Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De 'sense of urgency' van deze eeuw vraagt om een operationele aanpak van strategische problemen. Dit handboek behandelt systematisch en op een praktische manier diverse strategische marketingonderwerpen, waardoor de lezer in staat wordt gesteld bij te dragen aan een efficiënt strategisch marketingbeleid. Wie zich wil onderscheiden in de markt heeft niet voldoende aan kennis en vaardigheden. Alleen met kritisch en vernieuwend denken is het mogelijk om definitief een voorsprong op de concurrentie te realiseren. Bedreigingen zijn pas echt bedreigend als de organisatie haar zwakten niet snel aanpakt. Goed klantenbeleid genereert voordelen, net zoals een uitstekende kennis van klant, markt en omgeving leidt tot nauwkeuriger prognoses en tot reductie van risico's.Dit handboek is vooral geschreven voor studenten in commerciële bachelor- en masteropleidingen (met reeds een basiskennis van marketing) en (beginnende) marketingprofessionals in ondernemingen.PLUSPUNTENBelangrijke strategische marketingonderwerpen worden op een uitdagende en eenvoudige manier kritisch behandeldDe lezer wordt uitgedaagd om na te denken over relevante vragen en problemen te analyseren en creatief op te lossenBron : http://www.acco.be
Marketing. --- Applied marketing --- Business management --- marketingstrategie --- marketingcommunicatie --- Marketing --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Decision making --- 658.8 --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Business 2015 --- Strategisch marketingmanagement --- Marketingplanning --- Creative marketing --- Marketingstrategieën --- Marketingstrategie --- Financiewezen
Choose an application
Dit boek helpt (para)medici en verpleegkundigen (in opleiding) bij het aanleren en toepassen van de vaardigheden die horen bij het evidence-based werken. Het leert je hoe Evidence-Based Practice (EBP) gebruikt kan worden bij de dagelijkse zorg voor patiënten. Daardoor wordt het werk interessanter, uitdagender en beter. EBP praktisch neemt je vanuit de praktijk mee in de wereld van EBP. Het boek opent met een introductie en de belangrijkste definities van EBP. Daarna volgt een praktische handleiding over het toepassen van EBP. Je leert hoe je een onderzoekbare vraag opstelt, bewijs verzamelt en leest, en hoe ‘shared decision making’ werkt. Het laatste deel gaat verder in op de achtergronden en de theorie. De verschillende casussen, voorbeelden en opdrachten helpen je om EBP ook echt toe te kunnen passen.
Nursing --- evidence-based nursing --- richtlijnen (zorg) --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- informed consent --- verpleegkunde --- evidence-based methodiek --- literatuuronderzoek --- 613.2 --- evidence based practice --- verpleegkundig onderzoek --- 604.55 --- shared decision making --- onderzoek --- verpleegkunde - inleidingen
Choose an application
159.95*1 --- 415.4 --- menselijke geest --- beslissen --- denken --- gedrag --- gedragseconomie --- cognitieve psychologie --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- Cognitive psychology --- besluitvorming --- intuïtie --- rationalisme --- Thought and thinking --- Decision making --- Intuition --- Reasoning --- PXL-Business 2015 --- psychologisch onderzoek --- economische filosofie
Choose an application
Evidence-Based Practice --- Medicine --- Evidence-based medicine --- Pratique basée sur les preuves --- Médecine basée sur les preuves --- Médecine --- organization & administration --- decision making --- Prise de décision --- Sociology of health --- Science --- decision making. --- Evidence-Based Medicine. --- organization & administration. --- PXL-Healthcare 2018 --- evidence-based practice --- gezondheidszorg --- wetenschappelijke inzichten --- organisatiekunde, zorgsector --- Pratique basée sur les preuves. --- Médecine basée sur les preuves. --- Prise de décision. --- Evidence-Based Medicine --- Pratique basée sur les preuves. --- Médecine basée sur les preuves. --- Médecine --- Prise de décision.
Choose an application
Evidence-based care is a well established principle in contemporary healthcare and a worldwide health care movement. However, despite the emphasis on promoting evidence-based or effective care without the unnecessary use of technologies and drugs, intervention rates in childbirth continue to rise rapidly. This new edition emphasises the importance of translating evidence into skilful practice. It updates the evidence around what works best for normal birth, aspects of which still remain hidden and ignored by some maternity care professionals. Beginning with the decision about where to have a baby, through all the phases of labour to the immediate post-birth period, it systematically details research and other evidence sources that endorse a low intervention approach. The second edition: - has been expanded with new chapters on Preparation for Childbirth and Waterbirth - highlights where the evidence is compelling - discusses its application where women question its relevance to them and where the practitioner's expertise leads them to challenge it - gives background and context before discussing the research to date - includes questions for reflection, skills sections and practice recommendations generated from the evidence. Using evidence drawn from a variety of sources, this book scientifically managed birth and endorses a more humane midwifery-led model. Packed with up-to-date and relevant information, this text will help all students, practising midwives and doulas keep abreast of the evidence surrounding normal birth and ensure their practice takes full advantage of it.
610 --- arbeid bij bevalling --- bevalling --- evidence-based medicine --- Vroedkunde --- PXL-Healthcare 2014 --- gynaecologie --- verloskunde --- Childbirth --- Evidence-based medicine --- Labor (Obstetrics) --- Birth --- Birthing --- Child birth --- Live birth --- Obstetrics --- Parturition --- Obstetric labor --- Pregnancy --- Delivery (Obstetrics) --- EBM (Medicine) --- Evidence-based healthcare --- Clinical medicine --- Systematic reviews (Medical research) --- Decision making
Choose an application
Samen beslissen (shared decision making) is in de zorg het adagium. Maar er zijn patiënten met wie de samenwerking niet zo soepel verloopt of moeilijk tot stand komt. Zij roepen discussie en emoties op, zorgen ervoor dat uw spreekuur uitloopt, bezorgen u een klacht en er worden onvoldoende resultaten behaald. Wat kenmerkt deze mensen? En hoe kunnen we toch tot een goede samenwerking met deze mensen komen?In dit boek brengt de auteur u op korte en krachtige wijze op de hoogte van essentiële en actuele achtergrondkennis die u nodig heeft om deze mensen te begrijpen en beter met hen samen te werken. De focus ligt op volwassenen met uitgesproken persoonlijkheidskenmerken en interper-soonlijke kwetsbaarheid. Specifieke aandacht gaat uit naar borderlinepathologie. Omdat dit veel voorkomt, maar vooral omdat als u deze problematiek begrijpt en kunt hanteren, u mensen in het algemeen beter begrijpt en beter met hen kunt samenwerken. Hierbij komen zowel het aandeel van de patiënt als dat van u als professional aan bod.
Psychiatrische stoornissen --- Patiënt-professional relatie --- Hechting --- Comorbiditeit --- besluitvorming --- Professional ethics. Deontology --- medische ethiek --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- patiënt-verpleegkundige relatie --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkunde --- persoonsgericht welzijnswerk --- 361.12 --- geestelijke gezondheidszorg --- borderline persoonlijkheidsstoornis --- psychische stoornissen --- shared decision making --- PXL-Healthcare 2019 --- patiënt-therapeut relatie --- patiëntenparticipatie --- Psychiatrische stoornis --- Relatie professional - patiënt --- Hechting (psychologie)
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame - vergelijkende reclame - prijsverminderingen en solden - loterijen, kansspelen en wedstrijden - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis) - verkoop met verlies - auteursrecht - merken - sociale media en privacy - sancties
verkoop --- marketing --- Economic law --- kansspelen --- reclame --- auteursrecht --- economisch recht --- merkenrecht --- Belgium --- Publicité --- Droit commercial --- Commerce --- Droit --- Réglementation --- Marketing --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- 396.1 --- recht --- publiciteit --- marketingrecht --- 658.8 --- 369.1 --- Marketing en recht --- publicite --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Business 2015 --- handelsrecht --- verkoopmarketing --- sociale media --- E-books --- PXL-Ebooks 2018
Choose an application
Marketing research --- Consumer behavior --- Research --- Marketing research. --- Research. --- -658.81 --- marketing research --- consumentengedrag --- 658.8.012.1 --- Behavior, Consumer --- Buyer behavior --- Decision making, Consumer --- Human behavior --- Consumer profiling --- Market surveys --- Market research --- Marketing --- Markets --- Research, Industrial --- Consumentengedrag --- Market research, surveys etc. --- Marketing. --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- 658.81 --- Market research, surveys etc --- PXL-Research 2018 --- marketing --- onderzoek --- meetinstrumenten --- Consumer behavior - Research --- comportement du consommateur
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame; - vergelijkende reclame; - prijsverminderingen en solden; - loterijen, kansspelen en wedstrijden; - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); - verkoop met verlies; - auteursrecht; - merken; - sociale media en privacy; - sancties.
Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- auteursrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- economisch recht --- Belgium --- Marketing --- Wetgeving --- Handelsrecht --- Reclamereglementeringen --- België --- Vergelijkende reclame --- Loterijen --- Postorderverkoop --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- handelsrecht --- marketingrecht --- sociale media --- privacywetgeving --- PXL-Media & Tourism 2018 --- PXL-Ebooks 2018 --- koppelverkoop --- belgie --- recht --- Economisch recht --- 658.8 --- vente jumelée --- jeux de hasard --- belgique --- E-books --- Marketing en recht --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- Recht, economisch --- Sales --- Advertising laws --- Trademarks --- Vente --- Publicité --- Marques de commerce --- Droit --- Reclamereglementering --- Loterij --- Financiewezen
Choose an application
De 21ste eeuw is de eeuw van het team. Wie kwaliteit op het werk wil, moet kunnen samenwerken. Dit boek richt zich in de eerste plaats tot de gezondheids- en welzijnssector in Vlaanderen. In deze sector werd een hoogstaande zorg- en dienstverlening uitgebouwd, een gegeven dat wereldwijd wordt erkend. Het staat onmiskenbaar vast dat het investeren in teams daartoe een zeer grote bijdrage heeft geleverd. Een team zorgt voor de nodige afstemming tussen de verschillende professionals om tot een kwaliteitsvol aanbod te komen voor de meest uiteenlopende en vaak complexe zorg- en hulpverleningsvragen. Een team is tevens een onmisbaar instrument voor competentieontwikkeling, deskundigheidsbevordering, motivatie en draagkracht van de verschillende teamleden. Toch is 'teamkracht' niet vanzelfsprekend en daar gaan we met dit boek dieper op in. Dit boek is een instrument om mee te werken, om diepgang te bereiken, om u als teambegeleider erin te herkennen of te laten verrassen. In elk onderdeel wordt een aspect van die teamkracht belicht, maar wij gaan verder waar elk ander boek stopt: we bieden ook verschillende methodieken aan die u meteen kunt gebruiken om die kracht aan te wenden en aan te wakkeren
Gezondheidszorg. --- Sociale welzijnszorg. --- Teamwerk. --- groepsontwikkeling --- welzijnswerk --- Personnel management --- teamwork --- leidinggeven --- coaching --- Social psychology --- gezondheidszorg --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- conflicthantering --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Teamwerk --- leiderschap --- teambuilding --- teamwerk --- 366.47 --- conflicten --- hulpverlening --- leiding geven --- organisatieleer --- welzijnszorg --- 321.3 --- 65.012 --- Teammanagement --- Teamwork --- leiding --- personeelsbeleid --- samenwerking --- Management --- Group theory --- Teams in the workplace --- Group decision making --- Case studies --- Quality circles --- Belgium --- Sociale welzijnszorg --- departement Gezondheidszorg 07 --- teamwerking --- zorg- en dienstverlening --- gezondheidszorg (België) --- welzijnswerk (België) --- PXL-Social Work 2018 --- Gezondheidszorg --- Welzijnszorg --- Teamwerk --- Kwaliteitszorg --- Competentieontwikkeling --- Motivatie --- Teambegeleiding --- 005.32 --- Zorg- en welzijnssector
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|