Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Leren en ontwikkeling (L&D) strategisch inzetten levert diverse voordelen op, zoals gemotiveerde medewerkers, verhoogde inzetbaarheid en weerbaarheid tegen burn-out. Een leermindset draagt ook bij aan de groei en wendbaarheid van je organisatie. Levenslang leren op de werkplek biedt hr-professionals, ondernemers en leiders een concreet stappenplan om een leercultuur te creëren die bijdraagt aan de groei van mensen én de ambities van de organisatie. Het boek biedt inspiratie om wettelijke opleidingsverplichtingen door oa de wet Werkbaar Werk, voor organisaties om te zetten naar leerinitiatieven mét impact.https://www.lannoo.be/nl/levenslang-leren-op-de-werkplek
Industrial psychology --- Personnel management --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- levenslang leren --- Levenslang leren --- Werkomgeving --- Professionalisering --- Loopbaanbeleid --- Competentiemanagement --- Loopbaanontwikkeling --- Lerende organisatie --- Motivatie --- Talentontwikkeling
Choose an application
Spelend leren zit in onze genen. Door het leren te combineren met spelen, wordt leren niet alleen effectiever, maar ook veel plezieriger. Serious Gaming is dan ook een buitengewoon krachtige ondersteuning bij veranderingstrajecten, kennisoverdracht en leerinterventies. 'Serious Gaming. Leren door te ervaren' geeft een dwarsdoorsnede van wat er anno 2014 gaande is in de wereld van Serious Gaming. Veertien professionals uit het veld, van ontwikkelaars en trainers tot adviseurs, lichten de principes toe en geven voorbeelden uit de praktijk. Onder de vlag van 'Serious Gaming' behandelt dit boek business-simulaties, gamification, applied gaming en business games in digitale of analoge vorm. De diversiteit van de hoofdstukken illustreert de veelkleurigheid van het fenomeen. Toch zijn ze allemaal opgebouwd rond dezelfde kern: het spectaculaire rendement dat 'leren door te ervaren' oplevert.
Personnel management --- levenslang leren --- spelen --- Ervaringsleren --- Spelend leren --- Spelen --- Computerspellen --- Competentiemanagement --- 367.2 --- Jeux Spelen --- Apprentissage Leerproces
Choose an application
volwasseneneducatie --- beroepsvervolmaking --- Sociology of education --- levenslang leren --- Adult education. Lifelong learning --- Volwasseneneducatie --- Levenslang leren --- Europa --- Beleid --- #A9706A --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Rôle de l'Etat Rol van de Staat --- Europe Europa --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- 450.4 --- 493.3 --- Leren --- Onderwijs --- Volwasseneneducatie (Volwassenenvorming) --- Onderwijskunde --- Onderwijs voor volwassenen --- Analyse --- Evaluatie --- Crisis --- Cultuur --- Permanente vorming
Choose an application
Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat het leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een heel bewust ondernomen activiteit. Het boek gaat verder in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar bekende leertheorieën en in alle hoofdstukken staan opdrachten. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten en met de praktijk. In deze 3de, herziene druk zijn nieuwe inzichten verwerkt, vooral op het gebied van informeel leren.Verkorte inhoudsopgave: Verschillende leerprocessen - Leren en (sub)cultuur - Van georganiseerd leren naar werkleren - Leervermogen - Achtergrond: leertheorie - Literatuur
leren --- leertheorieën --- werkplekleren --- didactische processen --- Educational psychology --- competentiemanagement --- levenslang leren --- Stages Stages --- 100733.jpg --- Volwasseneneducatie --- Levenslang leren --- Leerpsychologie. --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- 415.4 --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- psychologie --- 450.7 --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leren --- Volwassenen --- leerprocessen --- methodiek --- personeelsbeleid --- stage --- volwassenen --- Pedagogie --- didactiek --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- Opleiding en bijscholing --- 371.3
Choose an application
Wat zijn ontwikkelingen en trends in het HRD-vakgebied?Hoe is leren op de werkplek, in teams en andere Organisatiecontexten te organiseren?Welke rol spelen onder andere leiderschap, technologie, talent- en ontwerpbenaderingen, prestatie en de HRD-professie daarbij?Meer dan ooit bestaat er belangstelling voor vraagstukken op het snijvlak van leren, werken en ontwikkelen. Het vakgebied HRD is dan ook voortdurend in verandering. Samen met 80 gerenommeerde auteurs geven Rob Poell en Joseph Kessels in de derde editie van dit handboek een breed overzicht van het onderzoek, van de theorie en van innovatieve praktijken die (aankomende) HRD-professionals kunnen inspireren.De 45 hoofdstukken vormen rijke reflecties op de werkpraktijk van leren en ontwikkelen in arbeidsorganisaties. In de afgelopen tien jaar hebben zich in sneltempo tal van nieuwe thema's ontwikkeld, zoals duurzaam HR, employability, learning analytics, online leren en talentontwikkeling. In acht delen geeft dit handboek een totaaloverzicht van het vakgebied Human Resource Development vandaag. Het biedt een breed en onderbouwd perspectief op de belangrijkste vragen die spelen bij het organiseren van het leren.https://www.lannoocampus.be/nl/handboek-human-resource-development?utm_medium=email
BPB9999 --- Human resources ; trends. --- Competentiemanagement --- Bedrijfsopleidingen --- BPB2202 --- Organization theory --- Personnel management --- werkplekleren --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- Competenties --- Human resources management --- Leren --- Talentontwikkeling --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Talentmanagement Gestion des talents --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Performance Prestatie --- Talentmanagement --- human resource management --- HRM --- 005.96 --- Loopbaanbegeleiding --- Professionalisering --- Persoonlijke ontwikkeling --- Competentieontwikkeling --- Levenslang leren --- Teamwerk --- Personeelsmanagement
Choose an application
bedrijfsopleidingen --- bedrijfsleer --- Organization theory --- kennismanagement --- Relations humaines Menselijke relaties --- Information Informatie --- Changement Verandering --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Formateurs célèbres Bekende opleiders --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Organisatieleer --- Lerende organisaties --- Competentieontwikkeling --- Kennismanagement --- Levenslang leren --- Lerende organisatie
Choose an application
Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren' als toverwoorden van deze tijd. Maar combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'zin' leren, zowel in als buiten hun job. In dit boek staat beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de vragen van de 'lerenden' en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise wordt gebruikt die in de groep aanwezig is. De essentie is een leerklimaat van onderling vertrouwen en openheid te handhaven, waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling in elkaar overvloeien. Tot de doelgroep behoort iedereen die wil meedenken hoe je leren voor volwassenen boeiend maakt. Maar ook wie naar zinvolle bijscholing zoekt, leert met dit boek bewuster te kiezen uit het overvolle aanbod van opleidingen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Permanente vorming --- Permanente vorming. --- Volwassenenvorming --- Lerarenvervolmaking en research. --- Sociaal-cultureel werk. --- Methodiek. --- pedagogiek --- onderwijsvormen --- Adult education. Lifelong learning --- Higher education --- Belgium --- 65.01 --- Levenslang leren --- volwassenenonderwijs --- #SBIB:316.334.1O329 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- 493 --- permanente vorming --- volwassenenvorming --- 493.3 --- levenslang leren --- volwassenonderwijs --- 159.95 --- Leren --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 374.7 --- 375 --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Permanente educatie
Choose an application
Arnoud Raskin werkt met Mobile School al 15 jaar met straatkinderen in sloppenwijken over de hele wereld. Deze ervaring opende zijn ogen voor het enorme potentieel van deze kinderen en liet hem inzien dat de skills die zij iedere dag gebruiken om te overleven een waardevolle inspiratiebron kunnen zijn voor managers die hun onderneming in een concurrentiële omgeving staande moeten houden. Vanuit deze gedachte ontstond 'StreetwiZe': een bruikbaar model dat de inzichten en vaardigheden van de straat transfereert naar de ondernemingen van morgen. Leiders van de toekomst gaan uit van ieders individuele kracht, zij inspireren en ontwikkelen zo het talent van hun mensen.
Management. --- Competentiemanagement. --- management --- bedrijfsleer --- Organization theory --- straatkinderen --- levenslang leren --- Management strategie beleid wendbaarheid veerkracht --- Management --- Competentiemanagement --- Straatkinderen --- 65 management --- 658.01 ondernemerschap --- 658.3 persoonlijke ontwikkeling --- Management Management --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- PXL-Education 2014 --- onderwijs en maatschappij --- sociaal ondernemen --- Thuislozen --- Hulpverlening --- Kansarmoede --- Kansarmen --- Talentontwikkeling --- Jeugd --- Dak- en thuisloosheid --- Kansarme --- Jongere --- 431 --- kind en derde wereld --- competentiemanagement --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Leren op de werkplek biedt een inspirerend, veelzijdig en breed toegankelijk overzicht van de kennis die het onderzoek naar werkplekleren in het afgelopen decennium heeft opgeleverd, alsmede praktijkadviezen voor iedereen die in zijn werk of studie te maken heeft met het ontwerpen van leerwegen waarbij leren en werken geïntegreerd zijn.
Personnel management --- werkplekleren --- bedrijfsopleidingen --- Technical, artistic and vocational education --- Adult education. Lifelong learning --- levenslang leren --- coachen, human recource, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling, wendbaarheid --- 710 Vorming --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Nederland (492) --- e-learning e-learning --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- 454.2 --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Beroepsopleiding
Choose an application
In dit boek wordt het Vorkmodel uit de doeken gedaan, een inmiddels beproefde methodiek om een manier van aanpak te doen ten aanzien van je ontwikkeling of in gesprekken, om zinvolle, duurzame, gezonde en permanente ontwikkeling hanteerbaar te maken in diverse toepassingen. De boodschap is dat als je aan individuele ontwikkeling doet of anderen begeleid in hun ontwikkeling, je pas volledig bent als je op 4 sporen (projectmatig werken - zelfsturing - persoonlijke ontwikkeling - het grotere geheel) tegelijk voortgang boekt. In het Engels noemt men dat 'multi-tracking'
zelfsturing --- competentiemanagement --- levenslang leren --- Industrial psychology --- Persoonlijkheidsvorming --- Selfmanagement --- 37.041 --- Autonomie Zelfsturing --- Développement Ontwikkeling --- 321.3 --- 417 --- coaching --- identiteit --- planning --- zelfmanagement --- zelfontplooiing --- Zelfsturing --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- maatschappelijke ontwikkelingen --- Agologie (andragogie) --- Coachen --- Zelfontplooiing --- 366 --- Competentiemanagement --- Gedrag --- Gedragspatronen --- organisatie --- personeelsmanegement --- 102104.jpg --- filosofie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- persoonlijkheidsvorming --- 37.041 Autodidactiek --- Autodidactiek --- Methodiek --- Persoonlijkheidsleer --- 1 --- 37.03 --- Ontwikkelingspsychologie --- Veranderingsproces --- Psychotherapie
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|