Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wanneer je de landelijke aanpak van eenzaamheid vergelijkt met onderzoek over ?wat werkt?, ontdek je dat veel daarvan niet overeenkomt. Een niet-eenzaam persoon die een eenzaam persoon gaat helpen, werkt vooral stigmatiserend. Extra ontmoeting organiseren kan zelfs averechts werken. Wat werkt dan wel? Dat laat Van eenzaamheid naar verbinding zien. Het boek bevat niet alleen informatie over effectieve aanpakken, maar biedt ook tools die professionals direct kunnen inzetten in de praktijk.https://www.vangorcum.nl/product/100-408_Van-eenzaamheid-naar-verbinding
eenzaamheid --- verbinding --- 364.2 --- Eenzaamheid --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- welzijnswerk --- cliënt-hulpverlener relatie
Choose an application
Chemistry, Organic. --- alkaan --- elektrofiele substitutiereactie --- heterocyclische verbinding --- infraroodspectroscopie --- massaspectrometrie --- nmr spectroscopie --- stereoisomerie --- 547 --- Chemistry, Organic --- Organic chemistry --- Chemistry --- 547 Organic chemistry --- aminozuur --- aromatische verbinding --- chemische reactie --- koolhydraat --- organische chemie --- Organische chemie --- (zie ook: organische scheikunde) --- Chimie organique
Choose an application
Is eenzaamheid echt zo'n probleem? Waarom dan wel? Was dat altijd al zo? Wie raakt het? Hoe zou je dat dan kunnen aanpakken? Dat zijn enkele van de vragen die dit boek beantwoordt. De auteur neemt je mee op een tocht langs wetenschap, praktijkvoorbeelden en theorie, om uit te komen bij een toekomstperspectief voor minder eenzaamheid en meer verbinding.https://gompel-svacina.eu/product/de-eenzaamheidsparadox/
eenzaamheid --- 159.94 --- #SBIB:316.8H10 --- 316.613.4 --- Welzijns- en sociale problemen: algemeen --- Sociale psychologie--Sociale gevoelens. Emoties --- verbinding --- Psychology --- Loneliness --- Eenzaamheid
Choose an application
staal --- staalconstructies --- berekeningen --- berekening bouwconstructie --- Staalbouw --- Liggers --- Kolommen --- Verbindingen --- Raamwerken --- betonnen kolom --- betonnen ligger --- betonnen raamwerk --- betonnen verbinding --- dimensioneringsmethode --- staalconstructie --- (zie ook: stalen constructie) --- Steel framing (Building). --- Building, Iron and steel --- Construction steel. --- Architecture and technology --- Design and construction. --- History
Choose an application
This important collection reviews key research on adhesive behaviour and applications in sectors as diverse as construction and automotive engineering. The book is divided into three main parts: fundamentals, mechanical properties and applications. Part 1 focuses on the basic properties of adhesives, surface assessment and treatment. Part 2 concentrates on understanding how adhesives perform under stress and the factors affecting fatigue and failure. The final part of the book reviews industry specific applications in areas such as building and construction, transport and electrical engineerin
lijm --- lijmen --- gelijmde verbinding --- materiaalonderzoek --- materialenleer --- (zie ook: kleefverbinding) --- Adhesives. --- Adhésifs. --- Adhesives --- Chemical & Materials Engineering --- Engineering & Applied Sciences --- Chemical Engineering --- Agglutinants --- Bonding agents (Adhesives) --- Binders (Materials) --- Cement --- Cements, Adhesive --- Glue --- Mucilage
Choose an application
Misschien geloof jij, net als ik, dat kinderen van nature 'goed' zijn? Misschien kwam ook jij terecht in de rollercoaster die het ouderschap is en ging je op zoek naar de beste versie van jezelf en van je kind? Er bestaat hoe langer hoe meer kennis en inzicht in hoe we kinderen kunnen ondersteunen om dicht bij hun kern te blijven, zonder autoritair of toegeeflijk te hoeven zijn. Tijdens mijn zoektocht leerde ik de taal van mijn kinderen te begrijpen en spreken: spel bracht verbinding. Verbindend spelen maakt ouderschap gemakkelijker en leuker, het versterkt onze band en het helpt kinderen om ongedwongen de beste versie van zichzelf naar boven te brengen. Dit boek is geen handleiding of stappenplan maar staat wel boordevol inzichten en eerlijke praktijkervaringen om jou als jonge ouder te inspireren. Herontdek je eigen speelinstinct en breng zo meer verbinding en plezier in je ouderschap én in je gezin. Met voorwoord van Jürgen Peeters (auteur Kinderen zijn geen puppy's) en illustraties van Noëmi Willemen (@lecoeuramareebasse) (flaptekst)H.W.L. Keus-AsveldNele Flamang is beïnvloed door het werk van de Zwitsers-Amerikaanse ontwikkelingspsychologe Aletha Solter, grondlegster van de Aware Parenting-methode. Deze methode wil ouders en kinderen (0-7 jaar) via spelvormen bij elkaar brengen om zo het kind te ontplooien en het ouder zijn verder te ontwikkelen. De lezer krijgt geen stappenplan aangeboden, maar theorie, ideeën en praktijkervaringen (uit het gezin van de schrijfster), gebaseerd op begrip, compassie en actief bezig zijn. Veel aandacht is er daarnaast voor de lay-out: groene tekstblokken met citaten uit literatuur, dialogen en gedachten van moeder en kind op een groene achtergrond, groen-witte illustraties en blokjes 'mamagedachten'. Achter in veelgestelde vragen, reacties van ouders en een literatuuropgave. Met enkele invulpagina's. Een boek om, gezien de toegepaste methode, bijvoorbeeld per thema te gebruiken met als doel Spel-Tijd toe te passen. De Belgische auteur is moeder van twee kleine kinderen en instructrice van de Aware Parenting-methode.© NBD Biblion
Opvoeding --- Ouder-kind relatie --- Spelen --- Educational sciences --- bewegingsspelen --- opvoeding --- ouder-kind relatie --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- ouders-kind relatie --- ouderschap --- Ouderschap --- Hechting --- Macht --- Verbindingen --- Scheidingsangst --- Gezinsuitbreiding --- Verwachtingen --- Driftig zijn --- Spelontwikkeling --- Spel --- Hechting (psychologie) --- Verbinding (techniek) --- Verwachting --- Boos zijn
Choose an application
staal --- staalconstructies --- 691 --- 691.7 --- 693.9 --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Metaal --- Staal --- Staalskeletbouw --- Metaalconstructies --- Staalconstructies --- Construction steel. --- Architecture and technology --- Steel framing (Building). --- Building, Iron and steel --- History --- Design and construction. --- Overspannend staal --- 693.81 --- Staalbouw --- Verbindingen --- Brandveiligheid --- Dynamica --- Profielen (koudgevormd) --- Hoogbouw --- Bruggenbouw --- brandveiligheid --- dynamica --- gelaste t-verbinding --- geschoorde constructie --- hal --- hoogbouw --- hoogspanningsmast --- koudgevormd profiel --- ongeschoorde constructie --- ongeschoorde hal --- staal-betondraagconstructie --- staalbetonbrug --- staalconstructie --- stalen mast --- stalen verbinding --- tuibrug --- verbindingstechniek --- vermoeiingssterkte --- windturbinemast --- Staalbouw. Verbindingen. Buisconstructies --- (zie ook: fire safety engineering) --- (zie ook: integrale staal-beton brug) --- (zie ook: ponts mixtes brug) --- (zie ook: stalen constructie) --- (zie ook: lijmen) --- Solid state physics --- Metals and their compounds --- Building materials. Building technology --- Architecture --- steel frame construction
Choose an application
Als leraar toon je niet graag kwetsbaarheid: je wil niet onzeker overkomen of de controle over de groep verliezen. Toch is kwetsbaarheid de sleutel naar diepgaand vertrouwen tussen jou, je leerlingen en hun ouders.In je blootje voor de klas geeft je alle ingrediënten voor het scheppen van een positief klasklimaat. Het biedt inspiratie om voorbij discussies te kijken en toont hoe je op school een hechte band aangaat met anderen.Met talrijke speelse oefeningen en voorbeelden geeft dit boek je houvast om in te zetten op empathie en verbinding. Door subtiele aanpassingen te maken in het kijken en luisteren naar elkaar, en door het samen te doen, maak je op de cruciale momenten het verschil.(https://www.lannoo.be/nl/je-blootje-voor-de-klas)
Didactiek --- kwetsbaarheid --- leerkracht --- 371.21 --- vertrouwen --- verbinding --- 371.213 --- Leerling-leraarrelatie --- Leraren --- Kwetsbaarheid --- Verbinding --- Klasklimaat --- 454.22 --- 305.2 --- klasklimaat --- verbindende communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- psychologie van groepen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- didactische werkvormen --- leraren-leerling relatie --- Verbindende communicatie --- Verbindend werken --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Pedagogisch klimaat --- Empathie --- klassfeer --- pedagogisch klimaat --- lerarenbegeleiding --- Leraar --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Leraars --- Educational psychology --- Gedragingen --- 454.2 --- didactische principes --- welzijn --- 172 --- Communicatievaardigheden --- inclusief onderwijs --- empathie --- Onderwijsstrategieën --- Ethiek, levenskunst en zelfopvoeding --- kunsteducatie --- Inclusief onderwijs --- leerling-leraarrelatie --- didactiek
Choose an application
54 --- Thermochemie --- Ionen --- Massaspectrometrie --- Spectroscopie --- Thermodynamica --- Elektrochemie --- Alkanen --- Alkynen --- Alkenen --- Ether --- Alcohol --- Amines --- 541 --- Chemie --- alcohol --- alkaan --- alkyn --- amine --- aromatische verbinding --- atoom --- chemisch element --- covalente binding --- elektrochemie --- ether --- ion --- massaspectrometrie --- nmr spectroscopie --- reactiemechanisme --- scheikunde (chemie) --- spectroscopie --- thermochemie --- thermodynamica --- Chemistry. Mineralogical sciences --- (zie ook: warmteleer) --- 54 Chemistry. Mineralogical sciences --- Chemistry
Choose an application
In Houvast moeten de leerlingen grotendeels zelfstandig aan het werk om een rek te maken. Wat voor soort rek wordt het? Hoe gaat het eruitzien? Antwoorden op die vragen zullen door de leerlingen zelf ingevuld worden bij het ontwerp van hun product. De eigenschappen van verschillende materialen worden grondig onderzocht door de leerlingen zelf. Deze materiaalstudie is volledig in functie van hun realisatie. Geen enkele architect laat een huis bouwen zonder iets van tekeningen te hebben; zo zal geen enkele leerling zijn werkstuk beginnen maken zonder er eerst de aanzichten van te tekenen. Een hele klus dus voor een doe-het-zelver!
Techniek --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- techniek --- 640.12 --- 487.1 --- technologische opvoeding --- 486.7 --- Houtbewerking ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Verbindingen --- Kunststoffen --- Houtbewerking --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Vrij onderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Verbinding (techniek) --- Kunststof --- Industrie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|