Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Nederland --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- 601.52 --- rituelen --- rites de passage --- zingeving --- waardenbeleving --- godsdienst --- hindoeïsme --- jodendom --- christendom --- christelijke zingeving --- islam --- humanisme --- indianen --- aboriginals --- geboorte --- huwelijk --- dood --- 205 --- (zie ook: rouw) --- PHL-Healthcare 12 --- gezondheidszorg (Nederland)
Choose an application
Passages is een boek vol levensverhalen verteld door mensen die leven in een tussen-wereld: een wereld tussen ginder en hier. In hun gedachten en herinneringen leven ze 'ginder': het land, de stad, de buurt, de familie waarin ze geboren zijn. Na hun passage leven ze 'hier'. Een 'hier' dat eerst wordt ervaren als onbekend en bevreemdend. Langzaamaan leren zij het ginder en het hier, het verleden en het heden, de eigen cultuur en die nieuwe 'vreemde' cultuur min of meer op elkaar af te stemmen. Mensen - vrouwen en mannen, jong en oud, arbeider en intellectueel - uit meer dan 20 landen vertellen ons hoe en om welke reden ze naar België zijn verhuisd. Levensverhalen die in volle openheid vertellen hoe 'ginder' en 'hier' die belangrijke momenten in een mensenleven worden gevierd: geboorte, puberteit, huwelijk en dood. Overgangsmomenten die het leven van een persoon, een familie, een levensbeschouwing, een godsdienst, ja een cultuur markeren.
Ceremonies --- Customs [Social ] --- Folkways --- Gebruiken en gewoonten --- Manners and customs --- Moeurs et coutumes --- Rites and ceremonies --- Rites et cérémonies --- Ritussen en ceremoniën --- Tradities --- Traditions --- Usages --- 313 --- rituelen (gez) --- overgangsriten --- Rituelen --- Cultuurverschillen --- Multiculturele samenleving --- Overgangsrituelen --- Feesten --- Culturele antropologie --- Allochtonen --- Verhalen --- Ritueel --- Levensbeschouwing --- etnografie --- Sociology of religion --- Ethnology. Cultural anthropology --- rituelen --- religie --- PXL-Healthcare 2016 --- samenleving --- culturele aspecten --- diversiteit --- levensverhaal --- multiculturaliteit --- Allochtoon --- Verhaal --- Cultuurverschil --- Autochtoon --- culturele antropologie --- etnologie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Uitgangspunt is de verhouding hulpverlener-hulpbehoevende, geplaatst in een maatschappelijke en culturele context. Het boek buigt zich over een aantal problemen waarover men niet graag in het openbaar spreekt of waarover een grote maatschappelijke discussie bestaat: hulpverlening aan ouderen in de multiculturele samenleving, bemoeizorg of bemoeizucht, hoe ver kunnen we gaan in de vraag naar het beëindigen van het leven, hulpverlening en armoede en de vraag naar wat goede zorg is
PatiëntenbegeleidingGezondheidszorg ; ethiek - Hulpverlening ; beroepsethiek. --- euthanasie --- armoedebestrijding --- interculturaliteit --- levenskwaliteit --- palliatieve zorgen --- deontologie --- Professional ethics. Deontology --- medische ethiek --- Sociology of social care --- gerontagogie --- hulpverlening --- Patiëntenbegeleiding --- Gezondheidszorg ; ethiek --- Hulpverlening ; beroepsethiek --- Self-determination [Right of ] --- Nursing ethics --- ethiek --- Ethiek ; ouderenzorg --- beroepsethiek --- 603.1 --- armoede --- multiculturele zorg --- ouderenzorg --- 613.3 --- ethiek (gez) --- hulpverlening (gez) --- 614.253 --- Hulpverlening --- Ethiek --- Patiënten --- Hulpverleningsrelatie --- 601.22 --- Ouderenzorg --- multiculturaliteit --- 172 --- medische ethiek, euthanasie --- toegepaste filosofie --- PXL-Healthcare 2014 --- gezondheidszorg --- Zorg --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Patiëntenbegeleiding
Choose an application
In this work academics and practitioners from all five continents highlight the history of the social work profession and its underlying academic and social paradigms. The authors come from Australia, Austria, Brazil, Belgium, Canada, Ghana, Great Britain, India, New Zealand, South Africa and the United States. The structure of this work allows the reader to trace back the historical and political influences in the interpretation of social work in the authors countries. Special attention is given to the notions of human rights and social diversity. Are human rights universal and which impact does this universality have on the social work profession? How does categorical work relate to generalist practice and does this in its turn relate to the conception of diversity? The authors approach these main queries in an exemplary and balanced manner using both theoretical analysis and case studies.www.garant.be
Sociology of social care --- sociaal werk --- Social welfare methods --- Intercontinental regions --- Sociaal werk --- Arbeidsvraagstukken --- Mensenrechten --- Maatschappelijk werk --- maatschappelijk werk --- mensenrechten --- sociaal beleid --- 364.4 --- 361.3 --- PXL-Social Work 2014 --- internationaal --- professionalisering --- Overzicht --- Geschiedenis --- Actuele ontwikkelingen --- Australië --- Oostenrijk --- België --- Vlaanderen --- Brazilië --- Canada --- Ghana --- Groot-Brittannië --- India --- Nieuw-Zeeland --- Zuid-Afrika --- Verenigde Staten --- Sociaal werk (beroep) --- Actuele ontwikkeling --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Emigratie --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Levensbeschouwelijke vakken? Wie ligt daar nog wakker van, zou je kunnen denken. De secularisering vond al ruim ingang, toch? Het onderwijs ligt daar wakker van! Verschillende koepels zijn immers de zoektocht gestart naar de invulling en de plaats van levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs. Terwijl het Vlaamse Gemeenschapsonderwijs (GO!) (heel recent) pleit voor één uur levensbeschouwelijke vakken per week, reageren bisschoppen dat de rooms-katholieke godsdienst een prominente plaats moet blijven krijgen in het studiecurriculum. Het debat is begonnen...Ook ouders en jongeren liggen er wakker van. Zij dienen immers een levensbeschouwelijke keuze te maken. Jongeren geven het belang aan van vakken die hun levensbeschouwelijke zoektocht ondersteunen, net in een geseculariseerde maatschappij. Over de levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs wordt echter meestal zwart-wit gediscussieerd. Dit boek pakt het anders aan. Het wil vanuit de levensbeschouwingen zelf een antwoord bieden op de plaats en de betekenis van deze vakken in het onderwijs. Het geeft een blik op de historiek van levensbeschouwing in Vlaanderen, de verschillende doelen die levensbeschouwelijke vakken willen bereiken en het toont reacties van zowel academici als ouders. Zo kan men met kennis van zaken een onderbouwde keuze maken. (Bron: website uitgever)
Didactics of religion --- spiritualiteit --- levensbeschouwing --- 456.8 --- Levensbeschouwelijke vorming ; onderwijs ; België --- Levensbeschouwelijke vorming; onderwijs; Belgie --- PXL-Education 2020 --- onderwijs --- Vlaanderen --- levensbeschouwelijke vorming --- Filosofie --- Studie en onderwijs --- Curriculum development --- Levensbeschouwelijke vorming ; onderwijs ; België --- Didactics of secundary education
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|