Listing 1 - 10 of 167 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cocreatie is bij uitstek de benadering wanneer jouw organisatie – bedrijf, instelling, vereniging, buurtwerking – geconfronteerd wordt met complexe uitdagingen en onbekende uitwegen. Dit boek is bestemd voor al wie als leidinggevende of begeleider, zonder pasklare antwoorden en oplossingen, het onvoorspelbare pad van cocreatief leiderschap wil bewandelen. We stellen bondig vijftien ondersteunende praktijken voor die dienen als spiegel en baken.
366.41 --- Leiderschap --- leidinggeven --- co-creation --- participatie --- Social psychology --- coachen
Choose an application
Beschrijving van de coachende rol van leerkrachten in het voortgezet en beroepsonderwijs, waarbij de zelfregulerende leerling centraal staat.
Coachend lesgeven --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- leraren --- leren leren --- coachen
Choose an application
Het Werkboek Talentgedreven onderwijs geven is een uitbreiding bij het boek Talentgedreven onderwijs geven. In dat basisboek beschrijven Els Pronk en Elke Busschots tien samenhangende thema?s die het landschap vormen voor onderwijs geven vanuit talent. Het vertrekpunt is daarbij steeds opnieuw diegene die dat onderwijs verzorgt: jij, als (toekomstige) leerkracht. Je eigen talenten vormen het fundament onder de manier waarop jij lesgeeft aan (jonge) kinderen en aan jongeren. En door je eigen talenten bewust in te zetten ben je een voorbeeld voor je leerlingen. Dan ben je talent gedreven onderwijs aan het geven.Dit werkboek is bedoeld als logboek van je eigen talenten en processtappen. Een aantal opdrachten uit het basisboek komt in dit werkboek terug, verrijkt met extra reflecties en verdiepingsoefeningen. Zo ondersteunt dit werkboek je om een verschil te maken voor kinderen en jongeren, door hen te versterken van binnenuit.https://www.vangorcum.nl/onderwijs/100-460_Werkboek-Talentgedreven-onderwijs-geven
Onderwijs --- Talentontwikkeling --- Talent --- Basisonderwijs --- Talenten --- Kwaliteiten --- Zelfvertrouwen --- Veerkracht --- Coachen --- Leerlingenbegeleiding
Choose an application
Vind je het als coach ook wel eens lastig om eindeloos naar je coachees te zitten luisteren? Heb je het gevoel dat er soms meer in je gesprekken zit dan je er nu uithaalt? Wil je graag efficiënter en krachtiger leren coachen, ongeacht je methode?Ondanks de goede wil en inspanningen van coaches en hun klanten blijven heel wat coachgesprekken aan de oppervlakte draaien. Coaches werken naast de essentiële kwestie en missen de 'punch' om de coachee echt in beweging te krijgen. De voornaamste oorzaak daarvoor is dat er te veel gepraat wordt. Het coachgesprek is 'twee stoelen en twee hoofden', een mentale uitwisseling van woorden. Terwijl belangrijke of moeilijke veranderingen juist in het lichaam en in het onbewuste beginnen. In Coachen zonder blabla lees je hoe je het eindeloze praten stillegt en hoe je van elk coachgesprek een spannende belevenis maakt. Je leert spelen met fysieke werkvormen, met de dynamiek van het gesprek en met je houding. Je ontdekt waarom het beter is om minder lief te zijn en je klant nog meer het vuur aan de schenen te leggen.(https://www.lannoo.be/nl/coachen-zonder-blabla)
Coaching Coaching --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- didactische werkvormen --- Coaching ; management --- Coaching --- Management --- 070 Psychologie --- change, coachen, cultuur, management, personeel --- Coachen --- Werkvormen --- 371.39
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- personeelstraining --- sociale filosofie --- burn-out --- coaching --- supervisie --- intervisie --- RET (rationeel-emotieve therapie) --- groepsontwikkeling --- loopbaanontwikkeling --- 65.01 --- Socratisch coachen --- coachen --- communicatie
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of sport --- sportpsychologie --- 159.9:796 --- 796.015 --- Angsten --- Emoties --- Management --- Sportpsychologie --- Woede --- 025136.jpg --- Competitiesport --- Sport: emoties --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training
Choose an application
In de handleiding voor de mentor-coach staan concrete tips rond het uitbouwen van een coachingtraject. Daarnaast bevat ze achtergrondinformatie die de aangereikte oefeningen in het werkboek kaderen binnen het theortische discours; Elke oefening bevat ook extra materiaal om ze verder uit te diepen.
Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- mentoren --- lerarenopleiding --- reflectie (psychologie) --- Coachen --- Lerarenopleiding --- 450.7 --- Beginnende leraren --- Mentoren --- coachen --- KHCA --- mentoring --- onderwijs --- reflectie --- Opleiding en bijscholing --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Lerarenbegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Coaching --- Mentor
Choose an application
Deze nieuwe uitgave geeft een heldere schets van het oplossingsgericht denkkader. Na een introductie zoomt de auteur in op de competenties van een oplossingsgerichte coach. De lezer maakt kennis met het Brugse model, dat rijkelijk geïllustreerd wordt met voorbeelden uit de praktijk. Op vraag van heel wat lezers reikt het boek enkele concrete tools aan. Het boek biedt ook een aantal uitnodigingen tot zelfreflectie, oneliners en ruimte voor persoonlijke notities. Dit nieuwe boek maakt de lezer warm voor het boeiende denkkader van het oplossingsgericht werken. Voor ervaren coaches is het een handig naslagwerk en middel tot zelfreflectie. Voor beginnende coaches is het een nuttig instrument om het oplossingsgericht coachen in de vingers te krijgen. Chris Van Dam heeft ondertussen meer dan 15 jaar ervaring als supervisor, intervisor, personal coach en teamcoach. Hij werkt als praktijklector aan HoGent, is staflid aan het Korzybski Instituut en het Oplossingsgericht Centrum vzw. Chris is een ervaren spreker en geeft workshops in België en Nederland. Hij is actief in diverse sectoren in de non-profit: onderwijs, ziekenhuizen, verslavingszorg, gehandicaptensector…
coaching --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Coaching ; management --- Coaching --- Coachen --- Oplossingsgericht denken --- 658.3 --- Brugse Model --- 658.31 --- Personal coaching --- Psychology [Industrial ] --- Personnel --- Coaching of --- Personeelsbeleid --- PXL-Healthcare 2018 --- non-profit sector --- coachen --- zelfreflectie --- Oplossingsgerichte therapie --- Oplossingsgericht werken
Choose an application
Sport en emotie vormen een onafscheidelijk koppel. Door wedstrijdsporters, hun begeleiders en hun thuisfront, worden deze emoties beleefd als te duchten fenomenen, aangezien ze tot een ernstig prestatieverval (of daling van het prestatieniveau) kunnen leiden. Aan de andere kant is er de ervaring dat emoties de motor kunnen zijn voor schitterende prestaties. Een topprestatie wordt verklaard als gestuwd door een emotie die nu eens woede dan weer plezier kan zijn. En de zaken worden nog ingewikkelder als blijkt dat angst de ene sporter verlamt, terwijl het een andere atleet in een ideale prestatietoestand kan brengen. Om te zwijgen over de verschillen tussen sporttakken en de verschillende context waarin moet worden gepresteerd. Het loont dus de moeite om emoties te bekijken vanuit een sportpsychologisch perspectief. In deel 1 worden de startknoppen van emoties bekeken, evenals de rechtstreekse gevolgen voor de aandacht, de denkprocessen, de motivatie en de gedragingen van de sporter. Ook de effecten op omstanders, scheidsrechters, teamgenoten en tegenstanders worden op een rij gezet. Deel 2 behandelt de verschillende manieren om emoties te sturen. Zowel lichamelijke als cognitieve en gedragsmatige methoden van emotiemanagement worden toegelicht in hun bruikbaarheid binnen de wedstrijdsport. In deel 3 worden de krijtlijnen uitgetekend voor een begeleide zelfsturing bij het omgaan met angst. Een geïndividualiseerde aanpak, waarbij de inbreng van de trainer/coach en het thuisfront onmisbaar is, staat hierbij centraal.
Sportpsychologie --- Sport --- 159.9:796 --- 796.015 --- Emoties --- Prestaties --- Angsten --- Academic collection --- 617.5 --- coaching --- sport --- emoties --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- PXL-Education 2019 --- sportpsychologie
Choose an application
In 2008 krijgt ze een zware burn-out als gevolg van een echtscheiding en herstructurering op het werk. Dit was voor Ann Meesschaert de trigger om antwoorden te zoeken. Ze volgde verscheidene opleidingen waarvan ze de inzichten nu toepast in haar multidisciplinaire aanpak bij de behandeling van burn-outpatiënten. Ze werkt als zelfstandige coach en helpt mensen met klachten van stress, burn-out en bore-out en geeft eveneens loopbaanadvies. Ze woont en werkt in de buurt van Gent. Check ook haar website www.coachingbijburnout.be
stress --- zelfzorg --- burn-out --- arbeidsbelasting --- ziekteverzuim --- Psychology --- coachen --- PXL-Healthcare 2019 --- burnout --- stressmanagement --- 331.02 --- Burn-out --- Stress --- Coaching --- Burnout --- Stress management --- Burnout. --- Coaching. --- Stress management. --- Stress. --- burn-out. --- coachen. --- stress. --- 331.02.
Listing 1 - 10 of 167 | << page >> |
Sort by
|