Listing 1 - 10 of 435 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het verzorgen van rekenonderwijs op de basisschool is moeilijker dan veel leerkrachten zich realiseren. Het vraagt meer dan opdrachten zelf kunnen maken. Ook red je het niet met het aanleren van alleen de didactiek, want goed lesgeven zonder zelf voldoende rekenvaardig te zijn is onmogelijk. Het doel van Rekenen en wiskunde uitgelegd is de rekenvaardigheid die nodig is om als leerkracht op de basisschool goed te functioneren aan te leren en te verdiepen.
Choose an application
Alan Booth draws on a wide range of international research as well as the reflections and experiences of university historians, linking theory and practice. Teaching History at University examines how high-quality history teaching and learning can be achieved in today's universities worldwide. This is an essential resource for university teachers and all those who are responsible for ensuring the quality of teaching and learning policies and practices within their institutions.
History --- Histoire --- Study and teaching (Higher) --- Methodology. --- Etude et enseignement (supérieur) --- Méthodologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- Study and teaching (Higher). --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek. --- Etude et enseignement (supérieur) --- Méthodologie --- Annals --- Historiography --- Auxiliary sciences of history --- Methodology
Choose an application
Bij zowat alle vakken kunnen leerlingen moeite hebben met het taalgebruik. Dit boek wil docenten wijzen op de mogelijkheden om de problemen van de leerlingen met schooltaal uit de weg te ruimen. Het eerste deel gaat in op het onderwerp 'schooltaal als struikelblok'. Het tweede deel richt zich tot docenten Nederlands en gaat over het onderwijzen van schoolse taalvaardigheden. In het derde deel 'Schooltaal hanteren' reiken de auteurs praktische wenken aan voor docenten van alle vakken, opdat ze hun onderwijs beter kunnen afstemmen op het taalvaardigheidsniveau van de leerlingen. Dit derde deel bevat heel wat suggesties voor het overbrengen van leerstof in de meertalige klas.
Didactics --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Sociolinguistics --- taalgebruik --- taalbeschouwing --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek.
Choose an application
Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden
Meetkunde --- Didactiek --- Perspectief --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- 475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Metend rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.530/0014 --- Ruimte --- wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek.
Choose an application
Dit boek gaat over het leren lezen van en luisteren naar complexe teksten. Dit zijn teksten die moeilijk zijn door bijvoorbeeld de structuur, het taalgebruik of de achtergrondkennis die nodig is. Als leerlingen deze teksten - die zo de moeite waard zijn! - begrijpend kunnen lezen, brengen ze hun leesvaardigheid op een hoger niveau.
Begrijpend lezen. --- lezen --- studiemethoden --- leesvaardigheden --- begrijpend lezen --- moedertaalonderwijs --- Didactics of Dutch --- leesopvoeding --- Lezen ; didactiek --- leesonderwijs --- 456.2 --- Leren lezen --- Verdiepend lezen --- Lezen --- Begrijpend lezen --- Vakdidactiek --- 475.26 --- Taal en letterkunde; overige talen --- vakdidactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Schrijven --- Spel
Choose an application
avi 5 - niveau --- vakantie --- verhalen ; + 9 jaar --- #PBIB:+111.14 --- zeilen --- Lezen --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Choose an application
avi 6-niveau --- detective --- inbrekers --- #PBIB:+111.14 --- verhalen ; +9 jaar --- Lezen --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Choose an application
#PBIB:+107.22 --- #PBIB:+111.14 --- Pesten --- Lezen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- AVI 8
Choose an application
avi 6-niveau --- historie --- #PBIB:+111.14 --- historische verhalen --- middeleeuwen --- Lezen --- oorlog --- Nederlands --- verhalen ; + 9 jaar --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Choose an application
avi 6 - niveau --- chatten --- computers --- #PBIB:+111.14 --- spanning --- verhalen ; + 9 jaar --- Lezen --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 435 | << page >> |
Sort by
|