Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Tweede-taalverwerving en tweede-taalonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789062839520 9062839525 Year: 2004 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om goed talenonderwijs te kunnen geven is het noodzakelijk te weten hoe iemand een vreemde taal leert. De auteurs laten zien dat niet één aanpak de beste is, maar dat eerder een combinatie van benaderingen aan te bevelen is. Daarbij moet steeds rekening gehouden worden met het taaldoel en de wensen en kenmerken van (groepen) leerlingen of cursisten. De behandelde inzichten en opvattingen hebben zowel betrekking op het leren van een vreemde taal als van een tweede taal,zoals het Nederlands voor allochtonen.


Book
Lesgeven in meertalige klassen : handboek Nederlands als tweede taal in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789001363208 9001363202 Year: 2007 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff


Multi
De taalkanjers 6 Werkboek E Oplossingen
Authors: --- ---
ISBN: 9789030159759 9789030175988 9789030173410 9789030181156 9789030175131 9789030175148 9789030175995 9789030176008 9789030176022 9789030176145 9789030175162 9789030175285 9789030175896 9789030175964 9789030175971 9789030173434 9789030173458 9789030173472 9789030173588 9789030173403 9789030173427 9789030174196 9789030173441 9789030173465 Year: 2019 Publisher: Plantyn


Multi
De taalkanjers 5 Werkboek Twist
Authors: ---
ISBN: 9789030159742 9789030173045 9789030170327 9789030178873 9789030172109 9789030172260 9789030173366 9789030173373 9789030173380 9789030173397 9789030172406 9789030172659 9789030173014 9789030173021 9789030173038 9789030171423 9789030171522 9789030171645 9789030171867 9789030170310 9789030171263 9789030172000 9789030171492 9789030171577 9789030171676 9789049700928 Year: 2019 Publisher: Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit spel hoort bij de methode 'De Taalkanjers Twist' - leerjaar 5. Twist is speciaal ontwikkeld voor leerlingen die sterk zijn in taal en spelling en bevat verrijkende en verbredende opdrachten zonder al te veel vooruit te lopen op de leerstof.Bron: https://www.plantyn.com/web/nl/lager-onderwijs/taal/de-taalkanjers-twist


Multi
De taalkanjers 4 Werkboek Twist
Authors: --- ---
ISBN: 9789030159735 9789030169932 9789030168515 9789030178859 9789030168768 9789030168829 9789030170068 9789030170112 9789030170129 9789030170181 9789030168904 9789030168980 9789030169178 9789030169567 9789030169918 9789030168676 9789030168690 9789030168713 9789030168737 9789030168508 9789030168553 9789030168751 9789030168683 9789030168706 9789030168720 Year: 2019 Publisher: Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit spel hoort bij de methode 'De Taalkanjers Twist' - leerjaar 4. Twist is speciaal ontwikkeld voor leerlingen die sterk zijn in taal en spelling en bevat verrijkende en verbredende opdrachten zonder al te veel vooruit te lopen op de leerstof.Bron: https://www.plantyn.com/web/nl/lager-onderwijs/taal/de-taalkanjers-twist


Multi
De taalkanjers 2 Werkboek Twist
Authors: --- ---
ISBN: 9789030164050 9789030164067 9789030159711 9789030164197 9789030164203 9789030164210 9789030164340 9789030164357 9789030164081 9789030164098 9789030164104 9789030164128 9789030164166 9789030163589 9789030163572 9789030163602 9789030163596 9789030163947 9789030163930 9789030163961 9789030163954 9789030163985 9789030164043 9789030164029 Year: 2019 Publisher: Plantyn


Book
Haal meer uit meertaligheid : omgaan met talige diversiteit in het basisonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462925632 9462925631 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Haal meer uit meertaligheid stellen de auteurs de bevindingen van het interuniversitaire Validiv-project (‘Valorising Linguistic Diversity in Multiple Contexts of Primary Education’) voor aan een breed onderwijspubliek. Dit project werd uitgevoerd door het Centrum voor Taal & Onderwijs verbonden met de Katholieke Universiteit Leuven, de vakgroepen Sociologie, Onderwijskunde, Taalkunde, het Steunpunt voor Diversiteit en Leren en iMinds van de Universiteit Gent en de vakgroep Taal- en Letterkunde van de Vrije Universiteit Brussel. Ze vertrekken hierbij van vragen die heel erg leven rond de introductie van meertaligheid in Vlaamse basisscholen en bespreken de gevolgen van een meertalige aanpak voor leerlingen, leerkrachten en directies. Daarnaast besteden ze ook aandacht aan processen op klas- en schoolniveau, aangevuld met enkele praktijkvoorbeelden.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by