Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- PXL-Central Office 2018 --- letterkunde, Nederlandstalig --- gedichten --- poëzie --- 840 --- dichtwerken --- poésie
Choose an application
French literature (outside France) --- 840-3 ROLIN, DOMINIQUE --- secundair onderwijs --- fictie in Frans
Choose an application
In een eerste, theoretisch deel wordt - uitgaande van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen - een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's : associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten ; op die manier gaan de schriftelijk verworven inzichten geleidelijk aan functioneren als oplossingsmethodes bij het ontwikkelen van een eigen leesstrategie. In een eerste, theoretisch deel wordt, uitgaanden van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen, een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's: associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- poëzie --- creatief schrijven --- Poetry --- Letterkunde --- Littérature --- Methodologie --- Méthodologie --- Art d'écrire (Littérature) --- Creatief schrijven --- Creative writing --- Création littéraire --- Créativité (Ecriture) --- Créativité (Littérature) --- Créativité littéraire --- Génie littéraire --- Métier d'écrivain --- Stelkunst --- Écriture (Littérature) --- 82-1 --- Academic collection --- 840 --- Didactiek --- Lezen --- Nederlands --- Poëzie --- 456.1 --- didactiek nederlands (ler) --- * 485.1 --- Schrijven --- 485.12 --- Poëzie : secundair onderwijs --- 070095.jpg --- Poëzie ; didactiek --- 82-1 Poëzie --- Study and teaching (Elementary) --- Flanders (Belgium) --- Study and teaching (Secondary)
Choose an application
Een belangrijk doel van teksten is het overbrengen van informatie. Vaak zijn deze teksten moeilijk leesbaar door een slechte zinsbouw, verkeerde woordkeuze of onjuiste spelling. Kennelijk vinden veel mensen het lastig om begrijpelijk en correct te formuleren. Met dit werkje kan iedereen goed Nederlands leren schrijven. In dit praktische boekje vindt u adviezen voor het formuleren van heldere zinnen en het kiezen van de juiste woorden. Ook komen veelgemaakte fouten in stijl en zinsbouw aan de orde. Vanzelfsprekend wordt uitgebreid aandacht besteed aan de nieuwe spelling. Met zijn uitgebreide register is 'De kleine schrijfgids' een uitstekend naslagwerk voor alledaagse taalvragen
Nederlands --- Taalgebruik --- Schrijven --- Spelling --- Stilistiek (Stijlleer) --- Woordkeuze --- Zinsbouw --- woordkeuze --- 801 )* NEDERLANDSE TAALKUNDE --- Moderne taalkunde --- Stijlleer * --- Taal --- Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Lisibilité Leesbaarheid --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 837 --- 840 --- 842 --- 843 --- 844.4 --- 844.6 --- Taalonderwijs --- Woordenschat --- rapporteren --- schrijven --- spelling --- zinsbouw --- syntaxis --- taalgebruik --- Spelling * --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- teksten schrijven --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- departement Lerarenopleiding 11 --- Nederlandse spraakkunst --- spraakkunst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Computergames staan onmiskenbaar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sinds hun ontstaan, ongeveer 40 jaar geleden, geëvolueerd van een subcultureel en "nerdy" nicheproduct naar een mainstream cultuurproduct met een breed doelpubliek. Ondanks hun ondertussen respectabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd)cultuur en hun economische impact, kampen games echter tot op de dag van vandaag met een opvallend negatief imago. Met de regelmaat van een klok, en vaak gevoed door mediagenieke en spraakmakende incidenten, worden games en de gamecultuur in de publieke opinie en het politieke discours beladen met de zonden van Egypte. Vier Vlaamse specialisten gaan in op de effecten van games en op de mogelijkheid die ze bieden voor het creëren van nieuwe sociale netwerken en educatieve kansen. In een eerste deel onderzoeken de auteurs of de morele paniek rond games in de media gefundeerd is. Vervolgens wordt dieper ingegaan op de 'bijzondere' aantrekkingskracht die games kunnen uitoefenen, en op de rol die ze kunnen spelen bij het ontstaan van nieuwe gemeenschappen en netwerken. Daarnaast besteden de auteurs uitvoerig aandacht aan de verschillende omgevingen waarbinnen het gamen plaatsvindt, aan de gevaren van online gamen en aan de maatregelen door de overheid. Het derde deel is gewijd aan computergames in educatie en onderwijs. Het medium van de videogames wordt hier onder meer gesitueerd binnen recente ontwikkelingen rond geletterdheden. Een interessant boek, waaruit blijkt dat er een grote behoefte is aan een grootschalig onderzoek naar het gamen als maatschappelijk feit en cultureel fenomeen. Het boek wordt besloten met verwijzingen naar wetenschappelijke literatuur, websites en de vigerende Belgische wetgeving
Video games and children --- Computers and children --- Internet games --- Social aspects --- Computerspellen. --- Consumer behavior --- robots --- Sociology of culture --- games --- jongerencultuur --- sociale netwerken --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Affective and dynamic functions --- jeugd --- Age group sociology --- 316.723 --- #PBIB:+117.50 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H402 --- 663 Jeugd --- 840 Samenleving en staat --- gaming --- audiovisuele opvoeding --- computerspellen --- 37.02 --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- 433.5 --- ICT --- jeugdcultuur --- Computerspelen --- Jeugd --- Cybercrime --- Cyberpesten --- Games --- Jongeren --- Onderwijs --- Sociale netwerken --- Videogame --- Videospelletjes (games) --- Jongeren en ICT --- Media --- Sociale media --- informatica --- S20080772.JPG --- opvoeding --- 316.723 Subculturen --(sociologie) --- Subculturen --(sociologie) --- Muzische vorming : Media & ICT --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Computer- en videogames --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Audiovisuele opvoeding --- (zie ook: teleonderwijs) --- 362.8 --- 37 --- departement Beeldende Kunst 09 --- maatschappelijke veiligheid --- computergame --- KI (kunstmatige intelligentie) --- Kinderen en jeugd --- Vrijetijdsbesteding --- Cultuursociologie --- Netwerken --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugdculturen --- Gamen --- Educatie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- jongeren --- Computerspel --- Sociaal netwerk --- Kind --- Recreatie --- Netwerk (ict) --- Opvoeding --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jeugdcultuur --- Gaming --- Duurzaamheid --- App --- Netwerk (relationeel) --- Jongere --- Internet games - Social aspects
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|