Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wat is de overeenkomst tussen een jongleur uit het circus en professionals werkzaam op het gebied van materialsmanagement en voorraadbeheer? Bij jongleren gaat het om het voorspellen van de baan van een object, logistici voorspellen de vraag. Maar het gaat ook om timing, ritme, procedures, weten wat u kunt, trefzekerheid, en om het applaus van het publiek, ofwel de klanttevredenheid. Voorraad is een vorm van zekerstelling: het is bedoeld voor betrouwbare leveringen, het reduceren van onafhankelijkheid van derden en het verkrijgen van schaalvoordelen door productie of inkoop in series. Te weinig is niet goed, maar teveel ook niet. Materialsmanagement en voorraadbeheer zijn daarom belangrijke functies bij handels- en productiebedrijven. Mede door nieuwe mogelijkheden in de ICT evolueert het vakgebied van de planners. In dit boek komen de technieken aan de orde voor het opbouwen van een optimale voorraadpositie in relatie tot servicegraad en financiële kentallen.
Production management --- Inventory control. Purchasing management --- logistiek --- voorraadbeheer --- MRP (material requirements planning) --- 658.78 --- Logistiek --- Voorraadbeheer (opslag) --- PXL-Business 2020 --- inkoop
Choose an application
magazijnbeheer --- Physical distribution --- WMS (warehouse management system) --- Inventory control. Purchasing management --- orderverzamelen --- intern transport --- logistiek --- 658:005.51 --- distributiesystemen --- magazijnlogistiek --- PXL-Business 2019 --- logistiek management --- magazijnen --- productiebeleid
Choose an application
Professioneel inkopen geeft een overzicht van de inkoopproblematiek en legt helder en duidelijk uit welke modellen en factoren daarop van invloed zijn. Het boek is opgebouwd uit drie delen. Het eerste deel beschrijft inkoop als bedrijfsfunctie. Het tweede deel van het boek behandelt relatiemanagement. De relatie tussen leveranciers en interne klanten komt aan bod, maar ook inkoopplanning, inkoopanalyse en het inkoopplan. Het derde deel gaat over transactiemanagement. Dit deel geeft vele handreikingen om te specificeren, offreren, selecteren, onderhandelen en contracteren. Deze editie besteedt ook aandacht aan duurzaamheid en supply chain management. Professioneel inkopen is gericht op de hoofdfase van opleidingen als Commerciële Economie, Technische Bedrijfskunde en Facility Management. (Bron: Noordhoff)
Inkoop --- inkoopbeleid --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- SCM (supply chain management) --- inkoop --- Inventory control. Purchasing management --- Distribution strategy --- PXL-Business 2018 --- inkooporganisatie --- inkoopprocessen
Choose an application
INKOPEN IS EEN VAK Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven net zo in als consumenten? Wat zijn de verschillen? Dit zijn vragen die u zich als lezer van dit boek kunt stellen. Professioneel inkopen richt zich op het standaardiseren van producten en diensten en het terugbrengen van het aantal leveranciers, waarmee vervolgens heldere contracten worden afgesloten. Een goede inkoopafdeling kent de visie en strategie van de organisatie en onderhoudt uitstekende relaties met alle afdelingen. Dit doet zij door helder en open te communiceren en goed te luisteren naarwat nodig is. Door haar professie en toegevoegde waarde verleidt zij de organisatie om samen te werken en vertaalt dit naar passende oplossingen. Een professionele inkoopafdeling is de aanjager van duurzaamheid en innovatie en beschikt over inkopers met vakkennis, systemen en daadkracht dit te realiseren. Over professioneel inkopen gaat dit boek. De auteurs richten zich primair op inkoopprofessionals, die inkoop krachtig binnen hun organisatie willen verankeren. Inhoud, vorm en taal zijn zo gekozen dat het boek ook toegankelijk is voor de managers aan wie inkoopprofessionals rapporteren. De tweede belangrijke doelgroep vormen studenten van het hoger beroepsonderwijs die zich willen specialiseren in commerciële economie, marketing en inkoopmanagement. EEN MUST READ VOOR IEDEREEN DIE INKOOP PROFESSIONEEL IN ZIJN OF HAAR ORGANISATIE WIL VERANKEREN! (flaptekst)
Organization theory --- inkoopbeleid --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- SCM (supply chain management) --- inkoop --- Inventory control. Purchasing management --- Distribution strategy --- PXL-Business 2019 --- PXL-Handboeken --- logistiek --- marketingplan --- inkooporganisatie --- Inkoop
Choose an application
'Fysieke distributie' is een uniek studieboek dat zowel de strategische als de operationele onderwerpen binnen de distributielogistiek behandelt. Een compacte en complete uitgave, praktijkgericht met talloze actuele voorbeelden en casussen. Gebaseerd op het succesvolle didactische concept van Werken met Logistiek. Zeer geschikt voor het hoger en cursorisch onderwijs.Het boek behandelt overzichtelijk de drie deelsystemen van de fysieke distributie: voorraadbeheer/ DRP, magazijnen/handling en extern transport. Ook routeplanning en kostenbeheersing komen aan bod. In het kader van distributiebeheersing worden productkarakteristieken, economic trade offs en pijplijnbeheersing besproken. Nieuw zijn vier hoofdstukken uit Distributielogistiek. Daarin komen de onderwerpen Europese distributielogistiek, het uitbesteden van distributielogistiek, Retaillogistiek en 'Van fysieke distributie naar supply chain management' aan bod. Ook zijn de cases geactualiseerd en alle hoofdstukken op elkaar afgestemd qua hoeveelheid leerstof.
WMS (warehouse management system) --- Inventory control. Purchasing management --- distributie --- orderverzamelen --- fysieke distributie --- PXL-Business 2019 --- logistiek --- distributiecentra --- transport --- Goederenstromen --- Logistiek --- Distributie --- 658.86
Choose an application
Warehousing en fysieke distributie is het vierde en laatste deel in de serie Logistiek verbeteren. Dit boek gaat over de fysieke distributie: de route van fabrikant tot consument, die bestaat uit opslag, interne verwerking en transport. Bij het onderwerp warehousing wordt aandacht besteed aan de verschillende activiteiten die je in een distributiecentrum tegenkomt, in het bijzonder opslag, orderverzamelen en intern transport. Ook de mogelijkheden van een warehousemanagementsysteem komen aan de orde. Een praktisch tienstappenplan helpt bij het maken van een ontwerp van een distributiecentrum. Bij transport komen alle verschillende transportmodaliteiten aan de orde, de mogelijkheden van een transportmanagementsysteem, het plannen van ritten en routes en de problemen bij de kostprijsberekening in het transport. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op outsourcing van warehousing en transport. Als (logistiek) manager ben je immers vaak betrokken bij het strategisch uitbesteden van activiteiten aan een specialist. Want het kan altijd beter, sneller, flexibeler of goedkoper. Warehousing en fysieke distributie is deel 4 van de serie Logistiek verbeteren. Deze serie is bestemd voor (aankomend) logistici die al enige kennis en ervaring hebben opgedaan in het werken met logistiek. Zij zullen veel ideeën en methoden herkennen en daardoor de theorie die nodig is voor het realiseren van logistieke verbeteringen gemakkelijk oppakken.
Transport. Traffic --- Physical distribution --- Inventory control. Purchasing management --- Distribution strategy --- orderverzamelen --- WMS (warehouse management system) --- distributie --- logistiek --- fysieke distributie --- PXL-Business 2019 --- logistiek management --- magazijnen --- warehouses
Choose an application
Physical distribution --- Inventory control. Purchasing management --- verkoop --- productie --- inkoop --- distributiebeleid --- voorraadbeheer --- logistiek --- logistiek management --- PXL-Business 2019 --- Verpakkingen --- Transport --- organisatie --- Logistiek --- Management --- 005.9
Choose an application
Effective development and management of supply chain networks helps businesses cut costs and enhance customer value. This updated 5th edition is a clear guide to all the key topics in an integrated approach to supply chains.As well as new and updated examples and case studies, there are two new chapters:Routes to Market: Many companies now have to manage multiple distribution channels - this chapter covers strategic issues on how companies 'go to market' along with the cost implications of using alternative channels.Service Logistics: As companies begin to sell performance rather than physical product, this chapter explores the implications for logistics management as the need to provide higher levels of service and customer support becomes ever more critical.Bron : http://www.bol.com
Business logistics --- Delivery of goods --- Cost effectiveness --- Management --- Production management --- Inventory control. Purchasing management --- Logistiek --- Supply chain management --- Partnershipping --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- PXL-Business 2019 --- logistiek management --- supply chain management --- Partnership --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Business logistics - Cost effectiveness --- Delivery of goods - Management --- 657/700 --- Industrial management --- Logistics --- logistiek - algemeen
Choose an application
For MBA, engineering master, or senior-level undergraduate courses in supply chain management. A strategic framework for understanding supply chain management. Supply Chain Management introduces high-level strategy and concepts while giving students the practical tools necessary to solve supply chain problems. Using a strategic framework, students are guided through all of the key drivers of supply chain performance, including facilities, inventory, transportation, information, sourcing, and pricing. The 7th edition, global edition, weaves in compelling case study examples to illustrate how good supply chain management offers a competitive advantage and how poor supply chain management can damage an organization’s performance. With this text, students gain a deeper understanding of supply chains and a firm grasp on the practical managerial levers that can improve supply chain performance.
Marketing channels --- Management. --- Delivery of goods --- Physical distribution of goods --- Customer services --- Industrial procurement --- Materials management --- Management --- Business logistics. --- Supply chain management. --- MBA 2020-2021 --- OO Supply chain management --- PXL-Business 2019 --- logistiek --- supply chain management --- MA FM / verbredende keuzeopleiding 2020-2021 --- OO Supply chain management (*) --- Industrial procurement. --- Supply chain management --- Industrial management --- Logistics --- Buyer-supplier relations --- Buying, Industrial --- Industrial buying --- Industrial equipment --- Industrial purchasing --- Procurement, Industrial --- Purchasing, Industrial --- Supplier-buyer relations --- Purchasing --- 658.5 --- Productiebeleid --- MBA 2021-2022 --- Ketenmanagement --- Logistiek management --- MBA 2022-2023 --- Marketing channels - Management --- Delivery of goods - Management --- Physical distribution of goods - Management --- Customer services - Management --- Physical distribution --- Inventory control. Purchasing management --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- SCM (supply chain management) --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- transportmanagement --- Business logistics
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|