Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Leren in alle hoeken van de klasIn een wereld in transformatie is het van cruciaal belang dat ons onderwijs gelijke tred houdt met alle veranderingen. Lesmethodes evolueren voortdurend, geïnspireerd door media en maatschappelijke trends. Maar de scholen zelf zijn veel minder spectaculair veranderd. Leerlingen zitten vaak nog steeds in dezelfde lokalen, op een rij, aan traditionele banken.Klas met een hoek af doet nadenken over de omgeving waarin we onderwijs willen brengen. Van nieuwe meubelvormen tot de CONTENT-methode die de eigen identiteit en filosofie van de school vertaalt naar een klas- en schoolinrichting die dat ook uitstraalt naar leerlingen, leraren, ouders...Aangevuld met vele voorbeelden, inspirerende ideeën en zes uitgediepte cases van scholen die de stap durfden zetten naar een totale ommezwaai, biedt dit boek een nieuwe kijk op de beleving van onderwijs.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/klas-met-een-hoek-af?utm_medium=email
klasinrichting --- klaslokalen --- Scholen ; inrichting --- 458.2 --- Klasinrichting --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- 371.63 --- Inrichting van scholen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenberoep --- Teaching --- leraren --- Sociology of education --- School management --- Didactic strategies --- Sociologie van het onderwijs --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijsorganisatie --- Didactische werkvormen --- Onderwijskunde --- schoolmeubilair --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsfilosofie --- leeromgevingen --- Leerstijlen --- Schoolinrichting --- 371.6 --- ergonomie --- Onderwijsvernieuwing ; België --- onderwijsbeleid --- Leerstijl --- klasmanagement --- Onderwijsvernieuwing ; België
Choose an application
De focus is het onderwijsproces. Leerprocessen van leerlingen moeten bevorderd, gestuurd, gestimuleerd en versterkt worden. Kennis is geen eindproduct meer, zelfstandig verwerven van vaardigheden en kennis is dat wel. Om die leerprocessen te begeleiden zijn onderwijsprocessen nodig. De auteur brengt de radicale veranderingen die dat meebrengt in de rol van de docenten, in kaart. De lezer krijgt een overzicht van de belangrijkste informatietechnologieën, met hun mogelijkheden voor het onderwijs en hun bruikbaarheid en beschikbaarheid. Op die manier haalt het iedereen over de streep om ict op een weldoordachte en realistische manier in te zetten in het onderwijsproces. Het boek is geschreven vanuit het standpunt van iemand met belangstelling voor ict en voor goed onderwijs. Het is bedoeld voor alle docenten, in diverse onderwijslagen, die ict op diverse niveaus willen (leren) toepassen. Uit de inhoud: Waarom dit boek? -Wat gebeurt er in een digitale leeromgeving? -Drie voorbeelden -Veranderende rol van student en docent -Over leren in een digitale wereld -Over interactie en constructie -Een bouwplan voor ict -Technologie in (inter)actie (Clients en servers -E-mail gebruiken Nieuwsgroepen -Discussiegroepen -Chat of IRC -Icq en 'chat messengers' -Mailinglists -Videoen webconferentie -Websites -Downloaden van software -Beeld, klank en videoNoot over muizen) -WWW als bron -WWW-interacties, online interactie in een digitale leeromgeving -Bijlagen (Marctica -Woordenlijst). (Bron: www.maklu.be)
ICT --- Onderwijs en internet. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- didactiek --- informatisering --- informatica --- onderwijs --- computers in het onderwijs --- ICTO --- computerondersteund onderwijs --- 371.3 --- Doceren --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- Studenten --- digitale leeromgeving --- docenten --- docentenbegeleiding --- evaluatie --- informatievaardigheden --- leerprocessen --- onderwijsprocessen --- studenten --- 371.39 --- 454.52 --- 455.4 --- ICT : onderwijs --- Onderwijs : computertoepassingen --- 032157.jpg --- ICT ; onderwijs --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Leeromgeving --- Internet --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Opvoeding en onderwijs --- Leren --- Studiemethoden --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- IT --- Communicatiemiddel --- Studiemethode --- Computers in het onderwijs
Choose an application
Dit is een praktisch en toegankelijk boek over ontwikkeling van je competenties. Het is geschreven voor alle hbo-opleidingen met een competentiegericht curriculum, en voor alle studenten die meer wil weten over hun eigen sterkten en verbeterpunten. Alle hoofdstukken staan vol met opdrachten en tests ......
POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- competentiemanagement --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H2102 --- #KVHB:Competentiemanagement --- 450.7 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Groepsdynamica --- HBO --- Hoger beroepsonderwijs --- Hoger onderwijs --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leerstijlen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- beroepsonderwijs --- competentie-assessment --- competentie-management --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- persoonlijk ontwikkelingsplan --- portfolio's --- teamwerk --- 658.36 --- Competenties --- Ontwikkelingsplannen --- opleiding --- S20080199.JPG --- competentieontwikkeling --- didactiek --- leermiddelen --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 658.37 --- 371.3 --- 371.6 --- ontwikkelingspsychologie --- departement Gezondheidszorg 09 --- Competentiemanagement --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Didactiek --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Competentie
Choose an application
1. Portfolio in het onderwijs: wat en waarom?2. Portfolio in de universitaire lerarenopleiding ( Universiteit Leiden).3. Portfolio, onderwijskundig concept of levenswerk.4. Portfolio's voor eerstjaars studenten geneeskunde van universiteit maastricht.5. Het ontwikkelingsportfolio in competenyiegericht onderwijs.6. Portfolio in een EVC-procedure voor zij-instromers in he leraarsberoep.7. Portfolio's en de opleiding van docenten (universiteit Utrecht).8. Portfolio's in de lerarenopleiding (universiteit Amsterdam).9. Leren ontwerpen van een showcase portfolio.10. Het elektronisch portfolio.11. Het uitwerken van een portfolio.
Lerarenopleiding --- Portfolio --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- didactiek --- portfolio's --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Portfolio's ; hoger onderwijs --- 378.4 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Portfolio's --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 489.4 --- Nederland --- 450.8 --- 489 --- Competentiegericht --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronisch portfolio --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleidingen --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- competenties --- onderwijskunde --- 371.3 --- 450.6 --- 454.21 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Competenties --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijsmethoden --- Zelfstudie --- 378.6 --- Onderwijs : portfolio --- Portfolio ; hoger onderwijs --- leermiddelen --- 378.4 Universiteiten --- Universiteiten --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Resultaten en selectie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 378 --- 371.6 --- 484 --- onderwijs --- portfolio --- Evaluatie --- Didactische werkvorm --- Sport
Choose an application
Het aantal toepassingen van portfolio in de lerarenopleiding kent een sterke groei. De auteurs geven dit nieuwe fenomeen in de onderwijskunde een empirische, wetenschappelijke onderbouwing, en tonen aan waar nog bijkomend materiaal nodig is. Een grondige literatuurstudie brengt alle relevante bronnen samen om een nuchtere schets te maken van de actuele stand van zaken omtrent portfolio in de lerarenopleiding. Het boek heeft twee bedoelingen. Ten eerste wil het lerarenopleiders en al wie met onderwijsvernieuwing bezig is in het hoger onderwijs de hand reiken om onnodige teleurstellingen te voorkomen. Ten tweede wil het wetenschappers een kompas aanbieden om de resterende vraagstukken doelgericht te onderzoeken. Uit de inhoud: Portfolio voor (toekomstige) leraren - Flexibiliteit van het portfolioconcept - Portfolio en constructivisme - Kenmerken van portfolio in de lerarenopleiding - Cyclus van actie en reflectie - Begeleiding en beoordeling.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Onderwijsvernieuwing --- Pedagogie. --- Portfolio --- Hoger onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- portfolio's --- Didactic strategies --- Higher education --- lerarenopleiding --- competenties --- 371.13 --- onderwijsvernieuwing --- hoger onderwijs --- Wil Meeus en Linda Van Looy --- onderwijs --- vakdidactiek --- 373 --- 450.7 --- Assessment --- Basiscompetenties --- Hoger onderwijs --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding en bijscholing --- lerarenopleidingen --- didactiek --- hoger onderiwjs --- 489.4 --- 454.4 --- Portfolio's --- 450.7 ) Opleiding en bijscholing --- 489.59 --- assessment --- evaluatie --- lerarenopleiding (ler) --- portfolio (ler) --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- onderwijzend personeel --- zelfstudie --- 371.39 --- Begeleiding --- Competenties --- Kenmerken --- Competenties; onderwijs --- Didactische werkvormen --- 051326.jpg --- Lerarenopleiding: portfolio's --- leermiddelen --- zelfsturend leren --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Evaluatie --- 371.3 --- 378 --- 371.6 --- 371.21 --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- portfolio --- Kolb, David --- Leren --- Reflecteren (Terugblikken) --- onderwijskunde --- Lerarenopleiding ; portfolio's --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Opvoeding en onderwijs --- Competentiemanagement --- 484 --- Sport --- Opvoeding --- Onderwijs --- Algemeen.
Choose an application
Na het overdonderende succes van KLEIN APPLAUS een splinternieuw creaboek voor 9- tot 12-jarigen! Hoe kan je erg leuk en zinvol toneelspelen met kinderen van 9 tot 12 jaar? 'Groot Applaus' geeft een speels en doordacht antwoord. Het is het vervolg op 'Klein Applaus', dat intussen in verschillende lerarenopleidingen als handboek gebruikt wordt. Groot Applaus is een doe-boek voor in de dagelijkse lespraktijk. Je vindt er 36 kant-en-klare lessen binnen het domein 'drama' en heldere achtergrondinformatie om als leerkracht zelf drama-activiteiten te bedenken en te begeleiden.
477.2 --- Drama --- Dramaspelen --- Dramatische vorming --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Dramatische expressie --- #PBIB:+117.40 --- basisonderwijs --- drama --- dramatische expressie --- didactiek --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Handboek/cursus --- 477 --- 477.2 ) Dramatische expressie --- Muzische Opvoeding --- dramatisch spel --- 379.825 --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- Kinderen --- Muzische activiteiten ; onderwijs --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Spelen --- Dramatische expressie; ba.o. --- S20080250.JPG --- leermiddelen --- Muzische vorming : Drama --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- 371.1 --- 371.3 --- 371.6 --- Basisonderwijs. --- talenonderwijs --- mondelinge expressie --- Didactics of the arts --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Dramatische expressie; ba.o --- Basisonderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: toneel --- Schoolbooks - Didactic material --- 768 --- Theorie van het theater - Didactiek --- 780 --- Drama-educatie
Choose an application
"Klein applaus" oefent dramavaardigheden met kinderen van 3 tot 9 jaar en werkt samen met media, beeld, muziek en beweging mee aan de realisatie van de ontwikkelingsoelen/eindtermen van Muzische vorming.
drama --- dramatische expressie --- basisonderwijs --- muzische vorming --- 792.5 --- 477.2 --- Dramatische expressie --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- Dramatische expressie; ba.o. --- Muzische vorming --- activiteitensector --- dansen --- muzische opvoeding --- toneelspelen --- 477 --- 477.7 --- Handboek/cursus --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- 471.7 --- Drama --- Dramatische vorming: didactiek lagee school --- Kleuterschool: drama --- #PBIB:+117.40 --- S20080251.JPG --- didactiek --- leermiddelen --- Muzische vorming : Drama --- 371.3 --- 371.6 --- 371.1 --- muzikale opvoeding --- Dramatische vorming-basisond. --- Dramatische werkvormen --- Toneel --- 471.46 ) Muzische opvoeding en drama --- basisonderwijs 1e graad --- dramalessen --- kleuters --- Muzische Opvoeding --- lo : bewegingsopvoeding drama (ler) --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Lager onderwijs --- Kinderen --- Spelen --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Dramatische expressie ; basisonderwijs. --- Didactics of the arts --- mondelinge expressie --- talenonderwijs --- Drama. --- Nederlands --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Dramatische expressie ; kleuteronderwijs --- Dramatische vorming-basisond --- Didactiek van de kunst --- Dramatische expressie; ba.o --- Dramatische vorming --- 780 --- Drama-educatie --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: toneel --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs. Uitgaande van vier visies op leren en opleiden (behaviorisme, cognitivisme, constructivisme, sociaal-constructivisme) wordt nagegaan hoe technologie op een zinvolle wijze in onderwijs en opleiding kan worden ingezet. Hierbij gaat de aandacht zowel uit naar reeds langer bestaande toepassingen zoals geprogrammeerde instructie, als naar recente ontwikkelingen zoals het gebruik van internet voor collaboratief leren.
Technologische opvoeding --- Didactiek. --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- computers --- onderwijs --- onderwijstechnologie --- internet --- leermiddelen --- technologie --- computers in het onderwijs --- 800.515 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:316.334.1O443 --- Academic collection --- 096 Informatica --- 691 Informatiebeleid --- 740 Schoolinfrastructuur --- #KVHA:Computerondersteund taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- 371.31 --- 681.3 --- ICT --- 454.5 --- 454.52 --- Communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Leren --- Onderwijstechnologie --- Opleiding --- didactisch proces --- geprogrammeerde instructie --- media --- multimedia --- 37 --- 378 --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- ICT-onderwijs --- Multimedia --- Onderwijs --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- 454.5 ) * ONDERWIJSTECHNOLOGIE --- 489.5 --- Technologie --- audiovisuele middelen (gez) --- behaviorisme --- communicatietechnologie --- computergestuurd onderwijs (gez) --- constructivisme --- electronic performance support systems (epss) --- geprogrammeerde instructie (gez) --- informatica --- informatieverwerking (gez) --- internet (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- onderwijs : technologie (ler) --- onderwijs en technologie --- onderwijsondersteuning --- pedagogiek (gez) --- sociaal-constructivisme --- verpleegkundige informatica (gez) --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en media --- 371.3 --- 450.4 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Multimediale onderwijsondersteuning --- Sociaal-constructivisme --- D30033.jpg --- Onderwijs en multimedia --- Onderwijs en technologie --- automatisering --- communicatie --- informatieverwerking --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- psychologie --- 800.515 Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Onderwijsgedrag: met behulp van leermachines --- Didactische werkvormen --- Computer. Informatica. Automatisering --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT in het onderwijs --- Mediaopvoeding --- Communicatie --- Onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- Automatisering --- 371.300 --- Onderwijsmethode
Choose an application
Instrumenten voor begeleide zelfstudie belicht de thematiek van de zelfwerkzaamheid en de begeleide zelfstudie vanuit een zeer specifieke invalshoek. Er wordt gefocust op de instrumenten die de student en de docent kunnen helpen bij minder of meer begleide vormen van zelfstudie.
Hoger onderwijs. --- Zelfstudie. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- higher education --- Teaching aids --- studeren --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Belgium --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Zelfstudie ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- E100055.jpg --- leermiddelen --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- studiemethode --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:316.334.1O440 --- Academic collection --- C6 --- #A0105A --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Zelfstudie --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Zelfstudie --- 37.041 --- 371.31 --- 371.6 --- 378.147 --- België --- hoger onderwijs --- 489 --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- 450.8 --- 454.21 --- 489.4 --- 489.5 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Softwareprogramma --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- didactisch materiaal --- evaluatie --- leren --- leren leren --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- softwareprogramma --- studiebegeleiding --- tijdschriften --- 371.39 --- 371.395 --- 493.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Studeren --- Studiemethode --- Studievaardigheden --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- h.o.: zelfstudie (ler) --- studiemethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- 371.386 --- Leermiddelen --- Software --- Studiemethoden --- Zelfstandig studeren --- Zelfstandig werken --- zelfstandig leren --- 371.21 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Studiemethodiek --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Methodiek van het studeren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Onderwijs voor volwassenen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Leerprocessen --- 370.040 --- #A0105A. --- #KVHA:Zelfstudie. --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs. --- #KVHB:Didactiek. --- #KVHB:Zelfstudie. --- #SBIB:041.GIFT. --- 370.040. --- 720 Onderwijs. --- Academic collection. --- Didactische werkvormen. --- Evaluatie. --- Softwareprogramma. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes (Studievaardigheden). --- Studievaardigheden. --- Zelfstandig leren. --- Zelfstandig werken. --- didactiek. --- didactisch materiaal. --- evaluatie. --- hoger onderwijs. --- leren leren. --- leren. --- onderwijs. --- onderwijsfilosofie. --- softwareprogramma. --- studiebegeleiding. --- studiemethoden. --- tijdschriften. --- zelfstandig leren. --- zelfstudie. --- Onderwijsgedrag: algemeen. --- Algemene vraagstukken van didactiek en methode. --- Methodiek van het studeren. --- Didactiek (hoger onderwijs). --- Didactiek. --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs). --- Onderwijs voor volwassenen. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerproces
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|