Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In Psychiatrie in de verpleegkunde maakt de student op grondige en boeiende wijze kennis met de verschillende facetten van de psychiatrie vanuit een verpleegkundige invalshoek. Het boek behandelt de oorzaken, symptomen en behandelingen van uiteenlopende psychische stoornissen, zoals angst- en eetstoornissen, schizofrenie en depressie. Aan de hand van de DSM-5 wordt de theoretische basis gelegd en komen diverse vormen van afwijkend gedrag aan de orde. Belangrijke focus van het boek is het verhaal van de mensen die door deze stoornissen werden getroffen: door de persoonlijke verhalen van patiënten komt de theorie tot leven. Psychiatrie in de verpleegkunde gaat in op eigentijdse problemen en recente onderzoeksresultaten, en biedt studenten veel hulpmiddelen om het studeren te vergemakkelijken en het kritisch denken te stimuleren, zoals cases, schema’s, waar/onwaarvragen, zelftests en samenvattingen. Er is speciale aandacht voor de rol van de verpleegkundige, het verpleegkundig proces, ethisch zorgverlenen, verpleegkundige diagnostiek en interventies bij de meest voorkomende stoornissen.Nieuw in deze editiePsychiatrie in de verpleegkunde is in zijn geheel grondig herzien aan de hand van de DSM-5. Doelgroep Dit boek is geschreven voor studenten verpleegkunde in het hoger onderwijs.Verkorte inhoudsopgave H1 Introductie in de geestelijke gezondheidszorg H2 Visies op afwijkend gedrag, denkmodellen over verpleegkunde, behandelmethoden H3 Classificatie en beoordeling van afwijkende emoties, gedachten en gedrag H4 Verplegen van mensen met trauma en stressgerelateerde stoornissen H5 Verpleegkunde in de psychiatrie H6 Verplegen van kinderen en adolescenten met afwijkend gedrag H7 Verplegen van patiënten met neurocognitieve stoornissen en stoornissen diesamenhangen met ouder worden H8 Verplegen van patiënten die verslaafd zijn en afhankelijk van een midde lH9 Verplegen van patiënten met schizofrenie en andere psychotische stoornissen H10 Verplegen van patiënten met stemmingsstoornissen H11 Verplegen van patiënten met angststoornissen H12 Verplegen van patiënten met dissociatieve en somatoforme stoornissen H13 Verplegen van patiënten met genderdysforie of seksualiteitsstoornissen H14 Verplegen van patiënten met voedings of eetstoornis H15 Verplegen van patiënten met slaapstoornissen H16 Verplegen van patiënten met persoonlijkheidsstoornissen
psychosen --- psychopathologie --- psychiatrische verpleegkunde --- Psychiatric nursing --- psychiatrie --- verpleegkunde --- Psychiatrie --- 616.89/59 --- Psychiatrische verpleegkunde --- PXL-Healthcare 2019 --- DSM-V
Choose an application
From plastics with the strength and durability of metal, to mass-produced skins, sensuous plastics, and rental DVDs that expire 48 hours after you've opened the packaging, "The Plastics Handbook" offers a fascinating insight into the most innovative and unusual plastics for designers and manufacturers throughout the world. This book gets under the skin of products and materials to reveal the hidden qualities of plastics, exploring the materials that surround us today, and those that will surround us tomorrow, together with their practical applications. "The Plastics Handbook" is your essential guide to who is making what, from contemporary designer materials to the products of the future, featuring facts and applications for hundreds of new plastic products and materials. The book also has an extensive resources section, including a glossary, a guide to different types of plastics, diagrams of standard manufacturing processes, plus useful website addresses.
Kunststoffen --- Design --- Materiaalleer --- 620.1 --- plastic --- materialenleer --- 691 --- 745.59 --- design --- kunststof --- plastiek --- polymeren --- productdesign --- productontwikkeling --- materiaalonderzoek --- Industrieel ontwerpen --- Plastics --- Industrieel ontwerpen. --- Plastics. --- departement Onderzoek 09 --- materiaalkunde
Choose an application
basisonderwijs --- didactische werkvormen --- planning --- PXL-Education 2013 --- Leren leren --- Meervoudige intelligentie --- Schoolagenda's(agenda's) --- Talenten --- 450.8 --- 474.59 --- leren leren --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Schoolagenda's --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Schoolagenda --- Talent
Choose an application
Leren leren --- Meervoudige intelligentie --- Schoolagenda's(agenda's) --- Talenten --- 450.8 --- 474.59 --- leren leren --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- planning --- PXL-Education 2013 --- Schoolagenda's --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Schoolagenda --- Talent
Choose an application
Leren leren --- Meervoudige intelligentie --- Schoolagenda's(agenda's) --- Talenten --- 450.8 --- 474.59 --- leren leren --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- planning --- PXL-Education 2013 --- Schoolagenda's --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Schoolagenda --- Talent
Choose an application
basisonderwijs --- didactische werkvormen --- planning --- PXL-Education 2013 --- Leren leren --- Meervoudige intelligentie --- Schoolagenda's(agenda's) --- Talenten --- 450.8 --- 474.59 --- leren leren --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Schoolagenda's --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Schoolagenda --- Talent
Choose an application
Leren leren --- Meervoudige intelligentie --- Schoolagenda's(agenda's) --- Talenten --- 450.8 --- 474.59 --- leren leren --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- planning --- PXL-Education 2013 --- Schoolagenda's --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Schoolagenda --- Talent
Choose an application
basisonderwijs --- didactische werkvormen --- planning --- PXL-Education 2013 --- Leren leren --- Meervoudige intelligentie --- Schoolagenda's(agenda's) --- Talenten --- 450.8 --- 474.59 --- leren leren --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Schoolagenda's --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Schoolagenda --- Talent
Choose an application
Onderzoek doen is een beknopte, duidelijke en overzichtelijke handleiding onderzoeksvaardigheden voor studenten die beginnen met onderzoek. Naast de basisbeginselen van het doen van onderzoek leren studenten de opzet en waarde te beoordelen van andere onderzoeken. Het boek kent drie centrale thema's: onderzoeksvaardigheden, statistiek en rapportage. Deze thema's worden in afzonderlijke delen behandeld, waarbij een doorlopende casus de samenhang tussen de onderwerpen inzichtelijk maakt. De auteur gebruikt toegankelijke voorbeelden waardoor een koppeling gemaakt wordt tussen theorie en praktijk. Aan de hand van opdrachten worden kennis, inzichten en vaardigheden getoetst. In Onderzoek doen worden verder de volgende onderwerpen behandeld: - Het werken met exploratieve technieken - Het ontwerpen van onderzoek - Het verzamelen van onderzoeksgegevens en het maken van een datamatrix - Het werken met veelgebruikte statistische methoden uit MS Excel en SPSS - Het werken met verzamelingen, tabellen, grafieken en samenhang - Het presenteren van onderzoeksresultaten In deze tweede editie zijn nieuwe cases toegevoegd evenals kaders waarin criteria staan voor het maken van een vragenlijst en het bepalen van een doelgroep. Ook is de beschrijving van het kwalitatief onderzoek uitgebreid. Dit boek is geschikt voor iedereen die te maken heeft met onderzoek, ongeacht studierichting of beroepspraktijk. Door de opzet van het boek met vragen, opdrachten en mogelijkheden tot reflectie, is het ook geschikt voor zelfstudie. Bron : http://www.boekenbank.be
Onderzoek --- Diagnose --- Statistiek (theorie) --- Communicatie --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- 001.891 --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 489.59 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoekstechnieken --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Overige onderwerpen --- PXL-Tech 2019 --- PXL-Handboeken --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Wetenschappelijk onderzoek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Onderzoek (wetenschap) --- Diagnostiek
Choose an application
De studie focust op het thema van de combinatie van arbeid met gezin (en zorg) en hanteert daarbij een breed perspectief. Naast jonge gezinnen met kleine kinderen komen gezinnen met opgroeiende kinderen en oudere gezinnen aan bod; naast het klassieke gezin is er aandacht voor nieuwere leefvormen. Arbeid wordt eveneens breed benaderd: naast beroepsarbeid komt ook onbetaalde arbeid in beeld in tal van vormen zoals informele zorg en vrijwilligerswerk.
Work --- Family --- Gezin en arbeid ; Vlaanderen --- arbeid --- 330.59 --- gezin en werk --- Arbeid en privé-leven --- 392.3 --- Gezinnen : arbeidsverdeling --- 314.6 --- 314.114 --- gezin --- eenoudergezinnen --- ouderschapsverlof --- 331 --- Factoren van demographische fenomenen en hen effecten op sociale en economische ontwikkeling --- PXL-Social Work 2015 --- gezinssociologie --- arbeidsverdeling --- Arbeid --- Gezinnen --- Relatie gezin - werk --- Arbeidsparticipatie --- Ouderschapsverlof --- Eenoudergezinnen --- Welbevinden --- Vlaanderen --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 664.1 Gezin --- E-books --- Arbeid (werken) --- Gezin --- Werk-privébalans --- Eenoudergezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Emigratie --- Patiënt --- Arbeid en privé-leven
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|