Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Linguistics --- PXL-Central Office 2017 --- taalwetenschap --- taalfilosofie
Choose an application
Dit boek over Internationaal Corresponderen is een handige en betrouwbare hulp bij het schrijven of mailen met het buitenland. Een boek vol praktijktips en voorbeelden, maar ook vertaalde tekstbouwstenen. Bedoeld voor mensen met een basiskennis in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans, bevat dit boek nu juist die weetjes, die een grammatica- en woordenboek je zelden bieden. Simpele handreikingen die helpen dat de eerste indruk goed is. Een essentieel naslagwerk voor iedereen die regelmatig zakelijk naar het buitenland moet e-mailen of schrijven.
Zakelijke correspondentie. --- Linguistics --- taalvaardigheid --- brieven schrijven --- handelscorrespondentie --- Spaans --- Frans --- Engels --- Duits --- Italiaans --- zakelijke communicatie --- internationale communicatie --- Correspondentie --- Zakelijke communicatie --- Interculturele communicatie --- Taalgebruik --- 643 Taalzorg --- Nederlands 843 --- Schriftelijke communicatie --- Normen --- Internationalisering --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
mondelinge communicatie --- Didactics of German --- zakentaal --- Duits --- didactiek --- Zakelijke communicatie --- Duitse taal --- German language --- Linguistics --- Germany --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- Duitse handelscorrespondentie --- Communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Communicatieve vaardigheden --- 372.880.30 --- 658.01 --- 659.3 --- Didactiek van het Duits --- Bedrijfsbeleid --- Massacommunicatie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Linguistics --- linguïstiek --- Language and languages. --- Biolinguistics. --- #KVHB:Taal --- #KVHB:Psycholinguistiek --- #KVHB:Sociolinguistiek --- #KVHB:Taalontwikkeling --- taal --- taalkunde --- taalverwerving --- taalontwikkeling --- psycholinguïstiek --- 801.4 --- Taal --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Psycholinguïstiek --- Taalverwerving --- oorsprong --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Psycholinguïstiek. --- Taalverwerving. --- oorsprong. --- Oorsprong. --- Language and languages --- Biolinguistics
Choose an application
Gesture --- Communication --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Lichaamstaal --- #KVHA:Conversatieanalyse --- #KVHA:Cognitieve linguïstiek --- #KVHA:Interactie --- #KVHA:Communicatie --- Linguistics --- Semiotics --- Gesture. --- Communication. --- Mudra --- Acting --- Body language --- Elocution --- Movement (Acting) --- Oratory --- Sign language --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- MAD-faculty 14 --- gebarentaal --- communicatie --- culturele aspecten
Choose an application
Leest u even mee ? - Gelieve uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op te sturen. - Door deze bepaling wordt voorkomen dat over het voorstel achteraf nog door een commissie uitspraak moet worden gedaan. - Met het oog op het realiseren van het eerste doel stel ik voor dat de directeur zich ter plaatse begeeft.- Stuurt u uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op ? - Deze bepaling voorkomt dat een commissie zich achteraf nog over het voorstel moet uitspreken. - Om het eerste doel te realiseren, stel ik voor dat de directeur ter plaatse gaat. Duidelijk toch, welke zinnen we het liefst lezen ? Ze bewijzen dat een goede professionele tekst uitnodigend is, snel to the point komt en effectief doel treft. Alleen: een goede professionele tekst zet u niet zomaar op papier. Gelukkig brengt het boek Helder schrijven u een heel eind in de goede richting. Die handige gids is dan ook op het lijf geschreven van iedereen die soms of regelmatig professionele teksten schrijft. Of het nu om administratieve post, handleidingen, commerciële brieven of webteksten gaat. Taal- en communicatiespecialiste Greet De Baets beschrijft het hele schrijfproces vanuit het enige standpunt dat ertoe doet: dat van de ontvanger. Daarbij ontleedt ze alle belangrijke principes: compacte teksten, actieve taal, positieve formuleringen, eenvoudige woorden en correcte spelling. Kortom, in deze uitgave vindt u: - 7 schrijfstappen die leiden tot een logische en goed gestructureerde boodschap. - 40 gouden schrijfregels die bijdragen aan een doeltreffende tekst. - Talrijke tips voor een heldere en aantrekkelijke stijl. - Concrete voorbeelden en checklists om de leerpunten in de praktijk te vertalen. Zowel voor beginnende als voor ervaren tekstschrijvers is Helder schrijven een toegankelijk en onmisbaar werkinstrument. Communicatieverantwoordelijke, assistent, vertegenwoordiger, student, zaakvoerder, helpdeskmedewerker of nog journalist: iedereen vindt in deze leidraad de nodige tips en tricks om klare en duidelijke teksten tevoorschijn te toveren.Bron : http://www.vandenbroele.be
Schrijven. --- Dutch language --- Stilistics --- Mass communications --- Written communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Cohesion (Linguistics) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Commentaire Commentaar --- Lisibilité Leesbaarheid --- 808.1 --- professioneel schrijven --- Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Professioneel schrijven; Nederlands --- Schrijfvaardigheid --- Professioneel schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- PXL-Central Office 2015 --- communicatievaardigheden --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taaladvies --- Schriftelijke communicatie --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Geschreven taal --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Tekst
Choose an application
Ces 5 volumes regroupent les textes de Barthes écrits à la fin de sa vie.
82.09 --- 82.09 Literaire kritiek --- Literaire kritiek --- 82:1 --- 1 BARTHES, ROLAND --- 82:1 Literatuur en filosofie --- Literatuur en filosofie --- 1 BARTHES, ROLAND Filosofie. Psychologie--BARTHES, ROLAND --- Filosofie. Psychologie--BARTHES, ROLAND --- Linguistics --- Michelet, Jules --- Racine, Jean --- Barthes, Roland --- French literature --- Ecriture --- Littérature --- Mythologie --- Théâtre --- Linguistique --- Philosophie --- Sémiologie --- Sémiologie de l'image --- Langage --- Photographie --- Semiotics. --- Criticism. --- MAD-faculty 13 --- kunst en filosofie --- Barthes, Roland, --- Barthes, Roland, 1915-1980
Choose an application
De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)
Civilisation --- Sociology of cultural policy --- Linguistics --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Cultuurspreiding --- Basisonderwijs --- Jeugdliteratuur --- prentenboek --- Children --- Children's literature --- Children's literature, Dutch --- Illustrated children's books --- Picture books for children --- Books and reading --- History and criticism. --- History --- Educational aspects --- literatuuronderzoek --- 829.6 --- jeugdliteratuur: didactiek --- #PBIB:2001.1 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children's illustrated books --- Illustrated books, Children's --- Children's books --- Illustrated books --- Children's picture books --- History and criticism --- Theses --- Prentenboek --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
De auteur selecteerde de mooiste poëzie verschenen tussen 1990 en 2000. Hij hield 175 gevoelige, verrassende of grappige gedichten over, voor kinderen van 5 tot 12 jaar.Je vindt in deze bundel het beste van meer dan 50 dichters zoals Eva Gerlach, Johanna Kruit, Riet Wille, Gil vander Heyden, Pili Mandelbaum, Ed Franck, Daniel Billiet, Theo Olthuis, Willem Wilmink, Shel Silverstein, Leendert Witvliet, Ted van Lieshout, André Sollie en nog vele anderen.
Dutch literature --- Linguistics --- versjes (genre) --- Jeugdpoëzie --- dichtbundel --- jeugdliteratuur --- * 889.7 --- kinderpoëzie --- poëzie --- *878 --- Basisonderwijs --- Dieren --- Dinosaurussen --- Emoties (Gevoelens) --- Familie --- Fantasie --- Feesten --- Gedichten --- Giraffen --- Herfst --- Huizen --- Ik en de anderen --- Kerstmis --- Konijnen --- Lezen --- Moederdag --- Natuur --- Nederlands 870 --- Nijlpaarden --- Onweer --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Poëzie --- School --- Sinterklaas --- Slapen --- Taalspelen --- Winter --- Wonen --- Woorden --- 830.1 ) Nederlandse gedichten --- gedichten --- kinderen --- Poëzie ; jongeren --- Poëzie ; kleuters --- 875 --- Poëzie; ba.o --- jeugdliteratuur: gedichten --- 871 --- illustraties --- voordrachtenbundels voor kinderen --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Dichtwerken --- dichtwerken, algemene bloemlezingen --- Jeugdpoëzie ; basisonderwijs
Choose an application
Het maken van een goed opgebouwd en vormgegeven onderzoeksverslag is een van de vaardigheden die studenten onder de knie moeten krijgen. Om te voorkomen dat iedereen op geheel eigen wijze verslag doet van zijn onderzoek, bestaan er eenduidige regels over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage.Dit boek gaat over de verslaglegging van een onderzoek en over de vormgeving van een onderzoeksverslag aan de hand van de APA-richtlijnen, opgesteld door de American Psychological Association.Naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, komen onder andere ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen.De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over 'hoe het eigenlijk moet' met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven. Bron : http:/:www.boek.be
Linguistics --- Science --- normalisatie --- literatuurrapporten --- eindwerken schrijven --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Standardization --- Documentation and information --- verslagen schrijven --- informatieverwerking --- informatievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- refereren --- Higher education --- Rapporteren --- Refereren --- Wetenschappelijke publicaties --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- #KVHA:Literatuurverwijzing --- #KVHA:Onderzoeksrapportage --- 300.6 --- 450.8 --- APA (American Psychological Association) --- literatuurstudie --- wetenschappelijke literatuur --- 844.6 --- Eindwerken --- scripties --- Schrijven --- 026.1 --- Literatuurverwijzingen --- Bibliografie --- bibliografische referentie --- Onderzoeksrapportage --- APA-richtlijnen --- Onderzoek --- Literatuurlijst --- Informatievaardigheden --- informatiebronnen --- Methodologie --- schriftelijke communicatie --- onderzoek --- literatuurverwijzingen --- APA --- 002 --- 591 --- 489.59 --- Scripties --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodiek van het studeren --- Taalgebruik --- 007.2 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Rapporteren. --- Refereren. --- Eindwerken. --- Literaire techniek --- PXL-Media & Tourism 2014 --- onderzoeksrapporten --- Onderzoeksvaardigheden --- PXL-Ebooks 2020 --- Onderzoeksvaardigheid --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|