Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een complete wereldatlas voor school en voor thuis.
Aardrijkskunde --- Atlassen. --- Didactics of geography --- geografie --- 91 <03> --- 91 <075> --- 912 <100> --- Academic collection --- aardrijkskunde --- atlassen --- leerboeken --- 910 --- wereldatlassen --- 950.6 --- Atlassen --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- Wereldatlassen --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- Aardrijkskunde. Geografie--Naslagwerken. Referentiewerken --- Aardrijkskunde. Geografie--Schoolboeken --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen--Wereld. Internationaal. Alle landen gezamenlijk --- afstandentabellen en atlassen --- Atlassen en kaarten --- Schoolbooks - Didactic material --- secundair onderwijs --- 485.62 --- 91 <075> Aardrijkskunde. Geografie--Schoolboeken --- 91 <075> Geography--Schoolboeken --- Geography--Schoolboeken --- atlas --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2014 --- Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Geology. Earth sciences --- Wereldkaarten --- Kaarten --- Land- en volkenkunde --- Atlas --- Wereldkaart --- Kaart (geografie)
Choose an application
Includes the annals of the Société royale de médecine mentale de Belgique and of the Groupement belge de psychopathologie de l'expression
Psychiatry --- Psychology --- Psychiatry. --- Psychiatrie --- 44.91 psychiatry, psychopathology. --- Psychology. --- Psychiatrie. --- Medicine and psychology --- Mental health --- Psychology, Pathological --- Behavioral sciences --- Mental philosophy --- Mind --- Science, Mental --- Human biology --- Philosophy --- Soul --- Psychiatrists --- Psychiatrist --- Industries --- psychiatrie --- Psychologie --- periodicals. --- Periodicals --- Périodiques --- MDPCHIAT MDPSYCHO
Choose an application
Veerkracht is vandaag hét sleutelwoord als het gaat om de manier waarop we in het leven staan. Wat er ook gebeurt in ons leven (veranderingen, negatieve gebeurtenissen, een verlies, een burn-out, een depressie, problemen veroorzaakt door stress op het werk...), steeds weer wordt de manier waarop we ons een weg banen door het leven bepaald door onze veerkracht. Wetenschappelijk onderzoek leert ons steeds meer over het belang van veerkracht. Is veerkracht een persoonlijkheidskenmerk of iets wat door onze omgeving wordt beïnvloed? Is veerkracht iets wat aangeboren is of kan je veerkracht aankweken? Kan je je eigen veerkracht meten? En kan je je eigen veerkracht ook doen groeien?
stress --- depressies --- burn-out --- neuropsychologie --- maatschappelijke ontwikkelingen --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Stress --- Burn-out --- Neuropsychologie ; diagnostiek --- 159.98 --- 159.91 --- Neuropsychologie --- 604.6 --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.98 Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- diagnostiek --- Psychosomatiek - Psychologie van het ziek zijn --- Stress (Psychology) --- Burn out (Psychology) --- Prevention --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Stress. --- PXL-Healthcare 2017 --- levensenergie --- burnout --- Diagnostiek --- Veerkracht --- belang van veerkracht --- stressbestrijding --- Diagnose --- Veerkracht (fysica) --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Cognitive psychology --- immunologie
Choose an application
1998
Human genetics --- Oncology. Neoplasms --- neurofibromatose --- Neuropathology --- medische genetica --- aangeboren afwijkingen --- Kwaadaardige gezwellen --- Von Recklinghausen [ziekte van] --- Neurologie --- Tumor --- Genetische ziekten --- Aangeboren ziekten --- 616.83 --- Communicatie --- Dagelijks leven --- Diagnostiek --- Erfelijkheidsleer --- Leerstoornissen --- Neurofibromatose --- Psychische stoornissen --- 605.91 --- Von Recklinghausenziekte (neurofibromatose) --- Tumeur --- Maladies génétiques --- Maladies congénitales --- Kwaadaardig gezwel --- Neurofibromatose type 1
Choose an application
Issues for 45. année, no 4 consist of the proceedings of the Colloque international sur la chlorpromazine et les médicaments neuroleptiques en thérapeutique psychiatrique, 1955.
Psychiatry --- Psychosomatic Medicine --- Neurology --- Psychopharmacology --- Neurologie --- Psychiatrie --- Psychopharmacologie --- periodicals --- Periodicals --- Périodiques --- Medicine, Psychosomatic --- Neurology. --- Psychiatry. --- Psychopharmacology. --- Psychosomatic Medicine. --- Médecine psychosomatique --- Medicine, Psychosomatic. --- Neurologie. --- Psychiatrie. --- Psychophysiology --- Psychiatrists --- Psychiatrist --- Périodiques --- EJMEDEC ELSEVIER-E EPUB-ALPHA-E EPUB-PER-FT MDNEUROL MDPCHIAT --- periodicals. --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology --- MDNEUROL MDPCHIAT --- Neuropathology --- neurologie --- psychiatrie --- Neurology - Periodicals --- Psychiatry - Periodicals --- Psychosomatic Medicine - periodicals --- 44.90 neurology. --- 44.91 psychiatry, psychopathology.
Choose an application
Soms wordt alles wat er om je heen gebeurt je te veel. Dan voel je zo veel. Je kunt het niet meer stoppen. Je kunt er bijvoorbeeld boos van worden, verdrietig of druk. Of je krijgt hoofdpijn, pijn in je oor of buikpijn.Kinderen krijgen zeer veel informatie en prikkels te verwerken. Wanneer deze prikkels op een goede manier worden gefilterd, is er niets aan de aan de hand. Een groeiend aantal kinderen blijkt echter gevoelig te reageren en raakt overprikkeld.Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen van circa 7-11 jaar, betrokken ouders, onderwijzers en/of hulpverleners. Door middel van spelletjes, opdrachten, vragen, tips en verhaaltjes kunnen kinderen ervaren en ontdekken hoe het te veel voelen en overprikkeld raken bij hen ontstaat en hoe zij er anders mee om kunnen gaan.""Help... ik voel zoveel" helpt kinderen op een speelse en aansprekende manier om te gaan met hun hooggevoeligheid en te ontdekken wie ze zelf zijn. Dat maakt ze sterk en geeft zelfvertrouwen. ... Het boek is tevens een aanrader voor alle kinderen die graag wat steviger in hun schoenen willen staan." - Carla Muijsert, docent post HBO opleiding 'Kindercoach in het onderwijs' voor leerkrachten.(Bron: achterflap)
cognitieve psychologie --- Educational sciences --- HSP (hypersensitieve personen) --- psychologie --- #PBIB:+105.91 --- 415.3 --- hoogsensitieve kinderen --- gevoelens --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- PXL-Education 2018 --- kinderen --- psychosociale ontwikkeling --- emotionele ontwikkeling --- hooggevoeligheid --- kinderboek --- Hooggevoelige kinderen --- Hooggevoeligheid --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Hoogsensitiviteit --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology --- Emotie --- Emotieregulatie --- Prikkel --- Zelfvertrouwen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
Iedereen piekert wel eens, dat is heel normaal en die gedachten gaan meestal vanzelf weer weg. Maar wat doe je als dat niet gebeurt?Sommige kinderen blijven maar piekergedachten maken in hun hoofd. Er is geen ruimte voor blije gedachten, zorg en onrust zorgen ervoor dat handige gedachten geen toegang meer krijgen. Slapen wordt soms een probleem, de schoolprestaties gaan achteruit en vriendschappen verlopen moeizaam.Margreet van der Veen, kinder- en jeugdtherapeute, heeft voor die kinderen van 7 tot ongeveer 10 jaar allerlei tips, opdrachten, oefeningen en voorbeelden gemaakt die ervoor kunnen zorgen dat helpende gedachten weer de overhand krijgen. Door het doeboek samen door te werken krijgen kinderen een handvat om het piekeren los te laten, ze krijgen weer controle over hun eigen gedachten.(https://www.swpbook.com/boeken/14/boeken-voor-kinderen-tot-12-jaar/1952/de-baas-van-de-piekerfabriek)
416.5 --- 455.3 --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Faalangst --- piekeren --- #PBIB:+105.91 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- hersenen --- angst --- faalangst --- Personality development --- Bang zijn --- Angsten --- Kinderen --- Angst --- stress --- kinderen --- Piekeren --- Positief denken --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- zorgen maken --- denken
Choose an application
Een vol hoofd is een hoofd waar niks meer bij kan. Met een vol hoofd lukt het niet goed meer om na te denken of op te letten. Bovendien word je er sneller moe en boos van en verhindert het om goed uit te leggen wat je wilt zeggen. Ook samenwerken of samen spelen worden er een stuk lastiger door. Er zijn hoofden die van binnen zo in elkaar zitten dat ze wel heel snel vol raken. In dit boek worden dat snel vollopende hoofden genoemd.Het boek is speciaal geschreven voor kinderen vanaf 8 jaar en voor betrokken volwassenen die met zon snel vollopend hoofd te maken hebben. Op kindniveau wordt concrete uitleg gegeven over informatieverwerkingsproblemen in de hersenen en de impact ervan op de sociaal emotionele ontwikkeling en het zelfbeeld van kinderen. Korte lontjes, starheid, onoplettendheid, afleidbaarheid, vergeetachtigheid, impulsiviteit en een vertraagde reactiesnelheid in het gedrag van kinderen, kunnen ook grote bronnen van ergernis voor de omgeving worden. Dit onbegrepen gedrag veroorzaakt zo dikwijls misverstanden in communicatie, strijd en wederzijds onbegrip.In dit boek wordt daarom de nadruk gelegd op psycho-educatie: Hoe zorg ik goed voor mijzelf nu ik weet dat het zo werkt in mijn hoofd, en hoe kunnen anderen mij hierin ondersteunen. Het voorziet ruimschoots in voorbeelden en metaforen van kinderen en volwassenen uit de praktijk. De combinatie van uitleg met ondersteunende tekeningen, tips, (invul)oefeningen en proefjes maken het boek tot een speelse uitnodiging om de inhoud aan eigen ervaring te koppelen. Door het laagdrempelige en praktische karakter zal dit boek een bron van inspiratie, bemoediging en (h)erkenning zijn voor zowel ervaringsdeskundigen als professionals uit het onderwijs en de zorg.Door het nieuwe formaat biedt deze herziene uitgave meer ruimte en rust om de oefeningen nóg beter te kunnen maken.
#PBIB:+105.91 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Concentratiestoornissen --- 467.0 --- Psycho-educatie --- Informatieverwerking --- ASS --- ADHD --- Sociaal emotionele problemen --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autismespectrumstoornissen --- Hoogsensitieve kinderen --- Spraakproblemen(Kinderen met spraakproblemen, Spraakstoornissen) --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- autisme --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- informatieverwerking --- hoogsensiviteit --- aandachtsstoornissen --- Orthopedagogics --- stress --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- psycho-educatie --- concentratieproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Concentratiestoornis --- Primary education --- Personality development --- gedragsstoornissen --- spraakstoornissen
Choose an application
Studie over de hersenen, de geest, het gedrag en hun onderlinge relatie
Physiology of nerves and sense organs --- hersenen --- Social psychology --- 159.93 --- 612.82 --- 159.9 --- biologie --- biologische klok --- dromen --- dyslexie --- fysiologie --- gedrag --- gedragsbeïnvloeding --- gedragspsychologie --- geneeskunde --- menskunde --- neurochemie --- neurofysiologie --- neurologie --- psychologie --- 600.52 --- zenuwstelsel (gez) --- 606.1 --- 611.82 --- 159.91 --- Hersenen en gedrag --- automatisering (computer) --- bewegingsorganen (motoriek) --- bioritme --- dementie (dementia, dementia senilis) --- dyslexie (woordblindheid) --- gedragsstoornissen --- gedragstherapie --- gehoor (oor) --- hersenen (cerebrum) --- hersentumor --- intelligentie --- neurochirurgie (hersenchirurgie, hersenoperatie) --- reuk --- stress --- zenuwstelsel (neurofysiologie) --- Psychologie --- (zie ook: skelet, spierstelsel) --- (zie ook: jet lag) --- (zie ook: neurologie) --- hersenen. --- belastbaarheid ( neurofysiologie ). --- neurofysiologie. --- zenuwstelsel. --- gedrag. --- gedragsneurologie.
Choose an application
Dit boek bevat de laatste stand van zaken op het gebied van onderzoek naar deze zware vorm van jeugdcriminaliteit in Nederland. Het schetst een beeld van de ontwikkeling van ernstige en gewelddadige jeugddelinquentie vanaf de kindertijd tot aan de vroege volwassenheid, de risicofactoren die deze ontwikkeling beïnvloeden en succesvolle interventies die ernstige en gewelddadige criminaliteit kunnen terugdringen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder meer: jeugdige seksuele delinquenten en hun achtergrond, etnische verschillen bij jeugdcriminaliteit, neuropsychologische aspecten van ernstige en gewelddadige jeugdcriminaliteit en de invloed van jeugdbendes. Daarbij wordt een vergelijking gemaakt tussen de Nederlandse situatie en bevindingen uit de grote hoeveelheid buitenlandse, met name Amerikaanse, studies.
Jeugdcriminaliteit --- Juvenile delinquency --- -Juvenile delinquents --- -#KVHB:Criminele en juridische psychologie --- 186.3 Jeugdhulp --- #KVHB:Jeugddelinquentie --- 395.67 --- asociaal gedrag --- gangs --- geweld --- jeugddelinquentie --- jeugdgroepen --- zedendelicten --- 343.91 --- Jeugddelinquentie --- jeugdmisdadigheid --- Delinquents --- Delinquents, Juvenile --- Juvenile offenders --- Offenders, Juvenile --- Offenders, Youthful --- Young offenders --- Youthful offenders --- Criminals --- Youth --- Delinquency, Juvenile --- Juvenile crime --- Conduct disorders in children --- Crime --- Juvenile corrections --- Reformatories --- 301.15 --- 343.3 --- Juvenile delinquents --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Criminology. Victimology --- jongerencriminaliteit --- Social policy and particular groups --- Netherlands --- #KVHB:Criminele en juridische psychologie --- DELINQUANCE JUVENILE --- Bandes criminelles --- PREVENTION --- DETERMINANTS --- Pays-Bas
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|