Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Central Office 2016 --- onderwijs --- onderwijssystemen --- e-learning --- ICT in het onderwijs
Choose an application
PXL-Central Office 2016 --- onderwijs --- onderwijssystemen --- e-learning --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Met dit boek legt u de basis om een echte e-learningspecialist te worden. Na het lezen van 'Basisboek E-learning maken': - Weet u waar u rekening mee moet houden bij het maken van een e-learningomgeving - Kent u 6 didactische concepten en leertheorieën - Bent u op de hoogte van leerstijlen en het gebruik van taxonomieën - Kent u 8 praktische didactische modellen om e-learning op te zetten - Kent u meer dan 25 werkvormen die u kunt gebruiken in e-learningcursussen - Heeft u inzicht in bestaande oplossingen voor het technisch inrichten van een e-lear ningomgeving en hetaken van e-learning Met de tips en suggesties in dit boek maakt u voortaan zelf e-learning. De focus van dit boek ligt op het ontwikkelen van e-learning die geschikt is voor zelfstudie, maar ook als u aan de slag wilt met blended learning legt dit boek een goede basis. Dat maakt dit boek hét basisboek voor iedereen die e-learning in wil zetten voor de ontwikkeling van medewerkers of zelf als docent of trainer aan de slag wil met het maken van e-learning.
Audiovisual methods --- didactische werkvormen --- e-learning --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal --- mediawijsheid --- E-learning --- Digitale didactiek --- Onderwijstechnologie --- Elektronische leeromgeving --- Mobiele technologie --- Sociale media --- introverte persoonlijkheid
Choose an application
In MOOCs, High Technology, and Higher Learning, Robert A. Rhoads places the OpenCourseWare (OCW) movement into the larger context of a revolution in educational technology. In doing so, he seeks to bring greater balance to increasingly polarized discussions of massively open online courses (MOOCs) and show their ongoing relevance to reforming higher education and higher learning.Rhoads offers a provocative analysis of a particular moment in history when cultural, political, and economic forces came together with evolving teaching and learning technologies to bring about the MOOC. He argues persuasively that the OCW and MOOC movements have had a significant impact on the digitalization of knowledge and that they have helped expand the ways students and teachers interact and develop ideas collaboratively. He also critically analyzes the extensive media coverage of MOOCs while examining empirical studies of MOOC content delivery, the organizational system supporting the OCW/MOOC movement, and faculty labor concerns.Too often, technology advocates champion the MOOC movement as a solution to higher education’s challenges without recognizing the pedagogical, social, and economic costs. MOOCs, High Technology, and Higher Learning challenges many of the democratic claims made by MOOC advocates, pointing to vast inequities in the ways MOOCs are presented as an alternative to brick-and-mortar access for low-income populations. This book offers a clear-eyed perspective on the potential and peril of this new form of education.
454.52 --- Moocs --- e-learning --- ict: onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- online leermateriaal --- technologische innovatie
Choose an application
57 p. : ill.
Afstandsonderwijs. --- Didactiek. --- E-learning. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijstechnologie. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- E-learning --- departement Algemeen 07 --- Didactique Didactiek --- Formation par télécommunication Onderwijs via telecommunicatie --- e-learning e-learning --- 454.52 --- 489.4 --- assessment --- coaching --- didactiek --- elektronische leeromgeving --- hoger onderwijs --- management --- Assessment --- Coachen --- Digitale handboeken --- Evaluatie --- Handboeken --- Hoger onderwijs --- Leerobjecten --- Levenslang leren --- Performance assessment --- Prestatiebeoordeling --- Samenwerkend leren --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 458.12 --- computerondersteund onderwijs --- Leeromgeving --- 371.39 --- Digitaal leren --- Digitale cursussen --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgevingen --- Virtueel bedrijf --- e-leren --- Computer ondersteund onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- (zie ook: e-learning) --- 371.300 --- inclusief onderwijs
Choose an application
Deze meest recente publicatie van eTwinning is een geweldig nieuw hulpmiddel voor iedereen die bij eTwinning is betrokken. Anders dan eerdere edities vindt u in eTwinning 2.0: Bouwen aan de community voor scholen in Europa een schat aan informatie, inspiratie, richtlijnen en bevindingen van leerkrachten en deskundigen met betrekking tot de mogelijkheden die de eTwinning-community scholen in Europa te bieden heeft. Het eTwinning-programma heeft in de vijf jaar sinds zijn ontstaan zonder twijfel een sterke ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van pedagogische samenwerking. Het boekje richt zich op de mogelijkheden die eTwinning biedt op het gebied van: - sociaal netwerken in het onderwijs - gemeenschappen bouwen - professionele ontwikkeling - online samenwerken. eTwinning 2.0 is samengesteld door deskundigen, COD, NOD en leerkrachten om een algemeen beeld te geven van de overvloed aan kennis en ondersteuning binnen het eTwinning-programma.
Coöperatief leren. --- E-learning. --- ICT --- Onderwijs --- ETwinning. --- Onderwijs. --- EU. --- 739 Onderwijs en Europa --- 316.772.5 --- Europa --- onderwijs --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie"
Choose an application
De informatie- en communicatietechnologieën plaatsen alle actoren in het hoger onderwijs voor grote uitdagingen. Vrijwel alle aspecten van het onderwijs op het microniveau worden erdoor beïnvloed. De hoofdstukken in dit boek behandelen onderwerpen die herkenbaar zijn voor elke lesgever in het hoger onderwijs of daarbuiten: leerdoelen, leermaterialen, werkvormen, toetsbenaderingen, studiebegeleiding, toegang tot ebibliotheken en bronnenmateriaal, enz. De auteurs geven telkens een toepassingsgerichte inleiding op het besproken thema. Daarbij putten ze uit de eigen onderwijspraktijk, maar schetsen ook duidelijke trends voor de nabije toekomst. Toepassingen staan centraal. Een aantal hoofdstukken verschuift de aandacht naar thema's op opleidings- en instellingsniveau. Wat betekent bijv. het kiezen van een elektronische leeromgeving op instellingsniveau? Hoe de deskundigheidsbevordering van de staf aanpakken? 1. Naar een digitale didactiek.2. Ontwerpen van multimedia leermaterialen.3. Flexibel hergebruik van onderwijsmateriaal.4. Samenwerkend leren via informatie- en communicatietechnologie.5. Digitale bibliotheken: kwaliteitsvolle informatie in het leerproces.6. Stagebegeleiding m.b.v. een elektronische leeromgeving.7. E-leren met E-portfolio.8. Evaluatie in een ICT-omgeving.9. Studiebegeleiding en ICT: mogelijkheden en toepassingen.10. Internationalisering on line.11. De elektronische leeromgeving.12. Invoeringsstrategie van een digitale toets- en leeromgeving.13. Deskundigheidsbevordering van docenten via het web.
E-learning. --- ICT --- Elektronische leeromgevingen. --- Hoger onderwijs. --- Onderwijsvernieuwing. --- Didactiek en ICT --- Digitaal leerplatform. --- Elektronische leeromgeving. --- Onderwijs en ICT. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- E-learning --- ICT ; hoger onderwijs --- 371.018.43 <71> --- #PBIB:2005.2 --- 371 onderwijs --- 374 vorming en opleiding --- 654 ICT --- 681.3 computers --- 780 Hoger onderwijs --- Cours Cursus --- Matériel didactique Leermiddelen --- e-learning e-learning --- #KVHA:Blended learning --- #KVHA:Digitale didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:ICT --- E-learning(#KVHB) --- 004 --- 378 --- ICTO --- elektronische leeromgevingen --- hoger onderwijs --- ict --- onderwijsvernieuwing --- 371.3 --- 484.52 --- 454.51 --- 489.4 --- Communicatietechnologie --- Digitale bibliotheken --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgevingen --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Internationalisering --- Leermiddelen --- Leeromgevingen --- Multimedia leermiddelen --- Portfolio's --- Stagebegeleiding --- Studiebegeleiding --- bibliotheken --- competenties --- didactiek --- didactisch proces --- digitale bibliotheek --- digitale leeromgeving --- docenten --- elektronische leeromgeving --- evaluatie --- internationalisering --- multimedia --- onderwijs --- portfolio's --- stagebegeleiding --- studiebegeleiding --- 454.52 --- Didactiek --- Digitale bibliotheek --- E-leren --- Elektronische leeromgeving --- Evaluatie (Beoordeling) --- ICT in het onderwijs --- Informatievaardigheden --- Portfolio --- Professionalisering --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- digitalisering (ler) --- e-learning (ler) --- hoger onderwijs (ler) --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- mediatheek --- 371.333 --- Informatica --- Materialen --- E110612.jpg --- ICT ; hoger onderwijs ; didactiek --- 371.018.43 <71> Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching--Canada --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching--Canada --- Digitale leeromgeving --- DLO --- Universitair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 67 --- Education [Higher ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- digitale didactiek --- leermiddelen --- elektronische portfolio --- onderwijsmaterialen --- digitale leeromgevingen --- Computerondersteund onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Automatisering --- Computergestuurd onderwijs --- Onderwijs --- Afstandsonderwijs --- Digitaal leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Blended leren, of gecombineerd onderwijs, houdt in dat lesgevers contactmomenten combineren met online leeractiviteiten. Deze manier van lesgeven maakt de laatste jaren sterke opgang in Vlaanderen, met name in het volwassenenonderwijs. Dit boek stelt de belangrijkste bevindingen van het ALO!-project voor: een project met als doel de kwaliteit van online en blended leren in het volwassenenonderwijs te verbeteren én de onderzoeksresultaten te valoriseren naar de praktijk. Het maakt de koppeling tussen wetenschappelijk onderzoek (rond vier thema’s: kwaliteitszorg; ontwerp van blended modules en opleidingen; de individuele en sociale achtergrond van volwassen lerenden; en de professionalisering van lesgevers) en het online competentiecentrum (https://alo-obl.academy) dat alle valorisatieproducten ter beschikking stelt.Aan de slag met online en blended leren in het volwassenonderwijs is opgebouwd uit drie delen: cursist, lesgever en instelling. Doorheen de hoofdstukken worden voorbeelden uit en aanbevelingen voor de praktijk verweven met de onderzoeksresultaten, teneinde de lezer van dit boek te inspireren en handvaten aan te reiken om zelf aan de slag te gaan met blended leren.
Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- huisonderwijs --- e-learning --- beroepsvervolmaking --- volwasseneneducatie --- Didactics of higher education --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- Blended leren --- PXL-Central Office 2020 --- hoger onderwijs --- didactische modellen --- blended leren --- online leermateriaal
Choose an application
Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema’s zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.
ICT ; onderwijs --- ICT : onderwijs --- Informatievaardigheden --- 454.52 --- Onderwijs --- ICT --- informatievaardigheiden --- mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Muzische vorming : Media --- onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- onderwijs. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal
Choose an application
Aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse lespraktijk, praktische werkvormen, en helder beschreven mogelijkheden wordt de lezer meegenomen in de wereld van de ‘activerende digitale didactiek’. Dit boek is bedoeld om te inspireren en te motiveren om toegankelijke ICT-toepassingen vol vertrouwen in te zetten in de lessen en te gebruiken bij de lesorganisatie. Daarnaast ook aandacht aan digitaal orde houden, organiseren van en met ICT en mindfull omgaan met al die (nieuwe) prikkels en input.
computerondersteund onderwijs --- Didactic strategies --- e-learning --- didactische werkvormen --- digitale didactiek --- ICT --- 454.52 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-integratie --- ICT in het onderwijs --- Samenwerkend leren --- Activerende didactische werkvormen --- ICT : onderwijs --- Digitale didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT ; onderwijs --- PXL-Education 2016 --- mediawijsheid --- sociale media --- PXL-Handboeken --- ICT-vaardigheden --- Rubrics --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|