Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

UCLL (3)

UGent (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

VIVES (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2004 (1)

2002 (1)

1975 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Praktische wenken bij de studie van de Franse taal
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001115012 Year: 1975 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De oorspronkelijke opzet is gehandhaafd, te weten het signaleren van idiomatische en grammaticale structuurproblemen aan Nederlanders die naar het Frans vertalen of een Franse tekst redigeren. Bij de beschrijving van de ingangen volgen de bewerkers steeds hetzelfde model. Na een eerste indeling in woordsoorten of in homoniemen volgt een genummerd overzicht van de hoofdbetekenissen of van de belangrijkste combinatiemogelijkheden, waarmee de nummering van de voorbeelden correspondeert, zodat het opzoeken van de gewenste taalinformatie wordt vergemakkelijkt. De taal van de voorbeeldzinnen is die van het algemeen gangbare hedendaagse Frans. In de Observations grammaticales is gestreefd naar coherente ordening van de grammaticale rubrieken en naar een grotere precisie in de beschrijving. Ook hier gaat het uitsluitend om die contrastieve moeilijkheden, die voor Nederlanders die Frans leren steeds weer problemen opleveren. Achterin is een woordregister opgenomen van Nederlandse trefwoorden.


Book
Geschiedenisdidactiek : handboek voor de vakdocent
Authors: --- ---
ISBN: 9062833993 9789062833993 Year: 2004 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geschiedenis en geschiedenisonderwijs staan in het middelpunt van de belangstelling. Menigeen heeft zo zijn ideeën over een goede geschiedenisleraar, die goed kan vertellen, die het verleden tot leven brengt, die zijn leerlingen weet te boeien en op die manier iets meegeeft voor het leven. Het vormgeven van goed geschiedenisonderwijs is geen sinecure. Het is een vak, een ambacht waarbij heel wat komt kijken. Geschiedenisdidactiek gaat in de eerste plaats uit van belangrijke competenties van de docent, zoals het bijbrengen van historisch besef, het uitleggen van abstracte begrippen, verhalen vertellen en het leren opbouwen van historische redenering. Alle bouwmaterialen komen daarbij aan bod: teksten, afbeeldingen, audiovisueel materiaal, ict, maar ook musea en omgevingsonderwijs, steeds in verband met de leerdoelen van geschiedenisonderwijs. Dit boek is een praktijkgericht handboek waarin de concrete lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding, maar ook de reeds in het onderwijs werkzame docent zal er veel van zijn gading vinden. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by