Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
sociaal-cultureel werk --- cultuur, beleid --- cultuur, sponsoring --- Sociology of cultural policy --- Capital structure --- funding --- projectaanpak --- cultuurbeleid --- financiering --- socio-artistieke projecten --- sponsoring
Choose an application
Sport et medias semblent s’inscrire dans une histoire partagée, entre mariage de raison et passion pour les spectacles de masse. Dès 1903, le journal L’Auto créait de toute pièce le Tour de France, événement appelé à devenir historique mais aussi à doper ses tirages de manière exponentielle ! Comment les vedettes et les événements sportifs sont-ils fabriqués ? Quel est le rôle des supporters ? Nouveaux médias et innovations techniques participent-ils d’une mutation, voire d’une uniformisation des pratiques ? Les contributions rassemblées ici interrogent les influences réciproques et ambiguës entre acteurs et médias, le rôle du sponsoring, les relations entre dopage et « engrenage médiatique », ou encore l’engouement pour les e-sports. Elles montrent que le sport est un terrain d’observation privilégié des évolutions complexes en cours dans notre société d’information et de communication aujourd’hui mondialisée.
Mass media and sports. --- Sports and mass media --- Sports --- communication --- sponsoring --- médiatisation --- sport
Choose an application
A free ebook version of this title is available through Luminos, University of California Press's Open Access publishing program. Visit www.luminosoa.org to learn more.Beyond the Movie Theater excavates the history of non-theatrical cinema before 1920, exploring where and how moving pictures of the 1910s were used in ways distinct from and often alternative to typical theatrical cinema. Unlike commercial cinema, non-theatrical cinema was multi-purpose in its uses and multi-sited in where it could be shown, targeted at particular audiences and, in some manner, sponsored. Relying on contemporary print sources and ephemera of the era to articulate how non-theatrical cinema was practiced and understood in the US during the 1910s, historian Gregory A. Waller charts a heterogeneous, fragmentary, and rich field that cannot be explained in terms of a master narrative concerning origin or institutionalization, progress or decline. Uncovering how and where films were put to use beyond the movie theater, this book complicates and expands our understanding of the history of American cinema, underscoring the myriad roles and everyday presence of moving pictures during the early twentieth century.
Motion pictures --- Sponsored films --- History --- Sponsored videos --- Sponsoring films --- Promotional films
Choose an application
Dit boek vormt een praktisch handboek en naslagwerk voor zowelde onervaren als de meer ervaren organisator Het boek helpt u bij de voorbereiding en uitvoering van kleinschalige evenementen, maar is ook nuttig als u bijvoorbeeld een groot congres moet organiseren Tevens geeft het u houvast als u de organisatie van een evenement om welke reden dan ook moet uitbesteden
evenementen marketing --- Marketing --- marketingcommunicatie --- Business management --- Congressen ; organisatie --- Evenementen ; organisatie --- #A0406A --- 098 Bedrijfskunde --- evenementenorganisatie --- congressen --- Relations publiques Public relations --- Séminaire Studiedag --- Sponsoring Sponsoring --- 659.5 --- Event management --- 658.81 )* VERKOOP --- bedrijfskunde algemeen --- evenementen --- Congressen --- Evenementen --- organisatie --- organisatie. --- Organisatie.
Choose an application
De sportwereld heeft de afgelopen decennia belangrijke wijzigingen doorgemaakt. Van een rustige weekendactiviteit evolueerde sport tot een complexe industrietak. Wie kan zich vandaag de dag nog een sportgebeurtenis van enige allure bedenken die niet wordt gesponsord? Met de snelle vlucht die sportsponsoring genomen heeft, is ook de complexiteit ervan toegenomen. Tegelijk bestaat de uitdaging erin om de sportsponsoring te omringen met public relations, reclame en actiecommunicatie. Deze tweede editie van Marketingcommunicatie in de sport omvat zowel de marketingcommunicatie ván sport als de marketingcommunicatie dóór sport. Veel verhalen laten twee zijdes zien van dezelfde medaille. De verantwoordelijken uit zowel de bedrijfswereld als uit de sportwereld kunnen dan ook veel opsteken van elkaars aanpak, problemen en uitdagingen.
Applied marketing --- sport --- Sociology of sport --- sportbeleid --- marketingcommunicatie --- Mass communications --- Marketingcommunicatie --- Marketing ; sport --- Sponsoring ; sport --- 796.062 --- sponsoring --- #SMV:sport --- #SMV:000001 --- #SMV:economie --- marketing --- 369.1 --- communicatie --- PR --- 659.1 --- 659.5 --- Sponsoring --- Vrije tijd en sport --- 796.07 --- Communicatie --- Marketing --- Reclame --- Sport --- 658.012 --- Marketing : communicatiestrategieën --- 081719.jpg --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- public relations --- Sponsoring (alle aspecten) --- Financiewezen --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Marketingcommunicatie geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context. Het boek bevat hoofdstukken over alle elementen van de communicatiemix, zoals internet, public relations, sponsoring, verkoopacties, adverteren en direct marketing. Het boek beschrft hoe bedrven omgaan met aspecten als branding, internet en cross-culturele marketingcommunicatie. Het hoofdstuk over online communicatie is geheel geactualiseerd, om de nieuwe ontwikkelingen en best-practice-toepassingen in deze groeibranche te kunnen beschrven. Marketingcommunicatie is geschreven voor studenten in het hoger onderws. Er is daarom veel aandacht besteed aan voorbeelden uit de praktk, cases, samenvattingen, vragen en aanbevolen literatuur. In deze vfde editie van Marketingcommunicatie z n de cases, bedrfsbeschrvingen, voorbeelden en referenties b gewerkt. Tevens is het boek geschikt voor marketingprofessionals.
Communicatie --- Marketing. --- #SBIB:309H2812 --- marketing --- 658.8 --- Marketingcommunicatie --- 658.88 --- 659.3 --- MA 2018-2019 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- 659 --- marketing, verkoop, distributie --- Toegepaste marketing --- Massacommunicatie --- OO Marketingcommunicatie --- Applied marketing --- verkoop --- merken --- Marketing --- PR (public relations) --- internationale communicatie --- sponsoring --- reclame --- marketingcommunicatie --- Mass communications --- PXL-Business 2016 --- PXL-Media & Tourism 2016 --- PXL-Handboeken --- MA HRM 2019-2020 --- Communicatiemix --- Reclame --- Public relations --- Sponsoring (alle aspecten) --- Mediaplanning --- MA HRM 2018-2019 --- Sponsoring --- Financiewezen
Choose an application
Marketingcommunicatie is niet alleen een van de meest zichtbare en bediscussieerde instrumenten van de marketingmix, maar ook een van de meest fascinerende. Iedere consument en manager krijgt dagelijks met reclame en internet te maken. Marketingmanagers staan voor de uitdaging hoe zij hun promotionele ideeën in de strategische management- en marketingplannen kunnen plaatsen.Marketingcommunicatie geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context. Het boek bevat hoofdstukken over alle elementen van de communicatiemix, zoals adverteren, public relations, sponsoring, verkoopacties, direct marketing, winkelcommunicatie, vakbeurzen, persoonlijke verkoop en internet.De tekst wordt gekenmerkt door een pedagogische aanpak en bevat een grote diversiteit aan voorbeelden uit de praktijk, minicases, samenvattingen, vragen en aanbevolen literatuur. Het boek bevat authentiek en gedetailleerd materiaal, vaak aangeleverd door managers van toonaangevende bedrijven. Het boek behandelt merken zoals Mercedes, Red Bull, Ericsson, Sony en Nike. Lees hoe toonaangevende bedrijven omgaan met zaken zoals branding, internet, b2b-marketing en meer.Nieuw in deze editieIn de zesde editie van Marketingcommunicatie is de structuur van het boek aangepast, waardoor deze nog toegankelijker en beter leesbaar is.Daarnaast is het boek weer helemaal up-to-date, inclusief alle belangrijke marketingcommunicatietrends. Vooral het hoofdstuk over online communicatie is flink geüpdatet en uitgebreid, waarbij er ook een gedeelte over communicatie via social media is toegevoegd. Alle overige hoofdstukken zijn ook geactualiseerd en voorzien van nieuwe casestudy?s en aansprekende voorbeelden.Ten slotte staat er veel online studie- en docentmateriaal op de digitale leeromgeving MyLab. Studenten kunnen hier zelf aan de slag met extra cases, een begrippentrainer, toetsen, animaties en video?s, verdiepende artikelen en relevante weblinks. Voor docenten zijn er ook extra toetsvragen met antwoorden en uitwerkingen bij de cases beschikbaar.bron : http://www.pearson.nl
Applied marketing --- Mass communications --- merken --- PR (public relations) --- internationale communicatie --- marketingcommunicatie --- reclame --- verkoop --- sponsoring --- Marketingcommunicatie --- Communicatie --- Marketing --- Communicatiemix --- Reclame --- Public relations --- Sponsoring (alle aspecten) --- Mediaplanning --- 658.88 --- 659.3 --- MA MM 2019-2020 --- Toegepaste marketing --- Massacommunicatie --- OO Marketingcommunicatie --- MA MM 2020-2021 --- PXL-Handboeken --- PXL-Business 2020 --- MA FM / verbredende keuzeopleiding 2020-2021 --- OO Marketingcommunicatie (*) --- Sponsoring --- Financiewezen --- MA MM 2021-2022 --- Europe --- MA MM 2022-2023
Choose an application
De wereld van de marketingcommunicatie verandert voortdurend. Marketingcommunicatiestrategie slaagt erin om te midden van al die veranderingen marketingcommunicatie een fundament te geven. Dit door middel van een doordacht stappenplan en inzichten die gebaseerd zijn op feiten. Na een inleiding in het vakgebied komen in Marketingcommunicatiestrategie systematisch alle marketingcommunicatie-instrumenten en de bijbehorende media aan bod. Vervolgens leert de student een afgewogen mix samen te stellen. Naast reclame worden sponsoring, PR, promoties, direct marketing, persoonlijke verkoop en winkelcommunicatie besproken, waarbij het belang van sterke merken een terugkerend thema is. Het boek is met name geschikt voor studenten van opleidingen in het hoger economisch en communicatieonderwijs.Wat is nieuw in de zevende editie van Marketingcommunicatiestrategie ?Deze zevende editie van Marketingcommunicatiestrategie is volledig geactualiseerd. Het stappenplan is aangepast en er is een nieuw merkmodel opgenomen. Verder bevat het een nieuwe visie op de veranderde consument, op de mediamix en op onderzoek. De online ontwikkelingen staan niet meer in een apart hoofdstuk, maar zijn nu geïntegreerd verwerkt in het boek. Ook wordt dieper ingegaan op de nieuwe ontwikkelingen en onderzoek naar de werking van communicatie. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.Online ondersteuningOp de bijbehorende site is veel aanvullend studie- en oefenmateriaal te vinden voor zowel docenten als studenten. Docenten kunnen ook gebruikmaken van Toets-op-maat voor het samenstellen van toetsen.Bron : http://ho.noordhoff.nl
Applied marketing --- Advertising. Public relations --- marketing --- reclamecampagnes --- marketingstrategie --- marketingcommunicatie --- reclame --- communicatiestrategie --- evenementen marketing --- communicatiemanagement --- Mass communications --- public relations --- PXL-Business 2015 --- Reclame --- Sponsoring (alle aspecten) --- Communicatie --- Marketing --- Public relations --- Direct marketing --- Reclameplanning --- Media --- Onderzoek --- Reclame-onderzoek --- Media-onderzoek --- Communicatie-onderzoek --- Evenementenmarketing --- 658.8 --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Sponsoring --- Mediaonderzoek --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Marktonderzoek
Choose an application
In dit boek probeert Pascal Gielen zicht te krijgen op de verschillende spelers die het cultuurbeleid op dit moment beïnvloeden en bepalen: de officiële en de officieuze beleidsmakers. Zo bekijkt hij bijvoorbeeld de rol van sponsors, de media, vooraanstaande culturele figuren. Tegelijkertijd gaat hij na hoe openbaar de beïnvloeding is. In dit boek komt op die manier een boeiende topografie tot stand van het 'culturele Vlaanderen'. Vervolgens wijst de auteur op een aantal knelpunten in het huidige beleid. Ons bestuur vertoont nog steeds de littekens van het 19de-eeuwse bureaucratische model, maar ook van de verzuiling en de politisering. Met het oog op de definitieve kentering van die situatie worden twee toekomstscenario's voor ons cultuurbeleid voorgesteld. Een eerste bouwt daarbij verder op de Vlaamse en Belgische beleidstraditie, een tweede laat zich inspireren door het Nederlandse model. Onafhankelijk van het scenario dat we uiteindeluijk zullen kiezen, worden enkele cruciale verwa ...
cultuurbeleid --- politiek --- Vlaanderen --- Sociology of cultural policy --- Civilisation --- Politics --- Flanders --- 316.7 --- #SBIB:013.GIFTSOC --- #SBIB:316.7C313 --- #SBIB:316.7C312 --- #gsdbS --- #VCV monografie 2001 --- #A0107A --- 601 Cultuurbeleid --- C3 --- cultuurpolitiek (x) --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuurbeleid: regionaal --- Cultuurbeleid: nationaal --- Kunst en cultuur --- Welzijnsbeleid --- Cultuurbeleid --- Politiek --- Media --- Reclame --- Sponsoring (alle aspecten) --- Sponsoring --- Maatschappij --- Film --- Emigratie --- cultuurbeleid. --- politiek. --- Vlaanderen.
Choose an application
Applied marketing --- Advertising. Public relations --- marketing --- marketingcommunicatie --- communicatiemanagement --- Mass communications --- 658.8 --- 658.8 )* MARKETING --- direct marketing --- reclame --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Reclame --- Sponsoring (alle aspecten) --- Communicatie --- Marketing --- Public relations --- Direct marketing --- Reclameplanning --- Media --- Voorlichting --- Onderzoek --- Reclame-onderzoek --- Media-onderzoek --- Communicatie-onderzoek --- Sponsoring --- Mediaonderzoek --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Communicatietheorie --- Marktonderzoek
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|