Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen die op een of andere manier met recht werkt, wordt geconfronteerd met een enorme hoeveelheid aan bronnen. De tijdsduur, efficiëntie, volledigheid en nauwkeurigheid bij het opzoeken, verwerken en analyseren van de bronnen van het recht zijn van doorslaggevend belang voor het bereiken van een goed resultaat. Rechtsmethodologie heeft dus betrekking op de bronnen van het recht, maar dan bekeken vanuit een praktische invalshoek. Kunnen is in dit vakgebied belangrijker dan kennen. (Bron: www.diekeure.be)
rechtsbronnen --- Law --- methodologieën --- International law --- Research --- Methodology --- Belgium --- European Union countries --- PHL-Business 12 --- recht, inleiding --- rechtsmethodologie --- Droit --- Méthodologie. --- Recherche documentaire. --- 340 --- Europees recht --- internationaal recht --- nationaal recht --- recht --- rechtsmethodiek --- Belgisch recht --- Rechtsbronnen --- E110502.jpg --- 340 Rechtsbeginselen. Juridische methodologie. --- Rechtsbeginselen. Juridische methodologie. --- Rechtsbeginselen. Juridische methodologie --- rechtbeginselen. juridische methodologie --- 34 --- Ebooks --- Recht --- Methodologie --- Bronnen --- Rechtspraak --- Wetgeving --- Rechtsleer --- Informatiebronnen --- E-books --- Bron --- Informatiebron
Choose an application
Law --- Belgium --- 340 <493> --- BPB0902 --- Droit --- Rechtsbeginselen. Juridische methodologie.--België --- Recht --- 340 <493> Rechtsbeginselen. Juridische methodologie.--België --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 09 --- recht, inleiding
Choose an application
Onderzoeksmethoden is een multidisciplinaire inleiding in de methoden van fundamenteel en praktijkgericht sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van interessante en actuele voorbeeldonderzoeken besteden de auteurs aandacht aan het opstellen van een onderzoeksplan, uiteenlopende onderzoekstradities en onderzoeksontwerpen. Binnen elk van deze onderzoeksontwerpen komen operationaliseren, validiteit en betrouwbaarheid aan bod. Daarnaast schetsen de auteurs hoe de gegevens die zijn verzameld binnen zo'n onderzoeksontwerp kunnen worden geanalyseerd en gerapporteerd. Aan de orde komen het grootschalig veldonderzoek, het experiment en quasi-experiment, het etnografisch veldonderzoek, de inhoudsanalyse en het gebruik van bestaande gegevens. Het boek is afgestemd op de didactiek van de methodenleer en bevat per hoofdstuk opgaven rond actuele thema's. Daarnaast is er veel aandacht voor het gebruik van internet. Op www.onderzoeksmethoden9edruk.nl staan extra opdrachten om de methodologische inzichten toe te passen en op een actieve manier te werken met de lesstof. Deze negende druk is geheel geactualiseerd en voorzien van meer voorbeelden uit verschillende onderzoeksdisciplines. Bovendien is er meer aandacht voor de relatie tussen de aard van de probleemstelling en de keuze voor het onderzoeksontwerp. De verschillende onderzoeksontwerpen bestrijken onderwerpen die interessant zijn voor alle hbo- en wo-studenten in de maatschappij- en gedragswetenschappen, maar ook voor studenten in de gezondheidswetenschappen en bestuurs- en managementwetenschappen. Bron : http://www.bol.com
Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Methodologie --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksvaardigheden --- Mediawijsheid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethode --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Deze tijd, waarin kennis steeds sneller veroudert, vraagt om een kritische blik en onderzoekende houding. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt studenten een onmisbare basis in onderzoeks-vaardigheden. Deze uitgave is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek dat Jan Leen heeft ontwikkeld voor het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus gekoppeld aan de onderzoekscyslus.Na hoofdstukken over het integraal model, typen praktijkgericht onderzoek en het verwerven van een onderzoeksopdracht worden de stappen uit de onderzoekscyclus behandeld: probleemanalyse en onderzoeksontwerp, dataverzameling en -analyse en rapporteren en presenteren van bevindingen. Het laatste hoofdstuk laat de student reflecteren op het onderzoeksproces. De belangrijkste wijziging in deze tweede, herziene druk is dat de doorlopende lijn tussen de verschillende hoofdstukken steviger is geworden. Er is meer uitleg over het theoretisch kader en doorlopende lijn tussen kader, conceptueel model en deelvragen.Daarnaast zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd:- Meer aandacht voor het theoretische kader en voor het meten en testen- Bepaalde typen onderzoek zijn uitgebreid zoals verander- en ontwerpgericht onderzoek- Meer informatie over de toepassing van het conceptueel model- In de docentenhandleiding is meer uitleg over het theoretisch kader en doorlopende lijn tussen kader, conceptueel model en deelvragen.- Het webmateriaal is geactualiseerd en uitgebreid met een kennisclip over de onderzoekscyclus- De docentenhandleiding en de PowerPoints zijn geactualiseerd.Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is bedoeld voor studenten van bedrijfskundige opleidingen als Bedrijfskunde MER, Technische bedrijfskunde, Facility Management, Human Resource Management en Logistiek Management.Jan Leen is docent aan de opleiding Bedrijfskunde MER van de Hogeschool van Amsterdam. Jef Mertens was docent aan de Academie voor Business IT en Management van Avans Breda. Tevens is hij auteur van Praktijkonderzoek voor bachelors.Bron : http://www.coutinho.nl
Organization theory --- rapporteren --- bedrijfskunde --- probleemanalyse --- gegevensanalyse --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Praktijkonderzoek --- Management --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Visualizing research guides postgraduate students in art and design through the development and implentation of a research project, using the metaphor of a 'journey of exploration'. For use with a formal programme of study, from masters to doctoral level, the book derives from the creative relationship between research, practice and teaching in art and design. It extends generic research processes into practice-based approaches more relevant to artists and designers, introducing, wherever possible visual, interactive and collaborative methods. Visualizing research draws on the experience of researchers in different contexts and includes case studies of real projects. Although written primarily for postgraduate students, research supervisors, managers and academic staff in art and design and related areas, such as architecture and media studies, will find this a valuable research reference. An accompanying website www.visualizingresearch.info includes multimedia and other resources th ...
Art --- onderzoek in de kunsten --- kunst --- onderzoek --- methodologie --- kunst en design --- hoger onderwijs
Choose an application
Vroeg of laat komen de meeste mensen in of na het hoger onderwijs voor de taak te staan om zelfstandig een onderzoek op te zetten en uit te voeren. Zowel mensen in een beroepspraktijk als afstudeerders en promovendi merken dan dat hun opleiding in het vak methoden van onderzoek ontoereikend is. De reden hiervan is dat het gros van dit onderwijs gaat over hoe een onderzoek moet worden uitgevoerd. Men hoort weinig over hoe je een onderzoek moet ontwerpen.In Het ontwerpen van een onderzoek worden inzichten, richtlijnen en methodieken ontwikkeld voor het maken van een onderzoeksontwerp. Voor de bestudering van dit boek is geen speciale voorkennis vereist. De lezer wordt aan de hand van vele voorbeelden geleidelijk ingevoerd in het creatieve proces van ontwerpen. Aan het eind van elk hoofdstuk staat een stappenplan, dat de lezer kan gebruiken bij het ontwerpen van haar of zijn eigen project.Met ondersteunende website!In deze vierde druk zijn enkele belangrijke aanpassingen, vernieuwingen en uitbreidingen doorgevoerd, zoals een uitbouw van de interventiecyclus, meer variatie in de voorbeelden, een gedegen behandeling van conceptuele modellen en een uitgebreid opgavenpakket. Ook wordt het boek ondersteund door een website www.ontwerpenvaneenonderzoek.nl waar aanvullend lesmateriaal voor studenten en docenten is te vinden.DoelgroepNaast promovendi en afstudeerders behoren ook promotoren en begeleiders tot de doelgroep. Met de geboden inzichten krijgen zij meer greep op hun begeleidersrol en kunnen zij een vlottere uitvoering en betere onderzoeksresultaten bewerkstelligen. Ook praktijkgerichte onderzoekers én hun opdrachtgevers kunnen baat vinden bij het in praktijk brengen van de hier ontwikkelde methodologie van onderzoekontwerp. Bron : http://www.bol.com
Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksstrategie --- Wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- praktijkonderzoek --- Stappenplannen --- sociaal onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- wetenschappelijk onderzoek --- methodologie --- PXL-Central Office 2017 --- #SBIB:303H0 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Onderzoeksstrategie
Choose an application
heuristiek --- rechtsbronnen --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- bronnenstudie --- International law --- Law --- Droit international --- Droit --- Research --- Methodology --- Recherche --- Méthodologie --- 340 --- 100 Recht --- Droit Recht --- Droit international Internationaal recht --- Jurisprudence Jurisprudentie --- Lois Wetten --- nationaal recht --- recht --- rechtsmethodiek --- 390.8 --- bronnen --- Rechtsbeginselen. Juridische methodologie. --- 340 Rechtsbeginselen. Juridische methodologie. --- Legal theory and methods. Philosophy of law. --- bronnenstudie. --- heuristiek. --- rechtsbronnen. --- Méthodologie --- Belgium --- European Union countries --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 07 --- rechtsmethodologie --- Rechtsbeginselen. Juridische methodologie
Choose an application
Dit boekje bevat een leidraad met betrekking tot de manier waarop verwijzingen in juridische teksten moeten worden vermeld en verwerkt, alsook een volledige lijst van juridische afkortingen.Bron : http://www.kluwer.be
Woordenschat --- Literatuur --- Methodologie --- Wetgeving --- Rechtspraak --- recht --- afkortingslijsten --- PHL-Business 12 --- Afrika --- Frans --- België --- Nederlands --- Noorwegen --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Basisboek enquêteren is een handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes. Het boek is geschreven voor hbo- en universitaire studenten, en voor (aankomende) professionals die voor hun werk een enquête moeten samenstellen. Basisboek enquêteren leert studenten in het hoger onderwijs een enquête voor te bereiden, te maken en af te nemen. hiervoor is geen voorkennis vereist. De onderwerpen die aan bod komen zijn: - Wanneer gebruik ik een enquête? - Wanneer gebruik ik een face-to-face, telefonische, schriftelijke of online-enquête? - Hoe vertaal ik een abstract begrip als motivatiein meetbare termen?- Hoe maak ik enquêtevragen? - Hoe maak ik antwoordmogelijkheden? - Hoe maak ik de enquête? - Wat moet ik allemaal regelen voor een vragenlijstonderzoek?
Qualitative methods in social research --- 499.4 --- enquête --- 300.6 --- enquêtes --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- #KVHA:Enquêteren --- #KVHA:Methodologie --- Enquêtes --- Enquêteren.
Choose an application
Marktonderzoek in rechte lijn geeft in een toegankelijke taal weer hoe je als marktonderzoeker, eventmanager of marketeer een marktonderzoek concreet aanpakt. Stap voor stap begeleidt het handboek je door het volledige onderzoeksproces. Op die manier vormt het een goede leidraad om een onderzoek te voeren. De voornaamste technieken van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek komen aan bod. De talrijke praktijkvoorbeelden, cases en oefeningen verduidelijken de te hanteren werkwijzen.
marktonderzoek --- 659.113.2 --- 369.1 --- 658.8 --- Marktonderzoek --- Marketing --- Methodologie --- Market research --- marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- PXL-Business 2016
Listing 1 - 10 of 111 | << page >> |
Sort by
|