Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kleuter Mila, ik-figuur en kind van gescheiden ouders, gaat voor de eerste keer naar school. Ze woont die dag bij haar vader, die haar wegbrengt. Mila is vervuld van de gedachte aan school. Maar haar vader, zo blijkt uit het verloop van het verhaal, weet dat hij haar als speelkameraadje zal missen. Daarom verzint hij thuis en onderweg allerlei herkenbare smoesjes om Mila maar langer bij zich te houden. Het afscheid valt dan ook voor hem het zwaarst. Prentenboek met overwegend dubbelpagina vullende, wat kinderlijk ogende illustraties in gemengde techniek. Ze zijn gemaakt met leuke details en grote gekleurde vakken in eenvoudig perspectief en met name bruin-, groen- en blauwtinten, gedrukt op stevig, glad papier met twee afgeronde hoeken. Voorwerpen en figuren worden dikwijls afgesneden. Ter ondersteuning, in of naast de illustratie op een gekleurde ondergrond, een twee- tot zevenregelige tekst in afwisselend korte en lange zinnen met dialogen in eenvoudige bewoordingen, in sierlijke schrijfletter. Zowel de emoties van het kind als van de vader zijn goed invoelbaar.
Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Fiction --- Begin van het schooljaar --- Overgang thuis - kleuteronderwijs(Eerste schooldag) --- Peuters --- Eerste schooldag
Choose an application
Grote Anna gaat voor het eerst naar de grote school. Ze heeft er veel zin in. Ze heeft zelfs een nieuwe boekentas en schrijfspulletjes gekregen! Het is hard werken in de klas: rekenen met blokjes, letters lezen, opletten. Gelukkig is er ook tijd om te eten en te spelen. Maar ... zal Anna ook snel nieuwe vriendjes vinden? Een speels en leerzaam boek over Grote Anna en haar eerste schooldag.
Dutch literature --- Begin van het schooljaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Schoolleven --- Prentenboeken ; verhalend --- Schoolleven ; verhalen --- Lezen --- Eerste schooldag --- Rekenen --- Prentenboek
Choose an application
'Twaalf maanden in de kleuterklas' biedt jonge kinderen die misschien zelf bijna naar school gaan, of net begonnen zijn, een inkijkje in de kleuterschool door het hele jaar heen. Want hoe ziet een jaar op de kleuterschool er eigenlijk uit?Het eerste schooljaar van een kleuter is een enorm vormende periode in het leven, een jaar waarin zo veel verandert en waarin een kleuter zo veel groeit - letterlijk en figuurlijk. Ana Sanfelippo brengt deze periode in beeld: van de spannende eerste maand tot de uitzinnige laatste schooldag voor de grote vakantie. Of het nou is om iets herkenbaars te ontdekken, om een toekomstige kleuter te helpen voorbereiden of om je uit te leven met de vrolijke zoekplaten vol details;Bron: https://www.cargoconfetti.be/products/twaalf-maanden-in-de-kleuterklas?syclid=cjh7ptiusvis73eb2rn0&utm_campaign=emailmarketing_165150589257&utm_medium=email&utm_source=shopify_emailDe titel klopt met de inhoud van het boek. Per maand is er een dubbele pagina die inkijk geeft in de kleuterklas. Hoe gaat het er daar aan toe? Welke activiteiten worden er op stapel gezet? Mag je daar ook buitenspelen? Kleuters die voor het eerst naar school gaan, stellen zich veel vragen. Door het leven in de kleuterschool van maand tot maand te volgen, krijgen ze al een heleboel antwoorden aangereikt. De zoekopdrachten staan onderaan de ?maandpagina? opgelijst. Sommige vragen overstijgen wel het niveau van een driejarige. Maar dankzij de kleurrijke illustraties ben je als voorlezer perfect in staat zelf zoekopdrachten te verzinnen.Bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/zoek-en-kijkboeken/
Spanish literature --- Kleuterklas --- Kleuterschool --- Schooljaar --- Kartonboek --- Schoolleven --- Eerste schooldag --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Eerste schooldag. --- Zoekboek --- eerste schooldag (themawoord fictie) --- scholen (themawoord fictie) --- maanden (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre)
Choose an application
Leren op school gaat niet altijd vanzelf. Ook gezonde, leuke, intelligente kinderen slagen er soms niet in vlot te leren lezen of rekenen. Als leren pijn doet, dan laat zich dat ook thuis voelen. Het kind kan zich thuis of op school onbegrepen gaan voelen, zijn zelfvertrouwen kwijtraken en zelfs druk of onhandelbaar, lastig of agressief worden. De ouders worden teleurgesteld in hun verwachtingen. Ze begrijpen niet wat er aan de hand is. Dit kan leiden tot grote spanningen en problemen in het gezin. Ze vinden weinig steun bij grootouders, vrienden en kennissen. Die begrijpen er nog minder van, maar geven toch allerlei, vaak tegenstrijdige raadgevingen. Waar moeten ze met hun vragen terecht als anderen hen overbezorgd noemen? Hoe kunnen ze vertrouwen hebben in de leerkrachten en begeleiders van hun kinderen als ze het gevoel krijgen dat hun bekommernissen en vragen niet ernstig worden genomen?Dit boek is in de eerste plaats voor deze ouders geschreven. Het biedt antwoorden op hun vragen en geeft advies bij het opvoeden van kinderen met leerstoornissen. Het helpt ze bij het zoeken naar aangepaste hulp. Het geeft leerkrachten inzicht in wat het voor een gezin betekent als een van de kinderen met leerstoornissen worstelt. Het reikt handvatten aan voor een goede communicatie met ouders, zodat zij het gevoel krijgen ernstig te worden genomen.
464 --- leerstoornissen --- leren leren --- buitengewoon onderwijs --- orthopedagogiek --- kinderen met gedragsproblemen --- 371.212.72 --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Academic collection --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- Leerstoornissen. --- Orthopedagogiek
Choose an application
Met ankerverhaal : "Een nieuw schooljaar"
371.67 <4-11> --- 373.2 --- #PBIB:+108.21 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- taalontwikkeling --- 471.41 --- 471.42 --- Begin van het schooljaar --- Bewegingshoeken4 --- Getalbegrip --- Helpen --- Hoekenwerk --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Klusjes opknappen --- Knuffels (Teddyberen) --- Meten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Ontluikende geletterdheid --- Rijmen --- Schoolboeken --- Schoolleven --- Taal --- Tellen --- Tijdsbesef --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Weekindeling --- Wiskundige initiatie --- 471.4 --- Bewegen --- Eerste schoolweek --- Herfst --- Ik en de anderen --- Schooljaar --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- ontwikkelingsmaterialen --- schooljaar --- Didactische materialen kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek algemeen --- (zie ook: Anders zijn) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.67 <4-11> Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Didactische materialen ; kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen
Choose an application
Vandaag gaat Ferre voor het eerst naar school. De weg naar school is lang : dwars door het bos heen, over de berg en over het Zwarte Meer. Het is een moeilijke weg vol valstrikken. Maar toch maakt dat alles Ferre niet bang. Waar hij wel zenuwachtig voor is, is de grote speelplaats vol kinderen en vol lawaai. Hoe zal hij die angst zonder harnas kunnen overwinnen?
Avontuur --- Bang zijn --- Dapper zijn --- JB CLAI --- ridders --- angst --- avonturen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Ridders ; verhalen --- Schoolleven --- Ridders --- Begin van het schooljaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- eerste schooldag --- bang zijn --- Schoolbooks - Didactic material --- prentenboeken (genre) --- ridders (themawoord fictie) --- Dutch literature --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- bang zijn (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- draken (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- fictie voor kleuters
Choose an application
C3 --- kleuteronderwijs --- Kunst en cultuur --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Muzikale opvoeding --- Begin van het schooljaar --- Carnaval --- Groot/klein --- Kabouters --- Kamperen --- Kerstmis --- Lente --- Ouders --- Sinterklaas --- Sporen --- Zintuigen --- Liedjes --- 477.7 --- Contains audio-visual material --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Music sound recording
Choose an application
Met ankerverhaal : "Hoe moet het nu met kikker en muis?"
371.67 <4-11> --- 373.2 --- #PBIB:+108.21 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- taalontwikkeling --- 471.41 --- 471.42 --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lottospelen --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikende geletterdheid --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Schoolboeken --- Schoolleven --- Taal --- Tellen --- Vakantie --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Visuele discriminatie --- Vriendschap --- Wiskundige initiatie --- poster --- 471.4 --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Afscheid nemen --- Prentenboeken --- Zomer --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- ontwikkelingsmaterialen --- Didactische materialen kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Schooljaar einde --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.67 <4-11> Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Didactische materialen ; kleuteronderwijs --- Schooljaar ; einde --- Didactiek; algemeen
Choose an application
Leren op school gaat niet altijd vanzelf. Ook gezonde, leuke, intelligente kinderen slagen er soms niet in vlot te leren lezen of rekenen. Als leren pijn doet, dan laat zich dat ook thuis voelen. Het kind kan zich thuis of op school onbegrepen gaan voelen, zijn zelfvertrouwen kwijtraken en zelfs druk of onhandelbaar, lastig of agressief worden. De ouders worden teleurgesteld in hun verwachtingen. Ze begrijpen niet wat er aan de hand is. Dit kan leiden tot grote spanningen en problemen in het gezin. Ze vinden weinig steun bij grootouders, vrienden en kennissen. Die begrijpen er nog minder van, maar geven toch allerlei, vaak tegenstrijdige raadgevingen. Waar moeten ze met hun vragen terecht als anderen hen overbezorgd noemen? Hoe kunnen ze vertrouwen hebben in de leerkrachten en begeleiders van hun kinderen als ze het gevoel krijgen dat hun bekommernissen en vragen niet ernstig worden genomen? Dit boek is in de eerste plaats voor deze ouders geschreven. Het biedt antwoorden op hun vragen en geeft advies bij het opvoeden van kinderen met leerstoornissen. Het helpt ze bij het zoeken naar aangepaste hulp. Het geeft leerkrachten inzicht in wat het voor een gezin betekent als een van de kinderen met leerstoornissen worstelt. Het reikt handvatten aan voor een goede communicatie met ouders, zodat zij het gevoel krijgen ernstig te worden genomen.
Orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden. --- Leerstoornissen. --- Orthopedagogics --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- 371.212.72 --- 376.5 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.3 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O420 --- Academic collection --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- psychologie --- 464 --- gedragsproblemen --- leerproblemen --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerstoornissen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met gedragsproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- leermoeilijkheden --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- 376 --- buitengewoon onderwijs --- gezinsproblemen --- pedagogiek --- Communicatie --- Gedragsstoornissen --- Gezin --- Hulpverlening --- Oorzaken --- Relaties --- Scholen --- Kinderen --- Opvoeding en onderwijs --- Kind --- Opvoeding --- Leerstoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Gehandicapten
Choose an application
Met ankerverhaal : Rik leert lezen
Diefstal --- Ouderen --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- handleidingen --- leerboeken --- 475.1 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begin van het schooljaar --- Differentiatie --- Taal --- 1e leerjaar l.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Lager onderwijs --- 475.11 --- Nederlands ; basisonderwijs --- 837 --- Lezen; ba.o --- Nederlands; ba.o --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lezen: handboek lagere school --- Moedertaal: handboek lagere school --- Taal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Aanvankelijk lezen. --- Basisonderwijs. --- 475.26 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|