Listing 1 - 10 of 321 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
# BIBC : Academic collection --- PXL-Tech 2018 --- voedingsmiddelen --- voedingsmiddelenconservering --- verpakking
Choose an application
Spiegelingen is te beschouwen als een door therapeuten volgeschreven notaboekje. Het biedt een verzameling aan bespiegelende woorden van dichters en schrijvers omtrent een diversiteit aan levensthema’s waarmee de therapeut in zijn werkkamer wordt geconfronteerd. Ze werden bijeengebracht door psychotherapeuten uit Vlaanderen en Nederland. Het gaat om thema’s als tijd, het leven, verbondenheid, opgroeien, verlies en verdriet… Elk thema wordt ingeleid met enkele bespiegelende gedachten. Verder doen vele citaten gewoon hun werk: ze inspireren, raken of doen je gewoon even stilstaan… Het boek is bedoeld voor wie van woorden houdt die vorm geven aan levensthema’s; omdat je ze tegenkomt in je werk als psychotherapeut of hulpverlener, of omdat je ze ontmoet in je persoonlijk leven.
Literature --- #KVHB:Psychotherapie --- gedachten --- 607.2 --- Academic collection --- psychotherapie --- Psychotherapie; algemeen --- PXL-Healthcare 2015 --- proza
Choose an application
Sport --- Sports --- Academic collection --- #SMV:voetbal --- #SMV:112000 --- #SMV:categorie --- #SMV:agogiek
Choose an application
Microchirurgie --- Microsurgery --- Academic collection --- Larynx --- Surgery --- Trachea --- PHL-Central Office 12 --- chirurgie --- ademhalingsstelsel --- transplantaties
Choose an application
Photography --- Swinnen, Malou --- Fotografie --- Photographie --- Art --- Femmes --- Academic collection --- fotografie --- twintigste eeuw --- België --- Swinnen Malou --- portretfotografie --- portret --- naakt --- naaktfotografie --- 77.071 SWINNEN --- Swinnen, Malou,
Choose an application
Philosophy --- Oosterse filosofie --- Philosophie orientale --- Academic collection --- #gsdbf --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Oosterse filosofie --- 158 --- Boeddhisme --- Taoïsme --- Zen --- Oosterse wijsbegeerte --- Taoïsme --- Filosofie
Choose an application
intellectual property --- 347.78 Auteursrecht --- Academic collection --- 347.78 --- Auteursrecht --- Industrial and intellectual property --- Belgium --- Intellectual property --- Law and legislation --- Industrial property --- PXL-Central Office 2014 --- eigendomsrecht
Choose an application
Economic law --- Academic collection --- 351.82 --- BPB0902 --- Droit économique --- 351.82 Economisch recht. Economische wetgeving. Economische reglementering. Subsidies voor het bedrijfsleven --- Economisch recht. Economische wetgeving. Economische reglementering. Subsidies voor het bedrijfsleven --- Economisch recht --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- economisch recht
Choose an application
Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk ‘het publieke’, werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009. Uit de verschillende in deze bundel opgenomen bijdragen blijkt enerzijds duidelijk dat de notie van ‘het publieke’ een krachtdadig instrument is om de reductie van het pedagogisch denken en handelen tot een verzameling van eenvoudig toe te passen technieken in vraag te stellen. Anderzijds tonen de verschillende bijdragen ook dat we niet kunnen spreken over hét publieke, maar dat er eerder sprake is van een continuüm van perspectieven waarbij het publieke nu eens gelijkgesteld wordt aan de publieke ruimte waarbinnen jongeren voorbereid moeten worden op het leven in de samenleving en dan weer verduidelijkt wordt als die ruimte waarbinnen bepaalde maatschappelijke structuren en denkpatronen bevraagd en ontmoetingen met het andere mogelijk worden. Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk 'het publieke', werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009.
Educational sciences --- pedagogiek --- Education --- Philosophy --- Academic collection --- burgerschap --- onderwijs --- opvoeding --- 430.4 --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Opvoeden tot burgerzin --- Pedagogiek --- lichamelijke opvoeding --- 432 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- 111764.jpg --- Onderwijsvisie --- 691 --- Verzamelde opstellen --- Theoretische opvoedkunde --- Pedagogie en didactiek --- Conferences - Meetings
Choose an application
De goede werking van lokale besturen hangt in grote mate af van de manier waarop het menselijk kapitaal wordt aangewend. Slimme besturen besteden dus voldoende aandacht aan een goed personeelsbeleid. Dit handboek wil hen hierbij helpen. Hoe kan personeelsbeleid het strategisch beleid ondersteunen? Welke personeelsinstrumenten kunnen ingezet worden? Hoe kan een evenwicht gevonden worden tussen mens en organisatie? Het zijn maar enkele van de vele vragen die in dit boek beantwoord worden. Theoretische concepten en praktijkvoorbeelden gaan hierbij steeds hand in hand. Een onmisbare inspiratiebron voor iedereen die timmert aan een modern personeelsbeleid in zijn bestuur!
Public administration --- Personnel management --- #SBIB:35H2110 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Academic collection --- Personeelsmanagement: openbaar ambt: algemeen --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Lokaal bestuur --- Lokale besturen --- Personeelsbeleid --- personeelsbeleid --- Lokaal bestuur. --- Personeelsbeleid. --- personeelsbeleid. --- PHL-Central Office 12 --- overheidsbedrijven --- lokale besturen --- personeelsmanagement
Listing 1 - 10 of 321 | << page >> |
Sort by
|