Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Denken en taal zijn met elkaar verbonden als de lijnen in de tekening van een haas die eruitziet als een eend of van een eend die eruitziet als een haas, afhankelijk van hoe je ze bekijkt. Soms lijkt taal denken. Soms lijkt denken taal. Voor wie aandachtig kijkt, vallen zij nooit samen.Dit boek biedt een brede inleiding in de analyse van denken en taal. Het is bedoeld voor al wie bezig is met taal en tekst, in het dagelijks leven, op school, maar ook professioneel, in de letteren, wijsbegeerte en wetenschap. Het vereist geen voorkennis.Het boek is opgebouwd uit twee delen. In het eerste deel staat het denken centraal. De twee belangrijkste vragen daaromtrent zijn: de vraag van de informele logica naar de relevantie van een argument, en de vraag van de formele logica naar de juistheid van een conclusie. In het tweede deel ligt de nadruk op taal en haar verhouding tot betekenis, het denken en de werkelijkheid.De stof wordt toegelicht aan de hand van voorbeelden afkomstig uit een grote verscheidenheid aan domeinen, politiek, literair en wetenschappelijk, die tonen hoe belangrijk een juiste kijk op denken en taal is om in de wereld onze weg te vinden. Om de zelfwerkzaamheid van de lezer op te wekken, zijn aan het eind van ieder hoofdstuk opgaven opgenomen. Door zijn opzet is dit boek geschikt als ondersteuning bij inleidende colleges van academisch niveau en bij cursussen laatste jaar middelbaar onderwijs ter voorbereiding op het hoger onderwijs. (http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044134445)
Logica --- Taalfilosofie --- Taal --- Logic --- Philosophy of language --- taalfilosofie --- Taalfilosofie. --- Logica. --- PXL-Central Office 2017 --- denkprocessen --- onderwijsleermiddelen --- hoger onderwijs --- Logica (redeneerkunst) --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Language and logic. --- Language and languages --- Langage et logique. --- Langage et langues --- 08.34 philosophy of language. --- Philosophy. --- Philosophie.
Choose an application
Philosophy of language --- Research on teaching --- taalbeleid --- Didactics of languages --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemde talen --- Nederlands --- talenonderwijs --- didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Didactiek. --- Nederlands. --- Vreemde talen. --- didactiek. --- talenonderwijs. --- Taal en letterkunde; overige talen.
Choose an application
Can techniques traditionally thought to be outside the scope of literature, including word processing, databasing, identity ciphering, and intensive programming, inspire the reinvention of writing? The Internet and the digital environment present writers with new challenges and opportunities to reconceive creativity, authorship, and their relationship to language. Confronted with an unprecedented amount of texts and language, writers have the opportunity to move beyond the creation of new texts and manage, parse, appropriate, and reconstruct those that already exist. In addition to explaining his concept of uncreative writing, which is also the name of his popular course at the University of Pennsylvania, Goldsmith reads the work of writers who have taken up this challenge. Examining a wide range of texts and techniques, including the use of Google searches to create poetry, the appropriation of courtroom testimony, and the possibility of robo-poetics, Goldsmith joins this recent work to practices that date back to the early twentieth century. Writers and artists such as Walter Benjamin, Gertrude Stein, James Joyce, and Andy Warhol embodied an ethos in which the construction or conception of a text was just as important as the resultant text itself. By extending this tradition into the digital realm, uncreative writing offers new ways of thinking about identity and the making of meaning.
Création littéraire --- Littérature et informatique --- Littérature et technique --- Art d'écrire --- Poétique --- Littérature sur Internet --- Informatique --- Literature and technology. --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative writing --- Authors --- Literature and the Internet. --- Modernism (Literature) --- Poetics. --- Litteratur och teknik. --- Kreativt skrivande. --- Modernism (litteratur) --- Poetik. --- Kreatives Schreiben. --- Autor. --- Internetliteratur. --- Informationstechnik. --- Moderne. --- Literatur. --- Data processing. --- Study and teaching. --- Effect of technological innovations on. --- History and criticism. --- Creation (Literary, artistic, etc.). --- Modernism (litteratur). --- poetry --- digital writing --- Sociolinguistics --- linguistics --- Philosophy of language --- literary criticism --- 82.01 --- Taal ; het schrijven ; in het digitale tijdperk --- Creatief schrijven en het Internet --- Kunst en woord ; kunst en taal --- Literatuur ; essays over literatuur --- MAD-faculty 16 --- literatuur --- technologie --- Littérature et informatique. --- Littérature et technique. --- Poétique. --- Littérature et Internet. --- Informatique. --- Literary semiotics --- semiotics --- Authors - Effect of technological innovations on. --- Civil rights --- LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory. --- Writing (Authorship) --- Authorship --- Basic rights --- Civil liberties --- Constitutional rights --- Fundamental rights --- Rights, Civil --- Constitutional law --- Human rights --- Political persecution --- History. --- Law and legislation
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|