Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Verkopen is een werkwoord
Author:
ISBN: 9789048616039 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Retailmarketing.
Authors: ---
ISBN: 9789001807993 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Retailing is een uiterst dynamische en diverse bedrijfstak. Deze heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld van een kleinschalige, ambachtelijke branche tot een volwassen en internationaal opererende bedrijfstak, waarbinnen zeer grote, beursgenoteerde ondernemingen actief zijn. Bestaande literatuur is vaak gericht op het midden- en kleinbedrijf (vaak de detailhandel genoemd) en de foodsector.Retailmarketing daarentegen benadrukt juist de functie van het grootwinkelbedrijf (retailing) en de non-foodsector. Centraal in dit boek staat de vraag hoe retailing in zijn werk gaat. Zo zijn de managementaspecten van het onderhouden en optimaliseren van retailformules in een turbulente omgeving van groeiend belang.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl


Book
Verkoop en verkoopmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789043019149 Year: 2010 Publisher: Place of publication unknown Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verkoop en verkoopmanagement schept een volledig en helder beeld van zowel de theoretische als de praktische kant van het vakgebied. Hierbij wordt naast de rol van de verkoper ook die van de verkoopmanager behandeld. In lijn met recente ontwikkelingen wordt de nodige aandacht besteed aan verkoop in een internationale omgeving, CRM en leiderschap. Om recht te doen aan het belang van technologische ontwikkelingen is in deze editie bovendien een hoofdstuk toegevoegd over internet en IT-toepassingen in verkoop. In vijf delen komen de volgende onderwerpen aan bod: het verkoopperspectief, de verkoopomgeving, verkooptechnieken, verkoopmanagement en controle en beheer. Elk deel wordt afgesloten met een uitgebreide casestudy over een internationaal bedrijf. Zo komt bijvoorbeeld het verkoopmanagement van Microsoft aan bod en wordt het customer relations managementsysteem van BMW Benelux besproken. Verkoop en verkoopmanagement gaat vergezeld van een website, zie www.pearsoneducation.nl/jobber. Hier Vind je een digitale leeromgeving met videocases, powerpoints, extra vragen en praktijkoefeningen. David Jobber is hoogleraar marketing aan de Bradford University. Geoff Lancaster is decaan aan de London School of Commerce en bestuursvoorzitter van Durham Associates Group Ltd. De Nederlandse bewerking is uitgevoerd door Kurt De Blick en Patrick Stroobandt. Beiden doceren verkoopgerelateerde vakken aan hogescholen en universiteiten. Bovendien zijn ze actief als sales consultant voor verschillende Nederlandse en Belgische bedrijven.Recensie(s) NBD|Biblion recensie Dit studie- en werkboek behandelt verkoop vanuit het perspectief van de verkoopprofessional en verkoopmanager vanuit een focus op aansturing en motivatie. Het bestaat uit vijf delen: perspectief, omgeving, techniek, management en controle en beheer. Elk hoofdstuk start met leerdoelen en kernconcepten en sluit af met conclusies. Na elk deel volgt een casestudy. Een digitale leeromgeving op internet met per boek een unieke toegangscode Ondersteunt de lezer met presentaties, opgaven en praktijkoefeningen. Deze achtste editie is aangevuld met informatie over internet en IT-toepassingen in de verkoop. De auteurs zijn universitair docent en decaan in Engeland. De Nederlandse vertalers zijn docenten aan Belgische universiteiten en hogescholen. Een boek gericht op hbo- en wo-studenten door zijn indeling en methode. (NBD|Biblion recensie, Ir. K.W. Sijtsma MBA)


Book
Handboek commerciële vaardigheden : de basis voor plezier en succes in het commerciële vak
Author:
ISBN: 9789058757890 9789058757906 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de waarde die jij de klant komt brengen? Als je dat helder onder woorden kunt brengen, leg je een stevige basis voor commercieel succes. Telefoneren, adviseren, onderhandelen - commerciële vaardigheden zijn belangrijker dan ooit. Want ook al speelt 60% van het koopproces van klanten zich online af: de meeste koopbeslissingen worden genomen na persoonlijk contact. Dit boek leert je hoe je je klanten kunt binnenhalen én behouden. Over de inhoud Het Handboek commerciële vaardigheden is de eerste complete lesmethode waarin alle salesvaardigheden zijn gebundeld. Zowel klassieke als moderne vaardigheden komen uitgebreid aan bod: * Telefoneren * Adviseren * Presenteren * Onderhandelen * Social selling * Storytelling * Netwerken * Creatieve technieken Dit boek geeft je niet alleen inzicht in het koopproces van klanten. Het leert je ook salesvaardigheden onder de knie te krijgen. De methode is toegankelijk geschreven. De theorie wordt ondersteund door voorbeelden, heldere modellen en cases. Uniek aan dit boek * Complete lesmethode met speciaal ontwikkeld ondersteunend materiaal [wordt dit bedoeld?] * Het eerste salesboek waarin alle salesvaardigheden zijn gebundeld * Aandacht voor eigentijdse technieken Extra materiaal Op de website bij dit boek vind je speciaal ontwikkelde opdrachten en cases. Hiermee leer je de theorie praktisch toe te passen. * Hbo-studenten binnen een commerciële opleiding (CE, Marketing, Business Studies, Commercieel Management, SBRM)[specifieke opleidingen benoemen?] * Beginnende professionals in het commerciële vak


Book
Professioneel inkopen
Authors: ---
ISBN: 9789001877231 9001877230 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professioneel inkopen geeft een overzicht van de inkoopproblematiek en legt helder en duidelijk uit welke modellen en factoren daarop van invloed zijn. Het boek is opgebouwd uit drie delen. Het eerste deel beschrijft inkoop als bedrijfsfunctie. Het tweede deel van het boek behandelt relatiemanagement. De relatie tussen leveranciers en interne klanten komt aan bod, maar ook inkoopplanning, inkoopanalyse en het inkoopplan. Het derde deel gaat over transactiemanagement. Dit deel geeft vele handreikingen om te specificeren, offreren, selecteren, onderhandelen en contracteren. Deze editie besteedt ook aandacht aan duurzaamheid en supply chain management. Professioneel inkopen is gericht op de hoofdfase van opleidingen als Commerciële Economie, Technische Bedrijfskunde en Facility Management. (Bron: Noordhoff)


Book
Inkoop in strategisch perspectief : shoppen voor professionals
Authors: --- ---
ISBN: 9789462155183 Year: 2017 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

INKOPEN IS EEN VAK Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven net zo in als consumenten? Wat zijn de verschillen? Dit zijn vragen die u zich als lezer van dit boek kunt stellen. Professioneel inkopen richt zich op het standaardiseren van producten en diensten en het terugbrengen van het aantal leveranciers, waarmee vervolgens heldere contracten worden afgesloten. Een goede inkoopafdeling kent de visie en strategie van de organisatie en onderhoudt uitstekende relaties met alle afdelingen. Dit doet zij door helder en open te communiceren en goed te luisteren naarwat nodig is. Door haar professie en toegevoegde waarde verleidt zij de organisatie om samen te werken en vertaalt dit naar passende oplossingen. Een professionele inkoopafdeling is de aanjager van duurzaamheid en innovatie en beschikt over inkopers met vakkennis, systemen en daadkracht dit te realiseren. Over professioneel inkopen gaat dit boek. De auteurs richten zich primair op inkoopprofessionals, die inkoop krachtig binnen hun organisatie willen verankeren. Inhoud, vorm en taal zijn zo gekozen dat het boek ook toegankelijk is voor de managers aan wie inkoopprofessionals rapporteren. De tweede belangrijke doelgroep vormen studenten van het hoger beroepsonderwijs die zich willen specialiseren in commerciële economie, marketing en inkoopmanagement. EEN MUST READ VOOR IEDEREEN DIE INKOOP PROFESSIONEEL IN ZIJN OF HAAR ORGANISATIE WIL VERANKEREN! (flaptekst)


Book
Distributiekanalen in marketingperspectief
Author:
ISBN: 9789045552194 Year: 2018 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Distributiekanalen in marketingperspectief behandelt het distributiebeleid van ondernemingen. Veranderingen in het koopgedrag begrijpen, welke en hoeveel distributiekanalen kiezen, hoe distribuanten en producenten doen samenwerken, inzicht verwerven in de kanaalstructuur en de evoluties die zich daarin voordoen, zijn topics die zowel vanuit de theorie als de praktijk worden besproken. Hoewel het boek eender welk type organisatie als conceptueel vertrekpunt neemt in het eerste hoofdstuk, ligt de klemtoon daarna op de commerciële distributieproblematiek van producenten, dienstverleners en distribuanten. De wisselwerking van het distributiekanaal en zijn actoren - waaronder de moderne consument - met de sterk veranderende omgeving wordt hierbij beklemtoond. Het boek baseert zich niet alleen op de recente wetenschappelijke literatuur die de commerciële distributieproblematiek probeert in kaart te brengen en te verklaren, maar maakt ook stelselmatig de vertaalslag naar de realiteit van het hedendaagse Belgische distributielandschap. Naast de onmisbare theoretische denkkaders en -concepten ontmoet de lezer dan ook heel wat recent Belgisch cijfer- en feitenmateriaal. (flaptekst)


Book
Retail : de digitale hysterie voorbij : ontwikkel en implementeer een winnende strategie als retailer of merkfabrikant
Author:
ISBN: 9789492873002 9492873001 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De digitale revolutie heeft de klant veeleisender dan ooit gemaakt. Snelheid, transparantie en hyperpersonalisatie zijde norm. Steeds meer merkfabrikanten verkopen in eigen winkels en webshops rechtstreeks aan de consument. Ondertussen kondigen nieuwe technologieën een volgende schokgolf aan. Bron : http://www.bol.com


Book
Warehousing en fysieke distributie
Authors: ---
ISBN: 9789047300625 Year: 2009 Publisher: Boomonderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Warehousing en fysieke distributie is het vierde en laatste deel in de serie Logistiek verbeteren. Dit boek gaat over de fysieke distributie: de route van fabrikant tot consument, die bestaat uit opslag, interne verwerking en transport. Bij het onderwerp warehousing wordt aandacht besteed aan de verschillende activiteiten die je in een distributiecentrum tegenkomt, in het bijzonder opslag, orderverzamelen en intern transport. Ook de mogelijkheden van een warehousemanagementsysteem komen aan de orde. Een praktisch tienstappenplan helpt bij het maken van een ontwerp van een distributiecentrum. Bij transport komen alle verschillende transportmodaliteiten aan de orde, de mogelijkheden van een transportmanagementsysteem, het plannen van ritten en routes en de problemen bij de kostprijsberekening in het transport. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op outsourcing van warehousing en transport. Als (logistiek) manager ben je immers vaak betrokken bij het strategisch uitbesteden van activiteiten aan een specialist. Want het kan altijd beter, sneller, flexibeler of goedkoper. Warehousing en fysieke distributie is deel 4 van de serie Logistiek verbeteren. Deze serie is bestemd voor (aankomend) logistici die al enige kennis en ervaring hebben opgedaan in het werken met logistiek. Zij zullen veel ideeën en methoden herkennen en daardoor de theorie die nodig is voor het realiseren van logistieke verbeteringen gemakkelijk oppakken.


Book
Persoonlijke verkoop in de zakelijke markt
Author:
ISBN: 9789048612413 Year: 2011 Volume: *1 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Persoonlijke Verkoop is een boek uit de reeks 'Science of Sales'. Het boek richt zich op de technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Want dat is waar het vandaag de dag om gaat: de klant uitdagen om samen tot oplossingen te komen die meer waarde toevoegen dan de beschikbare standaardoplossingen.De klant is tegenwoordig zelf in staat om standaard producten en diensten te kopen via het internet. Ook is er geen tijd om zonder zakelijke argumenten relaties omwille van de relaties te onderhouden. Hierdoor worden verkopers die omschreven kunnen worden als wandelende brochures steeds zeldzamer. De moderne verkoper is alleen succesvol als deze zich aan de wetten van de consultatieve verkoop houdt.In dit boek wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten een uiteenzetting gegeven van het gedrag dat bij deze manier van verkopen hoort. De tekst is niet nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar zaken worden ook niet te eenvoudig voorgesteld. Op die manier is het boek toegankelijk voor nieuwkomers in het vakgebied, en tegelijkertijd zeer informatief voor mensen met de nodige ervaring.Bron : http://www.business-economics.be

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by