Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden.'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen.Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/krachtige-leeromgevingen-0
454.23 --- Onderwijskund, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Onderwijskunde, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Didactische principes --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- diversiteit --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leertheorieën --- Curriculumontwikkeling --- Leerdoelen --- Inclusief onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Evaluatie --- Intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- inclusief onderwijs --- 370 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- gender --- 371 --- onderwijstechnologie --- armoede --- 370.02 --- onderwijskunde --- krachtige leeromgeving --- Multiculturalism --- Children with social disabilities --- Meertaligheid --- Leerproces --- Leertheorie --- Leerdoel --- Internationalisering --- Inclusie --- Maatwerk --- werkvormen en leeractiviteiten --- leeromgevingen --- leren --- instructie --- curriculum --- interculturaliteit --- multiculturaliteit --- geïntegreerd onderwijs --- 371.014 --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden. 'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen. Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.(Bron: www.academiapress.be)
Onderwijskunde - Geïntegreerd onderwijs - Intercultureel onderwijs. --- diversiteit --- Teaching --- didactiek --- competenties --- Onderwijskunde --- Leeromgevingen --- Diversiteit --- Leren --- Instructie --- Curriculum --- Meertaligheid --- 454.6 --- 454.23 --- 454.8 --- Interculturaliteit --- Multiculturaliteit --- Gender --- inclusief onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- intercultureel onderwijs --- onderwijsstrategie --- onderwijssystemen --- onderwijstechnologie --- PXL-Central Office 2016 --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leerproces --- Internationalisering
Choose an application
Caleidoscopia" is een kaartspel over diversiteit. Het doel van dit spel is mensen met elkaar aan de praat te brengen over zichzelf, hun geschiedenis, het heden en de toekomst en daardoor meer begrip en respect voor elkaar te helpen ontwikkelen. Het gaat daarbij om de overeenkomsten en verschillen tussen mensen en hun individuele en maatschappelijke kansen en beperkingen te herkennen en te erkennen.Samenvattend gaat het om: - diversiteit gemeenschappelijk zichtbaar en bespreekbaar te maken;- spelenderwijs leren omgaan met diversiteit in al haar dimensies:- elkaar duidelijk te maken wat de eigen betekenisgeving aan de dimensies van diversiteit is.Het spel is in zijn eenvoud voor verschillende doeleinden te gebruiken. Het kan ingezet worden als kennismakingsspel. Het kan gebruikt worden om een discussie op gang te brengen. Het kan gespeeld worden om het reflecterend vermogen van mensen te vergroten en om inzicht te verwerven in maatschappelijke verhoudingen.Professionals in de profit en non-profit sector zoals: begeleiders, hulpverleners, coaches, trainers, docenten, supervisoren en/of geïnteresseerden, kunnen dit spel gebruiken als hulpmiddel bij het bespreekbaar en inzichtelijk maken van overeenkomsten, verschillen, waarden, uitdagingen, etc. Het spel kan individueel, in kleine en in grotere groepen gespeeld worden; het kan kort of uitgebreider gespeeld worden. De spelinstructie is in 9 talen: Nederlands, Engels, Duits, Hongaars, Arabisch, Turks, Frans, Spaans en Chinees.Spelinstructie: http://caleidoscopia.nl/page15.php
educatieve spellen --- diversiteit --- Multiculturele samenleving ; Vlaanderen --- 484.6 --- didactiek --- intercultureel onderwijs --- spelmaterialen --- Diversiteit --- Spel --- spel --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Games --- Uitsluiting --- Integratie --- Vooroordelen --- Identiteit --- Sociale identiteit --- Kennismakingsspelen --- Coaching --- Supervisie --- Training --- Teamwerk --- Etniciteit --- Klasseverschillen --- Levensloop --- Levensfasen --- Talenten --- Godsdienst --- Seksualiteit --- Socialisatie --- Kwaliteiten --- Organisatiecultuur --- Vooroordeel --- Kennismakingsspel --- Klassenverschil --- Levensfase --- Talent --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Man --- Oudere --- Inclusie --- Maatwerk --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Training (vorming)
Choose an application
This collection explores the way in which critical theory and practice can unite into a common vision of democratic hope. While each author has his or her own specialty, the thread of shared dreams is portrayed in a call for solidarity. The separate viewpoints are drawn together to constitute a democratic platform for an enlightened critical education agenda. From narrative to critical ethnography, case studies explore the multicultural and power struggles of states, districts, and schools. Intimately connected to all contributions in this collection is the commitment of each author to similar
Critical pedagogy. --- Multicultural education. --- Approche interculturelle de l'éducation --- Critical pedagogy --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Kritische pedagogie --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie critique --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Education --- Culturally relevant pedagogy --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Popular education --- Transformative learning --- Education, Special Topics --- Social Sciences --- Culturally sustaining pedagogy
Choose an application
Dit pakket is bestemd voor de 4 eerste leerjaren van het secundair onderwijs. De klas ontdekt via zelfstandig groepswerk de relatieve waarden van kaarten en onderzoekt de beweegredenen om iets in kaart te brengen. Aardrijkskunde is de invalshoek, maar de eindtermen uit de vakken Nederlands, natuurwetenschappen, wiskunde, technologische opvoeding, artistieke opvoeding en geschiedenis zitten in het pakket verwerkt. In de introductieles maakt de klas kennis met geografische denkbeelden en kaartprojecties. In de 5 roterende activiteiten creëren de leerlingen een schaalmodel van een fictieve stad, maken plattegronden voor de school, brengen het lichaam van een groepslid in kaart, beschrijven de toekomst van Vlaanderen en stellen een gezondheidskaart voor een ziek dorp op. In de syntheseles ontwerpt de klas een mentale kaart, die een dynamiek op en rond de school teweegbrengt. Het pakket omvat 7 lestijden. De introductie en de synthese verlopen klassikaal. Volgens een rotatiesysteem schuiven de 5 activiteiten daartussen naar alle groepjes door. Op het einde van elke activiteit presenteren de groepjes hun product aan de klas.
Didactics of secundary education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Didactics of social education --- aardrijkskunde --- intercultureel onderwijs --- kaarten --- leerboeken --- lesactiviteiten --- secundair onderwijs --- vakoverschrijdende vorming --- 484.6 --- didactiek --- vakoverschrijdend werken --- 476.1 --- 485.6 --- Brugge --- DNA --- Europa --- Gent --- Handboek/cursus --- Mercator --- Oostende --- Vlaanderen --- cholera --- epidemie --- gebit --- geschiedenis --- handboek --- handschriften --- kaartlezen --- legende --- moorden --- plattegrond --- robotfoto --- schaal --- stem --- toneel --- wereldbol --- 478.7 --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Vakoverschrijdend werken --- Secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- Cartografie --- Kaarten --- Zelfstandig werken --- Groepswerk --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Kaart (geografie) --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics of social education. --- Didactics of secundary education. --- Didactics of the technical, artistic and vocational education.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|