Listing 1 - 10 of 95 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit rapport formuleert aanbevelingen om een sterk diversiteitsbeleid uit te bouwen in het hoger onderwijs. Het geeft ook een overzicht van bestaande instrumenten in Vlaanderen en elders om meer allochtone en kansarme studenten naar het hoger onderwijs te leiden en hen zo nodig ondersteuning te bieden om te slagen.
School management --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- slaagkansen --- diversiteitsbeleid --- allochtone jongeren --- E-books --- HO (hoger onderwijs). --- Higher education. --- School management. --- allochtone jongeren. --- diversiteitsbeleid. --- slaagkansen.
Choose an application
HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- sociaal werk --- Didactics of law --- maatschappelijke advisering --- Higher education --- Flanders
Choose an application
Nederlands --- Science --- HO (hoger onderwijs) --- Stilistics --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Didactics of Dutch --- didactiek --- departement Algemeen 07 --- taalvaardigheid --- schrijfvaardigheid
Choose an application
Alle docenten die lesgeven in het hbo moeten aan de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB) voldoen. Dit boek is een hulpmiddel voor docenten om deze kwalificatie te verkrijgen en biedt inspiratie om te werken aan de competenties 'ontwerpen' en 'doceren'. Het uitgangspunt in dit boek is de didactische visie die ook beschreven is in het boek 'Activerend opleiden. Didactiek voor resultaatgericht beroepsonderwijs' van dezelfde auteurs. Deze visie is nu verder geoptimaliseerd.
Didactics of the technical, artistic and vocational education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- Netherlands --- PXL-Tech 2018 --- hoger beroepsonderwijs --- didactische werkvormen --- PXL-Ebooks --- hoger onderwijs --- lesgeven --- 604.62
Choose an application
In de laatste studiefase van het hoger onderwijs is vaak sprake van een een-op-een relatie tussen de afstuderende en zijn begeleider. Dat geldt tot op zekere hoogte ook bij stageverslagen, projectverslagen en dergelijke. Samenwerkend leren in afstudeerkringen is een praktische handleiding voor begeleiders en studenten om zowel de kwaliteit als de efficiëntie van het begeleidingsproces te vergroten. Een afstudeerkring bestaat uit één of meerdere docent-begeleider(s) en een aantal studenten die gezamenlijk de verantwoordelijkheid dragen voor de begeleiding van afstudeerprojecten van de student-deelnemers. De auteurs beschrijven de onderwijskundige principes, spelregels en werkwijze van een afstudeerkring. Het boek bevat een draaiboek voor het starten van een nieuwe afstudeerkring. Het geeft veel praktische handreikingen voor de gespreksvoering en de samenwerking tussen begeleiders en studenten tijdens de bijeenkomsten. (Bron: www.wolters.nl)
samenwerkend leren --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- afstudeerkringen --- begeleiding --- laatstejaars --- Afstudeerkringen --- Hoger onderwijs: didactiek --- Samenwerkend leren
Choose an application
Met Projectmanagement maken studenten op een praktische manier kennis met projectmatig werken. In de eerste helft van het boek wordt een korte theoretische inleiding over projectmatig werken gegeven, hoe het kan worden toegepast en hoe een project succesvol kan worden afgesloten. De tweede helft is een praktisch handboek, met een aantal hulpmiddelen en vaardigheden om projecten succesvol aan te pakken. Projectmanagement is een praktisch boek waarbij de docent vooral de rol van inspirator en motivator vervult. Voor deze 5de druk is uitgebreid onderzoek gedaan naar de ervaringen van docenten met dit boek. Hun suggesties over verbeterpunten zijn in de herziening verwerkt. Er is nu meer aandacht voor de levencyclus van het project: van ontstaan tot afronden en het voortijdig stoppen van een project. Daarnaast is er informatie over 'zachtere( vaardigheden opgenomen zoals brainstormen en besluiten nemen in de projectgroep
projectmanagement --- projectaanpak --- Organization theory --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- #KVHB:Projectmanagement --- Projectmanagement --- 366.44 --- Presentaties --- Planning --- Projectmatig werken --- 658.5 --- Projectwerking
Choose an application
Organiseren en innoveren in het hoger onderwijs gaat over de wijze waarop het onderwijs gegeven, georganiseerd en gestuurd wordt. Het biedt in vogelvlucht handvatten voor het handelen in de dagelijkse praktijk, Daarnaast probeert het een brug te slaan tussen de werkzaamheden van de verschillende afdelingen en inzicht te bieden in de processen en producten van deze afdelingen. Het biedt kaders, tools en praktische adviezen op het terrein van management en beleid en verschaft tevens achtergronden en verklaringen vanuit de onderwijs- en organisatiewetenschappen door gebruik te maken van evidence-based practice.
Hoger onderwijs --- Innovatie --- Onderwijsbeleid --- interne organisatie --- innovatiemanagement --- Organization theory --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijsmanagement. --- PXL-Education 2016 --- hoger onderwijs --- onderwijsinnovatie --- onderwijsmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsmanagement
Choose an application
Het verwerven van competenties speelt op vrijwel alle hogescholen een cruciale rol in het onderwijs. Aan het eind van zijn studie moet een student beschikken over een set competenties die hij nodig heeft bij de uitoefening van zijn beroep. Het verwerven van deze competenties tijdens de studie is daarom een belangrijk item. Het Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) is een handig hulpmiddel bij het ontwikkelen van de benodigde competenties. Competentiemanagement geeft antwoord op vragen als: hoe krijg je inzicht in jezelf? Wat kun je al? Wat heb je nog te leren en hoe geef je dat vorm? Hoe kunnen medestudenten daarbij behulpzaam zijn? Competentiemanagement helpt studenten bij het managen van hun eigen competenties, via het opstellen van een persoonlijk ontwikkelplan. Via de POP Toolbox, die op CD bij het boek geleverd wordt, kunnen studenten hun persoonlijke ontwikkeling bijhouden en inzichtelijkmaken voor de docent. Daarnaast biedt de POP Toolbox ruimte voor het bijhouden van cijfers, ...
HRM (human resource management) --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- competentiemanagement --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- 159.923 --- Competenties --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- PHL-Healthcare 12 --- POP; persoonlijk ontwikkelingsplan --- ontwikkelingspsychologie --- zelfevaluatie
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Accreditatie:concept en context 2. Bespiegelingen over beleid 3. Bespiegelingen over het recht 4. De NVAO en de VBI's 5. Werking van het stelsel: gevolgen voor de instellingen 6. Risico's en dilemma's
#A0406A --- 780 Hoger onderwijs --- accreditatie --- Accreditatie --- hoger Onderwijs --- Hoger Onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- Netherlands --- Flanders --- Kwaliteitszorg --- Hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs --- Nederland. --- Vlaanderen.
Choose an application
Didactics of higher education --- Organization theory --- HO (hoger onderwijs) --- projectaanpak --- projectmanagement --- PXL-Handboeken --- PXL-Healthcare 2020 --- Projectmanagement --- Projet (management) Project (management) --- 005.8
Listing 1 - 10 of 95 | << page >> |
Sort by
|