Listing 1 - 10 of 194 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-IT 2015 --- programmeren --- Apps --- games --- websites
Choose an application
Dutch literature --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- fictie --- jeugdroman --- games
Choose an application
departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 08 --- informatica --- games ontwerpen --- game design
Choose an application
Choose an application
Join the game development revolution today! XNA 3.0 greatly simplifies the development of your own games, lowering the barrier for programmers to get into game development. In XNA, you can start coding your games from the very start, a true revelation compared to other game programming environments. XNA doesn't sacrifice power for this ease of use—it is built entirely on DirectX technology. Completely updated for XNA 3.0, expert Riemer Grootjans brings together a selection of the hottest recipes in XNA programming for the Xbox 360, PC, and Zune. Advanced XNA programmers, experienced coders new to game development, and even complete beginners will find XNA 3.0 Game Programming Recipes an invaluable companion whether building games for fun or as commercial products.
Computer games -- Programming. --- Computer games. --- Microsoft XNA (Computer file). --- Computer games --- Engineering & Applied Sciences --- Computer Science --- Programming --- Information Technology --- Computer Science (Hardware & Networks) --- General and Others --- Video games. --- Programming. --- Microsoft XNA (Computer file) --- Television games --- Videogames --- Computer game programming --- Game programming (Computer games) --- XNA (Computer file) --- Computer science. --- Computer Science. --- Computer Science, general. --- Electronic games --- Computer programming --- Computer games—Programming. --- Software engineering. --- Game Development. --- Software Engineering/Programming and Operating Systems. --- Computer software engineering --- Engineering --- departement Onderzoek 08 --- XNA --- programmeren --- game design --- Internet games --- Games --- Video games
Choose an application
3D Game Programming --- XNA --- Xbox --- Computer games --- Video games --- software --- .Net --- gaming --- C# --- Television games --- Videogames --- Electronic games --- Computer game programming --- Game programming (Computer games) --- Computer programming --- Programming --- Microsoft XNA (Computer file) --- XNA (Computer file) --- departement Onderzoek 09 --- programmeren --- game design
Choose an application
De Sportsnack-lesgeversmap bundelt een aantal spel- en oefenvormen rond 4 verschillende bewegingsthema’s. De activiteiten bouwen inhoudelijk verder op de bewegingsvaardigheden van Multimove en op de Multimove-lesgeversmap. De oefenstof biedt nieuwe ideeën en inspiratie aan lesgevers die Sportsnack naschools geven. De inhoud van Sportsnack gaat uit van een aantal bewegingsvaardigheden die organisatorisch mogelijk zijn in een naschoolse context en infrastructuur en die geënt zijn op de eindtermen en de leerplannen van het basisonderwijs. Ze zijn geclusterd rond 4 thema’s: Bal- en dingvaardigheden, Vlot en behendig bewegen, Ritmische en expressief bewegen, Sport- en spelvormen.
477.8 --- sport --- bewegingsopvoeding --- gezondheid --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactics of sports and games --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression
Choose an application
Choose an application
Aanvankelijk werd de voorbereiding van de atleet eerder rationeel benaderd. Van een echte wetenschappelijke aanpak van het fenomeen training was er geen sprake. Door een beter inzicht in de complexiteit van de sportprestatie ontstonden nieuwe oefenvormen en onderstreepten een aantal atleten door hun prestaties de superoriteit van bepaalde methoden. Na een inleiding over de basisstructuur van het trainingsproces worden het uithoudingsvermogen, de kracht, de snelheid, de lenigheid, de cordinatie, alsmede de planning en periodisering van de training uitvoerig omschreven. Daarnaast worden onderwerpen als de jeugdtraining, vrouw en sport, senioren en sport, trainen op hoogte en overbelasting gedetailleerd aan de orde gesteld. Uiteraard wordt ook aan het leren van motorische vaardigheden ruim aandacht besteed. Het gaat hier om een voortreffelijk en prachtig gellustreerd boek. Totaal vernieuwde uitgave. Het boek wordt speciaal aanbevolen aan sportartsen, trainers, studenten en leerkrachten Lichamelijke opvoeding. Dit is een standaardwerk dat iedereen die van ver of van dicht met de sport heeft te maken gewoonweg moet hebben. Niet alleen om mee te pronken of omdat het mooi oogt in de stijlvolle boekenkast, maar vooral omdat het een begrijpelijk en gebruiksklaar instrument is om doorzicht te krijgen en om zich te verdiepen in de trainingsleer. Deze nieuwe, grondig herwerkte en uitgebreide uitgave van dit standaardwerk kwam tot stand door de samenwerking van drie experten die, elk in hun eigen vakgebied, de wetenschappelijke vakkennis en de praktische ervaringen ten dienste stellen van de lezer. Het boek werd geactualiseerd, met een bijzondere zorg voor duidelijkheid. Het hoofdstuk waarin de basisstructuur en de basiswetten van het trainingsproces worden besproken werd grondig herwerkt en aangevuld zodat de lezer een totaalbeeld krijgt van de fundamentele principes van het trainingsproces. De fysiologische basis van het trainen werd aangevuld met voorbeelden over de energielevering In de verschillende sporten. Voor het hoofdstuk over het uithoudingsvermogen werd een beroep gedaan op de medewerking van Prof. Dr. Jan Bourgois die, door zijn kennis en trainingservaring, een vernieuwde dimensie gaf aan het hoofdstuk. Met talrijke praktische voorbeelden belicht hij het uithoudingsvermogen in al zijn facetten. De expertise van deze co-auteur is zonder de minste twijfel een meerwaarde voor het boek. Het hoofdstuk over krachttraining werd vereenvoudigd om aan de lezer een duidelijk overzicht te geven over alle aspecten van krachttraining. Het hoofdstuk beschrijft de soorten kracht, de trainingsmethoden en de richtlijnen waaraan men zich moet houden om krachttraining te organiseren en dit zowel op fitheidsniveau als in de wedstrijdsport. Een aantal kleine aanpassingen in de hoofdstukken snelheid en lenigheid zijn vooral gericht op de nieuwe inzichten in de specifieke domeinen. Het hoofdstuk over techniektraining werd gerealiseerd met de medewerking van Prof. Dr. Matthieu Lenoir die Zich, als jonge wetenschapper, heeft opgewerkt tot een gewaardeerd expert in dit domein. Het hoofdstuk werd dan ook grondig herwerkt zodat het toegankelijk is voor elke lezer. Het reeds uitgebreide hoofdstuk over jeugdtraining werd geactualiseerd en herwerkt in samenwerking met Prof. Dr. Jan Bourgois. Ook aan het hoofdstuk Planning en Periodisering heeft Prof. Dr. Jan Bourgois zijn medewerking verleend, waarbij hij vooral aandacht had voor uniformiteit met de internationaal gehanteerde terminologie. In de hoofdstukken Vrouw en Sport, Senioren en Sport, Hoogtetraining en Recuperatie-Overbelasting-Overtraining beperkte het herwerken zich overwegend tot actualisering. Talrijke voorbeelden en algemenen trainingsprogramma's illustreren het boek. Basis voor verantwoord Trainen richt zich tot de trainers, de atleten, de sporthumaniora's, de opleidingen lichamelijke opvoeding aan de hogescholen en universiteiten, de Vlaamse Trainersschool en naar elkeen die zich via sport fysiek en mentaal fit wil voelen Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : Historisch overzicht en toekomstvisie Hoofdstuk 2 : De fysiologische basis van de training Hoofdstuk 3 : De basisstructuur van het trainingsproces Hoofdstuk 4 : Uithoudingsvermogen Hoofdstuk 5 : Kracht Hoofdstuk 6 : Snelheid Hoofdstuk 7 : Lenigheid - warming-up - Cooling-down Hoofdstuk 9 : Planning en periodisering van de training Hoofdstuk 10 : Jeugdtraining Hoofdstuk 11 : Vrouw en sport Hoofdstuk 12 : Senioren en sport Hoofdstuk 13 : Prestatievermogen en training op hoogte Hoofdstuk 14 : Recuperatie - overbelasting - overtraining
Training. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sport --- opwarming (geneeskunde) --- sportgeneeskunde --- sporttraining --- Lichamelijke opvoeding --- Training --- Sport --- Sportpsychologie --- 617.4 --- trainingsschema's --- training --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of sports and games --- Didactics of secundary education --- lerarenopleiding --- sportclubs --- Training (sport)
Choose an application
Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. KoopsGamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is.Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les?Dit boek is opgedeeld in twee delen.Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken?Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.http://www.ako.nl
Computerspelen ; onderwijs --- Spelen ; didactiek --- gaming --- didactiek --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- PXL-Education 2017 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- educatieve games --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- games --- methodisch ontwerpen --- feedback --- Computerspel --- Didactische werkvorm --- Leerstijl --- Actief leren. --- Gamen. --- Onderwijs.
Listing 1 - 10 of 194 | << page >> |
Sort by
|