegeerte: algemeen --- 32 --- Radicalisme --- Radicalisering --- Multiculturele samenleving --- Islam en het Westen --- Islamitisch-fundamentalisme --- Godsdienst --- Islam in het Westen --- Social problems --- Colonisation. Decolonisation --- Pragmatics --- Politiek --- PXL-Central Office 2020 --- maatschappijproblemen --- multiculturele samenleving --- radicalisme --- Islam --- Moslimfundamentalisme --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Architectuur --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 668.1 Migrantenbeleid --- radicalisering --- politiek woordgebruik --- ideologische tendensen en processen --- geweld --- semantiek --- activisme --- politiek handelen --- niet-seculiere en niet-westerse taal en actievormen --- politieke woordenschat
Choose an application
In an internationalised academic environment, lecturers and researchers increasingly need to use English to give lectures and presentations, to participate in seminars and conferences and to coach international students. Academic Spoken English offers help in the following areas: - adapting a written text for a spoken register - expanding spoken academic vocabulary - using discourse markers, which structure the presentation for the audience - improving delivery (pace, clarity, interaction with the audience) - acquiring seminar skills (handling questions and comments) - improving grammatical and lexical accuracy - improving pronunciation (downloadable audio file) Examples and exercises are based on the MICASE Corpus and the John Swales Conference Corpus, extensive collections of transcripts of lectures and presentations, ensuring relevance and authenticity. The book can be used in the context of a presentation skills course or as a self-study resource.
Didactics of English --- Science --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- wetenschappelijk taalgebruik --- Engels (Taal) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Academisch Engels --- #KVHA:Academische spreekvaardigheid; Engels --- #KVHA:Presentatievaardigheid; Engels --- taal- en letterkunde --- 802.2 )* Engels - handboeken --- 802.0-086 --- academische vorming --- Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels --- Go international --- International office --- Mondelinge communicatie: Engels --- academisch niveau --- 802.0-086 Engels: slang; vaktaal; jeugdtaal --- Gesproken academisch Engels. --- Go international. --- International office. --- Mondelinge communicatie: Engels. --- academisch niveau. --- Academisch niveau. --- Academic collection --- Engels --- taal --- Contains audio-visual material --- Engelse taal --- Taalgebruik. --- Spreekvaardigheid --- Languages [Modern ] --- Foreign words and phrases --- English --- Higher education --- Pragmatics --- English language --- PXL-Healthcare 2019 --- hoger onderwijs --- Engelse taalkunde --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|