Listing 1 - 10 of 223 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Programming --- programmeren (informatica) --- Informatica --- Programmeren
Choose an application
Informatica --- Programmeertalen --- Programmeren
Choose an application
Scratch is een leuke, gratis en gebruiksvriendelijke programmeeromgeving die heel geschikt is voor beginnende programmeurs. In plaats van eindeloze regels programmeercode te typen, maak je gebruik van kleurrijke opdrachtblokken en stripfiguren in de online omgeving. Dit boek bevat diverse praktische projecten waarmee je wordt uitgedaagd om je eigen spellen, animaties, tests en andere programmeerprojecten te maken! Elk hoofdstuk zit bomvol gedetailleerde uitleg, stap voor stap-beschrijvingen met schermafbeeldingen en vele voorbeelden. Programmeren met Scratch is de perfecte start om te leren programmeren!
Choose an application
programmeren --- XAMPP --- PXL-Digital 2020 --- informatica
Choose an application
programmeren --- mobiele applicatie --- PXL-Digital 2020 --- informatica
Choose an application
Objectgeoriënteerd programmeren --- Software engineering --- Programming --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Design. --- Informatica --- Programmeren
Choose an application
Computer programming --- Computer programming. --- Computers --- programmeren. --- Programming --- programmeren (informatica) --- programmeren --- 681.3*D1 --- 681.3*D1 Programming techniques--See also {681.3*E} --- Programming techniques--See also {681.3*E} --- Programmeren --- Kind
Choose an application
Leer stap voor stap hoe een computerprogramma werkt. Boek met hardkartonnen bladzijden, helder gekleurde illustraties en veel flapjes. Vanaf ca. 8 jaar.Mac SteenaartVoor je kunt leren programmeren moet je eerst de bouwstenen kennen van een computerprogramma. In dit fors uitgevoerde boek met hardkartonnen bladzijdes worden de basisbegrippen uit de informatica in toegankelijke taal uitgelegd en geïllustreerd met kleurrijke getekende illustraties die aansluiten bij een jonge doelgroep. Door de oefeningen stap voor stap te maken, leren kinderen kritisch kijken, logisch redeneren, patronen ontdekken en nog veel meer. Veel motivatie zit in de werkwijze: nadenken, (kartonnen) flapje openen met daarachter een antwoord, verder nadenken over de volgende stap en weer een flap openen. Zo staat er bijvoorbeeld een opdracht in waarbij met schuifjes pijlen tevoorschijn worden getoverd die vervolgstappen uitbeelden. De uitvoering is kleurrijk, stimulerend maar door de vele flapjes ook kwetsbaar. Moeilijke woorden en computertaal als variabele, algoritme en flowchart worden niet vermeden maar goed en duidelijk uitgelegd. Bevat woordenlijst en beknopt register. Het actuele onderwerp sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Met enige hulp vanaf ca. 8 jaar.© NBD Biblion
coderen --- programmeren (informatica) --- Didactics of technology --- Computer. Automation --- lager onderwijs (doelgroep) --- Computers --- Programmeren voor kinderen --- 475.6 --- didactiek --- programmeren --- basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - informatiekunde --- Computer --- Programmeren --- Kind --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Aan de slag met Java en JavaFX maakt je wegwijs in de wereld van de objectgeoriënteerde programmeertaal Java. Met de komst van Java 8 is JavaFX een geïntegreerd onderdeel van Java, wat het mogelijk maakt modern uitziende applicaties te maken. Naast het programmeren van applicaties is er aandacht voor de basisprincipes van objectgeoriënteerd ontwerpen en programmeren. Deze vijfde druk is geheel geactualiseerd. Nieuw is de toevoeging van Java FX en het gebruik van de geintergreerde ontwikkelomgevingen NetBeans en Eclipse.
java --- JavaFX --- objectgeorienteerd programmeren --- Java --- Programmeertalen --- Java (programmeertaal) --- programmeertalen --- Programmeertaal
Choose an application
arduino --- PXL-Digital 2020 --- elektronica --- mechatronica --- elektrotechnieken --- programmeren --- Arduino
Listing 1 - 10 of 223 | << page >> |
Sort by
|