Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Verpleegkundigen, kinesitherapeuten, ..., worden frequent geconfronteerd met patiënten met neurologische aandoeningen. Het is belangrijk dat iedereen de deficits die ontstaan bij aandoeningen van het centrale en perifere zenuwstelsel begrijpt en op de juiste manier kan interpreteren.
Neurologie --- 615.8 --- 616.8 --- Academic collection --- 606.1 --- craniale zenuwen --- functiestoornissen --- geneeskunde --- klinisch onderzoek --- lichaamsschemastoornissen --- motorische stoornissen --- neurologie --- sensorische stoornissen --- spraakstoornissen --- Anamnese (ziektegeschiedenis) --- Klinisch onderzoek --- Motoriek --- Neurologie (syndroom van Horner) --- Sensibiliteit --- Spraakstoornissen (aprosodie) --- Zenuwstelsel (neurofysiologie) --- neurologie (gez) --- neuroverpleegkunde (gez) --- spraakstoornissen (gez) --- apraxie --- bewegingsstoornissen --- neurologie (zenuwziekten) --- spierziekten (myopathieën, neuromusculaire ziekten) --- Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- Neurologie. Neuropathologie. Zenuwstelsel. Neurologische aandoeningen --- (zie ook: neurochirurgie) --- Hersenen --- Klinische psychologie --- Neurologische aandoeningen --- Psycho-motoriek --- Hersenen. --- Klinische psychologie. --- Neurologie. --- Neurologische aandoeningen. --- Psycho-motoriek.
Choose an application
Ritmiek bij kinderen bestaat uit vier grote delen. Een inleidend hoofdstuk geeft een omschrijving van het begrip ritmiek en bied een aantal praktische suggesties en aandachtspunten voor een ritmiekles. Het tweede deel behandelt ritmiek in de kleuterschool en geeft praktische tips voor de uitwerking van ritmieklessen met kleuters. Er volgen ook een dertigtal volledig uitgewerkte lesjes met verschillend materiaal. Het hoofdstuk ritmiek in de lagere school behandelt een aantal domeinen waar ritmiek een waardevolle rol kan spelen in de ontwikkeling. Concentratie, lichaamsschema, lateralisatie, auditieve en visuele discriminatie, beleving van vorm, ruimte en tijd, innrerlijke voorstelling, ordenen en structureren komen hierbij aan bod. Behalve een beknopte verantwoording wordt telkens een reeks praktische oefeningen voorgesteld. Het boek sluit af met een aantal gevalstudies. Vanuit de praktijk wordt er op gewezen aan welke houdingen of gedragingen van kinderen leerproblemen opgemerkt kunnen worden. Hierbij geeft de auteur aan welke hulp ritmiek kan betekenen voor het wegwerken van bepaalde leermoeilijkheden.
Lerarenopleiding --- Muzikale vorming --- Psycho-motoriek. --- Ritmiek. --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of the arts --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- muzikale vorming --- Didactics of primary education --- 793.3 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- muzikale opvoeding --- ritmiek --- 471.47 --- 477.8 --- 616.2 --- 791 --- 791.93 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Kinderen --- Muzikale opvoeding --- Ritmiek --- 3-8 jr --- 471.46 --- 616.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters-ritmiek --- Partneroefeningen --- 796.412 --- Bewegen --- Kleuteronderwijs --- Lesplannen --- 472.7 --- Ritmiek : basisonderwijs --- kleuterschool: ritmiek --- lagere school: lichamelijke opvoeding --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 793.3 Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Dans- en bewegingskunst --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 793.3 Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Kleuters --- Lager onderwijs --- België --- 20e eeuw
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|