Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Kansrijke Taalhoeken in groep 1-8 werkt een aantal 'hoeken' (plaatsen, verspreid in de school) uit voor het zelfstandig leren in alle groepen van de basisschool. In dit tweede deel bieden vier hoeken (de gedichtenhoek, de stap-in-een-boek-hoek, de interessante-boekenhoek en de taaldrukhoek) extra activiteiten, werkvormen en opdrachtkaarten. Drie andere hoeken zijn nu volledig uitgewerkt voor zelfstandig leren: de contacttaalhoek, de woordenschathoek en de hoek: letterlijk-figuurlijk. Ook nieuw zijn de aan het eind van elke hoek opgenomen Activiteitenlijnen van groep 1-8: gedocumenteerde overzichten van werkvormen, activiteiten en opdrachten bij elke hoek. Met behulp daarvan kunt u leerlijnen maken van groepn 1-8 en een taalaanbod componeren dat is aangepast aan uw eigen situatie en behoeften. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- taalvaardigheid --- zelfstudie --- hoekenwerk --- taalspelletjes --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:+110.52 --- Hoekenwerk --- 475.2 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Luisterhoeken --- Schrijfhoeken --- Taal --- Taaldrukken --- Taalhoeken --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Basisonderwijs --- Boekenhoeken --- Computers --- Didactiek --- Drukken --- Klei --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Post --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Schrijven --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taaldidactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Boetseren) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Communicatie --- Woordenschat --- Informatievaardigheden --- Informatieve jeugdboeken --- Muzisch taalgebruik --- 043382.jpg --- Kleuterschool: taal --- Moedertaal: didactiek lagere school --- Taalopvoeding --- Taalhoek --- Natuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|