Narrow your search

Library

Odisee (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VUB (2)

AMSAB (1)

CaGeWeB (1)

More...

Resource type

book (3)

object (1)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2013 (1)

2007 (1)

1979 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Vrouwentaal en mannenpraat: verschillen in taalgebruik en taalgedrag in relatie tot de maatschappelijke rolverdeling
Authors: --- ---
ISBN: 9060123972 9789060123973 Year: 1979 Publisher: Amsterdam Van Gennep


Book
Het 'Rots en Water'-perspectief : een psychofysieke training voor jongens : basisboek
Author:
ISBN: 9789066654587 9066654589 Year: 2013 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het algemeen zijn jongens energieker en beweeglijker dan meisjes en vinden zij het moeilijker om emoties en datgene wat hen beweegt in woorden uit te drukken. Deze verschillen hebben mede een biologisch-neurologische achtergrond en worden vaak versterkt door de manier waarop jongens en meisjes worden opgevoed en onderwezen, en ook verder door de maatschappij tegemoet worden getreden. Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting; het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Omdat jongens zo energiek en daadkrachtig zijn, en in de regel meer moeite hebben om zich in woorden uit te drukken, is gekozen voor een psychofysieke werkwijze. Dit betekent dat vaardigheden op de eerste plaats via fysieke oefeningen worden aangeboden, waarna een transfer wordt gemaakt naar sociale en mentale vaardigheden. Beginnend vanuit een sterke, fysieke basis wordt zo de weg ingezet die leidt tot zelfkennis en het inzicht dat mensen op velerlei manier met elkander verbonden zijn.Het 'Rots en Water'-perspectief'beschrijft de methodiek van de psychofysieke training en geeft de theoretische onderbouwing van het programma.www.swp.nl


Multi
M-factor 5 : leerwerkschrift
Authors: --- ---
ISBN: 9789030645122 9789030645115 Year: 2007 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Maatschappelijke vorming --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Ontwikkelingsland --- Vierde wereld --- Mensenrechten --- Anders zijn --- Democratie --- Media --- Jeugd --- 371.67 --- 373.5 --- 372.83 --- #SBIB:3 G --- #SBIB:37H0 --- BSO --- leerboeken --- maatschappelijke vorming --- secundair onderwijs --- 485.6 --- schoolboeken --- Maatschappelijke vorming (MAVO) --- 5e leerjaar b.s.o --- Gehandicapten --- Handboek/cursus --- aids --- armoede --- autorijden --- democratie --- derde wereld --- gevoelens --- handboek --- kicks --- kinderrechten --- mensenrechten --- ontwikkelingshulp --- rollenpatroon --- seksualiteit --- seksverschillen --- soa --- trends --- vergrijzing --- verkiezingen --- vierde wereld --- zwangerschap --- 485.51 --- Maatschappelijke vorming ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Mavo: handboek secundair onderwijs --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.83 Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- MAVO --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: skiën (gehandicapten)) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Jongere --- (zie ook: skiën (gehandicapten)) --- #BSCH: vak: Nederlands

Listing 1 - 3 of 3
Sort by