Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Jeroen Hendriksen gaat in op de verschillende invalshoeken die Kolb genspireerd hebben tot zijn belangrijke publicatie Experiential Learning. De fascinatie van de auteur voor ervaringsleren was daarbij het uitgangspunt. Befaamde onderzoekers als Dewey, Lewin, Piaget, maar ook de humanistische psychologie met Maslow, Rogers en Perls en de pedagogiek van Paolo Freire zijn inspiratiebronnen voor Kolb. In Cirkelen rond Kolb worden ze in hun samenhang uitgewerkt en aangevuld met veel nieuwe inspirerende werkvormen en oefeningen. Jeroen Hendriksen besteedt ook aandacht aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van leren en legt een link tussen ervaringsleren toen en organisatieleren nu. Cirkelen rond Kolb is leerboek en oefenboek tegelijk. Spelenderwijs wordt de lezer meegenomen in de boeiende wereld van het ervaringsleren. Theoretische impulsen en oefeningen wisselen elkaar af. Zo ontstaat een rijk palet aan mogelijkheden voor manager, trainer, opleider, consultant, personal coach en docent Om zelf vorm te geven aan nieuwe leerimpulsen. U vindt in dit boek: de originele leerstijlentest van Kolb, reflectieoefeningen, didactische suggesties, teamdiagnose-instrumenten, oefeningen voor doeners, bezinners, dromers en beslissers Inhoudsopgave : Theoriegedeelte 1. Leren als transformatie van ervaring 1.1 De leercyclus van Kolb 1.2 De wortels van ervaringsleren 1.3 Het oplossen van problemen 1.4 Overzicht van leerkenmerken 1.5 Het ontwikkelingsmodel van Kolb 1.6 En nu dan eindelijk...de leerstijlentest 1.7 Verwerking testuitslag 1.8 Reflectie op de testuitslag 1.9 Beroepsgroepen en leerstijlen 2. Leren reflecteren binnen organisaties 2.1 Inleiding 2.2 Oud en nieuw leren 2.3 EVA: ervaringen, vaardigheden en attituden 2.4 Intermezzo 2.5 Reflectie als motor voor het leren 2.6 Single-loop en double-loop leren 2.7 Afronding en nieuwe formule Praktijkgedeelte 3. Praktijk Oefeningen voor doeners 3.1 Kennismakingsoefening 3.2 Creatief met Kolb: kwartetten 3.3 Maak je eigen test 3.4 De lerende organisatie Als metafoor Oefeningen voor bezinners 3.5 Het gewentensonderzoek 3.6 Beschrijf je eigen leergeschiedenis 3.7 Leren van verhalen 3.8 Reflectieverslag 3.9 Reflectie als bewustwordingsproces 3.10 Intervisie: de zevenstappenmethode 3.11 Personal coaching en leerstijlen Oefeningen voor denkers 3.12 Leerstijlen en leeractiviteiten 3.13 Didactische suggesties voor het ontwerpen 3.14 Oefening in teamdiagnose 3.15 Weerstanden 3.16 Analyseoefening Oefeningen voor beslissers 3.17 Beslissingen en effectiviteit 3.18 Actieplan maken 3.19 Evaluatieoefening 3.20 Een training ontwerpen
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Ervaringsleren. --- Kolb, David. --- Leerbevordering. --- Leerstrategieën. --- Onderwijsleerprocessen. --- E-books --- Hoger onderwijs --- Psychologie --- Pedagogiek --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- 159.95 --- Ervaringsleren --- Kolb --- Leren --- Organisatie --- Reflecteren --- Werkvormen --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Leermethode --- Man --- Volwassene --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Videogames zijn in de loop der jaren uitgegroeid van een paar bewegende stippen op een zwart-wit scherm tot een spel dat zich in real time in een 3D-omgeving afspeelt. Ook de taal en de terminologie zijn na al die jaren een eigen leven gaan leiden. Soms lijkt het wel een geheimtaaltje van hardcore gamers. Dit woordenboek geeft uitleg bij alle termen die in de wereld van de videogames gebruikt worden. Met vertelt het ook de geschiedenis van de meest markante games, situeert het de voornaamste spelers op de markt en biedt het een kijk op het productieproces van de videospellen.
Computerspellen --- Videospelen --- Woordenboeken. --- games --- Computer. Automation --- Film --- Computerspelen ; woordenboeken --- Videospelen ; woordenboeken --- Video --- Speelgoedindustrie --- Software --- Informatica --- Woordenboeken --- Academic collection --- #SBIB:309H17 --- #BAVD --- #A0201A --- 096 Informatica --- Vidéo Video --- Lexiques Lexica --- Informatique Informatica --- 681.3 --- 791.4 --- 030.8 --- Gust De Meyer, Steven Malliet, David Verbruggen --- kunst --- computers --- ontwerp --- cybercultuur --- videogames --- videospellen --- interactiviteit --- naslagwerk --- 791.5 --- 766.02 --- 766 --- kinderen --- spelen --- gaming --- 433.6 --- Computer- en videogames --- Computer. Informatica. Automatisering --- Woordenboeken en repertoria --- kind, spel en speelgoed --- Woordenboek --- Verpleegkunde
Choose an application
Captain David Marquet was used to giving orders. In the high-stress environment of the USS Santa Fe, a nuclear-powered submarine, it was crucial his men did their job well. But the ship was dogged by poor morale, poor performance and the worst retention in the fleet. One day, Marquet unknowingly gave an impossible order, and his crew tried to follow it anyway. He realized he was leading in a culture of followers, and they were all in danger unless they fundamentally changed the way they did things. Marquet took matters into his own hands and pushed for leadership at every level. Before long, his crew became fully engaged and the Santa Fe skyrocketed from worst t first in the fleet. No matter your business or position, you can apply Marquet's approach to create a workplace where everyone takes responsibility for their actions, people are healthier and happier - and everyone is a leader.
Leadership --- Teams in the workplace --- Decision making --- Decision Making --- Workplace --- Institutional Management Teams --- Management Teams, Institutional --- Institutional Management Team --- Management Team, Institutional --- Team, Institutional Management --- Teams, Institutional Management --- Job Site --- Work Location --- Work Place --- Work-Site --- Worksite --- Job Sites --- Location, Work --- Locations, Work --- Place, Work --- Places, Work --- Site, Job --- Sites, Job --- Work Locations --- Work Places --- Work Site --- Work-Sites --- Workplaces --- Worksites --- Work Performance --- Industry --- Occupations --- Deciding --- Decision (Psychology) --- Decision analysis --- Decision processes --- Making decisions --- Management --- Management decisions --- Choice (Psychology) --- Problem solving --- Groups, Work --- Team building in the workplace --- Team work in the workplace --- Teambuilding in the workplace --- Teams, Work --- Teamwork in the workplace --- Work groups --- Work teams --- Social groups --- Work environment --- Ability --- Command of troops --- Followership --- Citizen Science --- Problem Solving --- Influentials --- Marquet, L. David. --- LEADERSHIP --- TEAMS IN THE WORKPLACE --- Leadership Leadership --- Prise de décision Beslissen --- Autonomie Zelfsturing --- Credit Assignment --- Assignment, Credit --- Assignments, Credit --- Credit Assignments
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|