Narrow your search

Library

FOD/SPF PO (290)

KU Leuven (223)

KBR (197)

ULB (195)

ULiège (185)

VUB (172)

UGent (169)

Belgian Parliament (162)

UCLouvain (160)

VDIC (153)

More...

Resource type

book (290)

digital (10)

periodical (5)

dissertation (1)

film (1)


Language

Dutch (126)

French (125)

English (31)

Undetermined (5)

Multiple languages (3)


Year
From To Submit

2024 (1)

2023 (3)

2022 (14)

2021 (20)

2020 (9)

More...
Listing 1 - 10 of 290 << page
of 29
>>
Sort by

Book
Klachtenmanagement voor openbare besturen : uitbouw en invalshoeken
Author:
ISBN: 9782509040732 Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.

Keywords

books


Book
Klachtenmanagement voor openbare besturen : klacht en klager
Author:
ISBN: 9782509040817 Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie gaan we achtereenvolgens dieper in op:• wat het begrip ‘klacht’ inhoudt;• welke drempels kunnen voorkomen dat klagers een klacht indienen;• hoe het sociaaleconomische en normatieve profiel van de klager eruit ziet;• welke bescherming de klager en de klacht volgens de wetgeving genieten bij een openbaar bestuur;• hoe je best kan omgaan met klagers.Dit boek verschijnt in de reeks Klachtenmanagement voor openbare besturen. Die reeks wil overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen, ondersteunen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. De auteur analyseert en beoordeelt bestaande klachtensystemen. Een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. We gaan op zoek naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.De content is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie kan het gebruiken in haar relaties met het publiek.Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.

Keywords

books


Book
Werken doe je maar thuis : De beste tips voor op kantoor
Author:
ISBN: 9789400404267 Year: 2021 Publisher: Meppel Thomas Rap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe overleef je kantoor? Iedereen die er weleens gewerkt heeft, weet dat dat bijna onmogelijk is. Als je al een flexplek hebt weten te veroveren, moet je vaak eerst naar de managementpraatjes van je baas luisteren, áls je die al kan verstaan door alle herrie van je collega's – kantoor is vaak de hel. Daarom dit boek. Hierin staan de beste tips voor op je werk handzaam op een rij.Japke-d. Bouma laat niet alleen zien hoe je vergaderingen, heidagen en afscheidsborrels doorstaat, maar ook of je slippers aan mag op kantoor en of je nou wel of niet moet zoenen op de nieuwjaarsreceptie. Het beste advies? Weg met de flexplek en werken doe je maar thuis! Dit boek is onmisbaar voor elke kantoortijger.

Keywords

books


Book
Werken met managementteams.
Authors: ---
ISBN: 9782509019622 Year: 2014 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

books


Book
Help mijn baas is een aap! (herziene editie) : Een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties
Author:
ISBN: 9789047009825 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress kunnen zijn.   Dit boek roept veel herkenning op, maar is niet alleen anekdotisch. Van Veen legt ook uit waardoor problemen in organisaties ontstaan en hoe we die kunnen oplossen. Help, mijn baas is een aap! is een aanrader voor iedereen die (a-)sociaal gedrag in zijn organisatie wil begrijpen.

Keywords

E-books


Book
Succesvol binnenhalen van toptalent
Authors: ---
ISBN: 9789024403882 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

E-books


Book
Tijdelijk leiderschap : dienstbaarheid aan mens en organisatie.
Author:
ISBN: 9789052616551 Year: 2008 Publisher: Den Haag Sdu Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gids voor de ontwikkeling van je eigen coachingsmethode : voor coaches en coaches in opleiding
Author:
ISBN: 9789024401864 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het zelf ontwikkelen van methodes geeft coaches de mogelijkheid hun eigen visie op coaching tot uitdrukking te brengen. Dit boek gaat ervan uit dat er niet één juiste manier is om te coachen en dat coaches zich voortdurend ontwikkelen. Elke coach vertrekt vanaf een ander punt. Het boek laat zien dat het ontwikkelen van een eigen coachingsmethode de persoonlijke authenticiteit van de coach versterkt en onderstreept het belang van het leren van anderen. Het past in de reeks van het succesvolle 'Het Coachingsmethoden Boek' (2011) en 'Het Coachingstechnieken Boek' (2012), die een overzicht geven van oude en nieuwere coachingsmethoden en -technieken


Book
Wandelcoaching
Author:
ISBN: 9789024401161 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom/Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel handige tips en oefeningen voor wandelcoaching, verpakt in krachtige, enthousiasmerende en inspirerende teksten van een auteur die zijn sporen verdiend heeft op het gebied van coaching.Wandelen maakt energiek, creatief, nieuwsgierig en belangstellend. Wandelend coachen zet niet alleen fysiek in beweging, maar ook mentaal. Het weet snel tot de kern van de vraag te komen, is verdiepend en helpt om goede gedragsalternatieven te ontwikkelen. Ook helpt het bij het zoeken naar antwoorden op zingevingsvragen.Het boek bestaat uit zo'n dertig korte hoofdstukken die zijn opgebouwd aan de hand van ervaringen met wandelcoaching door de auteur, stukjes theorie uit de psychologie en de filosofie, reflectiemateriaal en direct bruikbare tips en oefeningen.InhoudsopgaveInleidingOpzet van het boekVoor wie is dit boek geschreven?Een woord van dank1. Inleiding op wandelcoachingDeel 1 Over het voorbereiden op de wandeling2. Op stevige schoenen het terrein verkennen3. Een rugzak vol flow4. Reinigend ademen5. Buiten pijn en banden bekennen6. De paardenfluisteraar7. Traag wandelen om actief te luisteren8. Von himmelhoch jauchzen bis zu Tode betrübt&9. Kleine stappen naar een groot doelDeel 2 Over de hoofdthema's tijdens de wandeling10. Levensvragen11. Authenticiteit, een persoonlijk onderzoek12. Erkenning: niets ia praktischer dan een goede theorie!13. Accepteren doe je onvoorwaardelijk14. Emoties zijn het hart van onze hersenen15. 'Dat voelt niet goed!' 'Wat?'16. Geluk bestaat uit liefde, actie en hoop17. Het glas spiegelt de spiegel18. Dirigent of eerste violist: over persoonlijk leiderschapDeel 3 Over de nazorg: coaching en werkvormen19. Een goed gesprek over levenskunst20. De 'ja, maar'-man: over provocatieve wandelcoaching21. Dilemma's voor de coach22. No limits23. Kleine kruidenleer24. Op zoek naar passie en liefde25. Over het visualiseren van toverbergen26. Aangeraakt worden door de muze: verhalen vertellen27. Het zoet en het zuur van afscheid nemen


Book
Leiderschap door (zelf)coaching : bewustzijnspsychologie voor managers, adviseurs en coaches.
Author:
ISBN: 9789074899246 Year: 2009 Publisher: S.l. Symbolon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 290 << page
of 29
>>
Sort by