Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
communicatiesociologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- Consumer behavior --- generatieconflict --- marketingcommunicatie --- jeugd --- identiteit --- Mass communications --- Netherlands --- 659.2 --- communicatie --- jongeren --- 21e eeuw --- 305.8 --- 308.4 --- 323 --- Communicatie --- Jeugd --- Jeugd(Jongeren) --- Media(Communicatiemedia) --- 316.77 --- Identiteit --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- Communicatie ; algemeen --- Sociologie van de jeugd --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Communication Communicatie --- Sociologie Sociologie --- Médias Media --- Kinderen en jeugd --- Samenleving --- Sociologie --- Communicatiesociologie --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Dit boek brengt het denken en voelen van de jongeren scherp engenuanceerd in beeld en toont ons de jeugd zoals we haar zelden te zien krijgen. Het steunt op een onderzoek bij 4700 jonge mensen tussen 17 en 18 jaar oud. De auteurs interviewdenook 641 leraars. Hun opvattingen en houdingen worden naast diede jongeren gelegd, wat verrassende resultaten kan opleveren.
Jeugd en maatschappij. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- sociale relaties --- ethiek --- Age group sociology --- jongerencultuur --- identiteit --- verenigingsleven --- gender --- Sociology of education --- jeugdproblematiek --- jeugd --- individualisering --- participatie --- Jongeren en maatschappij ; Vlaanderen --- Jongeren ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Vlaanderen --- jeugdsociologie --- jeugdcultuur --- opiniepeilingen --- leerkrachten --- secundair onderwijs --- 159.922.8 --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #GSDBP --- #SBIB:004.GIFTSOC --- #SBIB:HIVA --- #GBIB:IDGP --- 323.2-053.6 --- 316.346.3-053.6 --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- #KVHB:Sociologie --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Identiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 362.8 --- 301.08 --- 301.17 --- 371.22 --- 371.1 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- #GGSB: Jongeren --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #GGSB: Pastoraal --- Sociologie Sociologie --- Société Maatschappij --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- 308.4 --- jeugd (ler) --- Jeugd ; sociaal-wetenschappelijk onderzoek ; Vlaandere --- Jeugd en maatschappij ; Vlaanderen --- Adolescenten --- Adolescentenpsychologie --- Jeugd --- Onderwijsgevenden --- Sociologie --- generatieconflicten --- sociologie --- toekomstvisies --- trends --- C6 --- leerlingen --- onderwijzend personeel --- Sociologie van de jeugd --- sociale groepen, jeugd --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Jongeren --- Pastoraal --- Vlaanderen
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Choose an application
webapplicaties (informatica) --- Computer assisted instruction --- e-learning --- web 2.0 --- jeugd --- jeugdcultuur --- web 2.0. --- digitalisering --- internet --- Automatisation Automatisering --- Internet Internet --- Réseaux Netwerken --- Information (gestion) Informatie (management) --- 316.32 --- Internet 2.0 --- Computers --- Informatiesamenleving --- Jeugdcultuur --- Digitale snelweg --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- Informatiemaatschappij 002:304 --- Werk --- Kinderen en jeugd --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Informatiemaatschappij --- Kind --- IT --- Communicatiemiddel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
#GSDBL --- citatenverzameling --- kinderen --- humor --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Humour Humor --- Langage Taalgebruik --- C3 --- jeugd --- verzameling --- Kunst en cultuur --- Dutch literature --- Nederlandse letterkunde. --- Tekstuitgave.
Choose an application
Een nieuwe generatie werkende jongeren, Generatie Y (geboren tussen 1985 en 2000) zorgt nu al voor beroering: ze denken en werken immers anders dan bedrijven gewoon zijn. Het boek laat Generatie Y zelf aan het woord. Jonge ondernemers en professionals vertellen hoe zij tegen de andere generaties aankijken, wat hun op- en tegenvalt. En ja, ze zijn eigenwijs; maar teamspirit en persoonlijk contact met oudere generaties is ook voor hen belangrijk. Met een open blik spreken ze carrière, echt samenwerken en inspirerend leiderschap. Aart Bontekoning verschaft het theoretische kader, gebaseerd op zijn onderzoek, Marieke Grondstra en haar Y-genoten zorgen voor de verfrissende blik. Dat levert boeiende inzichten en praktische handvatten op, waarmee (HR-)managers en leiders de generatieverschillen in hun eigen organisatie kunnen opsporen, bespreekbaar maken en benutten.Inhoudsopgave1. Generatie Y stelt zich voor2. Nieuwe generaties als cultuurupdates3. Verslag generatierYs - Generatie Y ontmoet de andere generaties4. Samenwerken met alle generaties loont!5. Cultuur en leiderschap6. Ondernemen met inspiratie7. DYkdoorbraken in BV Nederland8. Identiteit - een typische Y-discussie?!9. Werkprincipes voor het benutten van generatiekrachten - Het Nieuwe Samenwerken
generatieconflict --- organisatiepsychologie --- Sociology of organization --- innovatiemanagement --- generatiemarketing --- Personeelsmanagement --- Samenleving --- Sociologie --- Leeftijd --- Managementvaardigheden --- Trends --- Cultuursociologie --- Arbeidsmarkt --- Organisatieleer --- Generatie Y --- Generatiekloof --- Teamwerk --- Oudere werknemers --- Jeugd --- Age Leeftijd --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Trend --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Journalist en schrijver Boudewijn Vanpeteghem maakte een zware en levensbedreigende depressie door. In een openhartig en pakkend relaas vertelt hij hoe hij maandenlang op de rand van de dood balanceerde, en hoe hij uiteindelijk uit die hel van Dante geraakte. Dantes tiende cirkel is tevens het verhaal van het leven in een psychiatrisch ziekenhuis en wil hoop geven aan al wie met die vreselijke ziekte te maken heeft.
Depressie --- Psychologie Psychologie --- depressie --- #SBIB:316.334.3M20 --- #SBIB:1H30 --- Sociale epidemiologie en etiologie: sociale aspecten van ziekte en gezondheid --- Filosofie van de mens, wijsgerige antropologie --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
1. Kinderrechten en media : een meervoudig perspectief 2. De vijfminutenregel en andere beperkingen betreffende tv-reclame in functie van de bescherming van minderjarigen 3. De vijfminutenregel sinds 1987 : een overzicht 4. De vijfminutenregel en het EU-recht 5. De vijfminutenregel en artikel 10 EVRM 6. De vijfminutenregel en artikel 13 en 17 IVRK 7. De vijfminutenregel : knelpunten en beleidskeuzen 8. Nawoord
Kinderen en reclame. --- Kinderen en televisie. --- Reclame --- Sociale agogiek --- Kinderen en reclame --- Mediarecht --- Televisie --- ethiek. --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- België. --- children [people by age group] --- Advertising. Public relations --- Age group sociology --- ethiek --- Industrial and intellectual property --- commercials [oral or performed works] --- mediaonderzoek --- ethics [philosophy] --- media-analyse --- mediarecht --- kinderen --- reclame --- Kinderen en televisie --- Reclame ; televisie --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:309H2813 --- #SBIB:012.AANKOOP --- #BAVD --- #A0102R --- 347.63 <493> --- 659.1 --- #A0103A --- 690 Media, mediarecht --- 693 Handelsreclame --- Protection de la jeunesse Jeugdbescherming --- Médias Media --- Télévision Televisie --- 193 Kinderrechten en Media --- Publicité Adverteren --- 659 --- 301.185.1 --- 347.77 --- televisiereclame --- reclame en kinderen --- televisiereclame en kinderen --- Vlaanderen --- televisie --- 791.46 --- België --- 095.1 --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Reclame: juridische, ethische, ideologische aspecten --- Reclame. Public relations --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Industriële en intellectuele eigendom --- televisie in België --- kinderen en televisiereclame --- Kinderen en jeugd --- Televisiereclame --- Reclamereglementeringen --- Kind --- Reclamereglementering --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderzoek --- Geweld --- Jeugd en televisie
Choose an application
Arnoud Raskin werkt met Mobile School al 15 jaar met straatkinderen in sloppenwijken over de hele wereld. Deze ervaring opende zijn ogen voor het enorme potentieel van deze kinderen en liet hem inzien dat de skills die zij iedere dag gebruiken om te overleven een waardevolle inspiratiebron kunnen zijn voor managers die hun onderneming in een concurrentiële omgeving staande moeten houden. Vanuit deze gedachte ontstond 'StreetwiZe': een bruikbaar model dat de inzichten en vaardigheden van de straat transfereert naar de ondernemingen van morgen. Leiders van de toekomst gaan uit van ieders individuele kracht, zij inspireren en ontwikkelen zo het talent van hun mensen.
Management. --- Competentiemanagement. --- management --- bedrijfsleer --- Organization theory --- straatkinderen --- levenslang leren --- Management strategie beleid wendbaarheid veerkracht --- Management --- Competentiemanagement --- Straatkinderen --- 65 management --- 658.01 ondernemerschap --- 658.3 persoonlijke ontwikkeling --- Management Management --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- PXL-Education 2014 --- onderwijs en maatschappij --- sociaal ondernemen --- Thuislozen --- Hulpverlening --- Kansarmoede --- Kansarmen --- Talentontwikkeling --- Jeugd --- Dak- en thuisloosheid --- Kansarme --- Jongere --- 431 --- kind en derde wereld --- competentiemanagement --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Ben jij een bezige bij, een ideeënfontein of een grenzenverlegger? Kom alles te weten over de verschillende talenten en ontdek die van jou in dit boek.Kiezen voor talent is belangrijk. Want door te doen waar je goed in bent, krijg je niet alleen extra energie, het bezorgt je ook meer veerkracht en zelfvertrouwen.
Personality development --- Didactics of social education --- talentmanagement --- ontwikkelingspsychologie --- zelfvertrouwen --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Kinderen --- Talenten --- Zelfvertrouwen --- Emoties --- Gedrag --- Prentenboeken --- talenten --- kinderen --- Personnalité Persoonlijkheid --- Talentmanagement Gestion des talents --- management --- psychologie --- personeelsbeleid --- welzijn --- 478.8 --- 474.21 --- 415.3 --- gestion du personnel --- bien-être --- Uitvoerende functies --- Kind --- Talent --- Emotie --- Prentenboek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|