Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dé methode voor doelgericht schrijven.We lezen steeds vluchtiger en selectiever door de overvloed aan informatie die op ons afkomt. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is daarvoor een handige methode. Hiermee ga je bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de kernboodschap voorop staat.De kracht van het piramideprincipe laat je zien hoe je in vier stappen naar een doelgerichte tekst werkt. De methode in het boek is gebaseerd op het Pyramid Principle dat de Amerikaanse consultant Barbara Minto voor McKinsey ontwikkelde. De auteurs kiezen voor een pragmatische benadering van het piramideprincipe. De praktische tips en praktijkvoorbeelden helpen je de methode direct in je werk toe te passen. Het resultaat: je bereikt in minder tijd meer effect met je teksten.Dit boek is bedoeld voor iedereen die overstap wil maken van informatie spuien naar lezergericht schrijven. Of je nu beleidsmedewerker, adviseur, consultant of onderzoeker bent. In deze derde herziene editie zijn onderwerpen als het MECE-principe en het gericht inzetten van bijlagen en links verdiept en geactualiseerd. Dat geldt ook voor de tips en voorbeelden.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9659_De-kracht-van-het-piramideprincipe
Mass communications --- advertenties --- copywriting --- reclameteksten --- marketingcommunicatie --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- ecriture --- Nederlands --- Schrijven --- Schrijftechniek --- Correspondentie --- Denken --- Redeneren --- Schrijfstijl --- piram
Choose an application
De belangrijkste bedrijfsmedia worden behandeld : brief, circulaire, folder, brochure, persbericht, jaarverslag.
communication [function] --- teksten schrijven --- bedrijfscommunicatie --- copywriting --- communicatie --- Mass communications --- Presse d'entreprise Bedrijfspublicaties --- Information (gestion) Informatie (management) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication Communicatie --- zakelijke communicatie --- Nederlands --- 374.2 --- Communicatie in en door de onderneming --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- Public relations --- 651.7 )* NEDERLANDSE HANDELSCORRESPONDENTIE --- advertenties --- correspondentie --- handelscorrespondentie --- taalkunde --- verslagen --- 651.7 --- Bedrijfscommunicatie --- Nederlandse zakelijke communicatie --- Schrijven --- Tekstschrijven --- Personeelsbladen --- Direct mail --- Jaarverslagen --- Bedrijfsjournalistiek --- Persberichten --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie.
Choose an application
Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw wervende teksten? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt? In deze openhartige handleiding krijgt u schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. Responscijfers in split run tests bewijzen dat de tips werken voor uw brieven en e-mails, voor wervende enveloppen en antwoorddocumenten, voor sterke advertenties. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere tekstsoorten: van uw persbericht over uw PowerPointpresentatie tot zelfs uw vergaderverslag. Responscopywriter Mark Van Bogaert laat u strikt persoonlijk meekijken in zijn testresultaten. En tussendoor ook naar de 'mailigheid' die hij in zijn eigen brievenbus en mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.
Handelscorrespondentie --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- Applied marketing --- presenteren --- commercials [oral or performed works] --- direct mail --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- reclame --- idiomen --- Mass communications --- Stilistics --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 803.93 -06 --- 659.2 --- C4 --- handleiding --- taalgebruik --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Reclame --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- Schrijfadviezen --- advertenties --- communicatie --- e-marketing --- mailing --- marketing --- schrijven --- E110043.jpg --- Verkopen per post --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Media en communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Correspondentie --- departement Algemeen 10 --- presentaties --- e-mail --- Media 316.774 --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Schrijven --- Marketing --- Financiewezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- zakelijke communicatie --- communication [function] --- creatief schrijven
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|