Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Samenwerking tussen ouders en school
Author:
ISBN: 9044111779 9789044111774 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om de school te helpen een beleids- en actieplan uit te werken, vertaalt de Raad voor het Basisonderwijs de visietekst over de samenwerking tussen ouders en school in een aantal basisvragen : krijgen de ouders informatie over wat zij van de school mogen verwachten en over wat de school van hen verwacht, worden ze betrokken bij beslissingen over schoolwerking, enz. Daarnaast somst de Raad specifieke factoren op die de samenwerking tussen ouders en school kunnen beïnvloeden en inventariseert hij inspirerende praktijkvoorbeelden. Het derde deel geeft inzicht in de actiemogelijkheden voor de ouders. De Raad gaat ervan uit dat elke ouder door zijn schoolkeuze instemt met het pedagogisch project van de school. Dat is voor de ouders het vertrekpunt om mee te werken aan het schoolbeleid of om nieuwe initiatieven te stimuleren. Van die actiemogelijkheden geeft de visietekst voorbeelden uit het concrete school- of ouderverenigingsleven. Vervolgens wordt de visie toegepast op de rol van de overheid. Als algemeen principe geldt alle overheidsactoren de school voldoende speelruimte moet gunnen voor creativiteit, deskundigheid en flexibiliteit. De Raad kent de overheid twee hoofdopdrachten toe. Ze moet de minimale rechten en plichten van alle actoren in de samenwerking tussen ouders en school waarborgen, en ze moet voorwaarden scheppen voor optimale samenwerking.


Book
Tellen én meetellen in het hoger onderwijs : naar een geïntegreerd diversiteitsbeleid
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033473944 Year: 2009 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nog steeds bestaat er in het hoger onderwijs een schrijnende ondervertegenwoordiging van kansengroependie sociaal-cultureel weinig of geen aansluiting vinden bij het hoger onderwijs. We rekenen hiertoe onder meer allochtone jongeren, maar ook asielzoekers, vluchtelingen en kansarmen. Deze praktijkgids vertrekt vanuit een kansenperspectief. Enerzijds wordt hierbij rekening gehouden met reële achterstanden die de instroom en doorstroom van studenten bemoeilijken. Anderzijds staat het bevorderen van de positieve (door)groeikansen en het zelfvertrouwen van de betrokkenen centraal. Een betere culturele aansluiting veronderstelt immers een wederzijdse bemiddeling waarin ook de instellingen voor hoger onderwijs beter tegemoet komen aan de diversiteit van culturele referentiekaders. De praktijkgids is het resultaat van het project 'Tellen én meetellen: naar een geïntegreerd diversiteitsbeleid in het hoger onderwijs', waarin concrete diversiteitsprojecten in de instellingen van de Associatie KULeuven werden samengebracht, ondersteund en geëvalueerd. Vanuit een systematische evaluatie van de praktijk reiken de auteurs methodieken en werkinstrumenten aan voor het sturen en bijsturen van concrete diversiteitsacties in het hoger onderwijs. Het boek biedt bovendien strategische handvatten om van geïsoleerde acties tot een geïntegreerd diversiteitsbeleid binnen de hogeschool of universiteit te komen. Het werk zet institutionele beleidsmakers, docenten, trajectbegeleiders, diversiteitscoördinatoren en -medewerkers op weg naar een kwalitatief en geïntegreerd diversiteitsbeleid

Keywords

allochtonen --- diversiteitsbeleid --- interculturaliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Intercultureel onderwijs ; hoger onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Hoger onderwijs ; diversiteit --- 668.4 Migrantenjongeren --- 732 Onderwijsparticipatie --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- #KVHB:Diversiteit --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- diversiteit --- hoger onderwijs --- organisatie --- 489.32 --- België --- democratisering --- Diversiteit --- Hoger onderwijs --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Participatie --- 450.42 --- hoger onderwijs en maatschappij (ler) --- kansenbeleid --- Gelijke onderwijskansen --- 092649.jpg --- 489.5 --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Kansarmen --- Migranten --- Vluchtelingen --- intercultureel onderwijs --- onderwijsbeleid --- 454.6 --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Studie en studieresultaten --- Intercultureel onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Algemeen 09 --- diversiteitsprojecten --- Onderwijsbeleid --- Cultuur --- Diversiteitsbeleid --- Kansenongelijkheid --- Beleid --- Allochtonen --- Nederland --- Kust --- Inclusie --- Maatwerk --- Toerisme --- Allochtoon --- Analyse --- Evaluatie --- Autochtoon --- participatie --- onderwijs --- Persoon met een migratieachtergrond --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen


Book
De meerwaarde en gevolgen van de flexibilisering van het Vlaamse hoger onderwijs : een verkenning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044122602 Year: 2007 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze probleemverkenning wordt nagegaan wat de meerwaarde en gevolgen zijn van de implementatie van het flexibiliseringsdecreet voor studenten, ouders en de hogeronderwijsinstelling. Het doel van het flexibiliseringsdecreet is de mogelijkheden tot mobiliteit, differentiatie en levenslang leren te vergroten. De implementatie ervan betekende een ommezwaai voor het Vlaamse hoger onderwijs. Het conceptuele denken over studievoortgang en studiejaren moest grondig veranderen. Maar realiseert het decreet de meerwaarde die het vooropstelt ook in de praktijk?

Keywords

Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Hoger Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- instroom --- competenties --- flexibiliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- hoger onderwijs --- VLOR: Vlaamse Onderwijsraad --- Bologna-onderwijshervorming --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- 489.32 --- België --- Vlaanderen --- flexibilisering --- politiek --- 612 --- Flexibilisering --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- trajectbegeleiding --- 489 --- 451.3 --- 489.3 --- 373.6 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Werkdruk --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- 489.52 --- EVC --- hoger onderwijs (ler) --- studenten --- studentenbegeleiding --- werkdruk --- 489.5 --- 113871.jpg --- 120133.jpg --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Onderwijsvernieuwing --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Mobiliteit --- Diversiteit --- Levenslang leren --- Flexibiliteit --- Emigratie --- Onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Onderwijskansen voor jongeren met gedrags- en emotionele problemen : een verkenning.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren met ernstige gedrags- en emotionele problemen stellen hun directie schoolomgeving, het onderwijs en de samenleving op de proef. Erg vaak verloopt hun schoolcarrière allesbehalve rimpelloos. De Vlaamse Onderwijsraad onderzoekt in deze probleemverkenning hoe men de onderwijskansen van deze jongeren kan verbeteren, in de eerste plaats in het buitengewoon secundair onderwijs.


Book
Inspiratiehandboek zelfgestuurd leren
Author:
ISBN: 9044114239 9789044114232 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit de inhoud: Deel 1 Zelfgestuurd leren als brede competentie: De belangstelling voor de competentie 'zelfgestuurd leren' groeit - Praktijkvoorbeelden uit de eerste graad en de tweede én derde graad van het ASO - Het begrip 'zelfgestuurd leren' - Groeien naar zelfgestuurd leren - Een ondersteunende aanpak in de school - Een ondersteunende en stimulerende aanpak vanwege actoren buiten de school. Deel 2 Een waaier praktijkvoorbeelden; Verklarende woordenlijst; Geannoteerde bibliografie en referentielijst; Bijlage: Van 'zelf werken' naar 'zelfverantwoordelijk' leren. (Bron: www.maklu.be) Waarom zou je leerlingen hun leerproces niet méér in eigen handen laten nemen? Hoe kan je hun zelfstandigheid opbouwen? Wat doe je om de competentie 'zelfgestuurd leren' te realiseren? De kennismaatschappij verlangt immers dat individuen flexibel en zelfstandig informatie verwerken, keuzes kunnen maken en hun verantwoordelijkheid opnemen. Dit Inspiratiehandboek vormt een prima kennismaking met het thema en toont in een tiental praktijkvoorbeelden hoe sommige scholen met hun leerlingen aan de competentie 'zelfgestuurd leren' werken. Studiewijzers, rolwisselend leren, andere groepsindelingen, een speciaal taken- en toetsenbeleid of reflectieactiviteiten kunnen leerlingen meer greep op hun eigen leerproces geven. Het boek beschrijft hoe school en leerkracht naar zelfgestuurd leren kunnen evolueren en inventariseert acties die zij - of schooloverstijgende instanties - kunnen ondernemen. De praktijkvoorbeelden zijn een inspiratiebron: scholen en leerkrachten kunnen de voorbeelden die hen aanspreken naar hun persoonlijke context en profiel vertalen.

Keywords

Onderwijskunde --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zelfstudie. --- Studiemethode. --- Psychologische pedagogiek. --- Secondary education --- Didactic strategies --- didactische processen --- zelfstudie --- zelfgestuurd onderwijs --- Zelfstudie ; secundair onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A0308A --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 373.5 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- didactiek --- leren --- zelfstandig leren --- 373 --- lerarenopleiding --- pedagogie --- uitgever Jacques Perquy ; leden van de werkgroep in opdracht van de Raad Secundair Onderwijs van de Vlor Wilfried Boels, Nathalie Ceulemans, Felix Claus [et al.] --- zelfgestuurd leren --- 450.8 --- secundair onderwijs --- studiemethoden --- 454.21 --- 489.4 --- Differentiatie --- Leerprocessen --- Leersituaties --- Leren leren --- Onderwijs --- Praktijk --- Zelfgestuurd leren --- Zelfstandig leren --- 474.9 --- 371.385 --- Inspiratie --- Leren --- Onderwijsorganisatie --- Zelfgestuurd onderwijs --- 454.2 --- Zelfontdekkend leren --- Zelfstandig werken --- 031987.jpg --- zelfsturend leren --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Didactiek --- 371.1 --- 371.21 --- differentiatie --- hoger onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Zelfstudie --- 484.2


Book
Vorming, training en opleiding. Handboek voor een kwaliteitsvol VTO-beleid in de welzijnsvoorzieningen
Authors: --- ---
ISBN: 9789044110425 904411042X Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek tracht een antwoord te geven op diverse vragen en moeilijkheden bij het voeren van een kwaliteitsvol VTO-beleid: Hoe kom je van losse VTO-inspanningen tot een strategisch VTO-beleid?Welke VTO-behoeften leven er in de organisatie en hoe stel je die vast? Hoe de transfer van het geleerde naar de werkvloer bevorderen? Hoe van een evaluatie méér maken dan een verzameling van indrukken? Hoe de organisatie tot een krachtige leeromgeving maken? Vanuit een geïntegreerde en strategische visie op VTO worden checklists, procedures, instrumentaria en praktijkvoorbeelden uitgebreid voorgesteld.

Keywords

321.3 --- beroepsvervolmaking --- competenties --- kwaliteitsbewaking --- management --- opleiding --- personeelsbeleid --- planning --- trainingen --- 364.62 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:316.8H30 --- Academic collection --- 374 --- 374.12 --- #A0501A --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- Apprentissage Leerproces --- Compétences Bevoegdheden --- Formation Opleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- #KVHB:Handboeken TP --- #KVHB:Opleidingen --- #KVHB:Welzijnswerk --- Beroepsopleiding 377 --- Maatschappelijke werk 36 --- Onderwijs 37 --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- 321.4 --- kennisverwerving --- leeromgeving --- leren --- maatschappelijk werk --- opleidingen --- organisatieleer --- professionalisering --- veranderingsbekwaamheid --- vorming --- welzijnswerk --- welzijnswerkers --- welzijnszorg --- Kwaliteitszorg in de welzijnsvoorzieningen (tevredenheids(onderzoek)) --- Management in de welzijnsinstelling --- Hulpverleners : professionalisering --- Maatschappelijk werk : hulpverleners --- Kwaliteitszorg ; sociale welzijnszorg --- competentieontwikkeling --- in-service opleiding --- lerende organisatie --- management in de welzijnsinstelling --- welzijnswerkers, opleiding --- #gsdbP --- Maatschappelijk werker. Sociale werkers --(algemeen) --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- vorming - vormingswerk - sociaal cultureel werk --- vormingswerkers, opleiding --- Opleiding en beroep --- 658.37 --- 361.03 --- 361.05 --- 364.62 Maatschappelijk werker. Sociale werkers --(algemeen) --- departement Algemeen 10 --- kwaliteitsbevordering --- Compétences Bevoegdheden --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden .. --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden


Book
Elders verworven competenties : vergelijkende studie van systemen voor erkenning in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Finland. Met bijzondere aandacht voor de relatie met het onderwijssysteem
Authors: ---
ISBN: 9044112279 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.

Keywords

Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Onderwijs : kiem voor onderzoek en innovatie.
Author:
ISBN: 9789040302848 9040302847 Year: 2008 Volume: 21 Publisher: Brussel Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Science policy --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschapsbeleid --- onderwijsonderzoek --- School management --- Research on teaching --- Flanders --- klinisch onderzoek (farmacologie) --- medisch onderzoek --- biomedische wetenschappen --- 790 Wetenschapsbeleid --- E-books --- 720 Onderwijs --- wetenschappelijk onderzoek --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- technologie --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- 371 --- 351.854 --- Wetenschapsbeleid 001.893 --- Onderwijs 37 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- BPB0906 --- Enseignement --- Profession scientifique --- Innovation --- Économie de la connaissance --- 378 <493-17> --- onderwijs - school --- Onderwijs --- Wetenschappelijk beroep --- Vernieuwing --- Kenniseconomie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 001.891 <493-17> --- Recherche scientifique --- Vlaanderen --- 001.891(493-17) --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek in Vlaanderen --- 378 <493-17> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- departement Algemeen 11 --- hoger onderwijs --- economia della conoscenza --- znalostní ekonomika --- teadmusmajandus --- ekonomija mmexija mill-għerf u l-innovazzjoni --- osaamistalous --- gospodarstvo temeljeno na znanju --- znalostná ekonomika --- ekonomi e dijes --- geilleagar eolasbhunaithe --- ekonomija znanja --- economia cunoașterii --- economía del conocimiento --- kenniseconomie --- videnbaseret økonomi --- економија базирана на знаење --- kunskapsbaserad ekonomi --- tudásgazdaság --- žinių ekonomika --- научно основана икономика --- οικονομία της γνώσης --- економија заснована на знању --- gospodarka oparta na wiedzy --- wissensbasierte Wirtschaft --- economia do conhecimento --- zināšanu ekonomika --- knowledge economy --- võrgumajandus --- digital ekonomi --- hospodářství založené na znalostech --- économie numérique --- zināšanu virzīta ekonomika --- digitale Wirtschaft --- digital økonomi --- knowledge-based economy --- net-economía --- digitaalinen talous --- vidensøkonomi --- na znanju vodeno gospodarstvo --- cibereconomia --- e-economía --- economia digitale --- economía del saber --- verkkotalous --- eEconomia --- digitaalne majandus --- e-economia --- teadmuspõhine majandus --- ψηφιακή οικονομία --- e-ekonomi --- η-Οικονομία --- teadmistepõhine majandus --- ekonomi e shtyrë nga dija --- knowledge-driven economy --- tietotalous --- znalostní hospodářství --- net-economia --- E-Wirtschaft --- tudás vezette gazdaság --- e-economie --- net-οικονομία --- economia do saber --- netéconomie --- žiniomis pagrįsta ekonomika --- economía digital --- sähköinen kauppa --- nieuwe economie --- економија основана на знаење --- економија на знаење --- e-økonomi --- economía electrónica --- mokslo imli ekonomika --- cibereconomía --- digitale economie --- uz zināšanām balstīta ekonomika --- internetøkonomi --- nätekonomi --- neteconomia --- tudásalapú gazdaság --- economia del sapere --- ekonomika založená na poznatkoch --- économie du savoir --- economia digital --- e-économie --- ekonomi e mbështetur te dija --- e-majandus --- ekonomija temeljena na znanju --- ekonomija żviluppata --- ekonomika založená na znalostech --- gospodarstvo znanja --- net-économie --- innovation --- innovaatio --- innovazione --- novinka --- inovație --- innovazzjoni --- иновация --- innovatsioon --- innowacja --- jaunievedums --- innovación --- vernieuwing --- καινοτομία --- inovácia --- inovação --- иновација --- nuálaíocht --- innováció --- risi --- inovacija --- τεχνολογική καινοτομία --- teknologisk fornyelse --- industrielle Innovation --- technologische Innovation --- technológiai innováció --- inovação tecnológica --- innovación industrial --- innovación tecnológica --- risi industriale --- naujovė --- βιομηχανική καινοτομία --- technologische vernieuwing --- industrijska inovacija --- innovazione industriale --- tehnoloogiline innovatsioon --- priemyselná inovácia --- technologijos naujovė --- technologická inovácia --- innovation technologique --- teollinen innovaatio --- tehnoloģisks jauninājums --- fornyelse --- risi teknologjike --- inovație industrială --- teknisk innovation --- innovation industrielle --- teknologinen innovaatio --- teknologisk innovation --- industriell innovation --- technological innovation --- pramoninė naujovė --- industrial innovation --- технолошка иновација --- innovazione tecnologica --- průmyslová novinka --- tööstusinnovatsioon --- technická novinka --- tehnološka inovacija --- industriel innovation --- ipari innováció --- inovação industrial --- rūpniecisks jauninājums --- innovazione scientifica --- inovație tehnologică --- professjoni xjentifika --- teknis-tieteellinen ammatti --- profissão científica --- profesion shkencor --- zinātnieka profesija --- personel naukowo-techniczny --- tudományos hivatás --- teaduseriala --- mokslinė profesija --- professioni scientifiche --- vědecký pracovník --- profesii științifice --- vedecké povolanie --- profesión científica --- научна професија --- научник --- scientific profession --- wissenschaftlich-technischer Beruf --- επιστήμονες --- wetenschappelijk beroep --- професия на учен --- videnskabeligt erhverv --- znanstvenik --- vetenskapligt yrke --- shkencëtar --- tieteellinen henkilöstö --- mokslininkas --- studioso --- ειδήμων --- επιστημονικό προσωπικό --- tudományos pálya --- tudományos személyzet --- teadlane --- mokslininko profesija --- scientist --- tudós --- geleerde --- personel shkencor --- personal científico --- personale scientifico --- vědec --- zinātnieks --- mokslo personalas --- savant --- scientific staff --- vědecký tým --- Wissenschaftler --- wetenschappelijk onderzoeker --- videnskabeligt personale --- επιστήμονας --- zinātnes darbinieks --- pessoal científico --- wetenschapper --- personnel scientifique --- znanstveni novak --- zinātniskais personāls --- scientifique --- Gelehrter --- sabio --- cientista --- teadustöötajad --- wetenschappelijk personeel --- vetenskapsman --- scienziato --- sakkunnig --- научен кадар --- tieteenharjoittaja --- vedeckí pracovníci --- tiedemies --- wissenschaftliches Personal --- científico --- истражувач --- научен работник --- εκπαίδευση --- Unterrichtswesen --- teaching --- mokymas --- poučevanje --- pedagogie --- vyučovanie --- undervisning --- mācīšana --- ensino --- utbildningsväsen --- enseñanza --- tanítás --- настава --- õpetamine --- opetus --- преподаване --- tagħlim --- insegnamento --- mësimdhënie --- školství --- nastava --- szkolnictwo --- предавање --- обучување --- výučba --- výuka --- obuka --- predare --- skoleuddannelse --- pagesë shkollimi --- поучување --- часови --- vyučování --- schoolopleiding --- podučavanje --- подучување --- skolväsen --- διδασκαλία --- poučavanje --- tuition --- Schulwesen --- ricerca scientifica --- научно изследване --- научно истраживање --- investigación científica --- cercetare științifică --- tudományos kutatás --- kërkim shkencor --- vědecký výzkum --- zinātniskā pētniecība --- wissenschaftliche Forschung --- badania naukowe --- videnskabelig forskning --- научно истражување --- znanstvene raziskave --- teadusuuringud --- vedecký výskum --- znanstveno istraživanje --- scientific research --- επιστημονική έρευνα --- riċerka xjentifika --- moksliniai tyrimai --- vetenskaplig forskning --- investigação científica --- tieteellinen tutkimus --- Седма рамковна програма за научни истражувања и иновации --- Програма за научни истражувања и иновации --- ФП7 --- znanstveni rad --- mokslo tiriamasis darbas --- Wissenschaftlicher Beruf --- teagasc --- taighde eolaíoch --- gairm na heolaíochta --- Économie de la connaissance

Listing 1 - 8 of 8
Sort by