Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- aanvankelijk lezen --- leesmethoden --- Aanvankelijk lezen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Lezen en begrijpen wat je leest zijn onmisbare vaardigheden om mee te kunnen doen in de maatschappij. Daarom is het belangrijk dat kinderen goede en zelfstandige lezers worden. Zelfstandige lezers zijn in staat verschillende soorten teksten te lezen en te begrijpen.Maar hoe maak je van lezende kinderen begrijpende lezers? Welke vaardigheden vraagt dit van de leerkracht? Hoe zorg je voor een goede opbouw van de les begrijpend lezen? En hoe krijg je zicht op de leesontwikkeling van uw leerlingen?De auteurs van dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertalen inzichten uit wetenschappelijk onderzoek toegankelijk naar de dagelijkse lespraktijk.
#PBIB:+111.14 --- lezen --- begrijpend lezen --- leesonderwijs --- Begrijpend lezen --- 475.26 --- Lezen ; basisonderwijs --- Leesvaardigheid ; basisonderwijs --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Lezen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- leesbevordering --- leesmethoden --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Nederlands --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Schrijven --- Spel --- Begrijpend luisteren
Choose an application
Leerlingen met een normale leesontwikkeling volgen de leerlijn maan; leerlingen die al beschikken over een volledige letterkennis, kunnen zelfstandig aan de slag
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Taal --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- leerboeken --- 837 --- taal --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2015
Choose an application
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2015 --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Nederlands --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2015 --- Nederlands --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Het leeswerkschrift 3 - derde leesspoor vervangt het gewone leeswerkschrift voor die kinderen die al een grote voorsprong hebben. De doelen die nagestreefd worden zijn dezelfde als in het gewone leeswerkschrift, maar de materialen waarmee de kinderen werken, zijn moeilijker en uitdagender: tekstjes in plaats van woordjes en zinnen. Het tekstmateriaal komt uit de BiB-BoX Vierkant. Beschikbaar voor schooljaar 2022-2023, uitlevering vanaf augustus 2022
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- wiskunde --- leerboeken --- lager onderwijs --- 475.26 --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- leesmethoden --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Sport --- Spelen --- Boerderijen --- Sprookjes --- Feesten --- Vriendschap --- Winkelen --- Dromen --- Circus --- Vakantie --- Spelling --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Spel --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Boerderij --- Sprookje --- Feest --- Muziek --- Droom --- Lezen ; basisonderwijs
Choose an application
In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Didactics of Dutch --- lezen --- #KVHB:Aanvankelijk lezen --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- leren lezen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Directe instructie --- Leesmethodes --- Leesmethoden --- Leesonderwijs --- directe systeemmethode --- leesmethodes --- Directe systeemmethode --- 475.26 --- methodiek --- Methodiek --- 101174.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Leermiddelen --- Leesstoornissen --- Schrijven --- Spel --- Leermiddel --- Leesstoornis --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Leerlingen met een normale leesontwikkeling volgen de leerlijn maan; leerlingen die al beschikken over een volledige letterkennis, kunnen zelfstandig aan de slag
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- 475.1 --- 837 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Taal --- schoolboeken --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2015 --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Leerlingen met een normale leesontwikkeling volgen de leerlijn maan; leerlingen die al beschikken over een volledige letterkennis, kunnen zelfstandig aan de slag
Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- leerboeken --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Taal --- 837 --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2015 --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|