Narrow your search

Library

PXL (37)

Arteveldehogeschool (33)

Hogeschool Gent (33)

Odisee (33)

UCLL (33)

Thomas More Kempen (32)

VIVES (31)

Thomas More Mechelen (25)

EhB (16)

KU Leuven (13)

More...

Resource type

book (37)

audio (4)

object (2)

image (1)

map (1)


Language

Dutch (37)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2018 (2)

2017 (1)

2016 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Problemen met begrijpend lezen.
Authors: ---
ISBN: 9789055741021 Year: 1997 Publisher: Baarn : HB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leessprong : ik lees met hup : leesboek 2
Authors: --- ---
ISBN: 9789030648680 Year: 2008 Publisher: Wommelgem Van In


Book
Lezen... denken... begrijpen! : handboek begrijpend lezen in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789065086266 Year: 2010 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lezen en begrijpen wat je leest zijn onmisbare vaardigheden om mee te kunnen doen in de maatschappij. Daarom is het belangrijk dat kinderen goede en zelfstandige lezers worden. Zelfstandige lezers zijn in staat verschillende soorten teksten te lezen en te begrijpen.Maar hoe maak je van lezende kinderen begrijpende lezers? Welke vaardigheden vraagt dit van de leerkracht? Hoe zorg je voor een goede opbouw van de les begrijpend lezen? En hoe krijg je zicht op de leesontwikkeling van uw leerlingen?De auteurs van dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertalen inzichten uit wetenschappelijk onderzoek toegankelijk naar de dagelijkse lespraktijk.


Book
Veilig leren lezen Kim : werkboekje maan 7
Authors: --- ---
ISBN: 9789048716371 9789048715497 9789048715749 9789048715626 9789048716487 9789048716654 9789048715879 9789048716005 9789048716258 9789048716142 Year: 2014 Volume: 7 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen met een normale leesontwikkeling volgen de leerlijn maan; leerlingen die al beschikken over een volledige letterkennis, kunnen zelfstandig aan de slag


Book
Veilig leren lezen : kern 07 : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048715879 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Zwijsen


Book
Veilig leren lezen : kern 09 : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048715893 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ik lees met hup en aap : thema 9 : circus : leeswerkschrift
Author:
ISBN: 9789030672470 9789030672487 9789030672494 9789030672500 9789030672517 9789030672524 9789030672531 9789030672548 9789030672555 9789030672562 9789030672593 9789030685708 9789030685715 9789030694915 9789030686538 9789464176735 9789464176759 9789464176773 9789464176797 9789464176742 9789464176766 9789464176780 9789464176803 9789464176827 Year: 2017 Volume: Thema 10 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het leeswerkschrift 3 - derde leesspoor vervangt het gewone leeswerkschrift voor die kinderen die al een grote voorsprong hebben. De doelen die nagestreefd worden zijn dezelfde als in het gewone leeswerkschrift, maar de materialen waarmee de kinderen werken, zijn moeilijker en uitdagender: tekstjes in plaats van woordjes en zinnen. Het tekstmateriaal komt uit de BiB-BoX Vierkant. Beschikbaar voor schooljaar 2022-2023, uitlevering vanaf augustus 2022


Book
Beter leren lezen. De directe systeemmethodiek
Authors: ---
ISBN: 9789033479397 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.


Book
Veilig leren lezen : start : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048715800 9789048715428 9789048716302 9789048715534 9789048715527 9789048715510 9789048715503 9789048715497 9789048715480 9789048715473 9789048715466 9789048715459 9789048715442 9789048715435 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen met een normale leesontwikkeling volgen de leerlijn maan; leerlingen die al beschikken over een volledige letterkennis, kunnen zelfstandig aan de slag


Book
Veilig leren lezen : kern 08 : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048716388 9789048715503 9789048715756 9789048715633 9789048716494 9789048716654 9789048715886 9789048716012 9789048716265 9789048716159 Year: 2014 Volume: 8 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen met een normale leesontwikkeling volgen de leerlijn maan; leerlingen die al beschikken over een volledige letterkennis, kunnen zelfstandig aan de slag

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by