Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Achtergrondinformatie over tellen en getalbegrip en over het voeren van peilingsgesprekjes met jonge kinderen. Daarnaast worden bij de verschillende spelletjes suggesties voor het stellen van vragen, doen van interventies en bieden van extra hulp gegeven. De map bevat verder observatieformulieren.
cognitieve opvoeding --- getalbegrip --- kleuters --- tellen --- wiskundige initiatie --- 471.42 --- Evaluatie --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- Evaluatie ; kleuteronderwijs --- Getalbegrip ; kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Rekenen
Choose an application
In Spelend rekenen met peuters en kleuters wordt op een heel praktische manier beschreven hoe u de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs kunt stimuleren. Het boek reikt hiervoor een schat aan inspirerende ideeën aan voor uitdagende en betekenisvolle activiteiten, die u direct in de praktijk kunt gebruiken.Op deze manier kunt u een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving realiseren.
Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 471.42 --- Peuters --- Spelend leren --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- kleuteronderwijs --- didactiek --- cognitieve opvoeding --- rekenen --- Kleuteronderwijs --- Rekenen --- Didactiek --- Wiskunde --- Klasinrichting --- Hoekenwerk
Choose an application
muis in plastic-hoesje
cognitieve opvoeding --- Kindergarten --- kleuren (themawoord fictie) --- 471.42 --- 536.5 --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- 535 ) Kleurenleer --- kleuren --- Cognitieve opvoeding --- Kleurenleer - Kleurenpsychologie --- Kinderen --- Spelen --- Werkbladen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kleur (kleur) --- Werkblad
Choose an application
1-0624-7
Getallen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- pedagogiek --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- 471.42 --- didactiek --- schoolboeken --- wiskunde --- Getallen --- Kleuteronderwijs --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- Handboek/cursus --- 471.42 ) * COGNITIEVE OPVOEDING - K.O. --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- 471.42 ) * COGNITIEVE OPVOEDING - K.O --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- Getallenkennis --- getallenleer
Choose an application
Puzzel je Slim biedt een synthese van zowat alles wat voorhanden en mogelijk is rond puzzelsoorten en puzzelstrategieën. Het is geen theoretisch werk maar een praktijkboek voor de leerkracht uit het kleuter- en uit het buitengewoon onderwijs. Dit praktijkbaoek bevat een waaier van suggesties en didactische tips waaruit de leerkracht zelf keuzes maakt. Zij moet niet al deze suggesties en tips realiseren, maar... hoe meer ideeën, hoe rijker en bewuster de gemaakte keuzes.
Kleuteronderwijs ; didactiek --- Spelen ; didactiek --- puzzels --- zorgverbreding --- Orthopedagogics --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Puzzels --- 471.42 --- didactiek --- differentiatie --- kleuteronderwijs --- remediërend onderwijs --- Puzzelen --- Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- PXL-Education 2015 --- cognitieve didactiek --- puzzelen --- Didactiek --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Puzzel
Choose an application
In dit boek wordt een reeks uitgewerkte suggesties aangedragen voor telactiviteiten die erop gericht zijn om de kinderen elkaar te laten zien wat ze allemaal al kunnen, om ze onder woorden te laten brengen hoe ze dingen doen, en om ze daarover met elkaar van gedachten te laten wisselen. Activiteiten dus die in groter en kleiner groepsverband plaatsvinden, met een sterk accent op het sociale aspect van het leren. Hoofddoel daarbij is niet om het tellen als een geïsoleerde vaardigheid aan te leren, maar om de kinderen in aanvulling op de meer individueel opgedane ervaringen, te prikkelen en te inspireren, daarmee een nadere bewustwording stimulerend van een aantal fundamentele aspecten van het tellen.
Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- tellen --- voorbereidend rekenen --- 471.42 --- wiskunde --- didactiek --- Bouwen --- Handboek/cursus --- Hoeveelheden --- Hoeveelheidsbegrip --- Kabouters --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knippen --- Knopen --- Lieveheersbeestjes --- Muizen --- Piraten --- Tellen --- Wegen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- Tellen : kleuteronderwijs --- kleuterschool --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Als kleuters leren tellen, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? Hoe kunt u als leerkracht inschatten of de ontwikkeling van getalbegrip bij kinderen naar wens verloopt? De map Als kleuters leren tellen... is bedoeld voor leerkrachten en remedial teachers in het basisonderwijs. In de map krijgt u achtergrondinformatie over de wijze waarop kleuters leren tellen en getalbegrip ontwikkelen. Daarnaast leert u hoe u peilingsgesprekken kunt houden met jonge kinderen.
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- tellen --- kleuters --- rekenen --- wiskundige initiatie --- getalbegrip --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- wiskunde --- Getalbegrip --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- Kleuters --- Rekenen --- Kleuteronderwijs --- Kleuter
Choose an application
Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext. Alle spelletjes in dit pakket zijn ontwikkeld volgens de ontwikkelingsdoelen uit het onderwijs. Aan de hand van het overzichtsschema weet je meteen rond welke doelen een bepaald spel werkt, of kun je snel spellen selecteren op basis van de doelen die je wil bereiken.
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Gezelschapsspelen --- gezelschapsspellen --- sociale vaardigheden --- taalontwikkeling --- wiskundige initiatie --- 471.4 --- 471.6 --- 471.42 --- cognitieve opvoeding --- didactiek --- zorgverbreding --- 622.1 --- Concentratie (Aandacht) --- Fijne motoriek --- Taalspelletjes --- Wiskundige initiatie --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen
Choose an application
Gezelschapsspelletjes spelen is iets wat jonge kinderen geweldig leuk vinden. Maar het kan ook heel leerrijk zijn. Deze map staat boordevol gezelschapsspelletjes waarmee kinderen zonder het te beseffen heel wat vaardigheden ontdekken en oefenen. En dat gebeurt gewoon al spelend!Dit pakket bevat kant-en-klaar spelmateriaal voor kleuters vanaf 4 jaar. Lees de eenvoudige, stapsgewijze instructie en ga meteen aan de slag! Je hoeft enkel nog de speelborden uit de map te nemen, de opdrachtkaarten uit te knippen en een (kleuren)dobbelsteen en enkele pionnen klaar te leggen. Als je de materialen lamineert en verstevigt, gaan deze spelletjes jarenlang mee!Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext.Speel je slim 2 richt zich op het verwerven van volgende vaardigheden:- getalbegrip tot zes ontwikkelen- de een-eenrelatie leren toepassen- het synchroon tellen stimuleren- oefenen van de begrippen 'meer', 'minder' en 'evenveel'?- taalontwikkeling stimuleren aan de hand van rijm, visuele discriminatie, het verdelen van woorden in klankgroepen...- informatie vanuit twee richtingen leren samenbrengen in een rooster (matrix)- een opgelegd patroon voortzetten- stimuleren van taakgerichtheid en concentratie- werken aan sociale vaardigheden(http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?doelgroep=kleuterschool&ct=103&pg=detail&rid=1281)
Gezelschapsspelen --- 471.42 --- 622.1 --- Wiskundige initiatie --- Concentratie (Aandacht) --- sociale vaardigheden --- Taalspelletjes --- Fijne motoriek --- gezelschapsspellen --- wiskundige initiatie --- taalontwikkeling --- #PBIB:+108.21 --- 471.4 --- 471.6 --- didactiek --- cognitieve opvoeding --- zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Schoolbooks - Didactic material --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Werkbladen --- 4-jarigen --- Spel --- Werkblad --- 4-jarige --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Getalbegrip --- Tellen --- Executieve functies --- Taalverwerving --- Sociale vaardigheden --- Kleur (kleur) --- Identificatie --- Ruimtelijk inzicht
Choose an application
Inhoud van de werkmap : 1. Rekenen-wiskunde voor kleuters - 2. Gecijferd bewustzijn in de praktijk - 3. Planning en organisatie - 4. De activiteiten : getalbegrip, meten, meetkunde - 5. Literatuur - Bijlagen : leerlijn gecijferd bewustzijn, doelen rekenontwikkeling jonge kinderen 2-7 jaar, registratie- en planningsformulieren
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- aanvankelijk rekenen --- Didactics of mathematics --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- getalbegrip --- kleuters --- meetkunde --- wiskunde --- Cijfers --- Gecijferdheid --- Getalbegrip --- Meetkunde --- Meten --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Rekenen --- Tijd --- Voorbereidend rekenen --- cijferen --- meten --- Aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- Meten : kleuteronderwijs --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- rekenen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kindergarten
Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|