Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het actief samen nadenken -of filosoferen- is de afgelopen jaren op steeds meer basisscholen waarneembaar. Deze bundel geeft de leraar steun bij het filosoferen met kinderen en bevat 15 nieuwe korte verhaaltjes met filosofische thematiek, gespreksvragen en opdrachten. Daarnaast zijn enkele gesprekken met groepen kinderen opgenomen die ook nabesproken worden. Dit boek biedt een goed overzicht van het filosoferen met kinderen en veel materiaal waarmee men meteen kan beginnen. Waarom gaan kinderen 5 dagen naar school en 2 dagen niet? Marie wil altijd naar school! Kasper krijgt een cadeau. Het is een beestje dat zich elke dag in tweeën splitst. Hoe lang kan dat doorgaan en moet Kasper wat doen? Holle wil naar morgen rennen. Waarom kan dat niet? Kunnen kleuters een ongewone stoel tekenen? Wil Marie echt geen hand als ze achter de kist van haar moeder loopt? Enkele verhalen zijn in acht talen vertaald en op basisscholen in heel Europa getest. ´De vliegende papa´s´ is het vervolg op het succesvolle ´Klein maar dapper´ van dezelfde auteur. Fraai geïllustreerd (in kleur). Deze bundel bevat 15 korte verhaaltjes om met kinderen te filosoferen. Naast de verhalen zijn enkele teksten opgenomen die een goed beeld geven van de opbouw van een filosofische les op school en hoe je een filosofisch gesprek met kinderen opzet. Het doel van de verhaaltjes is de verwondering over hoe iets zit te activeren, zodat vervolgens samen nagedacht kan worden over de betreffende vraag.
Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Niet-confessionele zedenleer. --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- #PBIB:+105.99 --- #PBIB:+111.94 --- Dood --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Fantasie --- Ik en de anderen --- Kerstmis --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Lager onderwijs --- Musea --- Poppen --- Sinterklaas --- Vaders --- Verhalen --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- Verhalen : filosoferen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- filosofie --- Cognitieve opvoeding --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Kind --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Een bundel ongewone kinderverhaaltjes, over allerlei onderwerpen, gecombineerd met filosofische vragen en opdrachten en aangevuld met teksten voor de volwassen begeleider. De verhaaltjes worden nog interessanter en aantrekkelijker door de bijbehorende, net bezijden de gangbare, vragen en door de speelse en verdiepende opdrachten. Deze zullen zowel kinderen als volwassenen prikkelen tot nadenken, heroverwegen en verwondering. De zeer passende zwart-wit, halfabstracte tekeningen zijn soms verduidelijkend, maar hebben overigens een illustratieve functie. Hoewel men vertrouwd zal raken met de kinderen die in diverse tekstjes voorkomen, kan men zich goed met iedere tekst afzonderlijk bezighouden. Het boek heeft een belangrijk voorwoord, een literatuurlijst en een inhoudsopgave. Door duidelijkheid, voorlees- en zelf-lees-mogelijkheden is het geschikt en aan te bevelen voor volwassenen en kinderen vanaf ca. 4 jaar. © NBD Biblion
Filosofie --- Kinderen. --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- filosofie
Choose an application
#PBIB:+111.94 --- Filosofie --- Lezen --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Verhalen --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Overige vormingsgebieden --- filosoferen met kinderen --- filosofie (themawoord fictie) --- Didactics of philosophy --- Dutch literature --- Filosofie met kinderen
Choose an application
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|