Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Om goed talenonderwijs te kunnen geven is het noodzakelijk te weten hoe iemand een vreemde taal leert. De auteurs laten zien dat niet één aanpak de beste is, maar dat eerder een combinatie van benaderingen aan te bevelen is. Daarbij moet steeds rekening gehouden worden met het taaldoel en de wensen en kenmerken van (groepen) leerlingen of cursisten. De behandelde inzichten en opvattingen hebben zowel betrekking op het leren van een vreemde taal als van een tweede taal,zoals het Nederlands voor allochtonen.
Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Didactics of Dutch --- Psycholinguistics --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Education 2014 --- taalwetenschap --- onderwijsleerprocessen --- onderzoeksresultaten --- 475.2 --- Tweedetaalverwerving --- Basisonderwijs --- Second language acquisition. --- Language and languages - Study and teaching. --- Didactiek --- Taalverwerving --- Moderne vreemde talen --- Language and languages --- Second language acquisition --- Tweede-taalverwerving ; ba.o --- Second language learning --- Language acquisition --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Language and education --- Language schools --- 456.1 --- Onderwijs --- Tweede taal --- Tweede taalverwerving --- #KVHA:Taalonderwijs --- Communication Communicatie --- Cours de langue Taalcursus --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Vocabulaire Woordenschat --- Nederlandse taal en letterkunde --- (zie ook: teleonderwijs) --- LANGUES VIVANTES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- ACQUISITION --- Tweede-taalverwerving. --- Dutch language --- Langue seconde --- Néerlandais (Langue) --- Foreign speakers --- Acquisition --- Etude et enseignement --- Allophones --- Langues --- Acquisition linguistique --- Étude et enseignement
Choose an application
Migration. Refugees --- voortgezet onderwijs --- anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- meertaligheid --- Didactics of languages --- lesgeven --- Higher education --- Meertalig onderwijs --- Meertaligheid --- Tweedetaalverwerving --- Taalbeleid --- Nederlands 838.5 --- Nt2 --- Nederlands voor anderstaligen --- intercultureel onderwijs --- NT2 --- 489.59 --- Nederlands als tweede taal --- Voortgezet onderwijs --- Nederlands --- Overige onderwerpen --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Intercultureel onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Taalvaardigheid --- 484.6 --- multicultureel onderwijs --- Dutch language --- Language and languages --- Second language acquisition. --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Study and teaching.
Choose an application
thema 6 t.e.m. 10
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.2 --- taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Taal ; basisonderwijs --- Taal --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Language acquisition --- Dutch language --- Textbooks --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Leermiddelen --- Taalonderwijs --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Spelling --- Nederlands --- Grammatica --- Woordenschat --- Creatieve activiteiten --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2020 --- Néerlandais (Langue) --- Manuels scolaires --- Hoogbegaafdheid --- Oefening --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leermiddel --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Language
Choose an application
Dit spel hoort bij de methode 'De Taalkanjers Twist' - leerjaar 5. Twist is speciaal ontwikkeld voor leerlingen die sterk zijn in taal en spelling en bevat verrijkende en verbredende opdrachten zonder al te veel vooruit te lopen op de leerstof.Bron: https://www.plantyn.com/web/nl/lager-onderwijs/taal/de-taalkanjers-twist
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.2 --- taal --- Nederlands ; basisonderwijs --- 475.3 --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Leermiddelen --- Taalonderwijs --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Spelling --- Nederlands --- Grammatica --- Woordenschat --- Creatieve activiteiten --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2020 --- Néerlandais (Langue) --- Manuels scolaires --- Language acquisition --- Hoogbegaafdheid --- Oefening --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leermiddel --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Dit spel hoort bij de methode 'De Taalkanjers Twist' - leerjaar 4. Twist is speciaal ontwikkeld voor leerlingen die sterk zijn in taal en spelling en bevat verrijkende en verbredende opdrachten zonder al te veel vooruit te lopen op de leerstof.Bron: https://www.plantyn.com/web/nl/lager-onderwijs/taal/de-taalkanjers-twist
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.2 --- taal --- Nederlands ; basisonderwijs --- Language acquisition --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Leermiddelen --- Taalonderwijs --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Spelling --- Nederlands --- Grammatica --- Woordenschat --- Creatieve activiteiten --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2020 --- Hoogbegaafdheid --- Oefening --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leermiddel --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
De spelletjes in dit werkboekje vind je ook, ingevoerd, bij het spelmateriaal.
475.2 --- taal --- Taal --- Nederlands ; basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Spelling --- Nederlands --- Grammatica --- Woordenschat --- Creatieve activiteiten --- Leermiddelen --- Taalonderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2020 --- Language acquisition --- Hoogbegaafdheid --- Oefening --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leermiddel --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
In Haal meer uit meertaligheid stellen de auteurs de bevindingen van het interuniversitaire Validiv-project (‘Valorising Linguistic Diversity in Multiple Contexts of Primary Education’) voor aan een breed onderwijspubliek. Dit project werd uitgevoerd door het Centrum voor Taal & Onderwijs verbonden met de Katholieke Universiteit Leuven, de vakgroepen Sociologie, Onderwijskunde, Taalkunde, het Steunpunt voor Diversiteit en Leren en iMinds van de Universiteit Gent en de vakgroep Taal- en Letterkunde van de Vrije Universiteit Brussel. Ze vertrekken hierbij van vragen die heel erg leven rond de introductie van meertaligheid in Vlaamse basisscholen en bespreken de gevolgen van een meertalige aanpak voor leerlingen, leerkrachten en directies. Daarnaast besteden ze ook aandacht aan processen op klas- en schoolniveau, aangevuld met enkele praktijkvoorbeelden.
Basisonderwijs. --- Meertaligheid. --- Sociolinguistische studie. --- Meertalig onderwijs. --- Sociolinguistiek. --- Meertaligheid --- Meertaligheid in het basisonderwijs. --- Vlaanderen. --- basisonderwijs --- intercultureel onderwijs --- Teaching --- Primary education --- meertaligheid --- Intercultureel onderwijs --- Taalverwerving ; kinderen --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 475.3 --- 474.6 --- anderstaligen --- NT2 --- #PBIB:+111.24 --- diversiteit --- Diversiteit --- taaldidactiek --- Anderstalige nieuwkomers --- Basisonderwijs --- #KVHB:Meertaligheid --- #PBIB:+108.31 --- Taalonderwijs; overige talen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Language acquisition --- Multilingual education --- Education --- Languages --- Onderwijskunde --- Lager onderwijs --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Inclusie --- Maatwerk --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|