Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Lesgeven is niet altijd een feest : ongemotiveerde leerlingen, verouderd lesmateiraal, een agenda vol vergaderingen en een schoolleiding die haar leraren niet altijd op waarde schat. Soms lopen de frustraties zo hoog op, dat lesgeven echt lastig wordt. Voor de klas staan voelt dan als een overlevingsstrijd. Op zulke momenten zouden zelfst de beste leraren af kunnen haken. Mendler, oud-docent en schoolpsycholoog, biedt praktische tips aan leraren die onder druk staan. Hij bespreekt de beste manieren om het enthousiasme en het plezier in lesgeven terug te krijgen. Met dit boek helpt hij leraren om stress terug te dringen en weer voldoening te vinden in hun werk. Mensler richt zich in eerste instantie op de leraar zelf, maar biedt ook veel suggesties voor de schoolleiding. Een goede leraar zil immers erkenning, waardering en steun voor zijn werk. Dat is de taak van de schoolleiding; Mendler beschrijft hoe die taak het beste kan worden vormgegeven.
Schoolleiders --- Lesgeven --- lesgeven --- didactische principes --- gedragsproblemen --- Didactische principes --- 454.23 --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- leraren-ouders relatie --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- lerarenberoep
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|