Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In de uitgave GrammaticaWijzer staan grammatica en formuleren centraal. Aan bod komen taalkundig en redekundig ontleden en correct formuleren, zodat studenten contaminaties en foutieve woordkeuze herkennen en voorkomen. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Dutch language --- grammatica --- moedertaal --- Grammatica --- 101789.jpg --- Nederlandse spraakkunst ; leermiddelen --- departement Lerarenopleiding 10 --- Nederlandse taal --- spraakkunst --- Nederlands --- Lerarenopleiding --- Leraren basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Taalbeschouwing --- Leraar basisonderwijs --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs om groepsvorming in de klas positief te beïnvloeden en pesten tegen te gaan.
#PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- onderwijspsychologie --- basisonderwijs --- coachen --- groepsgedrag --- pestgedrag --- behandelingsmethoden --- Groepsdynamiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Pesten --- Oplossingsgericht werken --- Leraren basisonderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Klassenmanagement --- Talentontwikkeling --- Leraar basisonderwijs --- Sociology of education --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
De kwaliteit van leraren is bepalend voor de kwaliteit van het onderwijs. Daarom is het van groot belang dat lerarenopleidingen samen met hun partnerscholen, de aanstaande leraren op een zo goed mogelijke manier voorbereiden op hun loopbaan. Dit boek biedt een inhoudelijke en praktische leidraad bij de conceptuele ondersteuning van ontwikkelingen gericht op het (leren) onderwijzen in de werkplekleeromgeving binnen het primair basisonderwijs. De auteurs pleiten uitdrukkelijk voor een adequate aansluiting tussen onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek om de kwaliteit van die ontwikkelingen te borgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leeromgeving --- lerarenopleiding --- onderwijskunde --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijsonderzoek --- werkplekken --- onderwijzen --- mentoren --- Basisonderwijs --- Lesgeven --- Mentoren --- Samenwerking --- Werkplekleren --- 472.7 --- 473.7 --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijzen --- Opleidingen --- 102105.jpg --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Teacher training --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijspraktijk --- Leraren basisonderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leraar basisonderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Didactische werkvorm
Choose an application
Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Maar alle kinderen hebben wel eensd wat, waardoor die relatie onder druk kan komen te staan. Wie in het onderwijs werkzaam is weet dat, al was het alleen maar doordat confrontaties met de gevoelens of problemen van die kinderen niet altijd gladjes verlopen. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar moet hier zicht op kunnen hebben om op een goede manier met kinderen te kunnen omgaan.
Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Competenties --- Gedrag --- Relatie leraar - leerling --- Zelfbeeld --- communicatieve vaardigheden --- Diversiteit --- communicatievaardigheden (ler) --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: Basiscompetenties) --- kinderen --- leraren --- onderwijspsychologie --- onderwijs --- PHL-Education 12 --- Communicatie --- Lerarenopleiding --- Beloningen --- Straffen --- Reflectie --- Lager onderwijs --- Conflicthantering --- Leraren basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Competentie
Choose an application
450.4 --- basisonderwijs --- lerarenopleidingen --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Samenwerking --- 450.7 --- 471.3 --- Basisonderwijs --- Praktijkonderzoek --- Onderwijskunde --- opleiding --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen ; Vlaanderen --- Onderwijsresearch --- 711 Basiseducatie --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Opleiding en bijscholing --- De kleuterleidster --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- research --- Flanders --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Onderzoek Ahs --- Relatie onderwijs - werkveld --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Emigratie
Choose an application
Iedere pabo-student loopt vanaf het eerste studiejaar stage. Vaak maken de stages de opleiding extra boeiend. Je komt in contact met kinderen en leerkrachten, je beleeft de praktijk. Je toetst vanaf het eerste opleidingsjaar de theorie aan de praktijk en denkt na over de betekenis hiervan voor jezelf. In dit handboek komen alle belangrijke thema's aan de orde die te maken hebben met de stage en het leren op de werkplek. Oefeningen verbinden de opgedane, persoonlijke ervaringen op de stageschool aan de kennis, uitgangspunten en visies van het boek. Bij dit boek hoort een cd-rom, waarop alle oefeningen staan en die de gebruiker kan opslaan in een digitaal Logboek. Ook zijn diverse formulieren en lijsten uit het boek opgenomen. Bovendien bevat de cd-rom extra documenten en links naar belangrijke websites. Leren op de werkplek is in de eerste plaats bedoeld voor pabo-studenten. Het biedt een hoge gebruikswaarde (op de pabo, op de stageschool, thuis) voor stagiairs uit zowel vol- als deeltijdopleidingen, maar ook voor duale studenten en zij-instromers. Mentoren en coaches kunnen dit boek eveneens gebruiken. Ook zij kunnen in de beschrijving van begeleidingsvormen, oefeningen, technieken, begeleiding en coaching, ondersteuning vinden bij hun taak. En op de pabo kan dit boek een hulpmiddel vormen bij het op afstand begeleiden van studenten. dit handboek komen alle belangrijke thema's aan de orde die te maken hebben met de stage en het leren op de werkplek. Oefeningen verbinden de opgedane, persoonlijke ervaringen op de stageschool aan de kennis, uitgangspunten en visies van het boek. Bij dit boek hoort een cd-rom, waarop alle oefeningen staan en die de gebruiker kan opslaan in een digitaal Logboek. Ook zijn diverse formulieren en lijsten uit het boek opgenomen. Bovendien bevat de cd-rom extra documenten en links naar belangrijke websites. (Bron: covertekst)
472.7 --- Basisonderwijs --- Coachen --- Communicatie --- Competentie --- Competentiegericht --- Diversiteit --- Gespreksvaardigheid --- Grenzen --- Instructievormen --- Intervisie --- Klasmanagement --- Lerarenopleiding --- Lesvoorbereiding --- Onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- Oudercontact --- Reflectie --- Stagebegeleiding --- Stagelessen --- Supervisie --- Videobegeleiding --- 471.3 --- 043393.jpg --- Lerarenopleding: stages --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: teleonderwijs) --- De kleuterleidster --- Leraren basisonderwijs --- Stages --- Nederland --- Werkplekleren --- Leraar basisonderwijs --- Stage --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Taalonderwijs --- Literatuur
Choose an application
De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie. Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals geldt voor elke vaardigheid: oefening baart kunst. Dit boek behandelt hoe leraren steeds beter kunnen worden door het stellen van persoonlijke doelen, gerichte oefening en feedback, en met observaties en discussies over het lesgeven. Daarbij wordt uitgegaan van Marzano’s model voor goed onderwijs. Het stimuleren van leraren om te werken aan hun professionaliteit is het belangrijkste wat we kunnen doen om de onderwijspraktijk te verbeteren.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- Onderwijskunde --- Reflectie - Reflecteren --- professionalisering --- 450.7 --- #PBIB:+110.10 --- Reflectie --- Professionalisering --- Leraren basisonderwijs --- Reflecteren (Terugblikken) --- bijscholing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Opleiding en bijscholing --- onderwijskunde --- lesgeven --- reflectie --- PXL-Education 2018 --- Lesgeven --- Leraren --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Leraar --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Internationalisering --- Directie
Choose an application
200 tools voor effectief handelen in vele situaties in het basisonderwijs. De tools zijn ondergebracht in zeven hoofdthema’s met informatie, tips, handelingsadviezen, checklists, stappenplannen, schema’s en modellen. De informatie die op dat moment nodig is, is zo snel voorhanden en de materialen sluiten aan bij de bekwaamheidseisen van de leerkracht. De praktijkwijzer is ook een handig instrument bij functioneringsgesprekken.
School management --- lager onderwijs --- Primary education --- 474.21 --- Klasmanagement --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Onderwijspraktijk --- #PBIB:+110.51 --- Basisonderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- Didactische principes --- 474.2 --- basisonderwijs --- onderwijsstrategieën --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- onderwijzen --- onderwijzers --- kwaliteitscontrole --- Lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Klassenmanagement --- lerarenberoep --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- Leraar basisonderwijs
Choose an application
Uitgaande van praktijkvoorbeelden komt theorie en toepassing op het gebied van praktijkonderzoek door leraren aan de orde. Het boek besteedt aandacht aan onderzoek dat een bijdrage levert aan het eigen functioneren als leraar en aan onderzoek dat door een team van leraren wordt uitgevoerd. Daarnaast gaat de uitgave natuurlijk in op de bijdrage van ondereozek aan schoolontwikkeling en aan het beroep van leraar in het algemeen. Het boek bevat een breed scala van toepassingsmogelijkheden, skill sheets, theorie en suggesties voor verdere verdieping. (Bron: covertekst)
Onderzoek --- Onderwijs. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- lerarenberoep --- Formateurs Opleiders --- Recherche et développement Onderzoek en ontwikkeling --- 450.4 --- Actieonderzoeken --- Competenties --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Professionele ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Leerkracht --- Leraren basisonderwijs --- Schoolontwikkeling --- Actieonderzoek --- Onderwijs en onderzoek --- 072458.jpg --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Onderwijskunde --- onderwijs --- Onderwijsontwikkeling --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Competentie
Choose an application
Het boek biedt je de mogelijkheid om je de grammatica stap voor stap eigen te maken. Met de gratis instaptoets op de website kan je controleren of jouw kennis van de basisgrammatica toereikend is. Na het maken van deze instaptoets krijg je een advies op maat. Op een eenvoudige, heldere wijze worden in het boek alle regels van de grammatica uitgelegd aan de hand van een voorbeeld met oefenvragen. Elk hoofdstuk eindigt met een schema waarin de regels zijn samengevat. De methode is geschikt voor zelfstudie, maar kan ook worden ingezet bij lessen
Lerarenopleiding --- Nederlands --- Nederlandse spraakkunst. --- Nederland. --- Hoger onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- grammatica --- Didactics of Dutch --- Didactics of higher education --- basiscompetenties --- lerarenopleiding --- spraakkunst --- 837.1 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Grammatica (Spraakkunst) --- 475.24 --- Nederlands 837.1 --- 801.5 )* Nederlands - Grammatica - spraakkunst --- didactiek --- hoger onderwijs --- leraren basisonderwijs --- leraren lager onderwijs --- Nederlandse spraakkunst --- Spraakkunst; algemeen * --- Schrijven --- Spraakkunst; algemeen --- Contains audio-visual material --- PHL-Central Office 12 --- Nederlandse taal --- Grammatica --- Woorden --- Zinsontleding --- 473.7 --- Nederlandse grammatica --- Taalvaardigheid --- 092741.jpg --- 092742.jpg --- E110541.jpg --- (zie ook: zinsontleding) --- Leraren lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Taal --- Leraar lager onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- Dutch language
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|