Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Thema : Tarik en Tina op een schip - Hoe werkt een katrol? - Hoe kun je het optillen? - Hoe bouw je een kraan? - Hoe sterk is papier? - Kun jij het binden? - Kun jij het recept volgen? - Waar loopt ons afval- en regenwater naartoe? - Hoe knoop je dat aan elkaar? - Hoe zit het vast? - Hoe zit het vast? Welk gereedschap gebruik je? - Mijn talenten (synthese)
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+111.84 --- lager onderwijs --- leerboeken --- techniek --- 476.1 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- wereldoriëntatie --- Bruggen --- Buizen --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Gereedschap --- Katrollen --- Knopen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Waterzuivering --- Wereldoriëntatie --- 476.2 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.6 --- Techniek; ba.o. --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- didactiek van de technologie --- wetenschappelijke inzichten --- Techniek; ba.o --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: WO - technologie (Network zone) --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Techniek --- leermiddelen secundair --- techniek;secundair onderwijs --- leermiddelen;secundair onderwijs --- handleiding --- leerboeken --- techniek --- secundair onderwijs --- 487 --- schoolboeken --- 640.11 --- 640.12 --- 487.1 --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2017 --- handboeken secundair onderwijs --- technologie --- Technologische opvoeding --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Voeding --- Ergonomie --- Domotica --- Elektriciteit --- Robotica --- Bruggen --- Transport --- Leidingen --- Duurzame ontwikkeling --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Techniek (wetenschap) --- Brug (bouwwerk) --- Leiding --- Bouwen --- Verlichting (techniek) --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
486.7 --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- secundair onderwijs --- didactiek van de technologie --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Techniek --- Gemeenschapsonderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Bouwkunde --- Energie --- Bruggen --- Zuivelproducten --- Verkeer --- Vervoer --- Druk --- 371.67 --- 373.5 --- 487.1 --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Technologische opvoeding; algemeen --- KHK --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Techniek (wetenschap) --- Brug (bouwwerk) --- Zuivelproduct --- Bouwen --- Belasting (fiscaal) --- Leefbaarheid --- #BSCH: vak: technisch onderwijs --- #BSCH: vak: wetenschappen
Choose an application
Het boek bevat liederen voor kinderen van 4 - 12 jaar, geordend volgens leeftijdsgroep en thema. Volgende thema's komen o.a. aan bod : beweging, spel, instrumenten, herfst, sinterklaas, kerst, winter, lente, dieren, uit verre landen. Je kan zoeken op titel en beginregel in het boek.
Kinderliedjes. --- Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- kinderliederen (genre) --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- Didactics of Kindergarten --- Kinderliedjes --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- bestellied --- bezem --- liedjes --- muzikale opvoeding --- 477.7 --- schoolboeken --- 633 --- 471.46 --- 788.2 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Liederen --- 477.6 --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- Handboek/cursus --- Holland --- advocatuur --- bakkers --- banaan --- beer --- berenlied --- boodschappenlied --- boter --- bruggen --- cavia's --- chineesje --- dinosaurussen --- droomboom --- drumstel --- eekhoorns --- garnaal --- gierende Gerrit --- giraf --- grond --- heksen --- jungle --- kabouters --- kamelenverdriet --- kameraden --- kermis --- kinderliedjes --- kippenei --- klokken --- koe-paard --- koek --- kring --- laarzen --- lam --- liedbundel --- melk --- muggen --- muziek ; ba.o. --- muziek --- paarden --- pech --- rommel --- rommelruimrocker --- ruzie --- schipper --- sinterklaas --- slede --- sneeuw --- spin --- spoken --- stapelbed --- storm --- timmerman --- tovenaars --- trommel --- verliefde stieros --- vis --- vuist --- zakdoek --- zaterdag --- zenuwenlied --- zon --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- Muzikale opvoeding: lagere school --- l --- muzikale opvoeding: lagere school --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Vocale didactiek - Lagere school --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- muziek ; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
techniek;secundair onderwijs --- leermiddelen;secundair onderwijs --- #BSCH: vak: technologie --- leerboeken --- techniek --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 640.12 --- Elektrische kringloop --- Leermiddelen --- Overbrengingen --- Technisch communiceren --- Technologische opvoeding --- 487.1 --- Technologie --- fietsen --- versnellingen --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Techniek --- PXL-Education 2017 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de technologie --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Communicatie --- Technisch tekenen --- Elektriciteit --- Krachten (fysica) --- Informatietechnologie --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Bouwen --- Architectuur --- Wonen --- Energie --- Bruggen --- Voeding --- Zuivelproducten --- Gist --- Brood --- Vervoer --- Spoorwegen --- Verkeer --- Druk --- Toegepaste fysica --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Techniek (wetenschap) --- Kracht (fysica) --- Overbrenging --- IT --- Verlichting (techniek) --- Brug (bouwwerk) --- Zuivelproduct --- Archief --- Digitalisering --- Belasting (fiscaal) --- Godsdienst --- Cultuur --- Leefbaarheid --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
In dit boek kunnen kinderen van 6-12 jaar op allerlei eenvoudige manieren kennismaken met al deze aspecten van het werk van Da Vinci. Dat gebeurt door talrijke creatieve activiteiten, waaronder tekenen, schilderen, kleuren, knippen, plakken, knutselen, ontwerien. Het boek is onderverdeeld in 6 projecten, die elk één aspect van Da Vinci behandelen. De projecten kunnen individueel, met zijn tweeën of in groepjes uitgewerkt worden. Bij elk project zijn opdrachtbladen en copieervoorbeelden die voor de leerlingen vooraf gecopieerd moeten worden. (Bron: covertekst)
477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Italië --- Kijken naar kunst --- Knutselen --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Lager onderwijs --- Leonardo da Vinci --- Renaissance --- 477.6 --- Architectuur --- Basisonderwijs --- Beeldhouwkunst --- Beeldopvoeding --- Bruggen --- Da Vinci, Leonardo --- Dieren --- Klei --- Kunst --- Kunstbeschouwing --- Papier-maché --- Plastische opvoeding --- Schilderkunst --- Uitvinders --- Vogels --- 379.825 --- Beeldende opvoeding --- Creativiteit --- Expressievakken --- Muzische vorming --- 477.3 --- 051524.jpg --- Kunst: kinderen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- 737.2 Schilder- en tekenkunst 15e - 16e eeuw --- Tekenen --- (zie ook: zwemvogels) --- Painting --- schilderen --- kunst (themawoord fictie) --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Uitvindingen --- Kunstzinnige vorming --- 072526.jpg --- Hundertwasser, Friedensreich --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Beeldeducatie --- Uitvinding --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Muziek --- Tekenkunst --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Choose an application
Dit boek neemt je mee op ontdekking naar grootse landartwerken en environments, schitterende beeldenparken, extravagante bouwwerken, prachtige site-specific installaties en zelfs naar steden die in hun geheel ondersteboven werden gehaald om kunstwerken tentoon te stellen. Veel van die werken hebben ondertussen een echte cultstatus verworven. Onder de kunstenaars die eraan ten grondslag liggen vinden we grote namen terug zoals Henri Matisse, Antoni Gaudí, Jean Tinguely, Constantin Brancusi, James Turrell, Richard Serra, Robert Smithson en Antony Gormely.
sculpting --- beeldhouwkunst --- Sculpture --- environment --- landscapes [environments] --- natuur --- landschappen --- Nature --- environmental art --- installatiekunst --- 7.01 --- 7.047 --- 7.098 --- Beelden buiten --- Beeldhouwkunst ; architectuur ; wereldwijd ; hoogtepunten --- Beeldhouwkunst ; in en op openbare plaatsen --- Beeldhouwkunst ; installaties ; projecten ; in en met de natuur --- Destination art ; kunst als bestemming --- Installaties ; in-situ --- Land Art ; landschapskunst ; omgevingskunst ; 20ste en 21ste eeuw --- Situationisme --- 7.038 --- beeldende kunst --- beeldenparken --- kunst 20e eeuw --- kunst 21e eeuw --- landart --- 725.8 --- monumentale kunst --- monumentale omgevingskunst --- Borglum, Gutzon --- Brancusi, Constantin --- Cheval, Ferdinand --- De Maria, Walter --- Fite, Harvey --- Gaudi, Antoni --- Hamilton Finley, Ian --- Heizer, Michael --- Holt, Nancy --- James, Edward --- Judd, Donald --- Matisse, Henri (1869-1954) --- Mendieta, Ana --- Oldenburg, Claes --- Rietveld, Gerrit Th. (1988-1964) --- Rodia, Simon --- Ross, Charles --- Smithson, Robert --- Tinguely, Jean --- Van Bruggen, Coosje --- Watts, G.F. --- de Saint Phalle, Niki --- land art --- landschap-beeldhouwkunst --- omgevingskunst --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Iconografie ; landschappen, zeegezichten, panorama's, land-art --- Kunst in openbare ruimte ; omgevingskunst, graffiti --- kunstgeschiedenis - kunst na 1945 --- beeldhouwkunst, 20e eeuw --- departement Beeldende Kunst --- hedendaagse kunst --- kunst en omgeving --- publieke kunst --- Watts, G.F
Choose an application
Thema's : Wind, water zuiveren, warm en koud, tijd, ogen bedrogen, magneten, lijm, bouwen, balans, zeep, elektriciteit, water, licht, luchtdruk, lucht, traagheid, zuur of base, evenwicht, muziek, zout en zuur
Techniek. --- Wetenschap. --- lager onderwijs --- Didactics of social education --- wetenschappelijke proeven --- Didactics of sciences --- techniek --- Didactics of primary education --- Techniek ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Magnetisme --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.84 --- C3 --- C6 --- experiment (x) --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- wetenschap --- leerboeken --- 478.9 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 532.5 --- Balans (Weegschaal) --- Beweging (verplaatsing) --- Bouwen --- Elektriciteit --- Evenwicht --- Geluid --- Koude --- Lager onderwijs --- Licht --- Luchtdruk --- Scheikunde --- Technologische opvoeding --- Tijd --- Warmte --- Water --- Waterzuivering --- Wegen (werkwoord) --- Wind --- Zeep --- Zien(Gezicht) --- 2e graad l.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Balanceren --- Base --- Bruggen --- Citroenzuur --- Contractwerk --- Drijven --- Elektromagnetisme --- Elektronen --- Handboek --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoogbegaafden --- Isoleren --- Kompas --- Lijm --- Lucht --- Magneten --- Ogen --- Proefjes --- Projectwerk --- Techniek --- Traagheid --- Trillingen --- Uitzetten --- Wero --- Zandloper --- Zeepbellen --- Zien --- Zuren en basen --- Zuren --- 2de graad --- 476.2 --- Technologische Opvoeding --- balans --- basisonderwijs --- bouwen --- elektriciteit --- evenwicht --- koude --- licht --- lijm --- lucht --- luchtdruk --- magneten --- muziek --- proeven --- tijd --- traagheid --- warmte --- water zuiveren --- water --- wind --- zeep --- zout --- zuur --- 478.7 --- Natuur --- Technologische opvoeding; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Techniek: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Natuurkundige proeven --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: geleiding) --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e graad lager onderwijs --- Natuurkundige proef --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Choose an application
Op basis van de feedback van honderden leerkrachten is Mikado geactualiseerd: er is meer ruimte voor onderzoekend en ontwerpend leren (natuur en techniek) en meer aandacht voor leren leren. De methode is verrijkt met heel wat digitale nieuwigheden. Ontdek hoe de vernieuwde Mikado je leerlingen motiveert, jou als leerkracht inspireert en ondersteunt! Mikado vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en biedt hen tal van kansen om zelf aan de slag te gaan, om zelf te ontdekken. Als leerkracht werk je op basis van doordachte leerlijnen aan alle wo-doelen. Je kiest voor een thematische en/of cursorische aanpak. Het webschema in de handleiding toont je in één oogopslag wat je van een thema mag verwachten. Tal van ideeën voor klasaankleding, tussendoortjes en slotactiviteiten helpen je om je thema te doen leven in de klas. Per activiteit krijg je een handig overzicht van wat je moet voorbereiden, welke materialen je nodig hebt en hoelang een activiteit duurt. Je krijgt door de praktische vormgeving snel zicht op de activiteiten. Voor wie wil worden extra didactische suggesties en vragen aangeboden.
wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 476.1 --- verkeer --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- 476.11 --- 476 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- wereloriëntatie --- Didactics of geography --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- WO (wereldoriëntatie) --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- Basisonderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Zintuigen --- Steden en gemeenten --- Plattegronden --- Oriëntatie --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Speelgoed --- Bruggen --- Steden --- Wonen --- Natuur- en milieueducatie --- Atlassen --- België --- Geschiedenis --- Natuur --- Vlaanderen --- Water --- Reclame --- Consumptie --- Bossen --- Woningen --- Bouwen --- Gebouwen --- Dieren --- Dierenzorg --- Verkeersveiligheid --- Jeans --- Wegbermen --- Architectuur --- Archeologie --- Kunst --- Panamarenko --- Vliegtuigen --- Opvoeden tot burgerzin --- Maatschappelijke vorming --- Wereld --- Rechten van het kind --- Kunststoffen --- Uitvindingen --- 20e eeuw --- Wereldoorlog I --- Provincies --- West-Vlaanderen --- Kaarten --- Oost-Vlaanderen --- Antwerpen --- Vlaams-Brabant --- Limburg --- Gewesten --- Toerisme --- Reizen --- Land- en volkenkunde --- EU --- Europa --- Talen --- Klimaat --- Plantengroei --- Landen --- Wereldkaarten --- Werelddelen --- Zonnestelsel --- Planeten --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- wereloriëntatie --- Limburg (België) --- Plattegrond --- Provincie --- Kaart (geografie) --- Dialect --- Limburg (Belgische provincie) --- Gewest --- Emigratie --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Europese Unie --- Taal --- Crisis --- Cultuur --- Land --- Wereldkaart --- Werelddeel --- Planeet --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Bos --- Woning --- Gebouw --- Zintuig --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Wegberm --- Brug (bouwwerk) --- Archief --- Digitalisering --- Godsdienst --- Vliegtuig --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- Kunststof --- Uitvinding --- Industrie --- Stad --- Kinderrechten --- Antwerpen (provincie) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|