Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
William the Silent [Prince of Orange] --- Willem --- Academic collection --- 929 WILLEM VAN ORANJE --- #GGSB: Geschiedenis (Biografieen) --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--WILLEM VAN ORANJE --- 929 WILLEM VAN ORANJE Biografie. Genealogie. Heraldiek--WILLEM VAN ORANJE --- C6 --- geschiedenis --- Nederland [land in werelddeel Europa] --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 92 (Guillaume le Taciturne) --- William I --- Geschiedenis (Biografieen) --- 960 --- Nederlanden 16de eeuw --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires --- Guillaume
Choose an application
Philosophy --- Ludwig Wittgenstein ; vert. Wilfred Oranje --- kunst --- kunsttheorie --- esthetica --- kunstfilosofie --- filosofie --- Wittgenstein Ludwig --- taalfilosofie --- taalanalytische filosofie --- 14
Choose an application
Met deze bundel van veertien verhalen, getuigenissen en interviews viert de Vlaamse netwerkorganisatie Oranje haar veertig jaar werken met en voor mensen met beperkingen. Fotograaf Johan Swinnen en journalist Steven Decraene zijn erin geslaagd om waarheidsgetrouwe portretten weer te geven van mensen met beperkingen, hun familieleden, vrijwilligers en professionele medewerkers van de vereniging. Mensen vertellen over hun diepe gekwetsheid door gebeurtenissen, maar ook door andere mensen, over het respect dat ze vonden bij de begeleiders van Oranje, de voldoening die ze vinden in hun job, het leren omgaan met zichzelf, anderen en veranderingen in leven en werk etc. De kleurenfoto's zijn eigenlijk verhaaltjes op zich, ze stralen leven uit, willen en kunnen (over)leven, eenvoud, gelijkwaardigheid, kijken met een open blik naar buiten. Een mooie, respectvolle bundel en een oogopener voor het grote publiek. Achteraan een chronologisch overzicht van de geschiedenis van de vereniging. (Bron : VLABIN, VBC)
Lichamelijk gehandicapten ; hulpverlening. --- Difference (Philosophy) --- Oranje (NFPO) --- 376.3 --- Begeleid wonen --- Dagelijks leven --- Personen met een mentale handicap --- Speelpleinwerking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Oranje vzw --- Inclusie --- 326 --- Oranje --- anders zijn --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- S20080014.JPG --- gehandicapten --- vzw Oranje --- Beschut wonen --- Fotografie --- Kortverblijf/kortopvang --- Personen met een handicap --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 362.3 --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Aafjes, Bertus --- Aafjes, B. --- Biographies --- Levensbeschrijvingen --- Littérature néerlandaise --- Nederlandse letterkunde --- Criticism and interpretation --- 751 --- C3 --- Theorie van proza en poëzie - Geschiedenis --- Kunst en cultuur --- -Criticism and interpretation --- Aafjes, Bertus, --- Aafjes, Lambertus Jacobus Johannes, --- Criticism and interpretation. --- Aafjes, Lambertus Jacobus Johannes --- Oranje, Jan --- Sack, Sick --- Aafjes, Bertus - Criticism and interpretation
Choose an application
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- 477.7 --- 486.87 --- Handboek/cursus --- handboek --- liedjes --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Muzikale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Liederen --- Secundair onderwijs --- Liederenbundels --- Muziek --- Liedjes --- Liederen ; secundair onderwijs --- #BSCH: vak: muziek --- Lied --- Liedboek --- Afrika --- Compositie (muziek) --- CD --- liederen (oranje stip) --- Music sound recording --- Contains audio-visual material --- Muziekpedagogie
Choose an application
471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Muzikale opvoeding --- Peuters --- 788.2 --- Afval --- Baby's --- Bomen --- Carnaval --- Eerste schoolweek --- Heksen --- Kaarsen --- Kerstmis --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koken met kinderen --- Letters --- Liederen --- Nacht --- Pasen --- Rupsen --- Sinterklaas --- Speeltuinen --- Spinnen (dieren) --- Tanden --- Voeding --- Winter --- Zee --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- CD --- kleuterliedjes --- kleuters --- liedjes --- peuterliedjes --- peuters --- Liedjes ; peuters ; kleuters --- Muzische vorming ; kleuteronderwijs --- liederen (oranje stip) --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Contains audio-visual material --- Muzikale vorming --- kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- muzikale vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kinderliederen (genre) --- Music sound recording
Choose an application
De feesten van het jaar zijn van oorsprong sterk met de natuur verbonden. Later kregen veel van deze natuurfeesten door het christendom een nieuwe inhoud, zonder dat de oude betekenis helemaal verloren ging. In dit royaal geïllustreerde boek staat veel informatie over herkomst, gebruiken en de huidige betekenis van de jaarfeesten. Daarnaast is er een schat aan (voor)leesstof over die feesten: verhalen, gedichten en versjes van bekende auteurs voor kinderen vanaf vier jaar - en door de jaren heen - intensief voor kinderen, ouders en school.
genre-thema"">
Choose an application
This book highlights the importance of validity evidence based on response processes and provides guidance to measurement researchers and practitioners in creating and using such evidence as a regular part of the assessment validation process. Response processes refer to approaches and behaviors of examinees when they interpret assessment situations and formulate and generate solutions as revealed through verbalizations, eye movements, response times, or computer clicks. Such response process data can provide information about the extent to which items and tasks engage examinees in the intended ways. It includes chapters that focus on methodological issues and on applications across multiple contexts of assessment interpretation and use. In Part I of this book, contributors discuss the framing of validity as an evidence-based argument for the interpretation of the meaning of test scores, the specifics of different methods of response process data collection and analysis, and the use of response process data relative to issues of validation as highlighted in the joint standards on testing. In Part II, chapter authors offer examples that illustrate the use of response process data in assessment validation. These cases are provided specifically to address issues related to the analysis and interpretation of performance on assessments of complex cognition, assessments designed to inform classroom learning and instruction, and assessments intended for students with varying cultural and linguistic backgrounds.
Educational tests and measurements --- Standards. --- Educational assessment --- Educational measurements --- Mental tests --- Tests and measurements in education --- Psychological tests for children --- Psychometrics --- Students --- Examinations --- Psychological tests --- Rating of --- Andreas Oranje --- Applications of Educational Measurement and Assessment --- Assessment --- Brian D. Gane --- Deirdre Kerr --- Educational Assessment --- Educational Evaluation --- Educational Measurement --- Educational Methodology --- Ercikan --- Evaluation --- Game-Based Assessment --- Gerald Tindal --- Guillermo Solano-Flores --- Isaac I. Bejar --- Jacqueline P. Leighton --- James W. Pellegrino --- Joanna Gorin --- Joseph F. T. Nese --- Julie Alonzo --- Kristen Huff --- Laura Wright --- Lauress L. Wise --- Leilani S --- Louis V. DiBello --- Magda Chía --- Michael Kane --- NCME --- Paul Nichols --- Pellegrino
Choose an application
This essay collection features innovative scholarship on women artists and patrons in the Netherlands 1500-1700. Covering painting, printmaking, and patronage, authors highlight the contributions of women art makers in the Netherlands, showing that women were prominent as creators in their own time and deserve to be recognized as such today.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Painting --- Graphic arts --- patronage --- women [female humans] --- anno 1500-1599 --- anno 1600-1699 --- Netherlands --- Flanders --- Women artists --- Women art patrons --- Art --- Women --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art patrons --- Women benefactors --- Artists, Women --- Women as artists --- Artists --- History. --- women artists, feminist art history, Netherlandish art, Dutch art. --- patronage. --- women [female humans]. --- beeldende kunst. --- 71.31 sexes and their interrelations. --- 20.30 history of art: general. --- 20.10 art and society: general. --- Women art patrons. --- Women artists. --- Frau. --- Künstlerin. --- Kunst. --- Mäzenin. --- History --- 1500-1799. --- Netherlands. --- Niederlande. --- Femmes artistes --- Femmes mécènes --- Art, Primitive --- vrouwelijke kunstenaars --- persoon die de kunsten ondersteunt; kunstliefhebber, connaisseur, mecenas, beschermheer --- van Hemessen, Catharina --- Amalia van Solms-Braunfels (prinses van Oranje) --- Hollandine, Louise --- Verhulst, Mayken --- Diericx, Volcxken --- 16de eeuw --- 17de eeuw --- 18de eeuw --- Noordelijke Nederlanden --- vrouwelijke kunstenaars. --- persoon die de kunsten ondersteunt; kunstliefhebber, connaisseur, mecenas, beschermheer. --- van Hemessen, Catharina. --- Amalia van Solms-Braunfels (prinses van Oranje). --- Hollandine, Louise. --- Verhulst, Mayken. --- Diericx, Volcxken. --- 16de eeuw. --- 17de eeuw. --- 18de eeuw. --- Noordelijke Nederlanden. --- vrouwelijke kunstenaar --- vrouwengeschiedenis
Choose an application
Muzische vorming basisonderwijs leermiddelen --- Muzikale vorming: handboek lagere school --- muzikale opvoeding: lagere school --- Muzische vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 1e graad l.o. --- 477.7 --- Handboek/cursus --- handboek --- muzikale opvoeding --- Basisonderwijs --- Muzikale vorming --- Muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e graad l.o --- 78.71 --- 78.41.2 --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muziek --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Aarde --- Fruit --- Kabouters --- Kermissen --- Kinderliederen --- Konijnen --- Moederdag --- Muziekinstrumenten --- Pasen --- Regen --- Schoolreizen --- Sinterklaas --- Sprookjes --- Tijd --- Winter --- Wiskunde --- Zee --- Ziek zijn --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- kinderliedjes --- liedjes --- Liederen ; basisonderwijs --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Kinderliedjes --- Muzikale vorming: lagere school --- kopieerbladen --- #BSCH: vak: muziek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Liederenbundels --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Handboek --- basisonderwijs --- didactiek --- Liederen --- Leermiddelen --- liederen (oranje stip) --- Music sound recording --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Kinderlied --- Liedboek
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|