Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Art --- Philosophy --- philosophy of art --- kunst --- 7.01 --- Sennett Richard --- Flusser Vilém --- techniek --- Maharaj Sarat --- Derrida Jacques --- Lyotard Jean-François --- deconstructie --- postmodernisme --- Said Edward --- Morrison Toni --- FanoN Frantz --- Césaire Aimé --- postkolonialisme --- Sontag Susan --- Bourdieu Pierre --- Foucault Michel --- Arendt Hannah --- sociologie --- politiek --- Lévi-Strauss Claude --- Bataille Georges --- Huizinga Johan --- antropologie --- Sartre Jean-Paul --- Heidegger Martin --- existentialisme --- Merleau-Ponty Maurice --- Ingarden Roman --- Husserl Edmund --- fenomenologie --- Badiou Alain --- Freud Sigmund --- psychoanalyse --- Danto Arthur C --- Langer Susanne --- Wittgenstein Ludwig --- Kristeva Julia --- Barthes Roland --- semiologie --- semiotiek --- structuralisme --- kunsttheorie --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Kunst --- taal --- sociale functies --- kunstfilosofie --- postmodern --- filosofen --- Sontag, Susan --- Bataille, Georges --- Morrison, Toni --- Said, Edward W. --- Flusser, Vilém --- Bourdieu, Pierre --- Césaire, Aimé --- Derrida, Jacques --- Ingarden, Roman --- Barthes, Roland --- Danto, Arthur C. --- Langer, Susanne Knauth --- Arendt, Hannah --- Maharaj, Sarat --- Sennett, Richard --- Sartre, Jean-Paul --- Wittgenstein, Ludwig --- Lévi-Strauss, Claude --- Heidegger, Martin --- Freud, Sigmund --- Fanon, Frantz --- Husserl, Edmund --- Huizinga, Johan --- Foucault, Michel --- Badiou, Alain --- Kristeva, Julia --- Lyotard, Jean-François --- Merleau-Ponty, Maurice --- Filosofie --- taalkunde --- politicologie --- MAD-faculty 19 --- kunst en filosofie --- linguistics --- semiotics --- phenomenology --- anthropology --- political science --- psychoanalysis --- sociology --- deconstruction [theory] --- existentialism --- postcolonialism --- Postmodern
Choose an application
Anno nu krijgt een mens op één dag meer beelden te verwerken dan iemand in de middeleeuwen gedurende zijn hele leven. Als reactie op deze "hyperventilerende" samenleving klinkt de oproep tot rust, bezinning en stilte. Steeds meer mensen vinden die verstilling door naar kunst te kijken. Joost Zwagerman gaat in 'De stilte van het licht' op bevlogen wijze op zoek naar de facetten van deze "intensiteit van de stilte". Van de religieus geïnspireerde stilte bij Jan van Eyck en Zurbarán, via de abstracte stilte van Mark Rothko en Malevich, tot de stilte als suspense bij Edward Hopper. Bij alle kunstenaars is licht een belangrijk middel om de sfeer van de stilte uit te drukken.
Esthetica. --- Kunstbeschouwing. --- Art --- Silence (philosophie) --- Esthétique --- Appréciation --- art criticism --- stilte --- beauty --- Aesthetics of art --- schoonheid --- aesthetics --- kunst --- kunsttheorie --- 7.03 --- Nooteboom Cees --- Kellendonk Frans --- Weijers Niña --- literatuur --- Hammershoi Vilhelm --- Delacroix Eugène --- Malevich Kazimir --- Van Veluw Levi --- Borremans Michael --- Dumas Marlene --- Ensor James --- Lucebert --- Miro Joan --- Spilliaert Léon --- Wall Jeff --- Koons Jeff --- Jackson Richard --- Polke Sigmar --- Hamilton Richard --- Wyeth Andrew --- Hopper Edward --- Bacon Francis --- Munch Edvard --- Goya y Lucientes Francisco --- Zandvliet Robert --- Benner Gerrit --- Van Goyen Jan --- Van Golden Daan --- McQueen Steve --- Klein Yves --- Schendel Mira --- Warhol Andy --- Matisse Henri --- Rembrandt --- Turner Joseph Mallord William --- Tartt Donna --- Fabritius Carel --- Nypels Rob --- Mondrian Piet --- Mondriaan Piet --- Rothko Mark --- Van Althuis Willem --- Mankes Jan --- Weissenbruch Jan Hendrik --- Abramovic Marina --- van Eyck Jan --- Morandi Giorgio --- de Zurbaran Francisco --- unheimliche --- MAD-faculty 15 --- kunst en filosofie --- Esthétique. --- Appréciation. --- Kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- 830 --- kunstkritiek --- essay --- essai --- stilte (kunst)
Choose an application
Dit magazine is onderdeel van een pakket met drie thematische magazine. Zap is een methode Beeld voor de 1e graad van het secundair. De methode is bruikbaar in de A- en de B-stroom, sluit aan bij de nieuwe eindtermen en is geschikt voor alle netten. De methode Zap is beschikbaar als pakket dat bestaat uit drie thematische magazines.Zap besteedt aandacht aan het ruime bouwstenenpakket van de beeldtaal en de rijkdom aan materiaal en technieken. Maar deze zijn nooit een doel op zich. De leerlingen integreren deze bouwstenen en technieken steeds in de unieke beeldboodschappen die ze creëren en uitdragen. Enkel zo bekom je de typische authenticiteit die eigen is aan kunst. De methode richt zich tot scholen die muzische vorming multidisciplinair aanbrengen. In totaal zijn er drie magazines voor de eerste graad. De activiteiten in Zap gaan steeds over expressie en over creatieve, persoonlijke beeldverwerkingen (interpretaties) rond een aantal thema?s.
beeld --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- 486 --- muzische vorming --- didactiek secundair onderwijs - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Expressievakken --- Beeld --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- B-stroom --- Muzische opvoeding --- Kunst --- Landschappen --- Plastische opvoeding --- Hundertwasser, Friedensreich --- Bloemen --- Planten --- Stillevens --- Perspectieftekenen --- Friedrich, Caspar David --- Turner, William --- Oliepastel --- Gerards, Marcus --- Fairburn, Ed --- Kaarten --- Abstracte schilderkunst --- Land art --- Da Vinci, Leonardo --- Dieren --- Houtskool --- Pastelkrijt --- Affichekunst --- Druktechnieken --- Bourgeois, Louise --- De Bruyckere, Berlinde --- Panamarenko --- Identiteit --- Zelfportretten --- Borremans, Michaël --- Sherman, Cindy --- Bacon, Francis --- van Veluw, Levi --- Kleurenleer --- Collages --- Modellen --- Beeldbewerking --- Mascottes --- Avatars --- Warhol, Andy --- PXL-Education 2020 --- handboeken secundair onderwijs --- beeldende expressie --- Beeldopvoedi --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Cultuurwetenschappen --- Secundair onderwijs. --- Kunsten --- Landschap --- Bloem (plant) --- Plant --- Stilleven --- Kaart (geografie) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Dier --- Druktechniek --- de Bruyckere, Berlinde --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Zelfportret --- Collage --- Model --- Avatar --- Model (persoon) --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|