Listing 1 - 10 of 71 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
MAD-faculty 15 --- logodesign --- signalisatie --- 754.46 --- signalisatie (bewegwijzering) --- pictogrammen --- grafische vormgeving, volgens thema, info/bewegwijzering
Choose an application
Slimme tuiniers weten dat de bodem alles behalve een dooie boel is. Een gezonde bodem barst van het leven, niet alleen regenwormen en insecten, maar ook een verbijsterende hoeveelheid bacteriën, schimmels en andere micro-organismen. Als we kunstmest gebruiken, dan beschadigen we het microbiële bodemleven dat zorg draagt voor gezonde planten en worden we steeds afhankelijker van een arsenaal aan kunstmatige substanties, waarvan er veel giftig zijn voor mensen en andere levensvormen. Er is een alternatief voor deze vicieuze cirkel: tuinieren op een manier die het bodemvoedselweb versterkt in plaats van verzwakt. Het bodemvoedselweb is een complexe wereld vol met organismen die door hun interacties een voedende omgeving creëren voor planten.
Biologisch tuinieren --- Bodemkunde --- Compost --- 632.2 --- bodemleven (lt) --- ecologisch beheer (lt) --- Bodemfauna --- 631.46 --- PXL-Tech 2014 --- duurzaam tuinieren --- bemestting --- micro-organismen
Choose an application
De vernieuwingsvraagstukken en uitdagingen waar we als school, onderwijsteam en professionals mee te maken hebben, nemen toe in complexiteit. Hoe kunnen we deze uitdagingen het hoofd bieden? Hoe kunnen we werkelijke innovatie en diepgaande verandering in het onderwijs mogelijk maken? En op welke manier kunnen we dat doen, zonder dat we de fouten uit het verleden herhalen?'Duurzaam pionieren in het onderwijs' nodigt uit om op een authentieke en betekenisvolle manier bij te dragen aan de transitie in het onderwijs. Het vraagt van de lezer een persoonlijke ontdekkingsreis en overtuiging om deze ervaring in te zetten om:o een andere professionaliteit te ontwikkelen;o andere voorwaarden te scheppen voor innovatie en vernieuwing;o samen vorm te geven aan duurzame onderwijsontwikkeling of dat nu op het niveau is van de les, de klas, het team, de afdeling, de school of het instituut.In deze baanbrekende tijd staat een nieuwe generatie onderwijsprofessionals op. Professionals die nieuwsgierig, empathisch, moedig en creatief zijn. Die een gevoelsmatige kloof ervaren tussen waar we nu staan in het onderwijs en hoe het idealiter zou kunnen zijn. Professionals die open staan voor onderzoek, ontdekking en experiment.(Bron: www.politeia.be)
Onderwijsinnovatie. --- Onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- kwaliteitszorg --- innovatie --- transitie --- Onderwijs --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Cocreatie --- Teaching --- duurzaamheid --- Leiderschap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Elfen --- Muziekinstrumenten --- zingen --- Muzikale opvoeding --- Contains audio-visual material --- Children's songs --- PXL-Education 2015 --- kinderliedjes --- kinderboek
Choose an application
471.46 --- Klassieke muziek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Muziekbeluisteren --- Muzikale opvoeding --- Schilderijen --- Dutch literature --- symfonische muziek --- muzische vorming --- lager onderwijs --- prentenboeken (genre) --- Didactics of the arts
Choose an application
In 1994 fib Commission 6: Prefabrication edited a successful Planning and Design Handbook that ran to approximately 45,000 copies and was published in Spanish and German.Nearly 20 years later Bulletin 74 brings that first publication up to date. It offers a synthesis of the latest structural design knowledge about precast building structures against the background of 21st century technological innovations in materials, production and construction. With it, we hope to help architects and engineers achieve a full understanding of precast concrete building structures, the possibilities they offer and their specific design philosophy. It was principally written for non-seismic structures.The handbook contains eleven chapters, each dealing with a specific aspect of precast building structures. The first chapter of the handbook highlights best practice opportunities that will enable architects, design engineers and contractors to work together towards finding efficient solutions, which is something unique to precast concrete buildings. The second chapter offers basic design recommendations that take into account the possibilities, restrictions and advantages of precast concrete, along with its detailing, manufacture, transport, erection and serviceability stages. Chapter three describes the precast solutions for the most common types of buildings such as offices, sports stadiums, residential buildings, hotels, industrial warehouses and car parks. Different application possibilities are explored to teach us which types of precast units are commonly used in all those situations. Chapter four covers the basic design principles and systems related to stability. Precast concrete structures should be designed according to a specific stability concept, unlike cast in-situ structures. Chapter five discusses structural connections. Chapters six to nine address the four most commonly used systems or subsystems of precast concrete in buildings, namely, portal and skeletal structures, wall-frame structures, floor and roof structures and architectural concrete facades. In chapter ten the design and detailing of a number of specific construction details in precast elements are discussed, for example, supports, corbels, openings and cutouts in the units, special features related to the detailing of the reinforcement, and so forth. Chapter eleven gives guidelines for the fire design of precast concrete structures. The handbook concludes with a list of references to good literature on precast concrete construction. [Publisher]
691.328 --- 691.3 --- 624.012.46 --- 693.56 --- bouwkunde --- beton --- montagebouw --- betonconstructies --- 693.56 Prestressed concrete construction --- Prestressed concrete construction --- 624.012.46 Structures in prestressed concrete --- Structures in prestressed concrete --- 691.3 Artificial stone. Concrete. Various agglomerates --- Artificial stone. Concrete. Various agglomerates --- 691.328 Reinforced concrete. Prestressed concrete. Reinforced concrete elements --- Reinforced concrete. Prestressed concrete. Reinforced concrete elements --- PXL-Tech 2016
Choose an application
Ons leven op aarde is fundamenteel verbonden met de oceaan. Voeding, medicijnen en grondstoffen, we halen zoveel uit de zee. Dit boek laat je allerlei fascinerende mechanismen onder het wateroppervlak ontdekken: eencelligen die een lichtje branden om een partner te veroveren, badeendjes die de wereld via zeestromingen rondreizen, mammoeten die ooit de Noordzeebodem bevolkten tot een zeespiegel die niet vlak is ... en wist je bijvoorbeeld dat mensen net zoals dolfijnen blindelings opstakels kunnen ontwijken door middel van echolocatie? De wetenschap van de zee richt zich naar iedereen die geïnteresseerd is in zeeën en oceanen. Door de keuze van de onderwerpen is het ook een ideale leidraad voor leerkrachten wetenschappen, met begrippen en concepten die relevant zijn voor het secundair onderwijs. Op de website www.zeewetenschappen.be vind je bijhorende originele practica om de onderzoekscompetenties te realiseren en je lessen te marineren. Ons leven op aarde is fundamenteel verbonden met de oceaan. Voeding, medicijnen en grondstoffen, we halen zoveel uit de zee. Dit boek laat je allerlei fascinerende mechanismen onder het wateroppervlak ontdekken: eencelligen die een lichtje branden om een partner te veroveren, badeendjes die de wereld via zeestromingen rondreizen, mammoeten die ooit de Noordzeebodem bevolkten tot een zeespiegel die niet vlak is ' En wist je bijvoorbeeld dat mensen net zoals dolfi jnen blindelings obstakels kunnen ontwijken door middel van echolocatie? De wetenschap van de zee richt zich naar iedereen die geïnteresseerd is in zeeën en oceanen. Door de keuze van de onderwerpen is het ook een ideale leidraad voor leerkrachten wetenschappen, met begrippen en concepten die relevant zijn voor het secundair onderwijs. Op de website www.zeewetenschappen.be vind je bijhorende originele practica om de onderzoekscompetenties te realiseren en je lessen te marineren. (Bron: covertekst)
Didactics of sciences --- Hydrobiology --- oceanen --- zeeën --- Oceanen --- Zeeën --- Zeeflora en -fauna --- Noordzee --- Hydrologie --- Waterverontreiniging --- Biotechnologie --- PXL-Tech 2015 --- wetenschappen --- geologie --- zee --- 551.46 --- visserij --- 568.2 --- 568.1 --- oceanen (ler) --- zeefauna (ler) --- zeeflora (ler) --- Zeedieren --- Zeefauna --- 113237.jpg --- 551.46 Physical oceanography. Submarine topography. Ocean floor --- Physical oceanography. Submarine topography. Ocean floor --- Oceaan --- Zee --- Watervervuiling --- Flora --- Fauna
Choose an application
I. Overeenkomsten inzake overdracht van eigendom : Koop, kanscontracten, dading - II. Overeenkomsten inzake genot van eigendom : Huur, lening - III. Dienstenovereenkomsten : Aanneming, bewaargeving, lastgeving
Law of obligations. Law of contract --- bijzondere overeenkomsten --- eigendomsrecht --- Belgium --- Verbintenissenrecht ; België --- Droit civil --- Contrats --- Accords sur les licences --- Baux --- Crédit-bail --- Vente --- Concessions (commerce de détail) --- Contrats d'entreprise --- Droit --- LASTGEVING -- 347.46 --- BEWAARGEVING -- 347.46 --- Burgerlijk wetboek : Overeenkomsten --- Code civil : Conventions --- PXL-Business 2020 --- verbintenissenrecht --- PXL-Handboeken --- Contracts --- Sales --- Leases --- Contracts - Belgium --- Sales - Belgium --- Leases - Belgium --- Belgique
Choose an application
Kapitein Winokio brengt een ode aan de fantasie en neemt je mee naar een wereld waarin alles tot leven komt. Een kartonnen doos verandert in een autobus, een stapel blokken in een heuse bouwwerf. Een klankspel van geluiden en muziekjes vult de kleurrijke illustraties aan en stimuleert kleine matrozen om mee aan de slag te gaan.
geluiden --- muzikale opvoeding --- peuters --- JB SERE --- fantasie --- prentenboeken --- 471.46 --- Fantasie --- Fiction --- Geluiden --- Prentenboeken --- 477 --- Muzikale opvoeding --- Contains audio-visual material --- Non music recording --- kinderliederen (genre) --- Music --- Didactics of the arts --- lager onderwijs
Choose an application
Een Hoog Sensitief Kind (HSK) is bedachtzamer en gevoeliger en raakt makkelijker overmand door heftige emoties dan het gemiddelde kind. Hoewel een HSK vaak creatief en slim is, krijgt het geregeld het label angstig, geremd en zenuwachtig te zijn. Om te voorkomen dat een HSK nog langer als 'probleemkind' wordt bestempeld, heeft Elaine N. Aron deze gids geschreven.Het Hoog Sensitieve Kind bevat naast zelftests, casestudies en adviezen:- vier manieren om je HSK succesvol op te voeden in een niet-sensitieve wereld- hoe kun je een HS peuter en kleuter het beste kalmeren- hoe kun je vriendschappen en (school)reizen plezierig maken- hoe moet je omgaan met verschillende leeftijdsgroepen HSK- hoe kun je het beste omgaan met slaapproblemen en emotionele uitbarstingenBestsellerauteur en psychotherapeute Elaine N. Aron laat in dit baanbrekende boek zien hoe ouders en leraren het hoog sensitieve kind, vanaf de geboorte tot aan de puberteit, het beste kunnen begeleiden.RedactieEen Amerikaans populairwetenschappelijk opvoedingsboek over het hoog sensitieve kind. De schrijfster (zelf hoog sensitief, evenals haar zoon) is klinisch psychologe en psychotherapeute en doet al twaalf jaar onderzoek naar hoge sensitiviteit: een aangeboren karaktereigenschap bij 15-20 % van de kinderen. Hoog sensitieve kinderen observeren en reflecteren voor ze handelen, zijn zeer sensitief en raken snel overprikkeld. De juiste aanpak kan problemen voorkomen. In de eerste helft van het boek staat algemene informatie over hoog sensitieve kinderen en de invloed op het ouderschap: met vragenlijsten of kind en ouder hoog sensitief zijn. De tweede helft, ingedeeld naar leeftijdsgroepen van baby tot jongvolwassene, geeft veel opvoedingsinformatie. Veel beschrijvingen, praktijkvoorbeelden en nuttige adviezen met als basis: versterken van de eigenwaarde, voorkomen van schaamte, op de juiste wijze corrigeren en bespreekbaar maken van hoge sensitiviteit. Afsluitend een lijst met twintig tips voor leerkrachten. Met Amerikaanse bronnenlijst. In de tekst staan geen verwijzingen naar de uitgebreide notenlijst. Het boek is duidelijk geschreven vanuit de Amerikaanse situatie, maar heeft Nederlandse ouders genoeg te bieden.
415.3 --- 433 --- hoog sensitieve kinderen --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- opvoeding --- psychotherapie --- sensitiviteit --- 376.46 --- Gezin --- Hoogsensitief --- Opvoeding --- Hooggevoeligheid --- Uitvoerende functies --- Opvoeding in de praktijk --- Emoties --- Kinderen --- Emotie --- Kind --- Hoogsensitiviteit --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 71 | << page >> |
Sort by
|