Narrow your search
Listing 1 - 10 of 95 << page
of 10
>>
Sort by

Book
Hoger onderwijs voor elk talent : aanbevelingen en instrumenten voor meer diversiteit
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789051305845 9051305842 Year: 2007 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport formuleert aanbevelingen om een sterk diversiteitsbeleid uit te bouwen in het hoger onderwijs. Het geeft ook een overzicht van bestaande instrumenten in Vlaanderen en elders om meer allochtone en kansarme studenten naar het hoger onderwijs te leiden en hen zo nodig ondersteuning te bieden om te slagen.


Book
De juridische en criminologische sector
Authors: ---
ISBN: 9044116118 Year: 2001 Volume: 11 Publisher: Leuven ; Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Goed geschreven: zakelijk schrijven binnen opleiding en beroep
Author:
ISBN: 9789062833122 Year: 2008 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Activerende didactiek : gevarieerd lesgeven in het hoger beroepsonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789036811743 9789036811750 Year: 2016 Publisher: Houten Bohn Stafieu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Alle docenten die lesgeven in het hbo moeten aan de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB) voldoen. Dit boek is een hulpmiddel voor docenten om deze kwalificatie te verkrijgen en biedt inspiratie om te werken aan de competenties 'ontwerpen' en 'doceren'. Het uitgangspunt in dit boek is de didactische visie die ook beschreven is in het boek 'Activerend opleiden. Didactiek voor resultaatgericht beroepsonderwijs' van dezelfde auteurs. Deze visie is nu verder geoptimaliseerd.


Book
Samenwerkend leren in afstudeerkringen.
Authors: ---
ISBN: 9001761488 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de laatste studiefase van het hoger onderwijs is vaak sprake van een een-op-een relatie tussen de afstuderende en zijn begeleider. Dat geldt tot op zekere hoogte ook bij stageverslagen, projectverslagen en dergelijke. Samenwerkend leren in afstudeerkringen is een praktische handleiding voor begeleiders en studenten om zowel de kwaliteit als de efficiëntie van het begeleidingsproces te vergroten. Een afstudeerkring bestaat uit één of meerdere docent-begeleider(s) en een aantal studenten die gezamenlijk de verantwoordelijkheid dragen voor de begeleiding van afstudeerprojecten van de student-deelnemers. De auteurs beschrijven de onderwijskundige principes, spelregels en werkwijze van een afstudeerkring. Het boek bevat een draaiboek voor het starten van een nieuwe afstudeerkring. Het geeft veel praktische handreikingen voor de gespreksvoering en de samenwerking tussen begeleiders en studenten tijdens de bijeenkomsten. (Bron: www.wolters.nl)


Book
Projectmanagement : projectmatig werken in de praktijk
Author:
ISBN: 9789001802622 Year: 2008 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Projectmanagement maken studenten op een praktische manier kennis met projectmatig werken. In de eerste helft van het boek wordt een korte theoretische inleiding over projectmatig werken gegeven, hoe het kan worden toegepast en hoe een project succesvol kan worden afgesloten. De tweede helft is een praktisch handboek, met een aantal hulpmiddelen en vaardigheden om projecten succesvol aan te pakken. Projectmanagement is een praktisch boek waarbij de docent vooral de rol van inspirator en motivator vervult. Voor deze 5de druk is uitgebreid onderzoek gedaan naar de ervaringen van docenten met dit boek. Hun suggesties over verbeterpunten zijn in de herziening verwerkt. Er is nu meer aandacht voor de levencyclus van het project: van ontstaan tot afronden en het voortijdig stoppen van een project. Daarnaast is er informatie over 'zachtere( vaardigheden opgenomen zoals brainstormen en besluiten nemen in de projectgroep


Book
Organiseren en innoveren in het hoger onderwijs : management en beleid door het middenmanagement
Author:
ISBN: 9789089538208 9089538208 9789461277497 9461277490 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organiseren en innoveren in het hoger onderwijs gaat over de wijze waarop het onderwijs gegeven, georganiseerd en gestuurd wordt. Het biedt in vogelvlucht handvatten voor het handelen in de dagelijkse praktijk, Daarnaast probeert het een brug te slaan tussen de werkzaamheden van de verschillende afdelingen en inzicht te bieden in de processen en producten van deze afdelingen. Het biedt kaders, tools en praktische adviezen op het terrein van management en beleid en verschaft tevens achtergronden en verklaringen vanuit de onderwijs- en organisatiewetenschappen door gebruik te maken van evidence-based practice.


Book
Competentiemanagement : persoonlijk ontwikkelingsplan.
Authors: --- ---
ISBN: 9789001814229 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het verwerven van competenties speelt op vrijwel alle hogescholen een cruciale rol in het onderwijs. Aan het eind van zijn studie moet een student beschikken over een set competenties die hij nodig heeft bij de uitoefening van zijn beroep. Het verwerven van deze competenties tijdens de studie is daarom een belangrijk item. Het Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) is een handig hulpmiddel bij het ontwikkelen van de benodigde competenties. Competentiemanagement geeft antwoord op vragen als: hoe krijg je inzicht in jezelf? Wat kun je al? Wat heb je nog te leren en hoe geef je dat vorm? Hoe kunnen medestudenten daarbij behulpzaam zijn? Competentiemanagement helpt studenten bij het managen van hun eigen competenties, via het opstellen van een persoonlijk ontwikkelplan. Via de POP Toolbox, die op CD bij het boek geleverd wordt, kunnen studenten hun persoonlijke ontwikkeling bijhouden en inzichtelijkmaken voor de docent. Daarnaast biedt de POP Toolbox ruimte voor het bijhouden van cijfers, ...


Book
Accreditatie in het hoger onderwijs : achtergrond en praktijk in Nederland en Vlaanderen.
Authors: --- ---
ISBN: 9012099978 Year: 9999 Publisher: 's-Gravenhage SDU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : 1. Accreditatie:concept en context 2. Bespiegelingen over beleid 3. Bespiegelingen over het recht 4. De NVAO en de VBI's 5. Werking van het stelsel: gevolgen voor de instellingen 6. Risico's en dilemma's


Book
Projectmanagement : projectmatig werken in de praktijk.
Author:
ISBN: 9789001891589 9789001891596 Year: 2019 Publisher: Groningen Noordhoff

Listing 1 - 10 of 95 << page
of 10
>>
Sort by