Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Guide qui aide le futur étudiant à se poser les bonnes questions d'orientation pour ses études : selon ses intérêts, ses désirs, ses moteurs, ses précédentes études.
Education, Higher --- Enseignement supérieur --- Enseignement supérieur --- Students --- Belgium [French-speaking ] --- Handbooks, manuals, etc. --- Educational counseling --- PXL-Central Office 2016 --- hoger onderwijs --- studiekeuzes
Choose an application
Dit boek geeft een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Ook beschrijft het verschillende aspecten van toetsen en het toetsproces. Het boek geeft handreikingen en praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingen, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.In deze vierde druk staan nieuwe hoofdstukken over onder meer de kwaliteitspiramide, het samenwerken bij toetsontwikkeling, het toetsen van creativiteit en over de rechtsbescherming van examinandi. De hoofdstukken over digitaal toetsen en ervaringscertificaten (EVC) zijn herschreven. Bijvoorbeeld met extra informatie over flexibel onderwijs. In ieder hoofdstuk is veel aandacht voor de rol van de docent.Toetsen in het hoger onderwijs kan gebruikt worden om een goed toetsbeleid op te zetten en uit te voeren. Daarmee is het geschikt om het certificaat Basiskwalificatie Examinering (BKE) en het Seniorkwalificatie Examinering (SKE) te behalen. Het boek is toegankelijk en daarom ook goed bruikbaar voor toetsconstructie in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- hoger onderwijs --- examens --- PXL-Tech 2018 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Normwaarden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatica --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Toetsen --- Toetsinstrumenten --- Education, Higher --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Education. --- Teaching. --- Teaching and Teacher Education. --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- PXL-Ebooks --- Normen --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs. --- Examen --- Norm (standaard) --- Casestudy --- Toets --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Een boek voor ouders met kinderen tussen 7 en 14 jaar.Ouders hebben gelijk als ze het studeergedrag van hun kinderen in goede banen trachten te leiden. Toch is deze opdracht, die veel ouders zichzelf toebedelen, verre van vanzelfsprekend. Een aanpak die op korte termijn lijkt aan te slaan, heeft op langere termijn soms een averechts effect. Hoe begeleiden we onze studerende kinderen zo dat ze op langere termijn zelf hun plan kunnen trekken achter hun boeken? Welke studietechnieken werpen meer vruchten af? Wat als hun motivatie op een laag pitje lijkt te branden? Met de juiste informatie in het achterhoofd, kunnen ouders hun kinderen helpen meer uit zichzelf te halen. Paul Maes helpt hen op weg.
Education --- Enseignement --- Onderwijs --- BPB1011 --- Étudiant --- Studievaardigheden --- leerlingen --- Student --- 371.21 --- Studeren --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Studeren. --- basisonderwijs. --- secundair onderwijs. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Teaching methods --- студент --- õppur --- studerende --- φοιτητής --- izglītojamais --- opiskelija --- studentas --- študent/dijak --- estudante --- studente --- student --- hallgató --- estudiante --- študent --- vysokoškolský student --- skolēns --- üliõpilane --- students --- studující --- universitetsstuderande --- σπουδαστής --- středoškolský student --- högskolestuderande --- klausītājs --- scoláire --- Étudiant
Choose an application
Daniel Pennac has never forgotten what it was like to be a dunce. Neither has he forgotten the day an inspirational teacher saved his life by assigning him the task of writing a novel, the moment when Pennac realized that no-one has to be a failed student for ever. In this humane and humorous reflection on education, Pennac engages with his past self-as both pupil and teacher - to understand how fear can make children reject education and how inventive thinking and inspired teaching can lure them back. Applying all the wit and ventriloquism of a renowned comic novelist, he enacts the dialogues shared between pupils, parents and teachers the world over, and unpicks the cycles of blame and neglect that leave struggling students adrift in a faltering system.
Teachers --- Education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Pennac, Daniel. --- פנק, דניאל. --- Nacray, J.-B. --- PXL-Education 2020 --- PXL-Handboeken --- Engelse taal --- novellen --- onderwijsfilosofie
Choose an application
Nogal wat onderwijsmensen voelen zich steeds meer overspoeld door regels, niet alleen vanuit de onderwijsoverheid zelf, maar ook vanuit andere maatschappelijke sectoren. Bovendien zijn er meer en meer leerlingen, studenten en ouders die hun rechten opeisen, minderheidsgroepen die hun kansen willen grijpen en bescherming zoeken tegen willekeur en discriminatie, is er de overheid die maatschappelijke veranderingen wil initiëren via het onderwijs... En daarenboven een juridisch systeem met eigen wetmatigheden... Hoe behoudt een leerkracht onder deze omstandigheden een goede pedagogische relatie met zijn leerlingen? Is het vertrouwen dan helemaal zoek? Vergroot juridisering de kloof tussen onderwijsgebruiker en onderwijsverstrekker? Of kunnen gemeenschappelijke waarden die kloof overbruggen? En kan een goede regelgeving bijdragen tot een verdere professionalisering van ons onderwijs?
onderwijswetgeving --- rechtssociologie --- studentenrechten --- onderwijs --- School management --- Administrative law --- Flanders --- Education and state --- Students --- Civil rights --- Belgium --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsbeleid --- onderwijsrecht --- Academic collection --- 725 Onderwijsrecht --- regulitis --- wetsmatiging --- recht --- 378.1 --- 450.2 --- 110245.jpg --- Onderwijsrecht ; Vlaanderen --- Lerarenopleiding : CVO --- Onderwijsbeleid . Vlaanderen --- Onderwijsrecht . Vlaanderen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijsrecht --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijssociologie --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Rechtspositie --- Regelgevingen --- Onderwijsonderzoek --- examencommissie --- recht en wetgeving --- 370 --- Juridische aspecten. --- Onderwijssociologie. --- Vlaanderen. --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Regelgeving --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Toetsing in het hoger onderwijs staat meer dan ooit volop in de belangstelling. Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe inzichten in hoe toetsen het leergedrag van studenten sturen en door veel strengere accreditatie-eisen zijn opleidingen en docenten er van doordrongen dat toetsbeleid en goed toetsen onontkoombaar zijn. Van elke opleiding wordt vereist dat deze én beschikt over een adequaat systeem van toetsing en kan aantonen dat de beoogde eindkwalificaties worden gerealiseerd. Daarom besteden opleidingen en docenten steeds meer aandacht aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Nadat in de tweede herziene druk in 2006 onderwerpen als digitaal toetsen, het opsporen van plagiaat, en EVC (Erkenning Verworven Competenties) zijn toegevoegd is de derde druk verder geactualiseerd.In deze derde druk zijn nieuwe onderwerpen opgenomen die de kwaliteit van toetsing beïnvloeden, zoals: toetsbeleid, toetsprogramma's, formatief toetsen, rubrics, toetsen van onderzoeksvaardigheden, performance assessment, competentietoetsing en landelijke kennistoetsen. Bestaande hoofdstukken en literatuurlijst zijn geactualiseerd.Toetsen in het hoger onderwijs bevat veel praktische hulpmiddelen en voorbeelden. Het is een bron van inspiratie voor individuele docenten en opleidingen in het hoger onderwijs, voor examencommissies en toetscommissies.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs --- Beoordeling. --- Hoger onderwijs. --- Tests. --- PXL-Education --- hoger onderwijs --- examens --- Educational tests and measuremen. --- Teaching and Teacher Education. --- Education, general. --- Assessment, Testing and Evaluation. --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- Teaching. --- Education. --- Assessment. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Didactics --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge
Choose an application
Administrative law --- administratief recht --- onderwijsrecht --- Belgium --- Universities and colleges --- Students --- Educational law and legislation --- Dispute resolution (Law) --- Universités --- Etudiants --- Education --- Règlement de conflits --- Law and legislation --- Legal status, laws, etc. --- Droit --- 351.851 <493-17> --- 348.0 --- 351.3 --- BE / Belgium - België - Belgique --- V6 - Droit administratif - Administratief recht --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 34:378 --- examenbetwistingen --- examens --- Onderwijswetgeving--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Administratief recht : Algemene werken en handboeken. --- Openbaar bestuur: onderwijs. --- hoger onderwijs en recht --- 351.851 <493-17> Onderwijswetgeving--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Universités --- Règlement de conflits --- PHL-Central Office 12 --- studieloopbaan --- Administratief recht : Algemene werken en handboeken --- Openbaar bestuur: onderwijs
Choose an application
Je gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wil graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wil je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wil graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wil weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek. Deze Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders. kortom, personen die vragen hebben of meer willen weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs vinden tips en uitleg. Dit boek is samengesteld op basis van de praktijkervaring en expertise van een professioneel team studentenpsychologen van de dienst Studieadvies van de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
De student die in het hoger onderwijs terechtkomt, moet meteen over een flink aantal vaardigheden beschikken. Gelukkig zijn de meeste van die vaardigheden aan te leren. Deze Survivalgids voor de Student leert de nieuwkomers in het hoger onderwijs de belangrijkste kneepjes, niet alleen om te overleven maar ook om succesvol te zijn en te slagen. Uiteraard vind je hier het 'klassieke' advies over studieplanning, geheugentips, organisatie, . Maar deze publicatie kenmerkt zich vooral door de uitgebreide aandacht die gaat naar enkele vaardigheden eigen aan het hoger onderwijs: het maken van notities, zelfstandig opzoeken van informatie, schrijven van teksten allerhande, interpreteren van cijfers en grafi eken, organiseren van projectwerk, het gebruik van de computer, principes van e-learning, . De Survivalgids voor de Student is geschikt: · als voorbereidingsboek voor de student in het secundair onderwijs · als handboek bij introducties studievaardigheden in het hoger onderwijs · als zelfhulpboek voor de student in hogeschool of universiteit
Studiemethodes. --- Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- studievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- studeren --- Study methods --- Higher education --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 378 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Studiebegeleiding --- 37.041 --- hoger onderwijs --- 489.5 --- informatievaardigheden --- studiemethoden --- 450.8 --- 489.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Competenties --- E-learning(E-leren) --- Eindwerken --- Hoger onderwijs --- Samenwerking --- Schrijven --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- competenties --- e-learning --- eindwerk --- kritisch denken --- scriptie --- statistiek --- studiemethode --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- 001.81 --- 159.95 --- 37.048 --- 37.048.2 --- 371.3 --- 489-5 --- 489.52 --- Hoger onderwijs : studievoorlichting --- Studiemethoden --- examen --- schrijven --- student --- studentenbegeleiding --- wetenschappelijk onderzoek --- S20080627.JPG --- studieadvies --- assessment --- communicatie --- examinering --- geheugen --- informatica --- intelligentie --- leermethoden --- leren --- onderwijs --- zelfkennis --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Didactiek --- (zie ook: onderzoek) --- 371.21 --- Vaardigheidstraining --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Studeren --- Leerprocessen --- Methodologie --- Studiebegeleiding --- Zelfstudie --- 370.040 --- eindwerken schrijven --- Studiemethode --- Student --- Leerproces
Choose an application
De auteurs geven de lezer inzicht in communicatieve processen die zich in de klas en daaromheen afspelen. De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)
Communicatie --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- leraren-leerling relatie --- interpersonele communicatie --- Didactic strategies --- Communication --- Study and teaching --- Ethnicity --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.015.31 --- 371.212 --- communicatie --- klasklimaat --- klasmanagement --- 454.22 --- didactiek --- onderwijs --- 305.2 --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- 454.2 --- 499.4 --- Communicatie docent-student --- Communicatieve vaardigheden --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Klassengesprekken --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- 484.22 --- communicatie (ler) --- communicatievaardigheden (ler) --- klasgesprekken (ler) --- Relatie leraar-leerling --- Communicatie in de klas --- communicatie (leesbaarheid) --- groepsdynamica --- leerlingenbegeleiding --- omgangskunde --- Communicatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactische beginsituatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Psychologie van groepen --- Onderwijsstrategieën --- Mondelinge communicatie --- departement Lerarenopleiding 07 --- secundair onderwijs --- communicatieprocessen --- groepscommunicatie --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- 304 --- 305.8 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- sociale vaardigheden --- Klassengesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- KUL
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|