Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of occupations --- Didactic strategies --- bedrijfsopleidingen --- communicatie --- management --- werkplekleren
Choose an application
Hoe zorg je ervoor dat deelnemers van een training enthousiast naar huis gaan? Hoe raak je ze? En wanneer gaan ze daadwerkelijk in de praktijk met hun inzichten aan de slag? Het boek focust op de kernthema's in het vakmanschap en de persoonlijke ontwikkeling van de trainer. Hoe kan je als trainer het verschil maken? Het werk biedt vele inzichten en praktische handvatten in trainerscompetenties en coachend trainen, veranderingsprocessen begeleiden, interveniëren in groepsdynamica en trainen in het hier en nu.
Sociology of occupations --- Personnel management --- teamwork --- coaching --- groepsdynamica --- Personeelsmanagement --- Training --- Coaching --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- E-books --- Training (vorming)
Choose an application
Choose an application
Wanneer ben je tevreden over je eigen leven en loopbaan? Wat zijn de patronen waarin je zit vastgeroest? Welke dilemma's houden je gevangen? In dit werk staan 40 verrassende werkvormen die je als loopbaanbegeleider, trainer of coach toe kunt passen bij cliënten met loopbaanvragen. De werkvormen staan gerangschikt naar relevante thema's als visualisatie, ontspanning, actieplanning en communicatie. Zo help je de cliënt op een effectieve en speelse manier zich los te maken uit loopbaanpatronen die niet meer functioneel zijn en zich open te stellen voor nieuwe energie, een nieuwe houding en een nieuwe visie.Inhoud: Energie opwekken - Loopbaanyoga - Droomwerelden - Creatieve werkplaats - Stukjes van een puzzel - De kracht van communicatie - Knopen doorhakken - Routeplanner - Werkvormen toepassen
management --- personeelsbeleid --- gestion du personnel --- Communicatie --- Loopbaanbegeleiding --- Coaching --- Training --- Werkvormen --- Personeelsmanagement --- Carrière Loopbaan --- Coaching Coaching --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsbeleid --- #KVHB:Loopbaanadvies --- loopbaan --- coaching --- Werkvorm --- Sociology of occupations --- Labour market --- Training (vorming)
Choose an application
Een sollicitatiebrief maakt het verschil tussen wel of niet uitgenodigd worden en is daarmee een van de belangrijkste schakels op weg naar een nieuwe baan. Veel mensen breken zich het hoofd over hun sollicitatiebrief. Hoe lang moet de brief zijn? Wat zet je in de brief en wat in je cv? Wat is er anders en wat is hetzelfde gebleven nu brieven steeds vaker per e-mail of met een webformulier verstuurd worden? In dit boek wordt stap voor stap beschreven hoe je een goede sollicitatiebrief schrijft. Wat zijn belangrijke uitgangspunten, regels en valkuilen? Aan de hand van tien voorbeelden, die uitgebreid besproken worden, wordt uit de doeken gedaan hoe een personeelsselecteur een sollicitatiebrief leest. Het boek is daarmee het meest complete en actuele boek over het opstellen van een succesvolle sollicitatiebrief. De auteur studeerde personeelswerk en bedrijfssociologie, waarna hij als personeelsfunctionaris bij uiteenlopende bedrijven in dienst was. Tevens is hij werkzaam geweest als outplacement-, reïntegratie- en loopbaanadviseur. Via columns, twitter en de website Loopbaanadvies.net helpt hij werknemers bij de volgende stap in hun carrière.
658.311 --- Curriculum vitae Curriculum vitae --- Solliciteren --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- 331.108.36 --- 499.6 --- solliciteren --- 658.311 Recruitment, appointment etc. --- Recruitment, appointment etc. --- Sollicitaties --- Bee Collection --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
Sociology of occupations --- Organization theory --- Bedrijfsorganisatie --- Organisation des entreprises --- 65.011 --- 65.012.4 --- #A9802A --- Management Management --- Managers Managers --- Systèmes informatiques Geïnformatiseerde systemen --- Leadership Leadership --- Contrôle Controle --- Apprentissage Leerproces --- Compétences Bevoegdheden --- Pensée Denken --- #KVHB:Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- AA / International- internationaal --- 650 --- General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- Theorieën en grondbeginselen. Management
Choose an application
Liefde voor leren komt de eigen ontwikkeling en die van organisaties ten goede. Mensen die van leren houden, staan positief ten opzichte van nieuwe denkbeelden en inzichten, nieuwe situaties en ontwikkelingen. Daarbij leren ze op verschillende manieren en hebben voorkeuren voor verschillende contexten.Maar in de manier waarop leren nu georganiseerd wordt, zien we deze diversiteit niet terug. Liefde voor leren laat zien dat een bepaalde aanpak op een bepaalde plek voor bepaalde mensen goed werkt, maar op een ander moment en voor andere mensen totaal niet! Voor het vormgeven van leren op individueel, groeps- en organisatieniveau heeft u dus een 'taal' nodig die diversiteit in leren benoemt.In Liefde voor leren wordt deze taal ontwikkeld. Via het algemene leren in en om organisaties en het landschap van het leren leest u specifieker over leervoorkeuren, denkgewoonten en integratie en reflectie. Ieder hoofdstuk wordt voorafgegaan door een handige leeswijzer. Vier uitgebreide bijlagen zorgen er ten slotte voor dat u de diversiteit van leren in uw eigen organisatie toe kunt passen.
leren --- kennismanagement --- organisatieontwikkeling --- Sociology of occupations --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- pedagogiek --- levenslang leren --- bedrijfsorganisatie --- Sociologie van het beroep --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Planning in het bedrijf --- Apprentissage Leerproces --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Pensée Denken --- 061 organisaties --- 334 bedrijven --- 374 vorming en opleiding --- 415.4 --- leren leren --- leerpsychologie --- 371.3 --- 374.7 --- Denkgewoonten --- Leren : organisaties --- Leren --- Provincie West-Vlaanderen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- 370.02
Choose an application
In 1992 introduceerde Daniel Ofman het kernkwadrant, waarmee bedrijven en organisaties de kernkwaliteiten van teams en personen handig kunnen vaststellen. Met deze aangepaste versie kan idereen thuis aan zijn eigen kernkwaliteiten werken. Het kernkwadrant vormt de basis voor een nieuwe weg naar persoonlijke groei. Met dit boek kun je zelf je eigen kernkwaliteiten ontdekken en ontwikkelen
Persoonlijkheidsleer. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- organisatiepsychologie --- persoonlijkheidsleer --- Personality development --- Industrial psychology --- levenskwaliteit --- spiritualiteit --- Social psychology --- 417.1 --- kwaliteiten --- 159.923 --- Kernkwadranten --- Kernkwaliteiten --- Persoonlijke ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- 417 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- competentieontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 658.37 --- kernkwaliteiten --- kernkwadranten --- persoonlijkheidspsychologie --- persoonlijkheid --- psychologie --- typologieën --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- Integrale kwaliteitszorg --- Levenskwaliteit --- Psychologie --- Kwaliteit --- Zelfbeeld --- Organisatieontwikkeling --- Vaardigheden --- Competenties --- Psychologie Psychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Man --- Volwassene --- Kernkwadrant --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
Elk bedrijf is op zoek naar talent. Bijna elke organisatie heeft vandaag wel een HR-discipline 'talentmanagement' of 'potentieel- en talentontwikkeling'. Toch verschilt de betekenis die aan 'talent' wordt gegeven erg van organisatie tot organisatie.Hoe ga je met je medewerkers in gesprek over talent? Hoe hou je de resultaten voor ogen? Hoe verbind je talentontwikkeling met outputmanagement? De auteurs reiken je handvatten aan om met talent in je organisatie aan de slag te gaan. Daarbij putten ze uit de inzichten die jarenlang veldwerk bij uiteenlopende organisaties in de profit- en non-profitsector heeft opgeleverd. Bovendien introduceren ze het concept van circulair output management. Een nieuw en eenvoudig perspectief op het maken van afspraken over resultaten bij medewerkers, dat tegelijkertijd alle ruimte geeft voor talentontwikkeling
HRM (human resource management) --- Personality development --- Personnel management --- talentmanagement --- Competentiemanagement --- Begaafdheid --- Gedragspatronen --- Talent --- Talenten --- Zelfontplooiing --- Personeelsmanagement --- personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- 367.2 --- competentie-management --- competenties --- Organisatie --- personeelsbeleid 658.3 --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- HRM --- talenten --- Compétences Bevoegdheden --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Talentmanagement Gestion des talents --- Vaardigheden talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.3 --- bedrijfspsychologie - sociologie --- human resources management --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Competenties --- Talentontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- SERV --- Emotie --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
spellen --- maatschappijkritiek --- Sociology of occupations --- Politics --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactic strategies --- Play and Playthings. --- 316.7:796 --- #GBIB:SMM --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:filosofie --- #SMV:recreatie --- #SMV:sport --- 304 --- 79 --- Créativité Creativiteit --- Enseignement Onderwijs --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Jeux Spelen --- 433.6 --- productdesign --- speelplaatsen --- Play --- Playthings --- Puppets --- Toys --- Plays --- Plaything --- Playthings and Play --- Puppet --- Toy --- Sociologie van de sport --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed --- PLAY AND PLAYTHINGS --- Political aspects. --- PLAY AND PLAYTHINGS. --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Play and playthings. --- Play and Playthings --- C5 --- Recreations --- Recreation --- Amusements --- Games --- Political aspects --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- 310 --- sociologie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|