Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
The focus of this book is the use of genre-based approaches to teaching academic writing. Genre-based courses enable second language learners to integrate their linguistic, organisational and contextual knowledge in a variety of different tasks. The book reviews pedagogical approaches to genre through English for Specific Purposes and Systemic Functional Linguistics to present a synthesis of the current research being undertaken in the field. From this theoretical base, Ian Bruce proposes a new model of genre-based approaches to academic writing, and analyses the ways in which this can be implemented in pedagogy and curriculum design. Academic Writing and Genre is a cutting-edge monograph which will be essential reading for researchers in applied linguistics.
Academic writing --- Literary form --- Academisch Engels --- Academische teksten. --- Schrijfvaardigheid --- Study and teaching (Higher). --- didactiek. --- Form, Literary --- Forms, Literary --- Forms of literature --- Genre (Literature) --- Genre, Literary --- Genres, Literary --- Genres of literature --- Literary forms --- Literary genetics --- Literary genres --- Literary types (Genres) --- Literature --- Learned writing --- Scholarly writing --- Authorship --- Study and teaching (Higher)
Choose an application
Academisch Nederlands. --- Academische teksten --- Essays --- Literatuuronderzoek --- Nederlandse taal --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke artikels --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal. --- cultuurwetenschappen. --- schrijfvaardigheid. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijke publicaties --- writing [processes] --- Architecture --- Stilistics --- Literature --- Social sciences --- Authorship --- Language arts --- Study and teaching --- 001.8 --- cultuurwetenschappen --- academisering --- literatuur --- geschiedenis --- filosofie --- scripties --- essays --- verhandelingen --- dissertaties --- papers --- literatuuronderzoek --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Tekstschrijven --- Cultuursociologie --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Methodologie --- Cultuurwetenschappen. --- Schrijfvaardigheid. --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De laatste jaren is er hoe langer hoe meer aandacht voor het belang van academische taalvaardigheden als essentieel onderdeel van een succesvolle studieloopbaan. Ook de problematiek van taal en diversiteit wint aan belang. In het landschap van het hoger onderwijs rijzen recent her en der projecten en initiatieven op rond taalbeleid. De Dienst voor Studieadvies/Diversiteit van de Vrije Universiteit Brussel ontwikkelde dit originele Oefenboek Academische Taalvaardigheden l. Het is een praktisch leerinstrument waarmee je als (beginnende) student hoger onderwijs meteen aan de slag kan. Het boek bestaat uit twee delen: 1. Elementgerichte oefeningen en 2. Vaardigheden. De elementgerichte oefeningen gaan over de ‘elementen’ van de taal. Je leert er je woordenschat verruimen, correcte zinnen vormen, en je krijgt sleutels aangereikt om met vaktaal om te gaan. Wat de vaardigheden betreft, leer je hoe je goede definities kunt maken, hoe je efficiënter kunt lezen, bijvoorbeeld met het oog op meerkeuze-examenvragen, hoe je omgaat met verschillende taalregisters, en heel wat meer. Bij het opstellen van de oefeningen hebben de auteurs zich zowel gebaseerd op de praktijk van studiebegeleiding en gesprekken met docenten, assistenten, trajectbegeleiders, als op een exploratie van diverse eindcompetenties binnen de academische opleidingen. Het gebruikte ‘taalmateriaal’ is onder meer afkomstig uit algemene inleidende eerstejaarscursussen van uiteenlopende opleidingen. In die zin is dit oefenboek tevens een ‘taalbad’ academisch Nederlands. Er werd dus ingespeeld op de noden en behoeften bij eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs, maar wegens het vakoverschrijdende karakter van de oefeningen kunnen zij ook nuttig zijn voor studenten uit hogere jaren, leerlingen uit het secundair onderwijs of studenten aan andere onderwijsinstellingen.
Academische leesvaardigheid.
---
Academische schrijfvaardigheid.
---
Academische taalvaardigheden.
---
Academische teksten
---
Communicatieve vaardigheden.
---
Nederlands.
---
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
---
Nederlandse taal.
---
Academische spreekvaardigheid.
---
316.772
---
Nederlands
---
communicatie
---
hoger onderwijs
---
leesvaardigheden
---
oefeningen
---
taalgebruik
---
taalvaardigheden
---
* 844.6
---
wetenschappelijke taal
---
808.1
---
844.6
---
taalvaardigheid
---
Communicatie
---
Hoger onderwijs
---
Nederlands 844.6
---
Nederlands, communicatie
---
Taalvaardigheid
---
81
---
Taal
---
Taalgebruik
---
Hoger onderwijs; Vlaanderen
---
316.772 Communicatievormen--
Choose an application
Psychology --- Social sciences --- Psychological literature --- Social science literature --- Authorship --- Publishing --- Naslagwerken --- Publicatienormen. --- publicatienormen. --- Bronvermelding. --- Academische teksten --- Bibliografische referenties. --- Elektronische bronnen --- Rapporten --- Research --- Scripties. --- Engelse taal --- stijl. --- bibliografische referenties. --- Engelse taal. --- handboeken. --- Psychologie --- Rédaction de rapports, notes et comptes rendus --- Art d'écrire --- schrijven --- Science --- zakelijk schrijven --- writing [processes] --- 002 --- Citeren --- Refereren --- APA-normen --- APA --- 001.818 --- Documentatie : refereren --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.81 --- 450.8 --- APA (American Psychological Association) --- citeren en refereren --- literatuurstudie --- 031 --- citeren --- informatievaardigheden --- rapporteren --- refereren --- #SBIB:02G --- #SBIB:303H0 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- #KVHA:Stijlboek; Engels --- #KVHA:Stijlboek; psychologie --- #KVHA:Taalzuivering; Engels --- #KVHB:APA-regels --- #KVHB:Bibliografische referenties --- #KVHB:Kantoor TP --- 001.891 --- 159.9.078 --- 159.9.078 Instrumentarium van het psychologisch onderzoek --- Instrumentarium van het psychologisch onderzoek --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Psychology literature --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren --- informatie en documentatie --- Bibliotheekwezen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Rédaction de rapports, notes et comptes rendus. --- Art d'écrire. --- Rapporteren --- American Psychological Association --- Onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHA:Teksttypologie --- #KVHA:APA-regels --- #KVHA:Citeren --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Stijl. --- Handboeken. --- Onderzoek (wetenschap) --- Psychology - Authorship - Style manuals --- Social sciences - Authorship - Style manuals --- Psychological literature - Publishing - Handbooks, manuals, etc. --- Social science literature - Publishing - Handbooks, manuals, etc.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|