Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
60
Initial didactic situation --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- ordeproblemen (onderwijs) --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- 474 --- Basisonderwijs --- Leeromgeving --- didactiek --- Onderwijspraktijk
Choose an application
Leraren ; evaluatie --- Leraren ; professionalisering --- Feedback --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- persoonlijke vaardigheden --- feedback --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijspraktijk --- Schoolmanagement --- Schoolcultuur
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in zowel het basis- als voortgezet onderwijs voor het creëren van een optimaal onderwijsklimaat.
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Gedrag --- Klasklimaat --- Pedagogisch klimaat --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Leraren ; opleidingen --- Orde houden ; onderwijs --- Onderwijspraktijk --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- PXL-Central Office 2017 --- Primary education --- klassenmanagement --- onderwijspraktijk --- lerarenopleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- 454.2
Choose an application
Dit vanuit een realistische visie op de waarde die het onderzoek kan hebben voor de school, de leraren, de leerlingen en hun ouders. In twee inleidende hoofdstukken wordt een algemeen beeld geschetst van praktijkonderzoek en de toepassing ervan in het onderwijs. Daarna volgen zeven hoofdstukken waarin steeds een van de kernactiviteiten van praktijkonderzoek centraal staat: oriënteren, richten, plannen, verzamelen, analyseren en concluderen, ontwerpen, en rapporteren en presenteren. Alle hoofdstukken worden afgesloten met oefeningen waarmee (aankomende) leraren hun onderzoeksvaardigheden kunnen ontwikkelen. Een code in het boek geeft de gebruiker exclusieve toegang tot de website. Hier is ondersteunend materiaal te vinden, waaronder definities van begrippen, uitwerkingen van de oefenopgaven, weblinks en sjablonen voor onderzoeksinstrumenten. Het docentendeel biedt opleidingsdocenten handreikingen voor het ontwikkelen van een onderzoeksleerlijn en het begeleiden en beoordelen van praktijkonderzoek. Ook vinden zij hier een presentatie die gebruikt kan worden voor hoor- of werkcolleges. Veel leraren en leraren-in-opleiding voeren praktijkonderzoek uit in hun eigen school. Op een systematische wijze gaan zij op zoek naar antwoorden op vragen die hun onderwijspraktijk oproept. Dit leidt enerzijds tot nieuwe kennis en inzichten over de dagelijkse onderwijspraktijk en anderzijds tot oplossingen voor praktijkproblemen die zij in hun werk signaleren. Praktijkonderzoek wordt op die manier ingezet als professionele leerstrategie. Het is een vorm van leren op de werkplek die nadrukkelijk verbonden is aan het dagelijks handelen. Praktijkonderzoek in de school biedt een leidraad bij het voorbereiden en uitvoeren van dit praktijkonderzoek. De methodiek kenmerkt zich door een krachtige verbinding tussen onderzoeken en innoveren. Deze biedt hierdoor concrete handvatten voor duurzame schoolontwikkeling. Aan de hand van praktische voorbeelden en technieken hebben de auteurs de basisprincipes van praktijkonderzoek vertaald naar het onderwijs.
Qualitative methods in social research --- Research on teaching --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderwijs --- onderzoeksmethoden --- onderwijsonderzoek --- 450.4 Onderwijskunde --- 458.1 --- Actieonderzoeken. --- Lerarenopleidingen. --- Onderwijs. --- Onderwijsonderzoek. --- Onderwijspraktijk. --- Onderzoek. --- Presenteren. --- Rapporteren. --- onderwijs. --- onderwijspraktijk. --- onderwijsvernieuwing. --- praktijkonderzoek. --- Organisatie - Management. --- Onderzoek --- Onderwijs --- Rapporteren --- Presenteren --- 450.4 --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsonderzoek --- Lerarenopleidingen --- onderwijspraktijk --- onderwijsvernieuwing --- Actieonderzoeken --- Organisatie - Management --- 371 --- Praktijkonderzoek --- kwaliteitszorg --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs ; Nederland --- Onderwijspraktijk ; wetenschappelijk onderzoek --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- Kwaliteitszorg --- Leraren --- Onderzoeksvaardigheden --- 370 --- onderwijskunde --- PXL-Education 2017 --- PXL-Handboeken --- Natuurwetenschappen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leraar --- Onderzoeksvaardigheid --- Directie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Tips bij alle fases die je doorloopt als je voor school een onderzoek doet: van het kiezen van een onderwerp tot het schrijven van een verslag.
onderzoeken --- informatievaardigheden --- onderzoeksvragen --- PXL-Media & Tourism 2017 --- hoger onderwijs --- methodiek --- leermethoden --- onderzoeksvaardigheden --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijspraktijk --- Onderzoekend leren --- Onderzoeksmethoden --- Stappenplannen --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderzoeksmethode --- Stappenplan --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Bevindingen uit de hersenwetenschap worden toegepast op het onderwijs waardoor het leren en lesgeven efficiënter kan verlopen.
Teaching --- didactiek --- Lesgeven --- Hersenen --- Leren --- Coöperatief leren --- Didactic strategies --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Education 2017 --- leerpsychologie --- leerprocessen --- neurowetenschappen --- leerstrategieën --- onderwijspraktijk --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Goede lessen opbouwen door slim gebruik te maken van wat de huidige wetenschap ons hierover kan leren? Dat kan aan de hand van de tien concrete vragen uit De Kunst en Wetenschap van het Lesgeven. Met deze tien vragen houdt u zowel rekening met het kiezen van de juiste onderwijsstrategie, goed pedagogisch handelen als met het klassenmanagement en het afstemmen van het onderwijsaanbod op de specifieke leerlingen in de klas. Marzano heeft alle relevante wetenschappelijke publicaties voor u op waarde geschat en overzichtelijk samengevat in dit boek. De laatste jaren is aan de hand van onderzoek heel veel bekend geworden over goed onderwijs. Het lesgeven zelf is weliswaar geen wetenschap, maar onderzoek vertelt ons wel welke aanpakken de leerlingen het beste kunnen helpen. U bepaalt vervolgens welke aanpakken u met welke leerlingen wilt toepassen en op welk moment. Goed onderwijs draait dus om de combinatie van de door de wetenschap vastgestelde beste methoden en uw vakmanschap. Het vakmanschap van de leraar. 1. Hoe stel ik leerdoelen vast en communiceer ik deze, houd ik vorderingen van leerlingen bij en vier ik successen? 2. Hoe laat ik leerlingen goed omgaan met nieuwe kennis? 3. Hoe laat ik leerlingen oefenen en hun begrip van nieuwe kennis verdiepen? 4. Hoe laat ik leerlingen hypothesen opstellen over nieuwe kennis en deze toetsen? 5. Hoe krijg ik betrokken leerlingen? 6. Hoe stel ik regels & routines op en hoe handhaaf ik deze? 7. Hoe herken en erken ik de naleving en het gebrek aan naleving van regels & routines? 8. Hoe bouw en onderhoud ik een goede relatie met leerlingen? 9. Hoe communiceer ik hoge verwachtingen voor alle leerlingen? 10. Hoe ontwikkel ik goede lessen binnen een samenhangend geheel?
454.2 --- lesgeven --- Onderwijzen --- probleemgestuurd onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Onderwijsstrategieën --- PXL-Education 2013 --- onderwijskunde --- Didactiek --- Onderwijspraktijk --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende leertheorieën aan het onderwijzen en leren van leerlingen. Vragen als: ’Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ of ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’, worden op heldere wijze beantwoord. De antwoorden worden theoretisch onderbouwd en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
Cognitive psychology --- zelfstudie --- leertheorieën --- probleemoplossend denken --- Objectives of teaching --- Educational psychology --- onderwijspraktijk --- 415.4 --- Onderwijspraktijk --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën --- 419.3 --- Onderwijspsychologie --- 450.8 --- Hogere geestelijke functies --- leerpsychologie --- geheugen --- zelfstandig leren --- probleemoplossing --- onderwijzen --- PHL-Education 12 --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Veel leraren en leraren in opleiding voeren praktijkonderzoek uit in hun eigen school en zoeken op systematische wijze naar antwoorden op vragen die hun onderwijspraktijk oproept. Praktijkonderzoek is een professionele leer- en innovatiestrategie die beschouwd kan worden als een vorm van kwaliteitszorg die in de beroepspraktijk verankerd is. Het leidt tot kennis over en inzicht in de dagelijkse onderwijspraktijk en de realisatie van verbeteringen.Praktijkonderzoek in de school biedt een leidraad bij het voorbereiden en uitvoeren van dit onderzoek. Aan de hand van praktische voorbeelden en technieken zijn de basisprincipes van praktijkonderzoek vertaald naar de onderwijspraktijk vanuit een realistische visie op de waarde die het kan hebben voor onderwijsorganisaties, leraren, leerlingen en andere belanghebbenden. Zeven kernactiviteiten van praktijkonderzoek staan centraal: oriënteren, richten, plannen, verzamelen, analyseren & concluderen, ontwerpen en rapporteren & presenteren.Praktijkonderzoek in de school is bedoeld voor zowel aankomende leraren in Nederland en België als voor professionals die al in het onderwijs werkzaam zijn.(https://www.coutinho.nl/nl/praktijkonderzoek-in-de-school-9789046907320)
Qualitative methods in social research --- Research on teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijsbeleid --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijsorganisatie --- onderwijspraktijk --- lerarenopleiding --- Onderwijspraktijk --- Wetenschappelijk onderzoek --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- PXL-Handboeken --- PXL-Education 2020 --- Praktijkonderzoek --- Onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheden --- Leraren --- Professionalisering --- Lerende organisaties --- Schoolontwikkeling
Choose an application
Het voorwoord begint met de zin: 'Kennis en vaardigheden overdragen aan studenten is het belangrijkste doel van het hoger onderwijs'. Maar is dat wel zo? Is het doel van het hoger onderwijs niet eerder studenten op academisch en professioneel niveau te leren leren? Het eerste hoofdstuk heet 'Hoe bereid je onderwijsbijeenkomsten voor?', maar zou een eerste hoofdstuk niet beter kunnen gaan over 'Hoe leren mensen en hoe kun je dat leerproces faciliteren?' Dat onderwerp krijgt slechts veertien pagina's in hoofdstuk 5. Over het gebruik van moderne media wordt ook verrassend weinig gezegd. Voor de bijdrage van een docent aan accreditatie wordt een oud lijstje gebruikt uit 2011. Dat maakt het geheel erg eclectisch, theorietje snel uitgelegd, schemaatje erbij en hupsakee. De vraag is dan ook of dit als zelfstudieboek wel echt werkt. Wellicht kan dit boek beter dienen als naslagwerk in een docentgeleide cursus. © NBD Biblion
Didactics --- HO (hoger onderwijs) --- kennisoverdracht --- didactiek --- lesgeven --- Hoger onderwijs --- Onderwijspraktijk --- Lerarenopleiding --- 489.4 --- Didactische werkvormen --- Feedback --- Leren --- Leerprocessen --- Studieloopbaan --- Toetsen --- Evaluatie --- Team --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijsleergesprekken --- Didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek. --- Hoger onderwijs ; didactiek
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|