Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Developmental psychology --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Choose an application
"Voor iedereen die zichzelf écht wil leren kennen"Hét handboek over Voice Dialogue, geschreven door de experts op dit gebied"Met veel herkenbare voorbeelden, dialogen en cartoonsIn Ik (k)en mijn ikken nodigen de auteurs je uit eens op een andere manier naar jezelf te kijken, en jezelf te beschouwen als een persoon die niet uit één maar uit een heleboel ikken bestaat.Je hebt verschillende kanten, delen of subpersonen die allemaal met andere ogen naar de wereld kijken. Ze houden er verschillende gewoonten op na en hebben andere gevoelens en gedachten.Het is leuk om zo naar jezelf te kijken, en het biedt een aantal voordelen. Zo wordt het helder waarom sommige mensen je meteen aantrekken en andere juist niet. En het wordt makkelijker te begrijpen waarom je soms dingen doet, zelfs als dat niet is wat je wilt doen.Ik (k)en mijn ikken is geschreven voor iedereen die zichzelf beter wil leren kennen en voor degenen die kennis willen maken met Voice Dialogue.
159.923 --- Voice dialogue --- Persoonlijkheid --- Gedragsveranderingen --- 417 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Persoonlijkheidsleer --- Relaties --- gedrag --- persoonlijkheidsleer --- zelfkennis --- zelfontplooiing --- Zelfontplooiing --- Zelfkennis --- identiteit --- relaties --- 159.92 --- Persoonlijkheidsvorming --- Gedrag --- Voice Dialogue --- Psychologie --- psychologie --- autisme --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Man --- Volwassene --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsvorming --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
De eerste twee drukken van Dynamische persoonlijkheidsdiagnostiek hebben zich steeds in een grote belangstelling mogen verheugen. Na enkele aanpassingen in de tweede druk heeft deze derde druk een grondiger revisie ondergaan, met aandacht voor nieuwe ontwikkelingen en nieuwe klinische en wetenschappelijke inzichten en bevindingen. De kern en doelstelling van het boek zijn ongewijzigd: een beschrijving van de verschillende aspecten van de dynamische persoonlijkheidsdiagnostiek, met veel aandacht voor integratie en theoriegestuurde interpretatie van diagnostische gegevens. Veel instrumenten passeren de revue, meestal geïllustreerd aan de hand van casuïstiek: theoriegestuurde profielmatige interpretatie van zelfrapportage persoonlijkheidsvragenlijsten, projectieve technieken en interviews. Daarnaast is er veel aandacht voor de theorieën die van belang zijn bij de dynamische persoonlijkheidsdiagnostiek. Nieuw is een hoofdstuk over de toepassing van onder andere de Thematische Apperceptie Test bij de vroege detectie van autismespectrumstoornissen.
Persoonlijkheidsstoornissen --- Persoonlijkheidstests --- Psychodiagnostiek --- Persoonlijkheidsstoornissen. --- Persoonlijkheidstests. --- Psychodiagnostiek. --- psychotherapeutische opleiding --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsstoornissen --- persoonlijkheidsontwikkeling --- psychotherapie --- klinische psychologie --- psychiatrie --- psychodiagnostiek
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Waarden- en Normenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Toepassingsmogelijkheden: bewustwording van eigen waarden en normen - samenwerken in teams - discussie over organisatiewaarden - bespreken en veranderen van groepsnormen - loopbaanplanning - coaching.Tevens bevat deze handleiding de Normenmatrix (spelbord op A2-formaat) die is erg nuttig bij het bespreekbaar maken van groepsnormen. U kunt hiermee nagaan welke normen wel of niet worden toegepast in een groep, en of deze normen al dan niet gewenst zijn om een groep optimaal te laten functioneren
Didactics of secundary education --- spellen --- ethiek --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- waardenopvoeding --- zelfkennis --- waardenbeleving --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Spel --- Jeux Spelen --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- normen --- waarden --- 311 --- 417 --- 417.1 --- Kennismakingsspelen --- Normen --- Persoonlijkheidsleer --- Waardevorming --- organisatieleer --- spelen --- 456.8 --- Waarden (normen) --- ethiek (gez) --- spel (gez) --- spel --- waarden (ler) --- waarden in onderwijs (ler) --- 17.022 --- Ethiek --- human resources management --- persoonlijke ontwikkeling --- onderwijs --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Sociale ethiek --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Vormingsgebieden --- Games --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Educatieve spelen --- spelmateriaal --- 17 --- toegepaste filosofie --- testotheek --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- sociale psychologie --- 305 --- spelmaterialen --- socale vaardigheden --- Levenskwaliteit --- Normwaarden --- Psychologie --- Organisatieleer --- Waarden --- Groepsprocessen --- Teamwerk --- Waarden en normen --- team --- Norm (standaard) --- Waarde (ethiek) --- Groepsproces --- Man --- Volwassene --- Norm (gedragsregel) --- Bewustwording --- Mass communications --- communicatie
Choose an application
De centrale stelling van dit boek is dat de psychische identiteit verworven wordt in verhouding tot de Ander, zodat een eventuele pathologie ook gediagnosticeerd moet worden op grond van die verhouding. Het feit dat elke vorm van behandeling een flink stuk van haar werkzaamheid ontleent aan de therapeutische relatie, maakt een dergelijke diagnostiek des te bruikbaarder. In het eerste deel wordt een kritische evaluatie gemaakt van de hedendaagse DSM-diagnostiek. In het tweede deel wordt een dergelijke achtergrondtheorie geschetst, op basis van een freudiaans-lacaniaans denkkader in combinatie met hedendaags empirisch onderzoek.
Klinische psychologie. --- Academic collection --- psychoanalyse --- psychologie --- psychotherapie --- 159.9 --- Psychologie --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- Psychodiagnostiek (psychologische test, tests (psychologie)) --- diagnose --- persoonlijkheidsleer --- psychische syndromen --- 61 --- 159.93 --- 616.2 --- Psychodiagnostiek --- Psychodiagnostiek. --- Klinische psychodiagnostiek. --- Psychopathologie --- Klinische psychologie --- Diagnose --- DSM-IV --- Therapie --- DSM-diagnostiek --- 606.3 --- DSM-4 --- Psychology --- psychodiagnostiek --- Depth psychology --- dieptepsychologie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|