Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Eerlijk delen. De waarheid spreken. Tegen je verlies kunnen. Met de gevoelens van anderen rekening houden.Welke morele waarden zijn van fundamenteel belang om een vitale, rechtvaardige en vrije samenleving mogelijk te maken? Hoe brengen we kinderen deze waarden zo bij dat ze een leven lang daar vorm aan willen blijven geven? Wat is de rol van emoties?In De morele intuïtie van kinderen verbindt Tom Kroon inzichten uit de ethiek met gegevens uit de ontwikkelingspsychologie en plaatst deze in een pedagogisch kader. Belangrijke waarden komen aan bod, zoals fatsoen en rechtvaardigheid, vrijheid en tolerantie.Naast onmisbare persoons- en burgerschapswaarden worden de daartoe noodzakelijke gezindheden (deugden) aan de orde gesteld. Aparte hoofdstukken zijn gewijd aan de ontwikkeling van het empathisch vermogen, het cultiveren van gevoelens als compassie, verontwaardiging en spijt en de betekenis van disciplineren. De auteur wijst ook op het belang van een gezond geweten voor de vrije en verantwoordelijke mens. In het slothoofdstuk komen in vogelvlucht enkele grenzen aan bod waar opvoeders door de moderne samenleving en door de specifieke aanleg van sommige kinderen op stuiten.Tom Kroon geeft tal van adviezen voor (aanstaande) (ped)agogische hulpverleners, werkers in het onderwijs, het vormingswerk en het jeugdwerk en geïnteresseerde ouders. Daarnaast verdiept hij met dit boek het (ped)agogisch inzicht.Tom Kroon is wijsgerig en historisch pedagoog. Hij gaf les in het basis-, voortgezet en hoger beroepsonderwijs. Eerder publiceerde hij de theoretische toelichting bij een methode morele vorming en stelde hij een brochure voor ouders samen (Zo zijn onze manieren). Hij maakt ook deel uit van de redactie van Pedagogiek in Praktijk Magazine (PIP).(Bron: https://www.swpbook.com/boeken/80/opvoeden/1763/de-morele-intuitie-van-kinderen)
ontwikkelingspsychologie --- ethiek --- 159.98 --- 17 --- emotionele opvoeding --- Educational sciences --- ethische opvoeding --- opvoedingstips --- relationele vorming --- socio-emotionele opvoeding --- pedagogiek --- respect --- PXL-Healthcare 2015 --- opvoedkunde --- ethische aspecten --- Morele opvoeding --- Waarden --- Normen --- Verantwoordelijkheid --- Vrijheid --- Geweten --- Opvoeding en onderwijs --- 476.8 --- filosoferen met kinderen --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Opvoeding --- Onderwijs --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Hoort bij de methode godsdienst 'Theo'. De Theo 1 spellendoos bestaat uit vier spelletjes: kwartet, jaloeziespel, verjaardagsspel, Theo-spel. Deze worden allen apart uitgeleend.
371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: godsdienst --- godsdienst --- leerboeken --- 485.7 --- schoolboeken --- 244.5 --- Godsdienst --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.9 --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- didactiek secundair onderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2016 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van godsdiensten, levensbeschouwing --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Liturgische tijden --- Secundair onderwijs --- Jaloezie --- Morele opvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Liturgische kalender
Choose an application
Thema's: Ik voel mij vandaag zo - Op verkenning in de natuur - Duimen omhoog - Brood - Dragen en gedragen worden - Jezusverhalen - Liturgisch en pastoraal jaar - Occasionele onderwerpen - Afscheid doet pijn - Hallo, axenroos - Uit de kunst - Sint-Maarten - Sint-Nicolaas - Christoffel
371.67 --- 373.3 --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- Advent --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Axenroos --- Bartimeüs --- Bijbelverhalen --- Broederlijk Delen --- Brood --- Christophorus (heilige Christoffel) --- Dood(Kinderen en dood) --- Driekoningenfeest --- Eerste communie --- Emoties(Gevoelens) --- Eucharistie --- Filosoferen met kinderen --- Franciscus van Assisi --- Geborgenheid --- Godsdienst --- Goede Week --- Kerkelijk jaar --- Kerstmis --- Lager onderwijs --- Morele opvoeding --- Natuurbeleving --- Nieuwe Testament --- Pasen --- Pinksteren --- Schoolboeken --- Sint-Maarten (feest) --- Sinterklaas --- Vasten (Veertigdagentijd) --- Verdriet --- Voedingsgewoonten --- Waardevorming --- Welzijnszorg --- Zacheüs --- 1e leerjaar l.o --- 2e leerjaar l.o --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Emmaüs --- Franciscus --- Godsdienstonderwijs --- Handboek/cursus --- Jezus --- Liederen --- Maria --- Sint-Martinus --- catechese --- handboek --- 245.7 --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- geloven (ler) --- Catechese ; basisonderwijs --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Leermiddelen ; basisonderwijs --- 244.5 --- Godsdienst; ba.o --- Godsdienstonderwijs : basisschool - handleiding --- Godsdienstonderwijs : basisschool - leerboek --- Godsdienstonderwijs : basisschool - werkboek --- 478.61 --- Godsdienst: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Bartimeüs. --- Bijbelverhalen. --- Emmaüs. --- Jezus Christus. --- Maria. --- Sint-Maarten (heilige). --- Sint-Nicolaas (heilige). --- Zacheüs. --- Basisonderwijs. --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: godsdienst
Choose an application
Cursorische lesjes van moeilijkere concepten zoals: geschiedenislessen, gas-vloeibaar-vast, de maan draait, evolutie van betaalmiddelen. Activerende werkvormen worden maximaal ingezet.http://www.opverkenning.be/nl/materiaal_themaschriften/leerjaar-3
Communicatie --- Communicatie-audits --- Overheidscommunicatie --- Doelgroepencommunicatie --- Communicatiemanagement --- Wereldoriëntatie --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- België --- Staatsinrichting --- Natuur --- Schoolomgeving --- Provincies --- Kaarten --- Milieubescherming --- Milieuverontreiniging --- Recyclage --- Winkelen --- Schildpadden --- Dierenbescherming --- Lynxen --- Vrijetijdsbesteding --- Meting --- Lichaam --- Gemiddelden --- Lichamelijke ontwikkeling --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gehandicaptensport --- G-sport --- Gebouwen --- Constructies --- Grond --- Luchtfotografie --- Plattegronden --- Pretparken --- Fotografie --- Dieren --- Planten --- Vuur --- Lucifers --- Brandwonden --- Uitvindingen --- Knutselen --- Schatkisten --- Goud --- Dozen --- Karton --- Waarden --- Kiezen --- Determineren --- Woonzorgcentra --- Bonen --- Anatomie --- Woningen --- Energie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- WO --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Zon --- Familie --- Spanning --- Energiebronnen --- Afval --- Natuurbescherming --- 3e graad lager onderwijs --- Technologie --- Aarde --- Natuur- en milieueducatie --- Geluk --- Morele opvoeding --- Rijkdom --- Seizoenen --- Bomen --- Mollen --- Weer --- Meteorologie --- Huidverzorging --- Zonnebrand --- Samenleving --- Dorpen --- Steden --- Braille --- Brailleschrift --- Alfabet --- Gebarentaal --- Fietsen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Seizoen (jaargetijde) --- Boom --- Klimmen --- Mol (dier) --- Dorp --- Stad --- Examen --- Rijbewijs --- Provincie --- Kaart (geografie) --- Schildpad --- Lynx --- Recreatie --- Meetinstrument --- Menselijk lichaam --- Gemiddelde --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Gebouw --- Constructie --- Plattegrond --- Pretpark --- Dier --- Plant --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Lucifer (voorwerp) --- Brandwonde --- Preventie --- Uitvinding --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Schatkist (voorwerp) --- Doos --- Waarde (ethiek) --- Keuze --- Determinatie (biologie) --- Woonzorgcentrum --- Boon --- Tekenen --- Woning --- Belasting (fiscaal) --- Energiebron --- Spanning (stress) --- Aarde (planeet) --- Maatschappij --- Spanning (verhaalelement) --- Fietsen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
De belevingswereld van jonge kinderen is voor volwassenen vaak erg ongrijpbaar. Tijdens het ontdekken van de wereld vormen zij allerlei ideeën en gedachten over hoe alles in elkaar zit. In dit boek wordt een manier beschreven om deze ideeën en gedachten tot uiting te laten komen. Door deze gedachten expliciet te maken wordt het mogelijk om de kinderen te helpen bij het structureren van gedachten en ondersteun je de ontwikkeling van taal en denken. De lezer wordt eerst ingeleid in de methode. Deze is geschikt voor kinderen van drie tot zes jaar en redelijk makkelijk toepasbaar. Vervolgens wordt in deel twee thematisch een aantal projecten omschreven. Bijvoorbeeld het waarnemen van thema's als dier en mens, hier, daar en waar, en echt en onecht. Elk thema wordt ingeleid om vervolgens een aantal specifieke werkwijzen aan te reiken. Alle projecten hebben duidelijk omschreven doelen. De opdrachten zijn leuk en makkelijk uitvoerbaar. Een erg creatieve werkwijze om kinderen de wereld te laten ontdekken met filosofische inslag. Met literatuurlijst. Met name bedoeld voor professionals en vrijwilligers die met kinderen van drie tot zes jaar werken. © NBD Biblion
motorische ontwikkeling --- ontwikkeling --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- ontwikkeling van het kind --- intellectuele ontwikkeling --- kinderopvang --- peuters --- Educational sciences --- pedagogiek --- begrippen --- differentiële opvoeding --- activiteitenbegeleiding --- Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- Taalverwerving ; kleuters --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:+111.93 --- Filosofie --- filosoferen met kinderen --- 471.4 --- 478.9 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Dieren --- Dood(Kinderen en dood) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Fantasie --- Filosoferen met kinderen --- Groot en klein --- Kleuteronderwijs --- Morele opvoeding --- Peuters --- Ruimtelijk inzicht --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Stout zijn --- Tellen --- Tijd --- Zintuigen --- 471.49 --- Gesprekken met kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Gezondheidszorg 10 --- creatieve therapie --- 471.48 --- basisonderwijs --- methodiek --- ontwikkelingsmaterialen --- spelletjes --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- dier en mens --- dood --- echt --- groot --- hetzelfde --- hier, daar en waar --- huilen --- klein --- lachen --- leven --- lief zijn --- onecht --- stout zijn --- tijd --- veel --- waarnemen --- weinig --- 101 --- Activiteiten --- Activiteitenbegeleiding --- Denken --- Kinderen --- Methodiek --- Morele en religieuze opvoeding --- Hersenen --- Kinderen en jeugd --- Didactiek --- Kinderopvang --- Taalopvoeding --- Thematisch werken --- socio-emotionele ontwikkeling --- taalverwerving --- Didactics of social education --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Thema's: Mens en natuur, gave en opgave - Conflicten - Gewetensvol handelen - Levensadem - Symbolen - Verhalencyclus: Mozes -,Jezusverhalen - Liturgisch en pastoraal jaar - Occasionele onderwerpen: Afscheid - Kunst - Clara
Vroedkunde --- 371.67 --- 373.3 --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- Advent --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Bijbelverhalen --- Broederlijk Delen --- Christus(Jezus) --- Clara van Assisi (heilige) --- Conflicten --- Dood(Kinderen en dood) --- Driekoningenfeest --- Filosoferen met kinderen --- Godsdienst --- Goede Week --- Heiligen --- Kerkelijk jaar --- Kerstmis --- Lager onderwijs --- Levensadem --- Morele opvoeding --- Mozes --- Natuurbeleving --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- Pasen --- Pinksteren --- Schoolboeken --- Symboliek --- Vasten (Veertigdagentijd) --- Waardevorming --- Welzijnszorg --- 4e leerjaar l.o --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Aarde --- Afscheid nemen --- Bartimeüs --- Christendom --- Clara van Assisi --- Driekoningen --- Egypte --- Emmaüsgangers --- Gewetensvorming --- God --- Godsdienstonderwijs --- Handboek/cursus --- Islam --- Jezus --- Jezusverhalen --- Jodendom --- Scheppingsverhalen --- Symbolen --- Vasten --- Verdriet om verlies --- Vriendschap --- Zacheüs --- aarde --- advent --- afscheid --- barmhartig --- broederlijk delen --- catechese --- conflicten --- danken --- gebed --- geweten --- goede week --- handboek --- kerstmis --- leven --- mens --- naaste --- natuur --- symbolen --- vasten --- vriendschap --- welzijnszorg --- 244.51 --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- geloven (ler) --- Godsdienst ; basisonderwijs --- 244.5 --- Godsdienst; ba.o --- Godsdienstonderwijs : basisschool - handleiding --- Godsdienstonderwijs : basisschool - leerboek --- Godsdienstonderwijs : basisschool - werkboek --- 478.61 --- Godsdienst: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Bijbelverhalen. --- Christelijke feesten. --- Conflicthantering. --- Goed en kwaad. --- Jezus Christus. --- Mozes. --- Natuur. --- Symboliek. --- Vergiffenis. --- Basisonderwijs. --- #BSCH: vak: godsdienst
Choose an application
Bevat 51 kijkplaten + 1 bijbelse tijdsband.
Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: godsdienst --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Bijbel --- Elia --- Geluk --- Godsdienst --- Kerstmis --- Pasen --- Scheppingsverhaal --- 478.6 --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- 478.61 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Maria --- Godsdiensten --- Vuur --- Paulus (apostel) --- Relaties --- Bijbelverhalen --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- Verantwoordelijkheid --- Lager onderwijs --- 244.5 --- Anders zijn --- Emoties(Gevoelens) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Opgroeien --- Water --- Zacheüs --- Godsdienst ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Kerkelijk jaar --- Conflicten --- Symbolen --- Mozes --- Natuurbeleving --- Godsdienst; ba.o --- Goede Week --- Kiezen (werkwoord) --- Levensadem --- Morele opvoeding --- Symboliek --- Waardevorming --- Bartimeüs --- Broederlijk Delen --- Brood --- Eucharistie --- Kerkelijke feesten --- Christus(Jezus) --- Geborgenheid --- catechese --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Basisonderwijs. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Tijdlijn --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Driekoningen --- Maria (moeder van Jezus) --- Geweten --- Waarden --- Normen --- Pinksteren --- Bloemen --- Christus --- Advent --- Carnaval --- Vasten --- Aswoensdag --- Protestantisme --- Christendom --- Kerken --- Sacramenten --- Paulus --- Liefde --- Tederheid --- Jonathan --- David (koning van Israël) --- Aards paradijs --- Adam en Eva --- Missie --- Devos, Jeanne --- Franciscus van Assisi (heilige) --- Herders --- Bethlehem --- Laatste avondmaal --- Emmaüsgangers --- Apostelen --- Verloren zoon --- Bakkers --- Arenden --- Maaltijden --- Eerste communie --- Natuur --- Rebussen --- Teresa (Moeder) --- didactiek --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Kerkelijk feest --- Maria (Moeder van Jezus) --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Conflict --- Bloem (plant) --- Jezus Christus --- Symbool --- Vasten (religie) --- Ethiek --- Kunst --- Sport --- Duurzaamheid --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kerk (gebouw) --- Sacrament --- Jonathan (Oude Testament) --- Adam --- Eva (bijbels figuur) --- Missiewerk --- Fransiscus van Assisi (heilige) --- Herder --- Apostel --- Bartimeüs (Bijbelse figuur) --- Bakker --- Arend --- Maaltijd --- Rebus --- Moeder Teresa --- Kerk (geloofsgemeenschap) --- Norm (gedragsregel)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|